Stránka 61 z 342

Napsal: pát úno 20, 2009 19:28
od Laďuša
Jaj, beztak by to nepřežilo revoluci :mrgreen:
Ale pojmenovávání nádražích (vlastně i čehokoliv) po politikach nevalnýho významu je proti srsti. To snad jedině prezidentí mají nárok.

Napsal: pát úno 20, 2009 19:44
od Křečík Barbuška
Laďuša píše: ... To snad jedině prezidentí mají nárok.
A to ještě jen někteří.

Napsal: pát úno 20, 2009 22:03
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:
Laďuša píše: ... To snad jedině prezidentí mají nárok.
A to ještě jen někteří.
Nádraží Dr. Gustáva Husáka v Ústí nad Orlicí, tak nějak by si to viděl ? 8)

Napsal: sob úno 21, 2009 02:40
od Laďuša
Koko Loko píše:
Laďuša píše: ... To snad jedině prezidentí mají nárok.
A to ještě jen někteří.
Ano, podmínil bych to tim, že musí mít už po funkci. Jinak prezident jako prezident, jednou to byla hlava státu, tak copa.

Napsal: sob úno 21, 2009 07:01
od Křečík Barbuška
Když se nad tím tak zamýšlím, tak použitelný by byl snad jen ten první a ten již použit byl :mrgreen: . Z celé té škály by šli použít tak ještě dva, ale na to naše společnost ještě nedozrála. Jinak Dr. Husák by byl myslím použitelný spíše na Slovensku, ale tam ještě jeho přínos dostatečně nedocenili.

Nějak zase cupitáme po tenkém ledě, nezdá se Vám? :D

Napsal: sob úno 21, 2009 15:38
od Hurikán
Když už jsme ale u takovéhodle OT, tak bezproblémů je použitelný i náš druhý prezident. Dokonce mám takový pocit, že nějaké nádraží snad jeho jméno dokonce i nese. Pouze na západě republiky v příhraničí by se mohly vyskytnout ojedinělé protesty. :P

Nejlepší ale asi je u nás po žádných osobnostech nic nepojmenovávat, protože na to není náš národ ještě dostatečně vyzrálý. Každý název může vždy někomu vadit. Je to jako s pomníky. Ty se u nás taky tradičně bourají při každém otočení větru.

Kulturně vyspělé národy s tímto problém nemají. Pro příklad uvedu třeba Francii, kde jsou vedle sebe pomníky a jména osob jak z doby vlády Ludvíků, tak z Napoleonslé éry, tak i ze všech pěti Republik a nikomu to nevadí. Nebo třeba v bývalé NDR bylo uchováno velké množství pomníků a bust. Třeba v bývalém Karl-Marx stadtu jsou zachovány na domech jeho plastiky, atd. Prostě to bylo součástí historie a tu nelze změnit žádným přejmenováním ani zbouráním pomníků. Historii lze jedině přijmout a z negativních věcí si vzít ponaučení do budoucna.

Náš přístup vždy "správně uvědomělých", kdy zásadově přejmenujeme např. i stanici metra Moskevská a stejně zásadově zabedníme její stylovou a do značné míry i uměleckou výzdobu nic neříkajícími krycími panely, vede jen k tomu, že se stáváme čím dál víc národem bez historie, bez hrdosti, bez národního uvědomění. Navíc každý národ bez historické paměti je odsouzen k tomu, prožívat věci v minulosti proběhlé stále dokola.

Sorry za odbočení, ale tohle si o to přímo říkalo.

Napsal: sob úno 21, 2009 17:40
od Michal Pokorný
Tak když už se tolik odbočilo, nedá mi to, abych sem nedal jednu docela aktuální terezínskou fotku. Tady na to šli poněkud "od lesa" :lol:
Ale pokud jde o tu budovu, ať se jmenuje klidně Rumcajsovo nádraží, hlavně ať zůstane stát. Je to přeci jen pěkná budova, neřeknu kdyby to byla nějaká zřícenina. Ale má se celkem k světu, dnes už nikdo nic tak pěkného nepostaví.
Však se podívejte jak se dnes takovéto ,řekněme, veřejné budovy staví - většinou je to hromada železa a skla. Raději si ani nechci představit jak bude takové sklo vypadat za nějakých 10 let. To snad zlatý panelák.........

Napsal: ned úno 22, 2009 15:46
od Laďuša
Jak od lesa? Já to evidentně nechápu :lol:

Jinak třeba v Mostě taky mají eště zajímavý názvy: http://www.mapy.cz/#x=131309216@y=137478176@z=15@mm=ZP

Napsal: ned úno 22, 2009 16:22
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Jinak třeba v Mostě taky mají eště zajímavý názvy: http://www.mapy.cz/#x=131...8176@z=15@mm=ZP
Jéé, to je toho :
http://www.mapy.cz/#x=132139184@y=137981600@z=16@mm=ZP

Napsal: úte úno 24, 2009 14:04
od Michal Pokorný
Svět na kolejích http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... -kolejich/
No, tak ta naše železnice je na tom opravdu špatně. Podívejte se co má operátorka ve Frýdlantu za mikrofon - dynamický Tesla AMD 100 L . Ten se běžně dával v sedmdesátých letech ke kotoučákům.
Kdyby vytáhli mikrofon z kdejaké zájezdové Karosy tak by mohli dělat machry :P

Napsal: stř bře 04, 2009 23:50
od Laďuša
Tak, musim se vam pochlubit. :)
V pondělí jsme od školy měli exkurzi do lokomotivky :)
Od posledně, kdy jsem tam byl eště se střední (20. dubna 2007), se mezitim přesunula do fungl nových hal. Modernizace pro metro už pomalu dobíhají, naopak výroba tramvají 14T ( Foto zde, verze pro Wroclaw) běží ve velkým (teď pro Brno a Prahu). Brněnskej nátěr je o hodně hezčí než pražskej, ale pořád nemá na nátěr pro Wrocłav, pro kterej se tam dělaly, když jsem tam byl před těma dvěma letama.
Byl tam i prototyp nový tramvaje 15T (foto zde) , která je kompletně nízkopodlažní i přes podvozky. Byla na zkušební koleji a prej jsme se jim akorát hodili, že vyzkouší zátěžový čidla. Jejich původní plán, že nás napřed nacpou do prvního, pak do druhýho a nakonec do zadního dílu postupně, jim ale nevyšel, neb nás v ten den šlo jako psů a prostě jsme se do jednoho článku nevešli :lol: Ale ostatní skupiny, co zatim šly, prej nejezdily vůbec :P
No a zlatej hřeb exkurze - lokomotiva Škoda 109E řady 380 Českých drah. (Kdo by snad eště neznal)
Na druhej straně tutoho tématu jsem píše:A už jsem si taky sáhnul na budoucí stroje 380 ČD :P
Když jsem si na ní tehdy sahal, byla tam samotná holá skříň v základní barvě. Tentokrát naštěstí ani jedna lokomotiva nebyla na okruhu, ale obě v mateřským závodě. 380 002 asi prej po 20000 kilometrech na prohlídce (a to se celá mašina skoro rozebere a zkontroluje) a to docela už je i znát, že ta lokotka si něco odjezdila venku. Podvozky byly vyvázaný, trafo už zase zavázaný a mašina na zvedáku, takže i pod sukýnku bylo vidět. No když porovnam čep na podvozek tutý mašiny a osumsetjednatřicítky, tak je to diametrální rozdíl. Prostě na 380 čep jako hovado (aspoň pro mě, osobní porovnání mam právě jenom z 831). Taky mě zaujaly deformační prvky, který jsou umístěný za nárazníkama. Je to poctivej materiál, to aplikovat třeba na auto, tak při čelní srážce se tak maximálně oškrabe lak :lol: Ale zprávy ze sdělovacích prostředků, jak to má deformační zóny a podobně, jsou trochu přehnaný, účinkuje to tak do těch 15 - 20 km/h, prostě maximálně tak, když se něco nedobrzdí. Jinak jakýkoliv zóny nemají efekt, prostě ty hmotnosti už jsou někde úplně jinde, než aby se něco dalo rozumně zazónovat. Samotný dvojkolí taky působí dost mohutně, jenom to celý váží asi 2 tuny. Takže cca osmi set kilový kolo už by se měnilo docela blbě :P
380 001 byla na zkušebně, kompletní, ta si toho eště tolik nezažila. Na tu jsme si vylezli i nahoru. No, mě, konzervativního jedince co se týče lokomotiv, to až tak nenadchlo, je to prostě už úplně někde jinde než před 15 lety. Strojovna je ulička uprostřed a po stranach bedny. Neni vidět vůbec, ale vůbec nic. Ani nad trafem neni žádná vyvýšenina, prostě už je tak malý, že se vejde pěkně pod podlahu. Čisto tam je, ale to se po letech provozu může změnit, i když tam udržet pořádek nemůže bejt problém, převážně rovný plochy. Akorát kompresor byl jenom tak.
No a stanoviště je situovaný v ose, pěkný, plno displejů. Nápis Vmax = 200 km/h už vzbudí trochu toho respektu. Na mě akorát divně působila různorodost ovladačů, vypadalo to dost neuspořádaně. Z popisů Škoda přešla na symboly. Kontrolér to má sdruženej jízda/brzda, což mě se zase nelíbí, ale asi se s tim holt líp jezdí, no nevim. Třeba nevim a to by mě zajímalo, má to aretaci a nebo to musí fíra furt držet? Pult je od okna dost vzdálenej, že by strojvůdce zevnitř byl schopnej vidět na nárazník, tak to ani náhodou. Z tutoho důvodu to má napravo eště pomocný stanoviště (nevýhoda umístění stanoviště do osy, normálně jde dosáhnout od okna na normální ovladače), aby se strojvůdce moh vyklonit z okna a naject na vlak.
Jo a stop tlačítko bylo žlutý, to je takový....divný :lol:

Víc dojmů mě už nenapadá, tady to asi nikoho stejně zajímat nebude, ale musel jsem to ze sebe dostat.

Jo eště - v reálu ta mašina vypadá dost líp, než z obrázků.

Napsal: čtv bře 05, 2009 06:54
od Michal Pokorný
Laďuša píše:tramvají 14T
Tak zrovna tato tramvaj se mi teda VŮBEC nelíbí, ten předek je, dle mého vkusu, na blití. Takové pouliční strašidlo.........
Laďuša píše:prototyp nový tramvaje 15T
Tak tato je tedy, dle mého vkusu, o hóóódně hezčí :thumbright:

A ještě něco od nás ( z trati 090), zaznamenal jsem zde pohyb soupravy žabotlamu , která je z podstatné části zbavena projevů vandalismu. Má nový lak (běžný šedo-modrý) , uvnitř také nejsou žádné čmárance, zbyla jen poškrábaná skla v oknech.
Bohužel člověka v souvislosti s tímto napadne jen jedna jediná otázka : Jak dlouho ?
Ale je pravda, že ta souprava potom vypadá úplně jinak ! Prostě je hezčí a vypadá mladě, s čmáranci dost zestárne.
Na 2. nástupišti stál CityElefant a na 3. žabotlam. A když jsem si je oba tak prohlížel, tak i já ,zarputilý odpůrce cestování žabotlamem, musím uznat, že žabotlam je prostě hezčí.
Už to jak impozantně vypadá , když vjíždí do stanice. Když vjíždí CityElefant tak prostě přijíždí běžná spotřební krabice.
Takový počmáraný žabotlam je prostě hnusnej, starej vrak budící dojem značné nespolehlivosti a člověk čeká rozpadnutí každou minutou. Ovšem jak se vše změní s čistým lakem, potom je to krásná stará souprava, na kterou je radost se podívat a svézt se.
Samozřejmě, že jsem teď nijak nehodnotil kvalitu resp. pohodlí cestování, tam jsou ty roky prostě znát, to se nedá nic dělat.

Napsal: čtv bře 05, 2009 07:17
od Luděk Musil
To 14T už nám tady v Brně jezdí, dokonce je mají i pojmenovaný (viděl jsem, tuším, Betynka, Fanynka).
Ze svého (stylistického) pohledu musím říct, že v reálu vypadají pěkněji, teda mě, coby (velmi, ale velmi) občasnému uživateli bylo svezení v této soupravě požitkem - je to opravdu rozdíl oproti těm starým křápům, který tady v Brně jezdí/ly. L.

Napsal: čtv bře 05, 2009 09:14
od plavec
14T jsem jel v Praze linkou č.1 na Koněvku, ale posledně jsem chytl tu starou rozhrkanou šalinu tam i zpátky. :|

Napsal: čtv bře 05, 2009 09:16
od Michal Pokorný