Stránka 7 z 13

Napsal: pon úno 16, 2009 13:39
od Jarda1
To že nejsou orezlé součásti motoru, spodku a jiné části karosérie vděčí tato lada nepřetržitém garážování v zaizolované garáží bez spodní vlhkosti a její minimálnímu používání a vystavení povětrnostním vlivům. Viděl jsem 2107 z roku 1990 s najetými 9000 km, ale protože byla zagarážovaná od začátku ve stodole s udusanou zeminou a s malýma mezerama ve vratech , tak podle toho taky vypadala. Hlavně lak byl zoxidovaný, spodek silně chycený motorové části taktéž navenek zkorodované. Auto mělo skutečně jen 9000 km, dalo se to mimojiné poznat podle origo neojetých pneu.

K té originalitě 2106 máš jednoznačně zaručeně pravdu, jen originál je ten správný a ladě 2106 nejvíc sluší. Já protože se v ladách rochám již řadu let, si podobné experimentální změny dělám více méně z rozmaru, protože mít už hotové 3 pěkné lady a plno nových ND dílů vyloženě podněcuje k tomu si občas zaexperimentovat a vyzkoušet jak pasují jiné věci. Ale jak už jsem psal, všechny změny jdou velice rychle odstranit bez sebemenších následků (nastrčené Reproduktory, jiný tunel s autorádiem, původní maska s šedými rámečky,poklice 2106 ……atd.)

K mezikružím - to je velký problém, každý kdo ho scháněl asi ví o čem mluvím. Já jich mám na třech autech 12 a modlim se abych žádné neztratil. Scháněl jsem je 6 let. Není to ale na žádné závodění a řezání zatáček a myslím si, že to snadno může celé ulítnout. Mě sice ještě žádné neulítlo, ale asi proto,že jezdím stylem pane doktore, vy jste se zase kochal.
Podle toho jak zaklapne poklice s mezikružím po nasazení na ráfek, necítím u toho to klasické silné zaklapnutí do ráfku. Asi by to snadno ulítlo, zvláště u novějších ráfků , kde výstupky byly již méně výrazné než u ráfků staršího provedení.

Napsal: pon úno 16, 2009 14:21
od Jelen
S mezikružím jsem nikdy problém neměl, vždy mi drželo pevně, ale bohužel jsem sehnal jen tři, čtvrté tam mám z trabanta a to působí divně. Jinak dík za odezvu.

Napsal: pon úno 16, 2009 14:30
od Sid
To medzikružie je pekná vec. Naživo som ho videl raz v živote a aj to len na pár sekúnd. Mám taký pocit, že to bola súčasť len prvých Žiguli 1500. Neviem, prečo to nemontovali aj na ostatné ročníky. Je to taká šmrncovná záležitosť a krásne auto robí ešte krajším. Napriek tomu, že sa mi typ 2106 dosť hnusí, musím povedať, že toto je fakt krásny kúsok, ktorý by sa mal uchovať pre ďalšie generácie, aby vedeli aké parádne autá jazdili v minulosti.

Napsal: pon úno 16, 2009 15:05
od Jarda1
Tak tak, přesně jak říkáš takováto zachovalá auta je třeba udržovat i do budoucna. A doporučuji, jestli někdo přemýšlíte nad tím koupit nekoupit leštěnku, věřte že takovéto auto Vám bude celý život radost. Já s nimi téměř nejezdím, mám to jako relaxaci a potěšení pro oči.
Mě se na 1500kách a 1600kách líbily hlavně světlé barvy, nejvíc bílá a žlutá a dokonce se mi je i podařilo sehnat. Na tmavších barvách nevyniknou tolik chromové doplňky (např. červená) a tmavě modrá zase opticky zmenšuje. Ale to jsou jen detaily, každý můžeme mít jiný názor na věc.

Napsal: pon úno 16, 2009 16:36
od peet2101
Taky bych si rád koupil nějakou leštěnku, snad se mi poštěstí sehnat pěknou bílou 03 s červeným interiérem 8) ...pak bych jezdil jako king :twisted:

Napsal: pon úno 16, 2009 16:52
od Puhi
Jarda1 píše:Na tmavších barvách nevyniknou tolik chromové doplňky (např. červená)
Toto by som veľmi netvrdil, na červenej podľa mňa práve chrómy vyniknú viac ako na bielej, na bielej skôr "splývajú"

(lepšiu foto nemám :oops: )

Napsal: čtv dub 23, 2009 18:53
od Jarda1
Přes zimu dostala žlutá staronové obdélníkové mlhovky Ruhla. Před tím jsem zde dal foto s kulatými na šestnátce, tak dávám dvě foto pro srovnání. Je zajímavé, že sklo na nich je bílé čiré a na parabolách je barva žlutý chrom, tedy přesně obrácené než na PALkách.

Napsal: pon srp 03, 2009 20:22
od Jarda1
Zdravím po delší době všechny ladafandy. Viděl jsem na dobovém reklamním prospektu ladu 1600 se čtvercovým rámečkem, tak jsem vyzkoušel čtvercovou papírovou značku, jak by vypadalo, tak posuďte sami. Taky jsem umyl spodek auta a docela mě překvapila zachovalost pod špínou.

Napsal: pon srp 03, 2009 20:23
od Jarda1
Další foto

Napsal: pon srp 03, 2009 20:24
od Jarda1
další

Napsal: pon srp 03, 2009 20:25
od Jarda1
poslední

Napsal: pon srp 03, 2009 20:25
od FOMA
no tohleto je opravdu pěkný kousek a vyvolává ve mě emoce po naší 21061(jak jí asi je ted..) :cry:

Napsal: pon srp 03, 2009 20:26
od Jelen
Nemožné. :shock: že tys koupil funglovku od IŽe a přeházel na ní všechny původní díly? K takovému stroji se musí opravdu gratulovat. To se jen tak nevidí. Do toho bych se asi bál i nastoupit, abych tomu neublížil. Krásný autíčko, to už se dnes jen tak nevidí.

Napsal: pon srp 03, 2009 20:36
od Jarda1
Díky za reakci, zvažuji nechat vyrobit na míru čtvercovou značku uvedeného rozměru, jen nevím, zda je uvedená kombinace zdařilá a zda příliš nepokazím design vozu. Byla by sice rozměrově jiná než schválená, ale to mi nevadí. Pokud Vaše reakce budou spíše pozitivní, tak ji asi nechám vyrobit.

Napsal: pon srp 03, 2009 20:38
od Jarda1
Možná jste si všimli, jak měl původní majitel každý i na spodku auta označen bílou tečkou. Musel to být velký blázen...:-)