Stránka 67 z 124

Napsal: ned úno 06, 2011 12:23
od Sid
Ale aj tak tu máš stále náhradné diely. Škodoviek sú plné vrakoviská. Zoženieš množstvo použitých dielov, ktoré sú ako nové.
Ja reštaurovať nieakú 100vku a vyššie, tak nemám žiadny problém. U nás po predajniach na to majú všetku starú poctivú plecharinu, staré originál diely, aj také rarity, ako tapacíry, odhlučnenia, doplnky... Aj ľudia toho majú doma kvantá. Kvôli žiadnemu dielu by som nemusel ísť mimo mesta.
Ku ktorému autu takto zoženieš veci.
Máš pravdu, je množstvo opravovní aj na iné autá, ale najrozšírenejšia je Škoda. JmJ to opísal dobre.

Napsal: ned úno 06, 2011 16:40
od Marek
zelvotron píše:jj, to provedení znám, dokonce to snad mělo upravenou převodovku z felície a je to tak jediná octávka se zpátečkou vedle čtyřky.
Jojo, přesně tak - mělo to lehce poupravené převody z Felicie 1,3, označené 002.




zelvotron píše:Marku nevíš, jakou mají tyhle motory vanu? Plechovou nebo hliníkovou?
Plechovou. 047 103 602 H - identická s Fabií 1,4 MPi.




zelvotron píše:A navíc - z historickýho hlediska to bude jednou zajímavý provedení. :D
Tak to beze sporu :-D.

Napsal: ned úno 06, 2011 16:57
od zelvotron
Tak to je pohoda, nejlepší provedení octavie z hlediska údržby a nákladů, nulovej zájem zlodějů.
Ještě k tý hmotnosti, někde jsem viděl udávanou hmotnost octavie 1,4 OHV a 1,6 55kW shodně 1160kg, což mě přijde jako nesmysl, celohliníkový ohv musí bejt o dost lehčí.

Sid: No tak všechno má svoje pro a proti, sice všechno všude mají, na druhou stranu se majitel automaticky stává členem Škoda výměnného systému náhradních dílů (klasický případ s poklicema - na trhu je právě n-1 poklic a chybí tomu komu je naposledy ukradnou)

A zrovna ten rencek nemá tu síť zase až tak špatnou, že by se nevyplatilo si to levnější auto koupit oproti třeba škodě.

Napsal: ned úno 06, 2011 17:08
od Laďuša
Výměnnej systém funguje u všeho. :lol: Já, když jsem koupil Ladnou, tak měla na kouli krytku Škoda. To bylo politicky nepřijatelný, tak jsem proved směnu s tátou, kterej měl bezpartajní krytku. No a vzápětí se stejně nam oboum krytky odstěhovyly neznámo kam. Takže teď máme oba víčko od šlehačky ve spreji :mrgreen:

Napsal: ned úno 06, 2011 17:20
od Sid
Len aby vám aj to víčko od šľahačky niekto neukradol. :P

Napsal: ned úno 06, 2011 17:25
od Laďuša
Čoveče, už je tam ňákej ten rok a pohoda :D Teda doufam, že tam eště je :lol:

Napsal: ned úno 06, 2011 17:30
od zelvotron
Já mám kupodivu ještě pořád originál sport jacht a to parkuju na ulici, ale jednou na výstavě u jednoho stánku rozdávali krytky brink, sice takový nic moc, ale lepší jak šlehačka, takže mám zásobu :-P

Napsal: ned úno 06, 2011 17:40
od MacGyver
Já mam tenisák, jediný kdo se mi ho pokoušel ukrást byl pes, ale nepovedlo se. Ovšem nejbrutálnější krytka, ketrou jsem viděl byla utržená hlava nějaké barbíny :mrgreen: .

Napsal: ned úno 06, 2011 20:28
od dmatej
Jste mi připomněli - před pár týdny jsem tu viděl stověnu s nerezovými blatníky - ani se je nenamáhal stříkat, hotovej DeLorean :)

Napsal: pon úno 07, 2011 08:38
od vik2
sveho casu meli rodice 100fku s laminatovejma blatnikama. Takze evidentne se lidove tvorivosti meze nekladou :lol:

Napsal: pon úno 07, 2011 08:58
od Marek
Jinak rád bych se s dovolením vrátil k tomu dotazu, zda by Octavia 4x4 mohla po demontáži předních poloos jezdit jen na zadní pohon.

Odpověď zní NE, v žádném případě.

Součástí převodovky je přídavný převod (mezinápravový diferenciál), který od pohonné jednotky převádí sílu jak na přední kola, tak na kardan. Tento převod jak známo pracuje na přenosu sil podle zatížení. Pokud bychom vymontovali přední poloosy (stačila by jedna), celá síla by se přenesla na předek a kardan by se vůbec netočil. Takže Haldex by tím pádem neměl co spojovat dozadu.
Navíc Haldex spolupracuje (spíná) na základě údajů z ABS. Pokud nebudou na voze přední poloosy, nebudou se točit přední kola a tudíž ABS nezaznamená prokluz kol. Takže Haldex nesepne, nemá důvod. A i kdyby sepnul, kardan se stejně nebude točit a tudíž by nesepnul nic.

Napsal: pon úno 07, 2011 09:06
od vik2
Marku uz to neřeš. To byla jen teoreticka bezvyznamna otazka

Napsal: pon úno 07, 2011 09:07
od Marek
Ale zajímavá...

Napsal: pon úno 07, 2011 09:45
od zelvotron
stovka: jo verzi s přírodní barvou plechu na všech čtyřech blatníkách jsem taky viděl a o verzi s laminátovýma blatníkama slyšel. Hlavní výhoda stovky je, že jsou i zadní blatníky jenom přišroubovaný :-P

haldex: Tak ono záleží asi na verzi - jak už sem nastínil u různejch generací je tlak přitlačující lamely vyvíjenej jinak (mech čerpadlo, al. čerpadlo atd.)

Marku jseš si jistej s tím mezinápravovým diferenciálem? Haldex je právě řešení pohonu 4x4 jak se mezinápravovýmu diferenciálu vyhnout tím že jednak není stálej a jednak hladex sám o sobě není tvrdou mechanickou vazbou mezi př. a z. nápravou.

Napsal: pon úno 07, 2011 10:11
od Marek
Pravda - dif tam není, teď na to koukám. Jen kuželový převod dozadu.

Nicméně ani tak by Octavia 4x4 jako čistá zadokolka nefungovala. Pokud bychom demontovali poloosy od předních kol, protáčel by se přední dif naprázdno, zatímco přední kola by stála na místě. Tím by jednotka ABS nevykazovala prokluz předních kol a tudíž by Haldex nsepínal pohon zadku. Muselo by se to nějak ojebat. Buď Haldex sepnout natvrdo (na což není dlouhodobě konstruován), nebo snímat otáčky předního difu místo otáček předních kol. Ale ani tak by to nešlo dlouhodobě - Haldex není stavěn na trvalý pohon a přenos 100% síly dozadu.