Stránka 64 z 82
Napsal: stř úno 23, 2011 21:18
od Laďuša
Je zhrzen, koukni k němu do tématu
Napsal: stř úno 23, 2011 21:59
od Sid
Ja nemám pocit, že by som niečo mlel. A nemá to súvis s našou témou. Keď na 1700vku dáš rozdeľovač a karburátor, nebude robiť to, čo ma vytáča.
Ale späť k téme. 1700vka nieaké extra žihadlo. Nemá o moc väčší výkon od 1500vky.Ani pri jazde to nieako nepoznať. Ale má väčší objem a tým aj spotrebu. Naša je íčko a teraz v zime so zohrievaním pred každou jazdou, jazdené štýlom starého pána nemá priemernú spotrebu menej ako 8,5litra. Merané nedávno kvôli oprave poruchy na overenie. Keď na tom bude karburátor a ger použije jeho obvyklý štýl jazdy, tak to bude nad 10. Čo pre neho nieje moc ideálne.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:03
od Cory
Ja som s 1,7 k zasiel za 6,04l/100km...inak okolo 7l.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:03
od Jakub Metelka
Sid, mám ten motor v Nivě a jsem spokojen s jeho vlastnostmi.Zřejmě si narazil na špatnej kus
Napsal: stř úno 23, 2011 22:06
od MartasBrno
Sid, a není problém kvůli jinému časování motoru a jiné kompresi, když se zlikviduje vstřikování? Intuice mi napovídá, že takový motor, pokud se osadí karbecem 1500/1600 a rozdělovačem 1500/1600 by měl mít taky stejnou kompresi a stejnou vačku. Jsem vedle? (nevím, jak vypadají komponenty 1700i)
Napsal: stř úno 23, 2011 22:15
od Maysner
objem ne vzdy dela spotrebu. Mam 2,8 a dalka se da jet i za 7,5l. ja ji jezdim za 9l a mesto jezdim momentalne za 11l. Namitka by mohla byt, ze je to modernejsi motor, ale i tak skoro dvojnasobnej objem udela svoje. S 1,7 jsem jezdil mesto za 10l, dalky za 8l benzinu. v plynu vse 11l. A ze jede stejne jako 1,5? Tak to mas tu 1,7ku pekne po smrti.
MartasBrno, kompresi zmensis pouze prendanim hlavy. na 1,7 je nizsi. ale to je nesmysl, to se da doladit a taky se to ladi. Vacka z 1,7 se pouziva i do ostatnich motoru, jelikoz ma trosku jiny casovani sacich ventilu. Vsechno se da sestelovat aby to behalo jak ma.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:26
od Sid
Cory píše:Ja som s 1,7 k zasiel za 6,04l/100km...inak okolo 7l.
Neverím. Ani v lete, pokiaľ pred každou jazdou necháš zahriať motor. Možno tak s 1200vkou by som to zvládol.
Jak som na tom jazdil, prišiel mi výkon motora 1700 nerozoznateľný od výkonu motora 1500. A z toho mi vyplynulo, že je to zbytočne veľký výkon, ktorý sa nikde neprejaví. Akurát na množstve spáleného benzínu. Hovorím stále o obyčajných krabiciach, nie o Nive.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:30
od Cory
Never, je mi to jedno
v lete zo zrazu som siel domov za 6,7 (mimo dialnice). Zahrievat motor? Vyjdem z garaze, zavrem dvere a zohrievam jazdou. Ked ti to jazdilo ako 1500, tak je ten motor K.O.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:44
od Sid
Prečo po smrti? O čo lepšie by akože mala ísť? Drž sa max. dovolených rýchlostí a bude ti pripadať, že akýkoľvek objem je jeden čert. Akurát keď na 1,7 naložíš cementu, že ide po zásterkách tak sa jej schopnosť zrýchliť nezníži tak, ako u 1,2.
Maysner: Keď zrátam, že tých našich 8,5l je so zohrievaním motora niekedy aj 15 min a na krátke trasy kombinovane mesto a niečo aj mimo mesta je to oproti tvojej spotrebe dobré.
Napsal: stř úno 23, 2011 22:48
od Tommel
Rozhodně 1.7 jede lepe jak 1.5 a to jsem jezdil s hodně 1.7 jak ičko tak karbec, pokuď ten vaš jede stejně jak 1500, tak je po smrti a tak to prostě je
Napsal: stř úno 23, 2011 22:49
od Cory
Sid píše:Prečo po smrti? O čo lepšie by akože mala ísť? Drž sa max. dovolených rýchlostí a bude ti pripadať, že akýkoľvek objem je jeden čert.
Tak jazdi 1200kou
Napsal: stř úno 23, 2011 23:00
od Sid
Cory: však aj jazdím
Tommel: Ale ako je to lepšie? Čo je lepšie, ako sa to prejaví?
Napsal: stř úno 23, 2011 23:51
od MartasBrno
Hmm, tak já jsme spokojený se svojí 1200, protože rozjezdy nehortím, ale stejně z města vyjíždím podobně jako ostatní, tedy ne, nemám na to, ale to co oni čekají na dalším semaforu, já plynule dojedu a nemusím zastavovat
, pak jedu NEDOBROVOLNĚ podle předpisů na 60ce 60, ostatní 70, pak přichází druhá fáze, rozjetí se na výpadovku - plnej knedlík za 3 do 90 za 13l/hod, pak za 4 a jedeme 100vkou za 8l/h mírný dokopec pár kilometrů. Pak buďto sjedu do obce kratší cestou domů
anebo se vyhnu hnusné křižovatce a jedu dál, někam, kde to je pohodlné a přímočaré, ale OUHA, KOPEC! No nic, jedem 100 za 10, kilometr, jedem 90 za 10, kilometr jedem 80 za 10 a všichni mne předjíždí.
A od toho je silnější motor. Nebýt brzdou.
Napsal: čtv úno 24, 2011 06:47
od Luděk Musil
Sid píše:Jak som na tom jazdil, prišiel mi výkon motora 1700 nerozoznateľný od výkonu motora 1500
No teda chlapci toto .....
.
Měl jsem příležitost jezdit jak 1,5 tak 1,7. Jako ono to (subjektivně) vypadá, že výkonově jsou ty motory stejný, ale není to pravda. Jedním aspektem je, že 1500 má dif 4,1 a 1700 má dif 3,9 = (pocitově) rovnost výkonu. Ale 108 Nm (1500) a 132 Nm (1700) si, myslím, hovoří jasně. Když jsem jel plně naloženej v 1,5 tak mi to připadalo jako líný auto, když jedu plně naloženej v 1,7 tak to teda taky není žádnej rychlík, ale táhne to o hromadu líp, dokáže to slušně zrychlit a jede to svižněji.
Ještě jeden můj (subjektivní) pocit: postupně jsem vlastnil 1,3, potom 1,5, nyní už podruhé 1,7. A vždy jsem rozeznal nárůst výkonu.
Takže asi tak. L.
Napsal: čtv úno 24, 2011 08:30
od dvk
Luděk Musil píše:Ale 108 Nm (1500) a 132 Nm (1700) si, myslím, hovoří jasně. Když jsem jel plně naloženej v 1,5 tak mi to připadalo jako líný auto, když jedu plně naloženej v 1,7 tak to teda taky není žádnej rychlík, ale táhne to o hromadu líp, dokáže to slušně zrychlit a jede to svižněji.
Tak přesně kvůli tomu jsem taky volil 1.7 motor. Možná to není zas takový sprinter, ale mě se na tom nejvíc líbí, že to jede skoro furt stejně, plné nebo prázdné. Teď v zimě jezdím s malými výchylkami za 9l/100km, 90% jsou jízdy do práce 12km okreskama. V létě dálky 7.5 není problém. O víkendu jsem měl hodně lítání a asi 200km jsem najezdil brzda-plyn, otáčky nešly pod 4000 a rychlost co silnice fyzicky dovolí. Spotřeba 9.7l/100km. Mě to zas tak hrozné nepřijde.