Stránka 65 z 124

Napsal: čtv úno 03, 2011 09:20
od Petr HC
Marek píše:Felicia nebo Superb už tu taky jednou byly, podobně jako Oktávia, že?
Ale pořád o tom motoru nic nevím :wink:.
Nevím, proč Škodovka (potažmo VW) nedrží řadu typů. Už Felicia vypadla mimo. To byl na svou dobu jeden z nejhezčích "sporťáků" . Sporťák pak pojmenovali Rapid, což byl vůz střední třídy (ve své době). Pak vynechali Tudor a Spartak (a samozřejmě nějaká číselná označení). A pro lidový vůz měla škodovka hezký neoficiální název typu Liduška .

Napsal: čtv úno 03, 2011 10:08
od Marek
No jo, historie se opakuje poněkud klikatě :wink:.

Napsal: čtv úno 03, 2011 11:02
od ger007
docital som sa aj ze namiesto octavie chcu predstavit feliciu a octavia ako taka sa prestane vyrbat. neviem co je na tom pravdy

Napsal: čtv úno 03, 2011 12:06
od veliz
Myslím, že to pravda nebude. Felicia nejspíše nahradí Octavii Tour. Octavia jakožto velmi úspěšný a stěžejní model značky se bude vyrábět dál.

Napsal: čtv úno 03, 2011 12:24
od Marek
Myslím si totéž.

Napsal: čtv úno 03, 2011 18:00
od ger007
tak vam to schvalne nafotim :wink:

Napsal: čtv úno 03, 2011 19:59
od Veverka
Nebude jen tour.

Napsal: pát úno 04, 2011 09:36
od Marek
TOUR už se půl roku nevyrábí. Ale Octavia je, jak psal veliz, základním modelem, po němž je dlouhodobě nejvyšší poptávka. To by ta nová Felicia musela být sakra zajímavý model, aby převálcovala Octavii a totálně ji odstavila, nemyslíš?

Napsal: pát úno 04, 2011 09:56
od zelvotron
Hlodavec patrně myslel nový tour. :wink:

Napsal: pát úno 04, 2011 10:33
od vik2
Zelvo myslis ten co do nej nebudou davat diesel??? jak se bojej aby vubec nekdo chtel normalní octu :lol:

Napsal: pát úno 04, 2011 12:39
od zelvotron
Diesel bude, ale zatím ne na našem trhu. Ale uvidí se, původně se u nás plánovala jen 1,6 8v ale taky už je v prodeji i 1,4 16v. Za tu cenu cenu to stejně není žádnej zázrak, Třeba takovej Megane Generation oproti tomu zlatej.

Napsal: sob úno 05, 2011 06:16
od Veverka
Je tam 2.0 tdi pd 81kw pro jugoslavii mimo slovinska bo to je v EU.Ja to vidim na hromadne nakupy teto verze cechama v chorvatsku :P .
Helemese,oni tam pridali i k nam tu 1.4?

Napsal: sob úno 05, 2011 08:18
od zelvotron
jj, je zajímavý, že je o 10tkč levnější jak 1,6, přitom pochybuju že výrobní náklady budou u 16v motoru menší jak u 8v. A např autoojetiny vždycky doporučovali jako lepší slabší 1,4. Je to stejně sranda, jak zoufalý motory jsou němci schopni nabízet ve velkých autech...a lidi to kupujou :lol:

Napsal: sob úno 05, 2011 08:33
od Marek
A to si vem, že v O1 po faceliftu se nabízel i motor 1,4 MPi 44kW s kódem AMD. Jednalo se o Fabiácký motor OHV s třikrát uloženou klikou. Mnoho lidí ani neví, že se tenhle motor do oktávky vůbec dával. Dovedeš si představit, co to bylo? 44kW a 120 Nm pro takovou krávu velkou?

Na vlastní oči jsem to viděl jen jednou, asi o to opravdu zájem nebyl. Tlačil jsem to před sebou do kopce s Ladou při cestě na sraz do Bechyně. Myslel jsem, že vystoupím a pomůžu mu tlačit.

Proti tomu jsou motory 1,4 16V 55kW velmi slušným svezením. V O1 prakticky tyto motory začaly nabízet jako náhradu za původní motor 1,6 55kW AEE, který se v roce 2002 kvůli Euru přestal dávat.

Napsal: sob úno 05, 2011 10:41
od zelvotron
jj, to provedení znám, dokonce to snad mělo upravenou převodovku z felície a je to tak jediná octávka se zpátečkou vedle čtyřky.

Sice s tím asi člověk musí rezignovat na jakoukoliv dynamiku, ale na druhou stranu bych to úplně nezatracoval, pohotovostní hmotnost není zase o moc větší než u fábie a o oproti motoru VW se tenhle odvděčí neporovnatelně lacinější údržbou. Nakonec prehistorická 1,6 55kW taky nebyla žádná raketa. A na cukání kolem baráku to může stačit, přestože poníci se samozřejmě hodí vždycky.

Marku nevíš, jakou mají tyhle motory vanu? Plechovou nebo hliníkovou? Tohle by mě na octě vadilo asi nejvíc, s ladou se dá jezdit jak dobytek a nic a u octy se stačí na vanu špatně podívat a jaká byla...

Tady zajímavý porovnání obou verzí:
http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-s ... aci-test_1

A navíc - z historickýho hlediska to bude jednou zajímavý provedení. :D