
Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišťáka
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
No, pokud svítí, tak netroubí 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Mě troubí jen když svítí 

- mceza
- Příspěvky: 2077
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Hlavně něbýt trouba, kterému se ještě nerozsvítilo... 

Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Stanový přívěs Skif M
Je to teda zajímavej případ, jak ono to je a třeba i s kamionama? Nás učili v autoškole, že 80. Obojí. Když jsem teď koukal na ňáký stránky, tak tam taky bylo 80 na vozíky i na kamiony. Změnilo se snad něco? Škoda 109E třeba taky může 200 konstrukčně, ale když se prostě smí míň, tak ňáká nálepka je mimo.
Prostě si furt myslim, že kamiony i vozíky po dálnici smí ject 80 km/h.
Prostě si furt myslim, že kamiony i vozíky po dálnici smí ject 80 km/h.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Stanový přívěs Skif M
ja nevim, ale rekl bych ze kamiony jezdi po dalnici stovku.
- vzdy kdyz se zacnou predjizdet musim tezce dobrzdovat a pak za tim predjizdejicim jedu nekolik minut 100km/h. vim ze to nemaji lehke cely zivot tocit volantem, ale proc se na dalnici predjizdi jsem nikdy nepochopil, usetri tim treba par minut za den ale zpusobuji svym predjizdenim na dalnici neskutecny chaos, osobni auta velmi zdrzuji a navic je to velmi nebezpecne, pod par privesu jsem uz malem zahucel (nechci zjednodusovat ale nejhorsi jsou asi madarsti kamionaci, ti to predeme necekane naperou ikdyz jedu 160 a pak uz jde fakt jen o metry).
ale zpet ke Skifu, je potesitelne ze tedy zvlada stovku i vice. mozna to tu nekde je napsane, da se Skif hodit na stojato ke stene? a da se z nej i eventualne vyndat stan a tahat na nem motocykl?
nejak jsem chytil kempovaci naladu a na to mne prijde Skif uplne super.
- vzdy kdyz se zacnou predjizdet musim tezce dobrzdovat a pak za tim predjizdejicim jedu nekolik minut 100km/h. vim ze to nemaji lehke cely zivot tocit volantem, ale proc se na dalnici predjizdi jsem nikdy nepochopil, usetri tim treba par minut za den ale zpusobuji svym predjizdenim na dalnici neskutecny chaos, osobni auta velmi zdrzuji a navic je to velmi nebezpecne, pod par privesu jsem uz malem zahucel (nechci zjednodusovat ale nejhorsi jsou asi madarsti kamionaci, ti to predeme necekane naperou ikdyz jedu 160 a pak uz jde fakt jen o metry).
ale zpet ke Skifu, je potesitelne ze tedy zvlada stovku i vice. mozna to tu nekde je napsane, da se Skif hodit na stojato ke stene? a da se z nej i eventualne vyndat stan a tahat na nem motocykl?
nejak jsem chytil kempovaci naladu a na to mne prijde Skif uplne super.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
- radek mb
- Příspěvky: 5191
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stanový přívěs Skif M
Nechci se rozhodně kamioňáků zastávat, ale:uha2324 píše:ja nevim, ale rekl bych ze kamiony jezdi po dalnici stovku.
- vzdy kdyz se zacnou predjizdet musim tezce dobrzdovat a pak za tim predjizdejicim jedu nekolik minut 100km/h. vim ze to nemaji lehke cely zivot tocit volantem, ale proc se na dalnici predjizdi jsem nikdy nepochopil, usetri tim treba par minut za den ale zpusobuji svym predjizdenim na dalnici neskutecny chaos, osobni auta velmi zdrzuji a navic je to velmi nebezpecne, pod par privesu jsem uz malem zahucel (nechci zjednodusovat ale nejhorsi jsou asi madarsti kamionaci, ti to predeme necekane naperou ikdyz jedu 160 a pak uz jde fakt jen o metry).
.
stovkou nejezdí, každý kamion má omezovač rychlosti, v krajním případě na 89km/h, ale většinou na méně. Rozdíl je v tom, že tam tachometry, narozdíl od aut, ukazují naprosto přesně, jsou kalibrované a musí procházet pravidelnou kontrolou na přesnost. Kdyby jel skutečných 100, tak ty už budeš mít na tachometru téměř 110.
Tím předjížděním na dálnici se uštří čas a jsou to více než minuty. Chaos na dálnici....dělají hlavně řidiči osobáků, kteří jezdí rychleji než povolených 130. Sám přiznáváš, že jezdíš 160.To ti přijde v pořádku?
Nechápu, na dálnici kamiony vadí, na silnicích nižších tříd vadí, a křičí se, že objíždějí dálnice. Jsem v rozpacích.

EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11055
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Stanový přívěs Skif M
Prostě hodit kamiony na železnici a bude klid
.

Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Stanový přívěs Skif M
to je pravda, tachometr osobniho auta ma predepsanou odchylku myslim od +2% do asi +10%, musi vzdy ukazovat vic nez je skutecna rychlost. ma informace o 100km/h je tedy zavadejici.
vetsinu kilometru jezdim na nemecke dalnici kde neni limit, proc bych tedy nemohl jet 160km/h? dokonce se mne zda ze kdyz se ridici (vsech typu vozidel) k sobe chovaji slusne, vyssi rychlost nicemu nevadi a zvysuje prujezdnost komunikace.
tak samozrejme zjednodusene receno kazdy ucastnik silnicniho provozu zvysuje chaos na silnici, ale urcite ten kamion v levem pruhu ziska mnohonasobne min (jede rychleji nez predjizdene vozidlo treba jen o 5% a to jsem jeste hoodne optimisticky, mnohokrat zjisti ze vlastne druhy nakladak ani nemuze predjet a po par minutach se zaradi zpatky
) nez ztrati fronta automobilu ktera za nim musi snizit rychlost treba na 60%. diky kamionum ridic osobniho vozu obcas jen poskakuje od jednoho predjizdejiciho kamionu ke druhemu. zacina se to resit tim ze na nekterych hlavnich tazich (napr. A2) muze jet nakladak jen v pravem pruhu, to je pak pohoda - predpokladam ze nakladaky maji aktivni tempomat, jedou pekne ve fronte za sebou, a osobni auta si jedou svym tempem v levem pruhu. u nas je to same myslim na prazskem obchvatu - v dobe dopravni spicky. takze se klidne znovu zeptam, proc se ty kamiony na dalnici vlastne predjizdi? samozrejme kdyz je maly provoz, proc ne, ale za vetsiho provozu tim opravdu delaji jen chaos.
omlouvam se, odbocil jsem od tematu Skif.
vetsinu kilometru jezdim na nemecke dalnici kde neni limit, proc bych tedy nemohl jet 160km/h? dokonce se mne zda ze kdyz se ridici (vsech typu vozidel) k sobe chovaji slusne, vyssi rychlost nicemu nevadi a zvysuje prujezdnost komunikace.
tak samozrejme zjednodusene receno kazdy ucastnik silnicniho provozu zvysuje chaos na silnici, ale urcite ten kamion v levem pruhu ziska mnohonasobne min (jede rychleji nez predjizdene vozidlo treba jen o 5% a to jsem jeste hoodne optimisticky, mnohokrat zjisti ze vlastne druhy nakladak ani nemuze predjet a po par minutach se zaradi zpatky

omlouvam se, odbocil jsem od tematu Skif.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
To nedava smysl. Kdyz budu hodne tvrdej, tak snad neci neschopnost stihat terminy nebo si pripadne najit jinou praci, kdyz terminy nestiham, ho neopravnuje k jakemukoliv porusovani predpisu ci zakona. Ja taky nikoho neohrozuju na zivote, kdyz v praci nestiham. I kdyz...corsair píše:Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak

Po dalnici nejezdim denne, ale prijde mi, ze se situace celkove dost zlepsila. Pokud se kamionaci fakt nepredjzdi tyden, tak jim davam cas a nic nehrotim. Spis nechapu, proc ten kokot, ktery je predjizden, nemuze dat na pul minuty nohu z plynu a tim vsem ulevit. Cert vi, je to proste kamionacke tajmestvi

VAZ 2104 1.3 1989
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Nad timhle jsem už přemýšlel nejednou. Proč ten předjížděnej neubere? Už jsem několikrát i viděl, že ten předjížděnej třeba na konci kopce zas nabral dech a po rovince tomu předjíždějícího zas začal ujíždět, tak se zařazoval zas za něj. To nepochopíš.JmJ píše:Spis nechapu, proc ten kokot, ktery je predjizden, nemuze dat na pul minuty nohu z plynu a tim vsem ulevit. Cert vi, je to proste kamionacke tajmestvicorsair píše:Tak si skuste na autach jazdit rychlostou pod 90km/h podla zakona 561/2006 a stihat terminy. Potom pochopite a budete sa na to pozerat inak
- radek mb
- Příspěvky: 5191
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Neubere? Že by naschvál? Ano, pouze a jen a naschvál a trochu ješitnosti. Podle hesla. "Když na to nemáš, tak mě nepředjížděj." Tak to je, však jsem se v komunitě kamioňáků nějakou tu chvilku pohyboval, tak vím, o čem píšu.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Když už zde kritizujete kamioňáky, díváte se i na jejich registrační značky? To, co popisujete, dělají většinou kamioňáci z východu. Ukrajinci, Bulhaři, Poláci, Turci ... mezi západníma kamioňákama se ve většině případů určitá pravidla dodržují. Kokotů je na silnici spousta a to i mezi řidiči osobních aut. Ovšem kamion je vidět mnohem víc. Bratranec Víťa je kamioňák tělem i duší, jeho kamion "s paprikó za milion" brázdí celou evropu a sám na podobné blbečky za volantem kamionu nadává. Neházejte tedy všechny kamioňáky do jednoho pytle. Jsou mezi nimi i slušní řidiči, kteří když jsou předjížděni, tu nohu z plynu opravdu sundají.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Laďuša
- Příspěvky: 12136
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Já se v posledním roce bohužel po dálnici pohybuju podstatně víc, než je mi milo. Předjíždění kamiónů se děje, většinou to ale nefouknou natvrdo před provoz. Že to pak ňákou dobu trvá, to už jinak ani nejde. Ale když člověk dá včas nohu z plynu, ani brzdit nemusí a zdržení je nula nula nic. V trase Plzeň - Ostrava to je zcela zanedbatelná položka. Jo a espézetky na to vliv nemají, úplně stejně se chovají všichní.
Pro čas cesty je zcela zásadní plynulost dopravy, ne její rychlost. Rozdíl mezi cestou do Ovy, kdy jsem jel normálně a cestou zpátky, kdy jsem jel ekorallye, aby mi nádrž vyzbyla k Plzni, byl neuvěřitelných čtvrt hodiny na 465 kilometrů, přičemž cestovní rychlost byla i o 20 - 30 km/h nižší ve většině trasy. Takže tak.
Pro čas cesty je zcela zásadní plynulost dopravy, ne její rychlost. Rozdíl mezi cestou do Ovy, kdy jsem jel normálně a cestou zpátky, kdy jsem jel ekorallye, aby mi nádrž vyzbyla k Plzni, byl neuvěřitelných čtvrt hodiny na 465 kilometrů, přičemž cestovní rychlost byla i o 20 - 30 km/h nižší ve většině trasy. Takže tak.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišť
Souhlasím s Laďušou, že SPZ kamionu není až tak rozhodující. Nesouhlasím s tím, že kamioňáci "to nevrazí před provoz". Klidně jsou schopní se vedle sebe ploužit 4 minuty při jejich rozdílové rychlosti 0,25 km/h. To, že je za nimi naštosováno 300 osobáků, co se musí za nima ploužit 85 km/h, je jim úplně fuk.
Plynulost provozu má na dojezdový čas samozřejmě zásadní vliv. Ale pokud pojedu trvale 50 km/h (čili plynulost jízdy je 100%), bude dojezdový čas výrazně delší, než když pojedu v rozmezí 40-130 km/h (plynulost 15%).
A ještě je tady v případě našich dálnic jeden neméně důležitý faktor a tím je stavební stav dálnice. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale s dobrým autem se po NAŠÍ dálnici (děravé valše) předpisově jet nedá. To je o podvozek, páteř, klouby a zuby. Proto třeba já udržuju trvalou rychlost cca 160-190 (a to ještě pořád nejsem zdaleka nejrychlejší!), protože se můžu trvale držet v levém (trošku lepším) pruhu a taky potom podvozek přestane být takhle těžce zkoušen, neboť letí po vrcholcích naší valchy. Dochází tak k paradoxní situaci, kdy na našich dálnicích jezdím celkově rychleji, než v Německu. Tam si můžu dovolit jet v klidu, nevyhýbám se dírám a mám potom i nižší spotřebu. U nás to ale bohužel jinak nejde.
Plynulost provozu má na dojezdový čas samozřejmě zásadní vliv. Ale pokud pojedu trvale 50 km/h (čili plynulost jízdy je 100%), bude dojezdový čas výrazně delší, než když pojedu v rozmezí 40-130 km/h (plynulost 15%).

A ještě je tady v případě našich dálnic jeden neméně důležitý faktor a tím je stavební stav dálnice. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale s dobrým autem se po NAŠÍ dálnici (děravé valše) předpisově jet nedá. To je o podvozek, páteř, klouby a zuby. Proto třeba já udržuju trvalou rychlost cca 160-190 (a to ještě pořád nejsem zdaleka nejrychlejší!), protože se můžu trvale držet v levém (trošku lepším) pruhu a taky potom podvozek přestane být takhle těžce zkoušen, neboť letí po vrcholcích naší valchy. Dochází tak k paradoxní situaci, kdy na našich dálnicích jezdím celkově rychleji, než v Německu. Tam si můžu dovolit jet v klidu, nevyhýbám se dírám a mám potom i nižší spotřebu. U nás to ale bohužel jinak nejde.
