Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Tak roztáčecí klika už je už hodně velkej anachronismus, ale tak při troše dobrý vůle by určitě šlo vyřešit i u motoru napříč, u spousty aut by stačilo vytočit kola doprava
Motor vzadu napříč se asi neuchytil proto, že tehdy se nikomu nepovedlo vtěsnat napříč vedle sebe čtyřválec a převodovku, a když už s tím někdo přišel, tak ho rovnou šoupnul dopředu (Mini), i když to byla ještě dost odlišná konstrukce od dnešní, ale byla to už doba kdy nastupoval přední pohon.
Vik2: fabka netuším, tam se to bude dost lišit podle motoru, u neslabšího htp si trofám tvrdit, že to může být klidně i půl napůl. Třeba favorit má předek/zadek 55%:45% v prázdným stavu. Ale samozřejmě má hliníkovej motor, u aut s litinovým blokem to bude horší.
Motor vzadu napříč se asi neuchytil proto, že tehdy se nikomu nepovedlo vtěsnat napříč vedle sebe čtyřválec a převodovku, a když už s tím někdo přišel, tak ho rovnou šoupnul dopředu (Mini), i když to byla ještě dost odlišná konstrukce od dnešní, ale byla to už doba kdy nastupoval přední pohon.
Vik2: fabka netuším, tam se to bude dost lišit podle motoru, u neslabšího htp si trofám tvrdit, že to může být klidně i půl napůl. Třeba favorit má předek/zadek 55%:45% v prázdným stavu. Ale samozřejmě má hliníkovej motor, u aut s litinovým blokem to bude horší.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Podélný motor (v součinnosti s pohonem zadní nápravy) má lepší rozložení hmotnosti než motor příčný, to je snad každému jasné. Je to hned ze dvou důvodů:
Prvním důvodem je skutečnost, že podélný motor je veden středem (podélnou osou) vozidla, takže jak levá, tak pravá strana vozu je zatížena stejně. To u příčně uložených agregátů rozhodně neplatí, neb motor je zpravidla 4x až 5x těžší než převodovka a tudíž jedna strana přední nápravy je zatížena mnohem víc (někdy je rozdíl i 50 kg).
Druhý důvod: Nad přední nápravou je motor, za přední nápravou je převodovka. Ta hmotnost celé pohonné jednotky posouvá dozadu a lépe rozkládá hmotnost na obě nápravy.
Příčné motory a zajména motory uložené před přední nápravou a nakloněné vpřed (třeba Felicia 1,9D) je z hlediska rozložení hmotnosti to nejméně vhodné řešení.
Podélný motor s předním pohonem je paskvil - to ať se na mě nikdo nezlobí.
Prvním důvodem je skutečnost, že podélný motor je veden středem (podélnou osou) vozidla, takže jak levá, tak pravá strana vozu je zatížena stejně. To u příčně uložených agregátů rozhodně neplatí, neb motor je zpravidla 4x až 5x těžší než převodovka a tudíž jedna strana přední nápravy je zatížena mnohem víc (někdy je rozdíl i 50 kg).
Druhý důvod: Nad přední nápravou je motor, za přední nápravou je převodovka. Ta hmotnost celé pohonné jednotky posouvá dozadu a lépe rozkládá hmotnost na obě nápravy.
Příčné motory a zajména motory uložené před přední nápravou a nakloněné vpřed (třeba Felicia 1,9D) je z hlediska rozložení hmotnosti to nejméně vhodné řešení.
Podélný motor s předním pohonem je paskvil - to ať se na mě nikdo nezlobí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Svým způsobem je. Tedy pokud to bereme z hlediska rozložení váhy. Přetížený předek, výměna rozvodů=práce na půl dne (rozborka celého předku), sebemenší ťukanec na předek=fatální škody. Vrtule sahary je od krytu rozvodů vzdálená necelé 3 centimetry - to hovoří za vše. Nic proti integraci, ale ony ty Laďácké a Wartburgácké čumáky měly něco do sebe.
Jinak jako vůz to samozřejmě nemá chybu .
Jinak jako vůz to samozřejmě nemá chybu .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No tak ono to příčný vyvážení zase až takovej problém není - je spousta dalšího balastu, čím se to nechá vyvážit - baterka, nádobky na provozní kapaliny, posilovač s brzdovým válcem, sloupek řízení, el. nebo elektrohydraulickej posilovač řízení (nakonec proto jsou ty motory obvykle vpravo, jen nějaký japoncí vlevo - originálně jezdí po špatný straně). A taky když jede sám řidič
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
U předního pohonu musí ta náprava být víc zatížená kvůli trakci, třeba htp má dobrý jízdní vlastnosti, ale v zimě to na zimacích vyjede steží to co desítka na univerzálech.
Podélný motor s předním pohonem měl smysl dřív, kdy se to napříč nevešlo, nebo v případě že je velká část těch aut s pohonem 4x4.
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese jiný nevýhody.
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
U předního pohonu musí ta náprava být víc zatížená kvůli trakci, třeba htp má dobrý jízdní vlastnosti, ale v zimě to na zimacích vyjede steží to co desítka na univerzálech.
Podélný motor s předním pohonem měl smysl dřív, kdy se to napříč nevešlo, nebo v případě že je velká část těch aut s pohonem 4x4.
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese jiný nevýhody.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Paskvil hlavně je, že tam neni nic vidět. Jsou tam 3 víčka a měrka, jinak nic, tma.Pája píše:To je paskvil...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě by tej 51kW šestka pomoct mohla. Kvedlat můžu, tomu se stejně u HTP nevyhnu, ale z pětky už není kam. A ve 130 mít tuším 4100 otáček, to je teda hukot. Ta šestka kdyby jela třeba 3500 při 130, tak si myslím, že by to na rovině ještě mohla utáhnout bez problémů.Luděk Musil píše:Nejsem znalec, ale asi ne ... na to nemá výkon.rezna píše:BTW - kdyz ma teda HaTaPka vysokej kroutak jenom v kratkym pasmu, nepomohla by ji na dalnici 6ka? ...
Řadicí páka by se v ten moment změnila v kvedlačku . L.
Jinak škodovácký přítel Ladaklubu má litrovou š105 "užovku" s pětikvaltem a taky to jde, jezdí kolem 5 litrů po okrsce a 7 na dálnici, pokud se dobře pamatuju.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Nevěř tomu, že by šestý kvalt u motoru HTP něco zmohl. Otáčky by sice snížil, ale spotřebu ne. Možná by dokonce hrozilo, že by se spotřeba zvýšila. Přečti si pořádně mou první reakci na odpověď Luďka Musila, rozepsal jsem to tam myslím široce (strana 60 tohoto tématu).
Neplatí, že nižší otáčky = nižší spotřeba; tím méně u malých motorů s nedostatkem výkonu.
Neplatí, že nižší otáčky = nižší spotřeba; tím méně u malých motorů s nedostatkem výkonu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)