Dneska ráno z práce mi na tachometry preskočili zaujímavé čísielká
.
No a keďže po týchto prvých 50tkm by sa patrilo aj niečo zbilancovať
,tak sem skúsim niečo napísať.
Zatiaľ teda okrem toho zadného pravého ložiska náboja kolesa (8000km) som nič závažné neriešil.
Zatiaľ len drobnosti: pritiahnutie zadného stierača,pretože pri stieraní sa dakde stratil z dohľadu stieranej plochy
,premazanie určitého miesta na zadnej náprave kvôli vrzaniu,výmena dvoch vypálených žiaroviek a určité úpravy v interiéry.
Celkovo je interiér spracovaný na veľmy slušnej úrovni,ale je to ako všade samý plast. Takže som musel podlepiť gumovým tesnením jednu ozdobnú lištu na prístrojovke a dvierka odkladacej schránky kvôli rezonancii. Ozýva sa ešte niečo vzadu od zadných sedačiek,ale na presné identifikovanie ma bude musieť niekto povoziť,aby som si sadol dozadu
. Ale v celku je interiér tichý a auto slušne odhlučnené,či už od motoru,podvozku,alebo kolies. Je to taká malá oáza ticha. Čakal som to popravde trocha horšie,po predchádzajúcich skúsenostiach s vazidlami
. Ešte snáď za zmienku stojí,že prístrojovke sa nelúbia výrazné priečne pukliny na ceste. Vtedy dá o sebe poznať,že je z plastu. Zaujímavé však je,že panelová cesta jej nevadí.
Auto je inak celkovo tvrdé a určite k tomu majú čo povedať aj nízkoprofilové pneumatiky. Zase na druhej strane je potešiteľný fakt,že aj napriek svojej výške a malej šírke má skutočne veľmy dobré jazdné vlastnosti či už na ceste,alebo v teréne. Tu musím fakt povedať,že jazda s ním je nadmieru príjemná. Riadenie s ostrým prevodom a el.posilňovačom,naladenie podvozku vo verzii cross,aj široké pneu prispievajú k veľmy slušným jazdným vlastnostiam. To auto sa ovláda úplne ľahúčko a nenáročne. Jazda v meste,ale aj po úzkych kľukatých cestičkách v horskom teréne je relax
. Nestratí sa však ani v dialničnom tempe. Tu by som však už privítal 6 kvalt. Skrátenie stáleho prevodu sa síce výborne podpísalo pod dynamické vlastnosti auta,ale pri 130-ke to točí okolo 3800ot.,čo už je dosť. Niežeby to otravovalo nejakým výrazným hlukom,ale určite by sa to výrazne prejavilo na nižšej spotrebe.
No a keď už sme pri motore a spotrebe,tak tá sa pohybuje celoročne v rozmedzí 6 až 7 litrov. Dynamika motora? Odjazdil som teda už dosť na to,aby som si všimol aj pri výrazne dynamickej jazde,ktoré autá okolo mňa na to majú alebo nie
. Takže ten motor sa nestratí ani v dnešnej dobe "moderných TSI" motorov,ale nie je to žiadny "trhač asfaltu"
. V každom prípade na bežnú premávku úplne postačujúci a človek ak chce,tak si viež užiť aj trocha adrenalínovej jazdy
.
K motoru snáď jediná malá výtka:ten klepotavý zvuk krátko po studenom štarte,ktorý po čase utíchne. Všimli si to už viacerý,ale ak to nie je na závadu,tak kašľať na to
.
Zatiaľ za jediné VÝRAZNÉ NEGATÍVUM považujem ako som tu už nie raz spomínal,hlučnosť prevodovky
.... a to nielen za studena. Jazda na dvojke po meste,nie raz pripomína zvuk variátorov na kombajne
. Sú dve možnisti: buď si na zvykneš,alebo si na to nezvykneš
.
Prebral som tu jazdné vlastnosti,motor,interiér,tak teraz trocha o karosérii. Celkové spracovanie príjemné,medzery medzi jednotlivými dielmi presné. Výtku mám však zatváraniu piatych dverý. Z vnútornej strany síce pribudlo madlo na zatváranie,aby si človek nezasvinil ruky,ako je to bežné u iných výrobcov áut,ale ak človek dostatočne rýchlo nešvihne s rukou smerom dolu,tak to len pribuchne. Je to tak 50 na 50...a potom furt nadávky,že to musím dať na druhý pokus. Neviem či za to môžu tuhé tlmiče alebo nevyváženosť dverý,ale na tomto by mohli inžiniery v budúcnosti viac popracovať. Na 2112-ke mi stačilo piate dvere v určitom bode pustiť a pekne sa zavreli. No a ako sa mi pochválili aj iný majitelia nových kalín a gránt,tak aj zadné ľavé dvere treba pri zatváraní postrčiť trocha viac. Celkovo sa dvere na tom zatvárajú veľmi ľahučko a ticho,ale pri tých ľavých zadných ide zrejme o výrobnú chybu
.
V motorom priestore toho miesta moc nazvyš nie je,niektoré veci sú prístupné dobre,niektoré už menej. Výmena žiaroviek už nie je taká prístupná ako u predošlých vazidlách,ale stále to ide bez demontáže rôznych kravín
. Priestor v kabíne v pozdľžnom smere vzhľadom že ide o triedu malých áut dostatočný,trocha horšie je to zo šírkou. Vzhľadom na to,že nie som zrovna štíhly a moja polovička jak by dal (proste taká socialistická rodinka
),no proste si trocha zavadziame v oblasti ramien. 5 cm šírky navyše by sa zišlo.
Keď to bolo nové (čo aj prakticky stále je
),tak na to človek dával pozor,ale nakoľko to auto je každodenný pracant,tak sa jednoducho rôznym škrabancom vyhnúť nedá. A hlavne fenoménu odletujúcich kamienkov. Už si to odniesli určité neoplastované časti karosérie,ale už prakticky po druhej zime môžem skonštatovať,že nebadám známky korózie.
Na záver musím skonštatovať,že auto zatiaľ spľňa moje požiadavky v HD kvalite
.(na Full HD to zatiaľ nie je
). Proste za tie peniaze čo som za to dal(10000€) je to veľmy slušný výrobok. Pár drobných navyše bol ešte tempomat a iné prkotinky,ale to je detail.
Nové auto je aj o tom,že sa človek poteší a chvíľu má aj radosť z jazdy. Popravde ja aj po roku a ôsmych mesiacoch a 50tkm si vždy rád sadnem za volant toho auta a tešim sa na príjemnú jazdu
.