Stránka 63 z 70
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: sob led 03, 2015 14:01
od Laďuša
No, pokud svítí, tak netroubí

Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: sob led 03, 2015 17:04
od Marťas
Mě troubí jen když svítí

Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: ned led 18, 2015 16:56
od mceza
Hlavně něbýt trouba, kterému se ještě nerozsvítilo...

Stanový přívěs Skif M
Napsal: ned led 24, 2016 18:06
od Laďuša
Je to teda zajímavej případ, jak ono to je a třeba i s kamionama? Nás učili v autoškole, že 80. Obojí. Když jsem teď koukal na ňáký stránky, tak tam taky bylo 80 na vozíky i na kamiony. Změnilo se snad něco? Škoda 109E třeba taky může 200 konstrukčně, ale když se prostě smí míň, tak ňáká nálepka je mimo.
Prostě si furt myslim, že kamiony i vozíky po dálnici smí ject 80 km/h.
Re: Stanový přívěs Skif M
Napsal: ned led 24, 2016 18:24
od uha2324
ja nevim, ale rekl bych ze kamiony jezdi po dalnici stovku.
- vzdy kdyz se zacnou predjizdet musim tezce dobrzdovat a pak za tim predjizdejicim jedu nekolik minut 100km/h. vim ze to nemaji lehke cely zivot tocit volantem, ale proc se na dalnici predjizdi jsem nikdy nepochopil, usetri tim treba par minut za den ale zpusobuji svym predjizdenim na dalnici neskutecny chaos, osobni auta velmi zdrzuji a navic je to velmi nebezpecne, pod par privesu jsem uz malem zahucel (nechci zjednodusovat ale nejhorsi jsou asi madarsti kamionaci, ti to predeme necekane naperou ikdyz jedu 160 a pak uz jde fakt jen o metry).
ale zpet ke Skifu, je potesitelne ze tedy zvlada stovku i vice. mozna to tu nekde je napsane, da se Skif hodit na stojato ke stene? a da se z nej i eventualne vyndat stan a tahat na nem motocykl?
nejak jsem chytil kempovaci naladu a na to mne prijde Skif uplne super.
Re: Stanový přívěs Skif M
Napsal: ned led 24, 2016 18:52
od radek mb
uha2324 píše:ja nevim, ale rekl bych ze kamiony jezdi po dalnici stovku.
- vzdy kdyz se zacnou predjizdet musim tezce dobrzdovat a pak za tim predjizdejicim jedu nekolik minut 100km/h. vim ze to nemaji lehke cely zivot tocit volantem, ale proc se na dalnici predjizdi jsem nikdy nepochopil, usetri tim treba par minut za den ale zpusobuji svym predjizdenim na dalnici neskutecny chaos, osobni auta velmi zdrzuji a navic je to velmi nebezpecne, pod par privesu jsem uz malem zahucel (nechci zjednodusovat ale nejhorsi jsou asi madarsti kamionaci, ti to predeme necekane naperou ikdyz jedu 160 a pak uz jde fakt jen o metry).
.
Nechci se rozhodně kamioňáků zastávat, ale:
stovkou nejezdí, každý kamion má omezovač rychlosti, v krajním případě na 89km/h, ale většinou na méně. Rozdíl je v tom, že tam tachometry, narozdíl od aut, ukazují naprosto přesně, jsou kalibrované a musí procházet pravidelnou kontrolou na přesnost. Kdyby jel skutečných 100, tak ty už budeš mít na tachometru téměř 110.
Tím předjížděním na dálnici se uštří čas a jsou to více než minuty. Chaos na dálnici....dělají hlavně řidiči osobáků, kteří jezdí rychleji než povolených 130. Sám přiznáváš, že jezdíš 160.To ti přijde v pořádku?
Nechápu, na dálnici kamiony vadí, na silnicích nižších tříd vadí, a křičí se, že objíždějí dálnice. Jsem v rozpacích.

Re: Stanový přívěs Skif M
Napsal: ned led 24, 2016 19:28
od Křečík Barbuška
Prostě hodit kamiony na železnici a bude klid

.
Re: Stanový přívěs Skif M
Napsal: ned led 24, 2016 20:01
od uha2324
to je pravda, tachometr osobniho auta ma predepsanou odchylku myslim od +2% do asi +10%, musi vzdy ukazovat vic nez je skutecna rychlost. ma informace o 100km/h je tedy zavadejici.
vetsinu kilometru jezdim na nemecke dalnici kde neni limit, proc bych tedy nemohl jet 160km/h? dokonce se mne zda ze kdyz se ridici (vsech typu vozidel) k sobe chovaji slusne, vyssi rychlost nicemu nevadi a zvysuje prujezdnost komunikace.
tak samozrejme zjednodusene receno kazdy ucastnik silnicniho provozu zvysuje chaos na silnici, ale urcite ten kamion v levem pruhu ziska mnohonasobne min (jede rychleji nez predjizdene vozidlo treba jen o 5% a to jsem jeste hoodne optimisticky, mnohokrat zjisti ze vlastne druhy nakladak ani nemuze predjet a po par minutach se zaradi zpatky

) nez ztrati fronta automobilu ktera za nim musi snizit rychlost treba na 60%. diky kamionum ridic osobniho vozu obcas jen poskakuje od jednoho predjizdejiciho kamionu ke druhemu. zacina se to resit tim ze na nekterych hlavnich tazich (napr. A2) muze jet nakladak jen v pravem pruhu, to je pak pohoda - predpokladam ze nakladaky maji aktivni tempomat, jedou pekne ve fronte za sebou, a osobni auta si jedou svym tempem v levem pruhu. u nas je to same myslim na prazskem obchvatu - v dobe dopravni spicky. takze se klidne znovu zeptam, proc se ty kamiony na dalnici vlastne predjizdi? samozrejme kdyz je maly provoz, proc ne, ale za vetsiho provozu tim opravdu delaji jen chaos.
omlouvam se, odbocil jsem od tematu Skif.
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: čtv led 28, 2016 12:35
od corsair
Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: sob led 30, 2016 15:16
od JmJ
corsair píše:Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak
To nedava smysl. Kdyz budu hodne tvrdej, tak snad neci neschopnost stihat terminy nebo si pripadne najit jinou praci, kdyz terminy nestiham, ho neopravnuje k jakemukoliv porusovani predpisu ci zakona. Ja taky nikoho neohrozuju na zivote, kdyz v praci nestiham. I kdyz...
Po dalnici nejezdim denne, ale prijde mi, ze se situace celkove dost zlepsila. Pokud se kamionaci fakt nepredjzdi tyden, tak jim davam cas a nic nehrotim. Spis nechapu, proc ten kokot, ktery je predjizden, nemuze dat na pul minuty nohu z plynu a tim vsem ulevit. Cert vi, je to proste kamionacke tajmestvi

Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: sob led 30, 2016 18:49
od Jelen
JmJ píše:corsair píše:Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak
Spis nechapu, proc ten kokot, ktery je predjizden, nemuze dat na pul minuty nohu z plynu a tim vsem ulevit. Cert vi, je to proste kamionacke tajmestvi

Nad timhle jsem už přemýšlel nejednou. Proč ten předjížděnej neubere? Už jsem několikrát i viděl, že ten předjížděnej třeba na konci kopce zas nabral dech a po rovince tomu předjíždějícího zas začal ujíždět, tak se zařazoval zas za něj. To nepochopíš.
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: sob led 30, 2016 19:01
od radek mb
Neubere? Že by naschvál? Ano, pouze a jen a naschvál a trochu ješitnosti. Podle hesla. "Když na to nemáš, tak mě nepředjížděj." Tak to je, však jsem se v komunitě kamioňáků nějakou tu chvilku pohyboval, tak vím, o čem píšu.
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: ned led 31, 2016 11:39
od Vašátor
Když už zde kritizujete kamioňáky, díváte se i na jejich registrační značky? To, co popisujete, dělají většinou kamioňáci z východu. Ukrajinci, Bulhaři, Poláci, Turci ... mezi západníma kamioňákama se ve většině případů určitá pravidla dodržují. Kokotů je na silnici spousta a to i mezi řidiči osobních aut. Ovšem kamion je vidět mnohem víc. Bratranec Víťa je kamioňák tělem i duší, jeho kamion "s paprikó za milion" brázdí celou evropu a sám na podobné blbečky za volantem kamionu nadává. Neházejte tedy všechny kamioňáky do jednoho pytle. Jsou mezi nimi i slušní řidiči, kteří když jsou předjížděni, tu nohu z plynu opravdu sundají.
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: ned led 31, 2016 11:51
od Laďuša
Já se v posledním roce bohužel po dálnici pohybuju podstatně víc, než je mi milo. Předjíždění kamiónů se děje, většinou to ale nefouknou natvrdo před provoz. Že to pak ňákou dobu trvá, to už jinak ani nejde. Ale když člověk dá včas nohu z plynu, ani brzdit nemusí a zdržení je nula nula nic. V trase Plzeň - Ostrava to je zcela zanedbatelná položka. Jo a espézetky na to vliv nemají, úplně stejně se chovají všichní.
Pro čas cesty je zcela zásadní plynulost dopravy, ne její rychlost. Rozdíl mezi cestou do Ovy, kdy jsem jel normálně a cestou zpátky, kdy jsem jel ekorallye, aby mi nádrž vyzbyla k Plzni, byl neuvěřitelných čtvrt hodiny na 465 kilometrů, přičemž cestovní rychlost byla i o 20 - 30 km/h nižší ve většině trasy. Takže tak.
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Napsal: ned led 31, 2016 12:53
od Hurikán
Souhlasím s Laďušou, že SPZ kamionu není až tak rozhodující. Nesouhlasím s tím, že kamioňáci "to nevrazí před provoz". Klidně jsou schopní se vedle sebe ploužit 4 minuty při jejich rozdílové rychlosti 0,25 km/h. To, že je za nimi naštosováno 300 osobáků, co se musí za nima ploužit 85 km/h, je jim úplně fuk.
Plynulost provozu má na dojezdový čas samozřejmě zásadní vliv. Ale pokud pojedu trvale 50 km/h (čili plynulost jízdy je 100%), bude dojezdový čas výrazně delší, než když pojedu v rozmezí 40-130 km/h (plynulost 15%).
A ještě je tady v případě našich dálnic jeden neméně důležitý faktor a tím je stavební stav dálnice. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale s dobrým autem se po NAŠÍ dálnici (děravé valše) předpisově jet nedá. To je o podvozek, páteř, klouby a zuby. Proto třeba já udržuju trvalou rychlost cca 160-190 (a to ještě pořád nejsem zdaleka nejrychlejší!), protože se můžu trvale držet v levém (trošku lepším) pruhu a taky potom podvozek přestane být takhle těžce zkoušen, neboť letí po vrcholcích naší valchy. Dochází tak k paradoxní situaci, kdy na našich dálnicích jezdím celkově rychleji, než v Německu. Tam si můžu dovolit jet v klidu, nevyhýbám se dírám a mám potom i nižší spotřebu. U nás to ale bohužel jinak nejde.
