Stránka 7 z 10
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pát říj 14, 2011 12:50
od JmJ
Tak vetnilace s chladnym pocasim vraci uder.
Jak sem zminoval nekdy z jara, problem je tento:
Na topeni se nastavi treba 24 stupnu, da se ofuk na ksicht. Z ofuku na ksicht leze vzduch o pozadovane teplote. Ze stredu pruduchu na sklo leze vzduch zrejme venkoveni teploty (citelne chladny). Bud bych chtel, aby nelezo na sklo nic, nebo aby to melo teplotu jako to, co leze na ksicht (+-).
Pokud pridam teplotu na maximum, pak i na sklo leze teply vzduch. Pokud pocitadlo vyhodnoti, ze musi poradne zatopit, pak pusti take na sklo teply vzduch. Jak se auto trochu ohreje, tak na sklo zase pusti chladny vzduch.
Studoval jsem ruzne nakresy a napada me, ze podle strany 45 v tomto pdf
http://www.ladaklub.com/www/manualy/obr ... 1_2112.pdf , bud nedolehne dobre klapka 38 (obr I) nebo se malo otevre klapka 37. Myslim si, ze problem bude spis v te klapce 38, ktera nedolehne a bere chladny vzduch, ktery leti obtokem radiatoru a vleti primo do pootevrene klapky.
Kazdopadne se chci optat, jestli je mozne nejak stelovat polohu tech klapek, ktere ovladaji serva?
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pát říj 14, 2011 21:10
od zelvotron
Nedá.
Servo samo o sobě má větší rozsah pohybu jak krajní polohy klapky. Servo je přímo na osičce klapky 37 (u staršího provedení serva přes přepákování). A klapka 37 je spojená s 36. Klapky 38 a 6 jsou ovládány ručním táhlem mezi (pod) výdechy. Na klapky 6, 37 a 38 se leze přes střední výdechy.
Nicméně z toho popisu co chápu, tak to funguje normálně a i dokonce v souladu s tím schématem, že při částečným otevření klapky 37 jde na sklo studenej vzduch. Patrně je v tom úmysl, ale proč, to se mě neptej. Zamezit by se tomu mělo nechat tím, že táhlem nasměruješ vzduch na nohy nebo do výdechů, ne na okno.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: sob říj 15, 2011 07:00
od JmJ
zelvotron píše:Nedá.
Servo samo o sobě má větší rozsah pohybu jak krajní polohy klapky. Servo je přímo na osičce klapky 37 (u staršího provedení serva přes přepákování). A klapka 37 je spojená s 36. Klapky 38 a 6 jsou ovládány ručním táhlem mezi (pod) výdechy. Na klapky 6, 37 a 38 se leze přes střední výdechy.
Nicméně z toho popisu co chápu, tak to funguje normálně a i dokonce v souladu s tím schématem, že při částečným otevření klapky 37 jde na sklo studenej vzduch. Patrně je v tom úmysl, ale proč, to se mě neptej. Zamezit by se tomu mělo nechat tím, že táhlem nasměruješ vzduch na nohy nebo do výdechů, ne na okno.
prave je finta v tom, ze i kdyz to dam manualne do polohy na nohy nebo na ksicht, tak jde neco na okno a to neco je studene, coz memu alergii rozdrazdenemu chobotu na snupani rodinnych domku nedela vubec dobre.
Zkousel sem to kuchat, ale je debilni, ze na tu manualni klapku na okno se vlastne nedostanu tak, abych na ni treba nalepil tesneni. Ale jak se tak divam, mozna bych se mohl dostat na tu klapku ktera dela dekl radiatoru. Na tu zkusim nalepit tesneni na jeji "horni hranu", aby pri jejim otevreni nahoru se udelala mensi skvira pro studeny vzduch. Ale mam stejne tuseni, ze se tam nejak lidsky nedostanu. Kdyz bych chtel ty klapky nejak rozumne zpristupnit, tak musim kuchat palubni desku, nebo to nejak zvladnu od motoru?
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: sob říj 15, 2011 07:39
od zelvotron
No třeba se ti ta klapka 38 úplně nedovírá, na těch ručních klapkách nějaký štelování možná je. Ale ono se možná ani dovírat nemá, aby vždycky šel nějakej vzduch okno a to se nemlžilo ani při nastavení na nohy nebo doprostřed. Zkusím se na to zaměřit do jaký míry to dělá mě.
Jediná rozumná cesta na ty klapky je přes střední výdechy, ale to je jen tak na kontrolu jak se zavírají, z motoru se dostaneš jen na tu klapku 36, ale znamená to stěrače, plast pod oknem, koberec a půlku topení pryč. Na ty ostatní klapky by muselo topení ven.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: sob říj 15, 2011 07:52
od JmJ
zelvotron píše:No třeba se ti ta klapka 38 úplně nedovírá, na těch ručních klapkách nějaký štelování možná je. Ale ono se možná ani dovírat nemá, aby vždycky šel nějakej vzduch okno a to se nemlžilo ani při nastavení na nohy nebo doprostřed. Zkusím se na to zaměřit do jaký míry to dělá mě.
Jediná rozumná cesta na ty klapky je přes střední výdechy, ale to je jen tak na kontrolu jak se zavírají, z motoru se dostaneš jen na tu klapku 36, ale znamená to stěrače, plast pod oknem, koberec a půlku topení pryč. Na ty ostatní klapky by muselo topení ven.
zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: sob říj 15, 2011 08:56
od radek mb
Takovou starost bych chtěl mít. Já si už v desítce vytvořil v podstatě dvoupolohové topení. Buď netopí vůbec nebo naplno. Je to dáno tím, že mi špatně fungoval ten vehement ve stropě, tak jsem to vyndal (topilo to i při vypnutém topení). Takže teď, když je topení vyplé, tak to netopí, ale stačí, abych přecvakl na teplotu 18 stupňů a jede to naplno. Budu to řešit až na jaře, stejně bude tuhá zima.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: ned říj 16, 2011 18:25
od zelvotron
JmJ píše:
zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.
No takže jsem to zkoušel a funguje mě to stejně, pokud jde topení na plný kule (tzn buď ovladač doprava, nebo zezačátku ve studeným autě i při nastavený běžný teplotě třeba 22), tak jde teplej vzduch podle polohy páčky + na okno. Při částečným otevření klapky jde na okno vlažnej vzduch, do výdechu nebo na nohy teplej.
Takže je to asi spíš normální vlastnost, než chyba. Popravdě doteď jsem o tom ani nevěděl, protože to je cítit jen kousek od okna. Asi máš moc citlivej nos
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pon říj 17, 2011 13:01
od JmJ
zelvotron píše:JmJ píše:
zkousel jsem klapku 38 rucne pritlacit a stejne to uplne nepomohlo. takze tam bude je umysl, nebo nejaka prekazka. pri nejhorsim hodim na ty vydechy hadr, kdyz me to bude pri jizde stvat. jak sem uz psal, nevadi mi, ze tam fouka, ale primo me sere, ze je ten vzduch vyrazne chladnejsi.
No takže jsem to zkoušel a funguje mě to stejně, pokud jde topení na plný kule (tzn buď ovladač doprava, nebo zezačátku ve studeným autě i při nastavený běžný teplotě třeba 22), tak jde teplej vzduch podle polohy páčky + na okno. Při částečným otevření klapky jde na okno vlažnej vzduch, do výdechu nebo na nohy teplej.
Takže je to asi spíš normální vlastnost, než chyba. Popravdě doteď jsem o tom ani nevěděl, protože to je cítit jen kousek od okna. Asi máš moc citlivej nos
ja nevim, jakou mas vysku postavy, ale ja bych rekl, ze kdybych byl o neco mensi, tak mi to tak nevadi. protoze mam ale kebuli u stropu, tak mi to jde na ksicht. nevim, co si tim soudruzi chteli dokazat.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pon říj 17, 2011 16:43
od zelvotron
No hlavu mám taky u stropu, i když ten mám kvůli střešnímu oknu tak o 3-4 cm níž než je normálně. Spíš to bude tím, že co jsem zkoušel, tak ten proud vzduchu na sklo je rukou poznat tak do 5 cm od plochy okna a to tak maximálně do půlky výšky skla - při minimálních otáčkách ventilátoru, při vyšších to znát trochu je, ale zase vyšší otáčky "automat" řadí jen když topí naplno, tudíž to neva. Patrně asi budu mít trochu jinak směrovaný ty výdechy na sklo.
Řešení možná vyříznout molitan do výdechu na okno, ale jestli se pak nebude mlžit. Taky by mě zajímalo jestli to že tam jde studený vzduch je prvoplánovej záměr, nebo je to daný konstrukcí topení.
Nebo dát topení z posledních modelů, který má jinak řešený klapky, ale to je myslím cenově nereálný.
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pon říj 17, 2011 18:35
od JmJ
ono je celkem jasne proc jde na okno chladnejsi vzduch. kdyby sel na strop primo horky, pak by to matlo cidlo a topeni. ono je na hovno uz to, ze nejde plynule regulovat napor vzduchu. jezdim hodne dalnice, takze ventilayor v poloze nula a stejne to dost fuci. zavru klapku vnitrni cirkulace, ktera taky nefunguje nastesti poradne, takze nezavre uplne coz pomuze aspon trochu. asi na to pujdu tak, ze dam papundekl na napor vzduchu do ventilace a uvidim co bude. plynula regulace naporu byla ve starych zigulech super.
Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať
Napsal: čtv črc 05, 2012 23:43
od lucifero89
Všetkých zdravím,
mám problém s ventiláciou na našom aute - Lada 2110 (12/2003), pravdepodobne by to chcelo rozobrať a namazať. Keď ju zapnem na 1, tak sa za škripotu/piskotu začne pomaly točiť, ale nedokáže nabrať otáčky, kým ju neprepnem na nejaký vyšší stupeň. Keď to porovnám s druhou Ladou, na ktorej občas jazdím - Lada 2112 (2007), tak je ten ventilátor aj pomerne hlučný. Mám zlú predtuchu, že ventilátor nemusí dlho vydržať pracovať, keď je takto zanesený alebo nenamazaný...
Prosím vás, už ste to niekto rozoberali, resp. riešili podobný problém? Z kade začať? Má zmysel sa do toho púšťať alebo to za tú námahu ani nestojí?
Vďaka.
Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať
Napsal: pát črc 06, 2012 18:00
od plavec
Přístup k ventilátoru není nejlepší. Musí se sundat stírače, plastovej dekl pod čelním sklem, ten koberec, co drží na tom deklu. A teď si nevybavím jestli se nemusí vyndat ven i celý těleso topení, nebo se na ventilátor dostaneš tak, že ho rozebereš v autě.
Osobně bych se v tom nechtěl dva dny vrtat a radši bych to nechal udělat v servisu.
Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať
Napsal: pát črc 06, 2012 20:17
od mirozv
Re: Zadrhávanie ventilácie - rady ako to rozobrať a premazať
Napsal: ned črc 08, 2012 00:03
od stano112
Asi tak ako píše Plavec-stierače,plastový dekel po nimi a čalúnenie od motora...potom budeš múdrejší,a sprav si to sám,servisu never,ja som veril a teraz som rozoberal motor...ale už radšej sám!
Re: Problém s ventilací/topením
Napsal: pon črc 16, 2012 20:48
od mirozv