Stránka 1 z 1

Renault 19 - chcípl a už nestartuje

Napsal: sob led 17, 2009 21:21
od dmatej
Jeli jsme k mým rodičům Šamádou, v Křimicích natankovali plnou, a už nenastartovali. Zpátky nás táhla oktávka a v Plzni jsem rozhodl, že projedeme teda Laďku. Jenže ouha, taky nenastartovala, takže zbyla Beruška.

No, po nějakých dvou týdnech jsem se dal do rozborky Renaulta - nakonec jsem poklepal o obrubník čidlo tlaku v sání, pak jezdila Šamáda ještě do září, když se zastavila v zácpě a už nenatočila. To už jí domů táhla Laďka. Po proměřování a zjištěném podpětí na "proklepaném" čidle jsem usoudil, že závada může být jen v řídící jednotce. Objednal jsem se k pečlivě vybranému a doporučovanému servisu Renault, přemostil relátko benzínového čerpadla a po vlastní ose dojel do servisu (mimochodem, do háje s Jak na to, do háje s manuály francouzskými i českými, zachraňoval mě ruský asi 1200 stránkový pdf). Servisák mi do telefonu tvrdil, že stoprocentně to není řídící jednotkou (podle diskuzí občas ale odcházely). Servisák vyměnil za 1500 dva shnilé (!!!) kabely, a dotankoval 5l benzínu s tím, že máme prázdnou nádrž (vždyť jsme tam jeli s plnou?!). Při předávání jsem chtěl vidět ručičku nádrže - "no vidíte to, je prázdná!" - "to není nádrž, to je teploměr, nádrž je tohle" - ručička nádrže šplhala a šplhala, až byla úplně nahoře :-D . Na dotaz, co by to bylo, kdyby to nebyl "páteřní + kabel", jsem dostal jednoduchou odpověď: "řídící jednotka".

Za majitele auta jsem spokojen s opravou, za zákazníka uražen lhaním, za technika zklamán i trochu ješitně potěšen - když si profesionál plete ručičky na přístrojovce, je to fakt trapas. Že jsem "skoro" trefil závadu, mě těší.

Záhada VAZu 2101 zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=203683#203683