Stránka 7 z 39

Napsal: čtv říj 16, 2008 06:15
od Luděk Musil
Patrac píše:ne že sem na tebe práskl to že budeš mít taky CB
Jak dlouho myslíš, že by se to utajilo? Do vánoc? Do jarního srazu? Tomáš fuk!
A v dnešní době (a při těch cenách) je to sortiment, který může mít v autě skoro každej :idea: ..... pokrok nezastavíš :shock: . L.
Ale dost již OT - zpět k tématu!

Napsal: pon říj 20, 2008 13:13
od Patrac
Tak pánové sem s radama
kdo máte CB ve staré či nové řadě i když pro mne spíš připadá v úvahu ta stará řada
kde máte CB umístěno kam ste ho natlačili kde máte maika a jak se Vám to ovládá? pozitiva negativa.
Já uvažoval v podstatě o dvou umístěních. buď vlevo pod palubku tam co je páčka otevírání kapoty. hlavně z důvodu že to není vidět. Problém mi trošku přijde ne zrovna pohodlné ovládání levou rukou jak CB tak maika ktrý je konstruován pro praváky. Po jedovnici jsem zavrhl použití VOXe. asi by to bralo motor potažmo hlas Honzy kterej se občas rozčiluje za jízdy nebo prozpěvuje..
Druhé možné umístění je strop hned vedle zpěťáku. Tu se ale potýkám s několika problémy. Jednak zvedání ruky tak vysoko je dost nepraktické ( daleko od volantu) vyřešila by to prodlužovací šňůra k maikovi maik na palubce vysílačka na stropě. Už jsem defakto upustil od možnosti vyjmutí CB z auta. i když i tohle by stále bylo ve hře. i s magnetkou. na koncovce magnetyk by musel být spoj. Kabel by byl standardně zapojen spolu s přívodem a ukončením maika nahoře u stínítka. po nasunutí vysílačky do šuplíku by se jen připojil konektor maika a na konec šňůry napojila anténa a šup z okna. Kdyby byla statika anténa odpadá i připojování a pod. jen by se zacvaklo do šuplíku a připojil maik. jako další vylepšení a teď mne asi zabijete je spínač klíčování přímo na volantu. tzn přemostění maika umístění vypínače na volant a maik by se umístil do příhodného místa ked by se to hodilo. otázka je jak citlivý je maik u Formel 1?? z jaké vzdálenosti lze do něj mluvit. díky tomu že nemám momentálně ještě anténu můžu sice v klidu poslouchat na "kus kabelu" leč nepřipadá v úvahu klíčovat. Protivysílačku na test bych měl ručku.
Umístěním CB do stropu by se zabilo několik much jednou ranou. přehled o stanicích a stavu CB protože je vedle zpětného zrcátka, ukrytá kabeláž, navíc CB v tomto místě je relativně netradiční a při běžném pohledu defakto neviditelná. ovládání na volantu je jednoduché neodvrací od řízení. v případě že by se použil volant z nějakého moderního auta byly by i tlačítka.
Tak a teď do mě. co si o tom myslíte?

Napsal: pon říj 20, 2008 15:24
od Saša
Mněl jsem to takhle . Maik byl na dvířkách přihrádky vlevo od barevného nápisu Lada .(na fotce držák není) . Je lepší si dát externí repro .

Napsal: pon říj 20, 2008 16:20
od plavec
Mám formelku umístěnou na panelu pojistek .Je to sice na levačku, ale nechá se na to zvyknout, maik jsem hodil na dveře- zavěsil na páčku zrcátka a kabel mám navolno položený na prahu pro rychlou demontáž.

Napsal: pon říj 20, 2008 17:43
od Křečík Barbuška
Osobně bych použil vzoru plavec, když jsem měl zapůjčené CB měl jsem to podobně a k plné spokojenosti ono se v té krabici nedá nic moc vymýšlet.

Napsal: pon říj 20, 2008 18:55
od Marcel
Já to mám takto: http://marcel2107.rajce.idnes.cz/cb/ tet je jen jiná stanička

Napsal: pon říj 20, 2008 20:42
od Hurikán
Já měl v 05 CB též na levé straně ála Plavec. Držák majku byl u bočního výdechu vzduchu. S ovládáním levou rukou jsem neměl sebemenší problém. S úplným šuplíkem to nevidím moc reálně. Konektor k anténě je typu PL, tedy šroubovací. Sice by byla možnost ho zaměnit za něco jiného, ale pak by nebyl garantován správný přechodový útlum a hlavně VF těsnost spojení.

PS: můžu Ti půjčit moji magnetku na odzkoušení. :wink:

Napsal: pon říj 20, 2008 22:14
od Patrac
na stejném místě to má /měl i Myšo. je to tam dobře zašité je tam plech pro ukotvení. je to relativně po ruce i když polevé.
Co si myslíte o propoejní klíčovacího tlačítka na volant?? jaká vzdálenost je dobře slyšitelná na mluvení do maika. tedy jestli je nutné bát maika do ruky a dávat ho k puse při mluvení nebo stačí jen zaklíčovat a kecat v místech kde je? umístění vlevo má výhodu i toho že tam je volná cesta pro zvuk z repro od CB (formelky)
PS: pokud stihnu osadit Formeláka do auta do 14ti dnů tak bych si i magnetku půjčil. pak už nebude potřeba budu mít asi svoji. a abych pravdu řekl teď nemám čas to ani testovat.. :(

Napsal: pon říj 20, 2008 22:18
od Hurikán
Bez úprav se do majku musí mluvit z poměrně malé vzdálenosti. Určitě nemůžeš mít majk pověšen někde na sloupku a mluvit do něj na dálku. To by toho moc slyšet nebylo.

Půjč si mou anténu a zkus si to. :wink:

Napsal: úte říj 21, 2008 10:27
od tarquin
Klíčování na volant bych určitě nedával, do mikrofonu se mluví tak z 5ti centimetrů. Držet mikrofon v ruce není jak telefon, problém to vůbec není, protože ho držíš stejně jenom když mluvíš. O pokutě sem zatim neslyšel.

Napsal: úte říj 21, 2008 11:36
od Křečík Barbuška
Z praktického hlediska je mluvení do mikráku z dálky neproduktivní, bývá to slyšet jak z hrobu. Pěkně z deseti centimetrů hovořit a řádně artikulovat je třeba.

Napsal: úte říj 21, 2008 16:31
od plavec
tarquin píše:Držet mikrofon v ruce není jak telefon
to je pravda, telefon se drží za jízdy pěkně blbě, pokud nemáš hands free a proto když někoho známýho potkám a potřebuju mu něco sdělit a pak si uvědomím že dotyčný vlastně nemá CB, tak nadávám. :lol: Někdy je sice trochu problém hlavně ve městě stíhat všechno co se řízení týče a odpovídat spolujezdcům na dotazy, natož držet mirofón když někdo potřebuje info po cb.Ale jo zvykl jsem si na tu levačku docela rychle, a je to výhoda oproti mobilu že ho držíš(majk) jen když mluvíš.A neodvádí to tolik pozornost oproti tomu mobilu,což je velké plus. :wink:

Napsal: stř lis 19, 2008 11:34
od Patrac
dotaz na lidi co maj Formel 1 nemůžete mi změřit kolik žere ve vypnutém stavu?? myslel jsem si že nic a teď jsem zjistil že v klidu papá 20mA tedy alespoň moje CB.. ve spolupráci s dalšíma přístrojema mi klidová spotřeba leze dost vysoko resp nad hranici kam bych si přál.. :!:

Napsal: stř lis 19, 2008 14:02
od Petr HC
Klidový odběr CB Formel 1 podle schematu by měl být do 10mA . Pokud tomu tak není a klidový proud se mění s teplotou o více než 5 mA na 10 st.C ,může jít o „lehce nakopnutý“ koncový tranzistor vysilače. Ze mně trochu záhadného , důvodu jsou tam některé obvody připojeny před hlavní vypinač . Možná ,že důvodem je to ,že jeho kontakty nejsou dostatečně dimenzovány na celkový proud při vysílámí . I tak se ale nemusíš obávat vybití aku . I při jeho poloviční kapacitě by to trvalo více než 1000 hod . A když denně jezdíš ,jak jsem někde četl , není co řešit ani při odběru 50 mA . Těch max 1200 mAh Ti tam alternátor „naláduje“ za necelé dvě minuty jízdy .Pro porovnání – přibližně stejnou část kapacity aku „zchlastne“ starter za 5 sec. Pokud Ti to přesto vadí ,dej ještě jeden vypinač před pojistku Formely .
Zdravím
Petr HC .
P.S. A ampérmetr může na rozsahu A při měření desítek mA již hodně "kecat" .

Napsal: stř lis 19, 2008 14:26
od Patrac
Petr HC píše:Klidový odběr CB Formel 1 podle schematu by měl být do 10mA . Pokud tomu tak není a klidový proud se mění s teplotou o více než 5 mA na 10 st.C ,může jít o „lehce nakopnutý“ koncový tranzistor vysilače. Ze mně trochu záhadného , důvodu jsou tam některé obvody připojeny před hlavní vypinač . Možná ,že důvodem je to ,že jeho kontakty nejsou dostatečně dimenzovány na celkový proud při vysílámí . I tak se ale nemusíš obávat vybití aku . I při jeho poloviční kapacitě by to trvalo více než 1000 hod . A když denně jezdíš ,jak jsem někde četl , není co řešit ani při odběru 50 mA . Těch max 1200 mAh Ti tam alternátor „naláduje“ za necelé dvě minuty jízdy .Pro porovnání – přibližně stejnou část kapacity aku „zchlastne“ starter za 5 sec. Pokud Ti to přesto vadí ,dej ještě jeden vypinač před pojistku Formely .
Zdravím
Petr HC .
P.S. A ampérmetr může na rozsahu A při měření desítek mA již hodně "kecat" .
Vím petře ono to je už do jiného tématu asi ale když vezmu že klidová spotřeba je cca 80mA i s formelkou a hodinama a dalšíma ptákovinama tak za den to schlamstne 600mA nevím kolik přesně má ten nový startér pohledám a dám vědět ale když mi cesta do práce autem zabere cca 5-10min a cesta zpět dejme tomu taky a když k tomu připočtu ještě i nějaký drobný popojížďjky po práci třeba 2 startování s dobou jízdy kolem 2 min.. tak je jasný že 1-2 je pořád -1 tzn že mi auto sežere celkově víc než stíhá dobít. Formelu jsem do auta osadil přes dvojfaston aby se dala z auta vydělat tzn že za formelou je asi 10cm kabel a fastony odtud další kabeláž. není potřeba ani vypínač stačí rozpojit na foastonech popřípadě relé které bude spínané přes spínačku tzn že v klidovéms tavu nepůjde do formela nic až když se nastartuje tak půjde pod šťávu ( jasné nevýhoda fungování bez motoru ale na druhou stranu se mi nestane že zapomenu zaplou formelu v autě a odejdu...
prostě formela a hodiny mi dohromady berou plus mínus 30mA k tomu centrál+ alarm, RJ motoru, RJ LPG, a rádio a jsem prakticky na 80mA což jak jsem psal při 24 hodinách odstavení udělá 600mA. když auto pak stojí třeba dva tři dny jako teď o svátku tak rázem je 1,8A v pr...zatím jsem to vyřešil odpojením Formeláka od śťávy stejně tak hodiny a uvidíme co a jak. odpoledne budu mít pojistku ( asi) a s ní pak i přesně změřené hodnoty.