Laďuša píše:Všimnul jsi si někdy těch Ex, IC, EC? Bpeer, Apeer a jim podobný
Ano všimnul, a také jsem si všimnul, že z mého okolí nikdo takového vlaku nikdy nevyužil a patrně ani nevyužije. Potom tedy nevím proč bych měl jejich provoz podporovat ze svých daní.
Já bych spíše viděl budoucnost v oněch regionálnějších rychlících, ovšem to by bylo nutné nějak lidi přesvědčit, aby je využívali. Ale o to se zatím naše dráhy nesnaží ani v nejmenším, ba naopak , jak poznamenal K-L, se snaží ze všech sil všech zákazníků zbavit.
Já osobně jezdím vlakem do Roudnice hlavně proto, že si tam dám pár piv, jinak by mě do vlaku také nikdo nedostal.
Pomalu mi ty naše rychlíky začínají připomínat kdysi pověstný slovenský rychlík Laborec. Kdo s ním někdy v letech 1993-1997 jezdil ví o čem mluvím.
Mimochodem, rozhodně bych u nás nepovažoval provoz regionálního charakteru za málo využívaný, zrovna trať Lovosice - Litoměřice - Česká Lípa mi připadá využívaná celkem slušně, a copak teprve když se něco děje v Úštěku
http://www.trat087.info/jizdy/070407-08.htm Ale prostě to ubývá a s přístupem našich drah dál ubývat bude a individuální doprava zvítězí na plné čáře.
Já tedy onen motorák 810 z Lovosic do Úštěka využívám hlavně ze stejného důvodu jako vlak do Roudnice
, ale ani jinak mi ty motoráky na této trati nevadí. Mají sice již také nejlepší roky za sebou, ale povětšinou jsou uvnitř čisté a úměrně vytopené - a to je to o co mi jako běžnému cestujícímu jde.
Pravda, ve směru na Českou Lípu se v těch stoupáních 810 docela trápí, ale jinak tuto regionální trať obslouží spolehlivě.
No, Laďušo, nevidím to jinak, než že k nám někdy budeš muset přijet na inspekci
Ale zase na druhou stranu nechci veškerou vinu za úbytek cestujících v regionálnějším typu dopravy házet na dráhy. Svůj podíl na tom má i to, že lidi prostě zpohodlněli a žádný vlak nemůže konkurovat autu, kterým si člověk zajede až před dům a vůbec kam potřebuje.
I když ....... než bych odpoledne (nedej Bože v pátek) jel autem z Lovosic do Litoměřic a nervoval se na ucpaném kruháku, semaforech u Intersparu a věčně rozmláceném mostě tak si v klidu zajdu na nádraží a za 18,- Kč se svezu motorákem.
Ono ani s autobusma to není o moc lepší. Když jsem já ještě jezdil do školy a i na učňák (ale v té době už to sláblo) autobusem ze Siřejovic do Lovosic tak hlavně v ranních spojích bývalo husto.
Jezdila obyčejná krátká Karosa a za ní kloubový Ikarus. Karosa pobrala co pobrala, po ní přijel Ikarus a ten už ten zbytek prostě nějak pobrat musel. Siřejovice jsou poslední vesnice před Lovosicemi na trase Libochovice - Lovosice a když přijel Ikarus a otevřely se dveře tak na nás z poslední schůdku koukaly dvě pr..le cestujících z Vrbičan. Mezi řidičem a dveřmi na schůdcích stálo cca 10 lidí, řidič měl sotva prostor na řazení.
Výhodu to mělo v tom, že jsme neplatili, protože řidič - pan František Grunt - přes tyto lidi zakřičel, ať to zkusíme zadem a otevřel dveře ve vleku, řekl až tam budeme ať zazvoníme. Následovala asi pětimunutová tlačenice , Ikarus se pomalu z hrantého tvaru přeměňoval v kuličku, všichni se tam konečně nacpali, kdo byl zrovna u tlačítka na stropě zazvonil, zavřely se dveře a extrémně přeplněný Ikarus se dal zvolna do pohybu.
Z tohoto stavu by Honza 21061 patrně zešílel, protože když při sjíždění železničního nadjezdu bylo potřeba odbočit vlevo do města a dát přednost zprava, tak museli cestující stojící na posledním schůdku říkat řidiči zda-li může jet, nebo jestli něco jede.
A dnes ....... ? Dnes tu jezdí mrňavý SOR a v něm sedí nějakých 15 - 20 lidí.