Stránka 63 z 124
Napsal: ned led 30, 2011 20:32
od dmatej
Četl jsem, beru v úvahu, ale oponoval jsem jiným příkladem, kde to zabralo.
Navíc s HTP mám něco najeto, vím jak reaguje a podle mě by na to ta silnější verze mít mohla. Ohled neberu jen na spotřebu, ale taky na hlučnost - ta novější fábie řve jak tur.
EDIT: Každopádně všichni víme, že HTP není auto určené na dálnici, kdyby tam škodovka šestikvalt dala, byla by sama tak trochu k smíchu ... zatímco teď jsou k smíchu jen lidi, kteří si takový auto s úmyslem jezdit po dálnici koupí ...
Víceméně to celý řešíme trochu zbytečně
Napsal: úte úno 01, 2011 09:12
od vik2
Hypotetickej dotaz. je to hloupost, jsem jen zvedavej.
Koupis Octavku 4x4, vyhodis predni poloosy, udelas si zadohrab.
je ten pohon dostatecne silnej aby to vydrzel?? nebo ten zadek je jen na obcasnou vypomoc pri prokluzu predku??
Napsal: úte úno 01, 2011 09:45
od Marek
Systém u Octavie 4x4 je Haldex. Jedná se o viskózní spojku, čili neexistuje spojení "na tvrdo". Pokud bys vyhodil přední osy, bude se na zadní nápravu přenášet pouze 50% celkového točivého momentu. Navíc zadní náprava není konstruována na trvalý záběr, pouze jak jsi napsal pro výpomoc při prokluzu předního kola.
U Haldexu se i v případě, že přední kola nehrabou, minimální točivý moment přenáší dozadu (narozdíl od syncro). Tedy dá se říci, že čtyřkolky s Haldexem mají příjemnější jízdní vlastnosti než čtyřkolky se syncro, protože i při běžné jízdě se něco málo z točivého momentu na zadní kola přenáší (je to zlomek, ale třeba při projíždění zatáček se to projevuje).
Napsal: úte úno 01, 2011 10:22
od rezna
@Marek - neni tam rozdil ten ze u OI dozadu neslo skoro nic pri bezne jizde, ale u OII je tam stabilne nejakych 20%?
Napsal: úte úno 01, 2011 10:34
od Marek
Haldex se vyvíjí. U O1 tam jde jen minimum - asi 1-3%, to vím jistě. U O2 je možné, že je to trochu jinak... Už nejsem v branži, takže u O2 tak přesné informace nemám. Nicméně je to možné.
Napsal: úte úno 01, 2011 11:46
od zelvotron
Vik2: Pokud by si vyhodil Haldex a dal místo něj kus železa, tak by to fungovalo, asi by to mělo dost "zajímavý" vlastnosti.
Pokud by jsi jen vyndal polosy, tak z hlediska principu funkce by se to taky mělo rozject, ovšem je otázka, jak by na takovou nestandardní situaci zareagovala elektronika. Nicméně ta spojka pracuje na základě rozdílu otáček, takže plnohodnotná zadokolka by to nebyla, protože nulovej rozdíl otáček mezi vstupní a výstupní hřídelí znamená (téměř) nulovej přenesenej výkon.
Syncro - otázka jaký, pod tím názvem se vykytovaly různý konstrukce, co vím tak viscospojka ale i klasický AWD se třema diferákama.
Napsal: úte úno 01, 2011 12:14
od Marek
Klasická AWD se třemi diferenciály se označovala Quattro. To je stará věc, co se už dvě desítky let nedělá. Mnoha lidem je trvalý pohon 4x4 k ničemu, má to jen mnoho nevýhod (především vysoká spotřeba paliva).
Napsal: úte úno 01, 2011 12:51
od vik2
U terennich aut maji system AWD skoro vsechny legendy
vcetne Nivy.
U osobaku zrejme Audi Quatro a trebas Subaru (taky legendy
).
A jake ze jsou ty nevyhody. spotrebu nejmenuj, uz jsi rekl.
Napsal: úte úno 01, 2011 13:00
od zelvotron
Marek píše:Klasická AWD se třemi diferenciály se označovala Quattro. To je stará věc, co se už dvě desítky let nedělá. Mnoha lidem je trvalý pohon 4x4 k ničemu, má to jen mnoho nevýhod (především vysoká spotřeba paliva).
Cože
, vždyť prakticky cokoliv z koncernu VW co má motor podél a pohon všech kol je stálá čtyřkolka s mezinápravovým diferenciálem, např. všechny Audi kromě A3, Passat B5...
Syncro byl označovanej i ten strej hranatej Passat (B 2 nebo 3?) s pohonem všech kol, měl mezináprovej diferenciál dokonce s uzávěrkou a snad i uzávěrku zadního.
Napsal: úte úno 01, 2011 13:04
od Miso
Marek píše:Systém u Octavie 4x4 je Haldex. Jedná se o viskózní spojku, čili neexistuje spojení "na tvrdo".
Neklam, haldex je viackotucova
trecia spojka.
In Haldex-coupling Generation II, the hydraulic pressure used to compress the clutch package, is generated by a hydraulic pump driven by the differential speed between the in- and outgoing shafts. The small electric pump in the coupling is used only to create a base pressure, necessary to activate the system.
In Generation IV, hydraulic pressure is solely created by a larger electric oilpump. The pump fills an accumulator from which oil is taken to compress the clutch.
Marek píše: Pokud bys vyhodil přední osy, bude se na zadní nápravu přenášet pouze 50% celkového točivého momentu. Navíc zadní náprava není konstruována na trvalý záběr, pouze jak jsi napsal pro výpomoc při prokluzu předního kola.
A kam asi pojde zbytok, ked dozadu ani dopredu nie? Zakon akcie a reakcie nic nehovori?
Napsal: úte úno 01, 2011 13:11
od Marek
Aha - zase promluvil pan chytrej. Čti pořádně a možná to pochopíš. Klameš možná Ty...
Pokud by to byla třecí spojka, na co by tam asi byl olej? Ten je tam pro plynulý přenos točivého momentu. To v třecí spojce půjde asi dost těžko, že?
Víc jak 50% momentu dozadu nepůjde z velmi prostého důvodu - z konstrukčního hlediska to není možné, nepustí to elektronika.
Napsal: úte úno 01, 2011 13:18
od Miso
Marek píše:Aha - zase promluvil pan chytrej. Čti pořádně a možná to pochopíš. Klameš možná Ty...
Skoda ze si zas svoj (pred)posledny prispevok zmazal. Ze by preto ze tvrdenie ze zbytok momentu sa strati na prednej naprave ktora nekladie ziaden odpor dokaze vyvratit aj lepsi ziak 7. ludovej?
Napsal: úte úno 01, 2011 13:20
od Marek
Asi trpíš bludem. Já jsem nic nemazal ani neupravoval. Můj příspěvek je bez úpravy (jak je ostatně vidět).
Nech se vyšetřit...
Napsal: úte úno 01, 2011 13:23
od Miso
Marek píše:Asi trpíš bludem. Já jsem nic nemazal ani neupravoval. Můj příspěvek je bez úpravy (jak je ostatně vidět).
Nech se vyšetřit...
Len sa dalej zhadzujes pred tymi co maju moznost pozriet si logy...
Napsal: úte úno 01, 2011 13:25
od JmJ
Nechapu, co tu melete zase za zmatky. Kurwa google! Kazdy vi svoje, ani jeden nepogoogli, radsi se pohadaji. Ma jebne.
http://www.haldex.com/en/global/About-H ... /Traction/
The concept focused on a hydraulic clutch that was operated by a differentiating rpm-pump.
http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction
Tam se pise mimo jine toto:
he Freelander's 4x4 system has been developed in conjunction with Haldex, whose centre-coupling technology continuously alters the front-rear torque split, normally through a hydraulically operated multi-plate wet clutch.
A je otazkou, jestli wet clutch je treci spojka. To mi zase moc nesedi, ale to uz necham na odbornicich.
RTFM UTFG !