Stránka 63 z 77

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: sob led 27, 2018 18:16
od Majo
Ak by mal niekto pocit, ze snad nieco vytykam tomu motoru a jeho zastaranosti, tak to tak rozhodne nie je :wink:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: sob led 27, 2018 21:02
od stano112
Majo píše:Ak by mal niekto pocit, ze snad nieco vytykam tomu motoru a jeho zastaranosti, tak to tak rozhodne nie je :wink:
My vieme :D .S tým olejom sa s tebou úplne stotožňujem.
Hlavne pre nových majiteľov:10W40 je rokmy overený olej do toho motora,ale ak chce niekto spraviť pokus,tak môže :D .
Samozrejme na vlastné náklady :D

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 28, 2018 19:12
od posim
Áno chlapci. Rokmi overený možno, ale nie v tomto motore, ale v motoroch starších, s nižším objemovým výkonom, teplotným zaťažením, mernými tlakmi na klzných plochách a podobne :) Olej 10W-40 zvyčajne máva základový olej minerálny, prípadne čiastočne syntetický. 5W-40 už syntetický, s iným - modernejším balíkom aditív, stvoreným pre spomínané podmienky. On i ten 10W-40 svoju službu spraví, nehovorím že nie, no hlavne pri tých vysokých teplotách už minerál ide na doraz. Podobne je to s ohľadom na viskozitný index (ktorý ukazuje na to, ako sa viskozita oleja bude meniť v závislosti na jeho teplote). Ono, ak by ten olej 10W-40 úplne postačoval - za všetkých podmienok, aké sa konštruktérom môžu prisniť v zlých snoch, tak si myslím, že ho tam budú plniť i ako prvú náplň v AutoVAZe, pretože je o dosť lacnejší. No pri normálnom jazdení v teplotných pásmach jemu odpovedajúcich vyhovovať bude, to netvrdím, že nie. Ale tvrdiť, že je vhodnejší pre tento relatívne vysokootáčkový motor, kde hlavne sa uplatňujú ľahkobežné oleje, je podľa môjho názoru blízke ilúziám či fantáziám :rolleyes:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: ned led 28, 2018 20:24
od stano112
posim píše:Áno chlapci. Rokmi overený možno, ale nie v tomto motore, ale v motoroch starších, s nižším objemovým výkonom, teplotným zaťažením, mernými tlakmi na klzných plochách a podobne :) Olej 10W-40 zvyčajne máva základový olej minerálny, prípadne čiastočne syntetický. 5W-40 už syntetický, s iným - modernejším balíkom aditív, stvoreným pre spomínané podmienky. On i ten 10W-40 svoju službu spraví, nehovorím že nie, no hlavne pri tých vysokých teplotách už minerál ide na doraz. Podobne je to s ohľadom na viskozitný index (ktorý ukazuje na to, ako sa viskozita oleja bude meniť v závislosti na jeho teplote). Ono, ak by ten olej 10W-40 úplne postačoval - za všetkých podmienok, aké sa konštruktérom môžu prisniť v zlých snoch, tak si myslím, že ho tam budú plniť i ako prvú náplň v AutoVAZe, pretože je o dosť lacnejší. No pri normálnom jazdení v teplotných pásmach jemu odpovedajúcich vyhovovať bude, to netvrdím, že nie. Ale tvrdiť, že je vhodnejší pre tento relatívne vysokootáčkový motor, kde hlavne sa uplatňujú ľahkobežné oleje, je podľa môjho názoru blízke ilúziám či fantáziám :rolleyes:
Šimon netuším či motory v Grantách a Kalinách prešli nejakou modernizáciou ohľadom použitých materiálov(konštrukcie),to je skôr otázka na Coryho,ale motor 21126 je v obehu cez 10 rokov,čiže rokmy overený je :) .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 04:03
od posim
:D Len sa už teraz nevykrúcaj. Ja dobre viem, koľko je v obehu (pôvodne Priorácky) motor 21126. Ale Ty si písal o oleji, ako rokmi overenom, nie motore - no len pozri vyššie :wink:
Olej 5W-40 je tu už podstatne dlhšie, než spomínaný motor.
Vôbec neviem, načo sa tu naťahujeme. Napíšem k tej téme už len toľko. Rozdiel medzi 5W-40 a 10W-40 vo viskozite je relatívne malý, rozdiel v kvalite (spravidla) podstatný. To je to hlavné, čo som tým chcel povedať :)

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 08:52
od Majo
posim píše:...Vôbec neviem, načo sa tu naťahujeme. Napíšem k tej téme už len toľko. Rozdiel medzi 5W-40 a 10W-40 vo viskozite je relatívne malý, rozdiel v kvalite (spravidla) podstatný. To je to hlavné, čo som tým chcel povedať :)
S tym sa neda nesuhlasit...
Ja som sa snazil spochybnit iba pouzitie inych olejov ako tychto dvoch, hlavne ten 5w/30 mi lezi v zaludku :lol:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 09:01
od Georgius
A když už tady plameny flejmu pomalu uhasínají, dovolil bych si do ohně přilít trochu OT-oleje - A jak je to s olejem a motorem 21129 ? :?: Stejně nebo jinak ? :boxing:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 09:36
od stano112
posim píše::D Len sa už teraz nevykrúcaj. Ja dobre viem, koľko je v obehu (pôvodne Priorácky) motor 21126. Ale Ty si písal o oleji, ako rokmi overenom, nie motore - no len pozri vyššie :wink:
Ja myslím,že sa tu stále bavíme o oleji.Čiže moja odpoveď bola myslená tak,že olej 10W40 je rokmy overený v motore 21126.
Ty si písal v predošlom príspevku...že rokmy overený možno,ale v iných motoroch s nižším obsahom....ja som tým chcel povedať,že ten olej je rokmy overený v motore 21126,lebo je na trhu pomerne dlho :D
Čiže ja sa nevykrúcam,len sme sa zrejme odlišne pochopily :D .
A tiež tá výzva ohľadom experimentu pre nových majiteľov bola myslená na olej 5W30,ktorým grafi prakticky načal tému o olejoch.
No a ak by bol 5W40 nevhodný,tak by som ťa bol pred časom zamkol v crosske a nedovolil ti ho tam naliať :mrgreen: :mrgreen: .

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 10:17
od Luděk Musil
Potřetí, nebo už počtvrtý :?: :scratch: , budu lít do Granty 10W40 (Specifikace: API SL/CF, ACEA A3/B4, VW 505 00, MB 229.1) a motor stále běží (tiše a kultivovaně). Momentálně mám od výměny 8,5 a barva přešla z medové v hnědou. L.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 11:17
od grafi2
ja som len spomenul že som zahliadol info že fabricky je tam 5w30 :D to že som spustil peklo sa mi ani len nesnívalo.
Môj pôvodný problém pri ktorom ma v noci mátalo bolo, nahradiť 10w40 5w40 :D nakoľko mi do dalsej servisky chýba asi 5tis a vonku teplota málokedy klesene pod -10 tak ho nejdem meniť.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 11:58
od stano112
grafi2 píše:ja som len spomenul že som zahliadol info že fabricky je tam 5w30 :D to že som spustil peklo sa mi ani len nesnívalo.
Môj pôvodný problém pri ktorom ma v noci mátalo bolo, nahradiť 10w40 5w40 :D nakoľko mi do dalsej servisky chýba asi 5tis a vonku teplota málokedy klesene pod -10 tak ho nejdem meniť.
Peklo? :D Ale nie,veď diskutujeme.Na to je tu to fórum,nie?

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 15:14
od grafi2
Aaaale hej len proste téma olej vždy a všade rozviri hladinu. Na trabantovom fore téma olej bola najvďačnejsia, každý sa tam bil do pŕs za svoj olej ale bez konkrétne opodstatnenia, jediné že to naň jazdí :D

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: pon led 29, 2018 19:44
od Majo
Ja to tiez nepovazujem za flame. Posim je jeden z mala ludi, ktoreho nazor beriem vazne a naucim sa z neho nieco nove :wink:
Inak 21124, 21216 a 21129 nie su motory odlisne takymi parametrami, ktore by ovplyvnili vyber oleja. U motora 21129 ovsem vychadzam iba z technickeho listu, podla ktoreho rozdiely nie su v olej ovplyvnitelnej sfere.

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: úte led 30, 2018 04:11
od posim
Tak a teraz si už nedovidím na špičku nosa, Majo :D

To Luděk Musil: vzhľadom k tomu, že si kdesi písal o prívesnom vozíku, ktorý zvykneš často ťahať za autom, by som na tvojom mieste určite išiel do vyšších výkonových tried (API). SL je minimum odporúčané výrobcom :!: Teda znova zopakujem - viskozitu oleja zvolíme podľa teploty prostredia, pričom však súčasne platí, že menej viskózne oleje sú spravidla vo vyšších výkonnostných triedach, pretože sú vyrobené na inej báze.

To Georgius: už som sem písal niekoľko krát (a na niekoľko miest;o), že AvtoVAZ pre motory všetkých v súčasnosti vyrábaných vozidiel odporúča rovnaké triedy olejov. Kuk na odkaz o stránku vzad celkom hore.

Tiež to vnímam "iba" ako diskusiu (hoc sme v nej už začínali prešľapovať na jednom mieste). No so Stanom sa predsa nemôžme pohádať, hoci by som sa asi mal, keď ma chce zamykať v aute, grobian jeden :roll: :wink:

Re: LADA KALINA CROSS (2194)

Napsal: úte led 30, 2018 06:40
od Luděk Musil
posim píše:To Luděk Musil: vzhľadom k tomu, že si kdesi písal o prívesnom vozíku, ktorý zvykneš často ťahať za autom, by som na tvojom mieste určite išiel do vyšších výkonových tried (API). SL je minimum odporúčané výrobcom :!: Teda znova zopakujem - viskozitu oleja zvolíme podľa teploty prostredia, pričom však súčasne platí, že menej viskózne oleje sú spravidla vo vyšších výkonnostných triedach, pretože sú vyrobené na inej báze.
Ano, v mém případě by se mi hodil (aspoň na palubním počítači) teploměr oleje, třeba místo venkovní teploty. Na druhou stranu musím říct, že chlazení motoru (zatím) funguje.
Přívěs - ano, mám dva :D . Nákladní Agados (200x125), ale tam se snažím nepřetěžovat. Když jsem ho měl párkrát plnej - tak i během jízdy do kopců se motor krásně uchladil náporem. A druhej přívěs - Skif používám tak 2 - 4x do roka, přičemž nejdelší štreku má z Brna do Mnichovýho Hradiště, případně na druhou stranu do Soltvadkertu. A do těch Maďar jezdíme v horúčave a motor skoro nepozná, že za sebou něco vleče ... koukaje na spotřebovou tabulku pozná :D ... tak o 4 deci. L.
L.