VAZ 2106
Moderátor: Moderátoři
To že nejsou orezlé součásti motoru, spodku a jiné části karosérie vděčí tato lada nepřetržitém garážování v zaizolované garáží bez spodní vlhkosti a její minimálnímu používání a vystavení povětrnostním vlivům. Viděl jsem 2107 z roku 1990 s najetými 9000 km, ale protože byla zagarážovaná od začátku ve stodole s udusanou zeminou a s malýma mezerama ve vratech , tak podle toho taky vypadala. Hlavně lak byl zoxidovaný, spodek silně chycený motorové části taktéž navenek zkorodované. Auto mělo skutečně jen 9000 km, dalo se to mimojiné poznat podle origo neojetých pneu.
K té originalitě 2106 máš jednoznačně zaručeně pravdu, jen originál je ten správný a ladě 2106 nejvíc sluší. Já protože se v ladách rochám již řadu let, si podobné experimentální změny dělám více méně z rozmaru, protože mít už hotové 3 pěkné lady a plno nových ND dílů vyloženě podněcuje k tomu si občas zaexperimentovat a vyzkoušet jak pasují jiné věci. Ale jak už jsem psal, všechny změny jdou velice rychle odstranit bez sebemenších následků (nastrčené Reproduktory, jiný tunel s autorádiem, původní maska s šedými rámečky,poklice 2106 ……atd.)
K mezikružím - to je velký problém, každý kdo ho scháněl asi ví o čem mluvím. Já jich mám na třech autech 12 a modlim se abych žádné neztratil. Scháněl jsem je 6 let. Není to ale na žádné závodění a řezání zatáček a myslím si, že to snadno může celé ulítnout. Mě sice ještě žádné neulítlo, ale asi proto,že jezdím stylem pane doktore, vy jste se zase kochal.
Podle toho jak zaklapne poklice s mezikružím po nasazení na ráfek, necítím u toho to klasické silné zaklapnutí do ráfku. Asi by to snadno ulítlo, zvláště u novějších ráfků , kde výstupky byly již méně výrazné než u ráfků staršího provedení.
K té originalitě 2106 máš jednoznačně zaručeně pravdu, jen originál je ten správný a ladě 2106 nejvíc sluší. Já protože se v ladách rochám již řadu let, si podobné experimentální změny dělám více méně z rozmaru, protože mít už hotové 3 pěkné lady a plno nových ND dílů vyloženě podněcuje k tomu si občas zaexperimentovat a vyzkoušet jak pasují jiné věci. Ale jak už jsem psal, všechny změny jdou velice rychle odstranit bez sebemenších následků (nastrčené Reproduktory, jiný tunel s autorádiem, původní maska s šedými rámečky,poklice 2106 ……atd.)
K mezikružím - to je velký problém, každý kdo ho scháněl asi ví o čem mluvím. Já jich mám na třech autech 12 a modlim se abych žádné neztratil. Scháněl jsem je 6 let. Není to ale na žádné závodění a řezání zatáček a myslím si, že to snadno může celé ulítnout. Mě sice ještě žádné neulítlo, ale asi proto,že jezdím stylem pane doktore, vy jste se zase kochal.
Podle toho jak zaklapne poklice s mezikružím po nasazení na ráfek, necítím u toho to klasické silné zaklapnutí do ráfku. Asi by to snadno ulítlo, zvláště u novějších ráfků , kde výstupky byly již méně výrazné než u ráfků staršího provedení.
To medzikružie je pekná vec. Naživo som ho videl raz v živote a aj to len na pár sekúnd. Mám taký pocit, že to bola súčasť len prvých Žiguli 1500. Neviem, prečo to nemontovali aj na ostatné ročníky. Je to taká šmrncovná záležitosť a krásne auto robí ešte krajším. Napriek tomu, že sa mi typ 2106 dosť hnusí, musím povedať, že toto je fakt krásny kúsok, ktorý by sa mal uchovať pre ďalšie generácie, aby vedeli aké parádne autá jazdili v minulosti.
Tak tak, přesně jak říkáš takováto zachovalá auta je třeba udržovat i do budoucna. A doporučuji, jestli někdo přemýšlíte nad tím koupit nekoupit leštěnku, věřte že takovéto auto Vám bude celý život radost. Já s nimi téměř nejezdím, mám to jako relaxaci a potěšení pro oči.
Mě se na 1500kách a 1600kách líbily hlavně světlé barvy, nejvíc bílá a žlutá a dokonce se mi je i podařilo sehnat. Na tmavších barvách nevyniknou tolik chromové doplňky (např. červená) a tmavě modrá zase opticky zmenšuje. Ale to jsou jen detaily, každý můžeme mít jiný názor na věc.
Mě se na 1500kách a 1600kách líbily hlavně světlé barvy, nejvíc bílá a žlutá a dokonce se mi je i podařilo sehnat. Na tmavších barvách nevyniknou tolik chromové doplňky (např. červená) a tmavě modrá zase opticky zmenšuje. Ale to jsou jen detaily, každý můžeme mít jiný názor na věc.