Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Paradoxní je, že řešení motor vzadu napříč, kde by také odpadl úhlový převod se nějak neuchytilo. Jediný vůz s tímto uspořádáním hnacího agregátu, který tady běžně jezdil, byl NSU Prinz 1000.
P.S. a mně u motoru napříč nejvíc vadí absence roztáčecí kliky.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Zelvotrone, mam na mysli hodnoty procentualniho rozlozeni vahy na napravy.
ruznych predohrabu, vcetne Fabie
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak roztáčecí klika už je už hodně velkej anachronismus, ale tak při troše dobrý vůle by určitě šlo vyřešit i u motoru napříč, u spousty aut by stačilo vytočit kola doprava :)

Motor vzadu napříč se asi neuchytil proto, že tehdy se nikomu nepovedlo vtěsnat napříč vedle sebe čtyřválec a převodovku, a když už s tím někdo přišel, tak ho rovnou šoupnul dopředu (Mini), i když to byla ještě dost odlišná konstrukce od dnešní, ale byla to už doba kdy nastupoval přední pohon.


Vik2: fabka netuším, tam se to bude dost lišit podle motoru, u neslabšího htp si trofám tvrdit, že to může být klidně i půl napůl. Třeba favorit má předek/zadek 55%:45% v prázdným stavu. Ale samozřejmě má hliníkovej motor, u aut s litinovým blokem to bude horší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Podélný motor (v součinnosti s pohonem zadní nápravy) má lepší rozložení hmotnosti než motor příčný, to je snad každému jasné. Je to hned ze dvou důvodů:

Prvním důvodem je skutečnost, že podélný motor je veden středem (podélnou osou) vozidla, takže jak levá, tak pravá strana vozu je zatížena stejně. To u příčně uložených agregátů rozhodně neplatí, neb motor je zpravidla 4x až 5x těžší než převodovka a tudíž jedna strana přední nápravy je zatížena mnohem víc (někdy je rozdíl i 50 kg).

Druhý důvod: Nad přední nápravou je motor, za přední nápravou je převodovka. Ta hmotnost celé pohonné jednotky posouvá dozadu a lépe rozkládá hmotnost na obě nápravy.

Příčné motory a zajména motory uložené před přední nápravou a nakloněné vpřed (třeba Felicia 1,9D) je z hlediska rozložení hmotnosti to nejméně vhodné řešení.

Podélný motor s předním pohonem je paskvil - to ať se na mě nikdo nezlobí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

To je paskvil...
Přílohy
Engine.jpg
VAZ 1800kk na prvočinitele
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Svým způsobem je. Tedy pokud to bereme z hlediska rozložení váhy. Přetížený předek, výměna rozvodů=práce na půl dne (rozborka celého předku), sebemenší ťukanec na předek=fatální škody. Vrtule sahary je od krytu rozvodů vzdálená necelé 3 centimetry - to hovoří za vše. Nic proti integraci, ale ony ty Laďácké a Wartburgácké čumáky měly něco do sebe.


Jinak jako vůz to samozřejmě nemá chybu :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Jen pro zajimavost. nedavno jsem videl Volvo XC90 3.2i (takove to SUV)
Radovej sestival, ulozenej napric :shock:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

No tak ono to příčný vyvážení zase až takovej problém není - je spousta dalšího balastu, čím se to nechá vyvážit - baterka, nádobky na provozní kapaliny, posilovač s brzdovým válcem, sloupek řízení, el. nebo elektrohydraulickej posilovač řízení (nakonec proto jsou ty motory obvykle vpravo, jen nějaký japoncí vlevo - originálně jezdí po špatný straně). A taky když jede sám řidič :)
Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
Obrázek

U předního pohonu musí ta náprava být víc zatížená kvůli trakci, třeba htp má dobrý jízdní vlastnosti, ale v zimě to na zimacích vyjede steží to co desítka na univerzálech.

Podélný motor s předním pohonem měl smysl dřív, kdy se to napříč nevešlo, nebo v případě že je velká část těch aut s pohonem 4x4.

Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese jiný nevýhody.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Pája píše:To je paskvil...
Paskvil hlavně je, že tam neni nic vidět. Jsou tam 3 víčka a měrka, jinak nic, tma. :P
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Náhodou se zrovna ten vršek u tohohle auta celkem překvapivě dobře rozebírá. :D Ty kryty je otázka 5 šroubů ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

zelvotron píše:Mmch i motor napříč může bejt umístěnej symetricky k podélný ose, i když to pak nese zase jiný nevýhody.
Co to je za stroj?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tohle Austin Allegro, je to stejný jako v mini, převodovka je za motorem a má společnou olejovou náplň.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ajo, allegro tu měl někdo stát za rohem, už je to nějakej pátek co zmizelo... Pod kapotu jsem se nikdy nedostal. Vypadalo to dobře, líbilo se mi.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Luděk Musil píše:
rezna píše:BTW - kdyz ma teda HaTaPka vysokej kroutak jenom v kratkym pasmu, nepomohla by ji na dalnici 6ka? ...
Nejsem znalec, ale asi ne ... na to nemá výkon.
Řadicí páka by se v ten moment změnila v kvedlačku :cry: . L.
Podle mě by tej 51kW šestka pomoct mohla. Kvedlat můžu, tomu se stejně u HTP nevyhnu, ale z pětky už není kam. A ve 130 mít tuším 4100 otáček, to je teda hukot. Ta šestka kdyby jela třeba 3500 při 130, tak si myslím, že by to na rovině ještě mohla utáhnout bez problémů.

Jinak škodovácký přítel Ladaklubu má litrovou š105 "užovku" s pětikvaltem a taky to jde, jezdí kolem 5 litrů po okrsce a 7 na dálnici, pokud se dobře pamatuju.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nevěř tomu, že by šestý kvalt u motoru HTP něco zmohl. Otáčky by sice snížil, ale spotřebu ne. Možná by dokonce hrozilo, že by se spotřeba zvýšila. Přečti si pořádně mou první reakci na odpověď Luďka Musila, rozepsal jsem to tam myslím široce (strana 60 tohoto tématu).

Neplatí, že nižší otáčky = nižší spotřeba; tím méně u malých motorů s nedostatkem výkonu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“