Stránka 7 z 20

Napsal: ned čer 21, 2009 08:48
od Petr HC
Přesné hodnoty tlaku ve válcích neznám, ale hodně prozradí diagnostický průběh detonací ve válcích (SW - ICD). Pokud by se tlaky lišily o hodně , projeví se to značnými rozdíly v detonacích při rasantním rozjezdu vozu. Zde je typická ukázka na „zdravém“ motoru, kde se údaje čidla detonací liší o cca +/- 1až 1,5 dílku.(osa Y je logaritmická) .
Na ose X dílky 1-20 startování motoru, 20-60 popojíždění, 60-80 akcelerace po rovině na 2ku, 80-110 přechod do kopce,110-130 2ka na plný plyn, 135-165 3ka plný plyn,165-185 ubrání plynu v zatáčce, 185-210 4ka plný plyn a dojezd. (hodnoty osy X jsou přibližné a jeden dílek značí cca 300 msec)
Viz příloha :
Edit : Jo jo, už jsem starej, blbej a pomalej, když mě o minutu předběhne Želvík... Hi.
P.S. Nic ve zlém - to byl fór.

Napsal: ned čer 21, 2009 21:32
od honzat
Já jdu k servisákovi, který nebude mít k dispozici softweare pro ladu-má pouze vw,a já jen pp, ale jinak je opravdu dobrej. Potřeboval by tovární hodnoty tlaků ve válci.

Napsal: pon čer 22, 2009 09:21
od plavec
Teď nejsem doma, ale až po obědě přijedu, tak se podívám, možná to bude v jedné moudré knize co mám. :wink: Pak Ti písnu ty hodnoty.

Napsal: úte čer 23, 2009 11:50
od Petr HC
For Honzat – poněvadž na Tebe asi Plavec pozapoměl, prolezl jsem veškerou dokumentaci k mému vozu (2112 /16V) a v návodu k obsluze jsem našel pro kompresní poměr údaj 1:10,5 . Ale pokud Tvůj automechanik je „dobrej“ jak píšeš, určitě ví, že absolutní hodnota tlaku není až tak důležitá, jako relativně dobrý tlak ve všech válcích, bez velkého rozptylu hodnot (a jak zde již psal Zelvotron). Ten absolutní tlak je totiž silně ovlivňován řadou parametrů, které nelze v okamžiku měření podchytit a i vlastní měřící metodou (např.při jakých otáčkách se měří, jaký je zpětný ventil před manometrem, jak teplý vzduch je nasáván atd.)
íP.S: Ještě připomínka - točit starterem při plně otevřené škrtící klapce (ŘJ tomu rozumí jako "proplachování" motoru vzduchem a uzavře vstřikovací trysky) a všechny svíčky venku,připojeny ke kabelům a DOBŘE UKOSTŘENY. Jinak hrozí proražení zap.modulu.
Pokud toto vše Tvůj automechanik nezná, raději tam nechoď.

Napsal: úte čer 23, 2009 20:04
od plavec
Petr HC píše:poněvadž na Tebe asi Plavec pozapoměl
plavec nepozapoměl, ale nemůže nalézti tu knihu :oops: stále hledám

Napsal: úte čer 23, 2009 21:33
od honzat
Petr HC+plavec moc děkuji za ochotu.

Napsal: ned čer 28, 2009 21:47
od honzat
Tak jsem byl u svého opraváře a sem trochu zklamanej. Vyzkoušel motor poslechem a jízdou při různejch teplotníchrežimech, proměřil zapalovací kabely a jeho verdikt zněl jako závada někde ve vstřikování. Tlaky neměřil, tvrdí, že tady určitě závada nebude. Ukázal mi dílenskou příručku k fabii (jsou ke každýmu motoru jiný) a tam díky firemní zpětné provázanosti na servisy je perfektně rozpracovaný vyhodnocení diagnostiky, ukaždého čísla chyby ŘJ je přesnej postup jak postupovat-nevím jestli něco takovýho existuje na ladu, ale byl by to skvělej pomocník. Servisák tvrdí, že bez takovýho vyhodnocení mi přesně závadu není schopnej říct.

Napsal: ned čer 28, 2009 21:56
od Cory
honzat píše:Tlaky neměřil, tvrdí, že tady určitě závada nebude
Ako to moze povedat iba tak?

Napsal: ned čer 28, 2009 22:03
od honzat
Tvrdil, že motor jde naprosto normálně-ta porucha se neprojevuje pořád a jen při teplotě oklo 60 stupnů.

Napsal: pon črc 20, 2009 22:25
od honzat
Tak jsem absolvoval jízdu do Itálie a zpět (2070 km). Závada se projevuje už i na teplém motoru, ale vždy jen do 3000 ot. Když jsem dojel domu, rozsvítil se ChE. Kouknul jsem na PP a byli tam chyby selhání zapalování na každý válec a nově chyba č.1140, což je v překladu asi "zatížení se liší od výpočtu", ale to nic neříká. Vynuloval jsem chyby, kontrolka zhasla a budu to dál sledovat.

Napsal: úte črc 21, 2009 19:51
od plavec
honzat píše:nově chyba č.1140, což je v překladu asi "zatížení se liší od výpočtu"
No to je hrozná závada, to když naskočí tak to nikdo nechápe :roll:

Napsal: pát črc 24, 2009 20:41
od Pisty
No ja mam taku istu zavadu na mojom Daewoo a mam urcite v prdeli lambdu. Ziadny check nesvieti ale proste to nejde. Uz som zufaly lebo nikto nevie povolit lambdu :( .
Ale sranda ze mi to vsetko zacalo robit az po namontovani LPG. Do vtedy ani znamka problemu.

Napsal: pát črc 24, 2009 22:12
od honzat
Ve služebním Suzuki Vitara r.v.2000 byla špatná lamda (alespoň podle servisu), check svítil jen když se projelo kaluží a nebo za mokra a ještě tak prvních 30km a na výkonu a vlastnostech motoru nic nebylo znát. Chtělo by to nějakou dílenskou příručku s přesným postupem u každé chyby ŘJ, viděl jsem takovou na Š. Fabia.

Napsal: pát črc 24, 2009 23:21
od tonda
Pisty - u Daewo Nubira nemusí být vadná lambda, každý počítač signál přicházející od ní kontroluje a příp. závady ukládá do paměti. Protože se jedná o nesprávné hoření v motoru vždy rozsvítí kontrolku motoru.
Plavec - Chyba 1140 - zatížení se liší od výpočtu - znamená sporadické vynechávání zapalování. Počítač kontroluje dobu pootočení klikového hřídele po každém zapálení směsi na každém válci a porovnává se svým datovým polem. Pokud je vektor pootočení mimo naprogramovanou toleranci - uloží do paměti jako chybu.
Počítač přitom získává signál ze synchronizace vačkových hřídlelů ze snímače.
Honzat - Karty diagnostických postupů jsou uvedeny v předcházejícím příspěvku str. 17 pod hlavičkou - stáhnout. Je to v ruštině. Jako obyčejně nikdo tomu nevenoval pozornost.

Napsal: sob črc 25, 2009 06:43
od Saša
For Pisty : Lambda se MUSÍ povolovat vždy horká ! Jinak nejde povolit . Pokud to i tak nejde a sonda je "pryč" (jednoduše zjistitelné měřákem) musí se potrubí ohřát autogénem do červena a poté zalít vodou . Rez shoří a jde to lehce povolit .