Stránka 62 z 124
Napsal: čtv led 27, 2011 20:13
od Petr HC
Paradoxní je, že řešení motor vzadu napříč, kde by také odpadl úhlový převod se nějak neuchytilo. Jediný vůz s tímto uspořádáním hnacího agregátu, který tady běžně jezdil, byl NSU Prinz 1000.
P.S. a mně u motoru napříč nejvíc vadí absence roztáčecí kliky.
Napsal: čtv led 27, 2011 20:16
od vik2
Zelvotrone, mam na mysli hodnoty procentualniho rozlozeni vahy na napravy.
ruznych predohrabu, vcetne Fabie
Napsal: čtv led 27, 2011 20:20
od zelvotron
Tak roztáčecí klika už je už hodně velkej anachronismus, ale tak při troše dobrý vůle by určitě šlo vyřešit i u motoru napříč, u spousty aut by stačilo vytočit kola doprava
Motor vzadu napříč se asi neuchytil proto, že tehdy se nikomu nepovedlo vtěsnat napříč vedle sebe čtyřválec a převodovku, a když už s tím někdo přišel, tak ho rovnou šoupnul dopředu (Mini), i když to byla ještě dost odlišná konstrukce od dnešní, ale byla to už doba kdy nastupoval přední pohon.
Vik2: fabka netuším, tam se to bude dost lišit podle motoru, u neslabšího htp si trofám tvrdit, že to může být klidně i půl napůl. Třeba favorit má předek/zadek 55%:45% v prázdným stavu. Ale samozřejmě má hliníkovej motor, u aut s litinovým blokem to bude horší.
Napsal: pát led 28, 2011 07:31
od Marek
Podélný motor (v součinnosti s pohonem zadní nápravy) má lepší rozložení hmotnosti než motor příčný, to je snad každému jasné. Je to hned ze dvou důvodů:
Prvním důvodem je skutečnost, že podélný motor je veden středem (podélnou osou) vozidla, takže jak levá, tak pravá strana vozu je zatížena stejně. To u příčně uložených agregátů rozhodně neplatí, neb motor je zpravidla 4x až 5x těžší než převodovka a tudíž jedna strana přední nápravy je zatížena mnohem víc (někdy je rozdíl i 50 kg).
Druhý důvod: Nad přední nápravou je motor, za přední nápravou je převodovka. Ta hmotnost celé pohonné jednotky posouvá dozadu a lépe rozkládá hmotnost na obě nápravy.
Příčné motory a zajména motory uložené před přední nápravou a nakloněné vpřed (třeba Felicia 1,9D) je z hlediska rozložení hmotnosti to nejméně vhodné řešení.
Podélný motor s předním pohonem je paskvil - to ať se na mě nikdo nezlobí.
Napsal: pát led 28, 2011 08:38
od Pája
To je paskvil...
Napsal: pát led 28, 2011 08:40
od Marek
Svým způsobem je. Tedy pokud to bereme z hlediska rozložení váhy. Přetížený předek, výměna rozvodů=práce na půl dne (rozborka celého předku), sebemenší ťukanec na předek=fatální škody. Vrtule sahary je od krytu rozvodů vzdálená necelé 3 centimetry - to hovoří za vše. Nic proti integraci, ale ony ty Laďácké a Wartburgácké čumáky měly něco do sebe.
Jinak jako vůz to samozřejmě nemá chybu
.
Napsal: pát led 28, 2011 10:07
od vik2
Jen pro zajimavost. nedavno jsem videl Volvo XC90 3.2i (takove to SUV)
Radovej sestival, ulozenej napric
Napsal: pát led 28, 2011 10:12
od zelvotron
No tak ono to příčný vyvážení zase až takovej problém není - je spousta dalšího balastu, čím se to nechá vyvážit - baterka, nádobky na provozní kapaliny, posilovač s brzdovým válcem, sloupek řízení, el. nebo elektrohydraulickej posilovač řízení (nakonec proto jsou ty motory obvykle vpravo, jen nějaký japoncí vlevo - originálně jezdí po špatný straně). A taky když jede sám řidič
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
U předního pohonu musí ta náprava být víc zatížená kvůli trakci, třeba htp má dobrý jízdní vlastnosti, ale v zimě to na zimacích vyjede steží to co desítka na univerzálech.
Podélný motor s předním pohonem měl smysl dřív, kdy se to napříč nevešlo, nebo v případě že je velká část těch aut s pohonem 4x4.
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese jiný nevýhody.
Napsal: pát led 28, 2011 10:14
od Laďuša
Pája píše:To je paskvil...
Paskvil hlavně je, že tam neni nic vidět. Jsou tam 3 víčka a měrka, jinak nic, tma.
Napsal: pát led 28, 2011 10:21
od zelvotron
Náhodou se zrovna ten vršek u tohohle auta celkem překvapivě dobře rozebírá.
Ty kryty je otázka 5 šroubů
Napsal: pát led 28, 2011 11:57
od MartasBrno
zelvotron píše:Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
Co to je za stroj?
Napsal: pát led 28, 2011 14:34
od zelvotron
Tohle Austin Allegro, je to stejný jako v mini, převodovka je za motorem a má společnou olejovou náplň.
Napsal: pát led 28, 2011 15:36
od MartasBrno
Ajo, allegro tu měl někdo stát za rohem, už je to nějakej pátek co zmizelo... Pod kapotu jsem se nikdy nedostal. Vypadalo to dobře, líbilo se mi.
Napsal: ned led 30, 2011 15:51
od dmatej
Luděk Musil píše:rezna píše:BTW - kdyz ma teda HaTaPka vysokej kroutak jenom v kratkym pasmu, nepomohla by ji na dalnici 6ka? ...
Nejsem znalec, ale asi ne ... na to nemá výkon.
Řadicí páka by se v ten moment změnila v kvedlačku
. L.
Podle mě by tej 51kW šestka pomoct mohla. Kvedlat můžu, tomu se stejně u HTP nevyhnu, ale z pětky už není kam. A ve 130 mít tuším 4100 otáček, to je teda hukot. Ta šestka kdyby jela třeba 3500 při 130, tak si myslím, že by to na rovině ještě mohla utáhnout bez problémů.
Jinak škodovácký přítel Ladaklubu má litrovou š105 "užovku" s pětikvaltem a taky to jde, jezdí kolem 5 litrů po okrsce a 7 na dálnici, pokud se dobře pamatuju.
Napsal: ned led 30, 2011 19:59
od Marek
Nevěř tomu, že by šestý kvalt u motoru HTP něco zmohl. Otáčky by sice snížil, ale spotřebu ne. Možná by dokonce hrozilo, že by se spotřeba zvýšila. Přečti si pořádně mou první reakci na odpověď Luďka Musila, rozepsal jsem to tam myslím široce (strana 60 tohoto tématu).
Neplatí, že nižší otáčky = nižší spotřeba; tím méně u malých motorů s nedostatkem výkonu.