Stránka 1 z 13
Zapalování
Napsal: stř led 07, 2009 19:29
od FOMA
Tak v letošním roce ani u mě na sebe závada nenechala dlouho čekat a je to tu
Při spouštění studeného motoru nechce motor naskočit ihned(jak bývalo zvykem)a musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů no a ještě po takových startech se rozsvítí ,,check engine,, který po dalších startech již teplého motoru většinou zhasne
Teplý motor startuje naprosto bez problémů-chtělo by se říct -svíčky,ale ty jsou tam cca8 000km
,jinak vše o.k(volnoběh drží,motor jde do otáček apd.)
tak vážně nevím,program na diagnostiku má JmJ,ale zatím nemáme propoj kabel,tak se obracím zde na vás zdali s tímhle jste se již někdo nesetkali ?
Napsal: stř led 07, 2009 20:49
od plavec
Zkus odpojit váhu vzduchu, jak to bude startovat bez ní. Mě taky lada zlobí, takže nejsi sám.Chcípá mi to, když třebas dojíždím křižovatku na neutrál a někdy kolísaj otáčky, je to zvláštní, bez váhy to někdy jede o poznání líp, tak jsem ji dneska schválně odpojil a byl jsem rád že jsem vůbec doblekotal k plynařům, tam mi udělali plynovou diagnostiku a jeli sme se projet a plynař seděl vedle mě a hrál si s tím přes počítač a nějak mi to hezky vyladil.
Fomo a jede Ti to dobře?Mě když odcházel zapalovací blok, tak za tepla to auto nechtělo jet a pak jsem jel jen na dva válce.Než se motor ohřál, tak to jelo ale normálně.
Napsal: stř led 07, 2009 22:19
od žež
Měl jsem podobný problém, při studeném startu to chytalo dlouho. Rozdělal a vyčistil jsem škrtící klapku. Vytáhl jsem i ten "el. ventil" a snímač polohy škrtící klapky. Snímač ŠK je ale zbytečné demontovat. Vystříkal jsem to čističem a vytíkal z toho pěkně černej sajrajt. Ten ventil chce asi čas od času vyčistit. Všechny el. spoje jsem prostříkl "kontaktolem" a teď to startuje jak zastara.
Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika. Mě to psalo něco o zapalování na válci 1a3. Chytalo to na 2 válce a tak za 2-3 sekundy se to chytlo a drželo si to těch 1500 ot/min.
Svíčky budou ok.
Re: Zapalování
Napsal: stř led 07, 2009 22:31
od Petr HC
FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů
Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.
Napsal: čtv led 08, 2009 08:22
od plavec
žež píše:Pak napiš co ti našla za chybu diagnostika.
Ona leckdy ta diagnostika nic nenajde.Mě teda zrovna včera když jsem byl u pana N. taky nic nehlásila.
Napsal: čtv led 08, 2009 10:00
od Petr HC
Ona totiž ta diagnostika často nezjistí příčinu , ale důsledek ,který navíc může spočívat ve více různých závadách. Takže po zjištění kódu závady musí následovat rozbor příčin, které mohly závadu způsobit. Jsou to tedy takové softwarově-hardwarové „šachy“. To ale málokterý autoelektronik umí.
Příklad : ucpe se kanálek regulátoru volnoběhu, jak bylo zmíněno. ŘJ se snaží naplno otevřít jeho vzdušník – marně. Ohlásí tedy závadu lambda sondy , která se projeví stejnými důsledky (bohatá směs). To se stane při volnoběhu,kdy motor držíme v chodu plynovým pedálem .Nebo také neohlásí nic, poněvadž kanálek není ucpán úplně a ŘJ nemůže kontrolovat úplně všechno, třeba to, že regulátor už je „nadoraz“a přesto prochází málo vzduchu pro volnoběh. A takových situací může nastat jak říkají bráškové Slováci „něurekom“ .
Napsal: čtv led 08, 2009 11:25
od radek mb
FOMA píše:musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů
to já před 2 dny při -15 st. startoval 2 minuty a na 100% můžu říct,že 06ky by se mi to nestalo....
Napsal: čtv led 08, 2009 11:40
od Petr HC
Jo ,už to asi nejsou auta na Sibiř (ale proto asi ještě "krabice" vyrábějí). Mám stejné poznatky proti 2104.
Re: Zapalování
Napsal: čtv led 08, 2009 15:16
od FOMA
Petr HC píše:FOMA píše: ...musím točit déle cca 5vteřin popř. zastartuji krátce a pak napodruhé již motor naskočí většinou bez problémů
Pravděpodobně je to chyba programu ŘJ, která neumožní z nějakého důvodu (asi bezpečnostního – aby palivové čerpadlo neběželo, když motor hned nenaskočí) plné natlakování vstřikovacího systému. Mně to dělá od začátku a tak po prvním sepnutí zapalování nestartuji ,ale až napodruhé (už tak startuji automaticky a nevzrušuji se tím). Pokud uslyšíš, že se po druhém sepnutí zapalování rozběhne opětně palivové čerpadlo tak je to ten problém. Může to dělat i ten ucpaný kanálek regulátoru volnoběhu, jak píše Zež.
Jo Petře tak je to přesně jak říkáš,když zapnu klíček po druhé ,tak čerpadlo opět tlakuje-no a chytne to hned.
Do tedka(dokud bylo teplo)to nedělávalo,zatím to nechám tedy tak a uvidím,jak se oteplý asi se stavým na učilišti(za známým)at zkusí jestli to auto bude komunikovat s tou jejich chytrou skřínkou a měl bych s diagnostikou po starostech.Jak se oteplý tak bych mrknul na ten kanálek-takže
...až na jaře
Dík Petře
ZAPAĽOVACIE SVIEČKY
Napsal: úte úno 24, 2009 15:39
od DJW
Vyberal som zapaľovacie sviečky, narazol som na zaujímavý test viacerých druhov, výhodou je, že ich testovali na motore VAZ 2111.
Stručne: víťaz NGK BPR6E
výkon +4,4%, spotreba -5%, emisie na priemernej úrovni.
UPDATE - POZOR MAJITELIA 16V!!!
Vzhľadom na to, že sviečky sú "utopené" hlboko v úzkom kanáli hlavy valcov, je nutné použiť BCPR6E - je to to isté ale na sviečkový kľúč 16-ku. S 21-kou by ste mali problém sa tam dostať.
Originál verzia, azbuka:
http://www.autoreview.ru/archive/2004/22/svechi/
Strojový preklad pre ne-ruštinárov:
http://translate.google.sk/translate?pr ... l=ru&tl=sk
Napsal: úte úno 24, 2009 18:11
od plavec
Co se svíček týče, tak jsem měl Bosch,Champion(plynový) a pak už jen Brisky- ty co prodávaj přímo na Koněvce.A Kromě ceny jsem si jako běžnej povozník nevšiml, že ta či ona značka by byla lepší nebo horší.
ad zapalování.Pane Zelvotron, nevíte jestli má aapetr ještě na tý obíračce dobrej zapal.blok?Už si na to nevzpomenu.
Napsal: úte úno 24, 2009 20:34
od FOMA
nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?
Napsal: úte úno 24, 2009 20:35
od zelvotron
Myslím, že říkal, že ho upotřebil na svůj povoz...
Napsal: stř úno 25, 2009 08:47
od JmJ
FOMA píše:nevím na 21061 jsem rozdílné výrobce nějak nezaznamenall,že by byl mezi nima rozdíl.
Pokud vím tak do řady 10 se montovali již v prvovýrobě Brisky,nepopírám,žeNGK by nebyli lepší nicméně rozdíl cca 5% asi běžný uživatel nepozná:?
5% uspory paliva, to mas na 40 litrech (cca 1 nadrz?) usporu 2 litry, coz by pro 7 litrech na 100 kilometru, znamenalo ujet o cca 30 km vice, potazmo usetreni 50 CZK na nadrzi. Pokud by tech 5% byl dlouhodoby efekt aspon takovych 5000 km, tak by se dalo teoreticky usetrit 500 - 550 CZK na palivu. Otazkou je, kolik stoji ty svice
.
Napsal: stř úno 25, 2009 11:05
od Saša
Už jsem o svíčkách NGK mluvil . Mám ty nejlepší skušenosti . Spotřebu a ostatní neřeším . Hlavní je až několika násobná výdrž oproti jiným typům . Kupuji je po 100 kč/kus . Bezproblémová výdrž 25-30ť km na LPG .