Stránka 7 z 8
Napsal: sob led 17, 2009 18:55
od Křečík Barbuška
Saša píše: Jednou za 5 let se to nezblázní
Mno na Rozmaru jsem za těch pár měsíců co ho mám vypouštěl vodu 2x

, jednou u příležitosti výměny hadic, podruhé při výměně kohoutu topení. Na sedmě letos už jednou, neb to vzdala hadička u téčka na výstupu z hlavy a pro nedostatek kolínkové hadice jsem musel přidat do auta 1,5 metru hadice ... samozřejmě se to díky tomu hůře prohřívá a po té co seženu místo téčka vidličku provedu racionalizaci a budu u toho potřebovat zase upustit vodu. A lít skoro nový fridex pod auto se mi nechce.
Napsal: sob led 17, 2009 20:32
od dmatej
Cory píše:no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud

Uříznutá plastová láhev z aspoň dvoulitrovky Coly - je to celkem měkkej plast, takže se dá namáčkout na blok. Do víčka udělat díru a narvat do ní gumovou hadici. Hadice vede do vaničky pod motorem, nebo rovnou do kanystru vedle auta. Pak mi kolem camtá jen trošičku ke konci vypouštění - a skoro všechno jde stejně do vaničky.
Víčkem na chladiči taky reguluju tok, jelikož mám vaničku jen asi na 6 litrů, vypomáhám si na chladiči ještě palcem

a vrácením šroubku před přelitím vaničky do kanystru.
Napsal: sob led 17, 2009 20:36
od Křečík Barbuška
S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.
Napsal: sob led 17, 2009 20:40
od Milda
Jestli nezapomenu, tak vám zítra vyfotím jak to máme na 2101. Jsou tam kohoutky na chladiči i na bloku, ale zatím mě nenapadlo zkoumat jak to je udělaný.

Napsal: sob led 17, 2009 20:43
od dmatej
Koko Loko píše:S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.
Stoprocentně, ale nějak nebyly na skladě. Jen jsem naznačil nouzové řešení

Napsal: sob led 17, 2009 21:02
od Křečík Barbuška
Nouzové řešení znají všichni, to není třeba naznačovat

.
Napsal: sob led 17, 2009 21:18
od Hurikán
Áno, zlaté kohoutky. Jejich nepřítomnost mě silně irituje. O jejich implantaci již delší dobu uvažuju. Postupně jsem navštívil asi 15 obchodů s tímto sortimentem zboží, ale bohužel jsem nenašel nic, co by závitem pasovalo bez úprav. 100% ale kompatibilní kohoutky jsou, protože jsem je viděl v jedné 01 jak na bloku, tak na chladiči. A závity musely pasovat, protože oba dva byly našroubované přímo, čili bez jakýchkoliv redukcí. Co mě mrzí ze všeho nejvíc je,že jsem tyto kohoutky nestačil před odvozem auta do šrotu demontovat.

Napsal: sob led 17, 2009 21:47
od dmatej
Nechci být otravným, leč u Renaulta nemáte ani jeden šroub, když nepočítám spony. Vše se vypouští rozpojováním hadic. Když jsem měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne. Pardon, jeden plastový šroub tam je - nahoře na chladiči na odvzdušnění ...
Napsal: sob led 17, 2009 21:51
od Puhi
dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem

Napsal: sob led 17, 2009 21:58
od Teepee
Pája píše:Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...
Mám, vymontuj si hadici expanzka-chladič. (ne ze svýho

) a ta je krásně ohnutá přesně jak je třeba. Pak dáš pod auto kýbl, použiješ hmaty a chvaty a při troše štěstí máš mokrý dva prsty, zátku a na konci blok motoru od dotékajících zbytků.
A minulý týden mně inspiroval bratr, měnil u Slonového termostat. Plastový kanystr 20l, uřízne se mu bok. Když se položí je to vanička, do kterého se to vypustí. Když se nalívá zpět, oddělá se víčko a nalívá se to rozhodně kulturněji, než z kýblu. Při troše zručnosti ani trychtýře netřeba.
Napsal: sob led 17, 2009 22:04
od dmatej
Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem

To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat

Napsal: sob led 17, 2009 22:11
od Puhi
dmatej píše:Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem

To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat

No mne to tak trochu vyznelo, akoby si nas navadzal vypustat cez hadice a nie sruby na to urcene

Napsal: sob led 17, 2009 22:14
od Laďuša
dmatej píše: u Renaulta nemáte ani jeden šroub,
dmatej píše:vypouští rozpojováním hadic
dmatej píše:měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne.
Puhi píše:No mne to tak trochu vyznelo
Třeba číst pomalejš, myslet nad tim a když něco neni jasnýho, číst znova.

Napsal: sob led 17, 2009 22:26
od Teepee
U LADY to hadicema není zrovna jednoduchý. Je potřeba rozpojit tu dole u chladiče a k té se jednak blbě může, druhak je pod ní plech, není kam vypouštět.
Zatímco u Sierry jsem se s plastovým šroubem na chladiči ani neotravoval a rozebral rovnou dolní hadici, která má snad 40 cm a je kolem ní a pod ní volno.
A nakonec je dobré vypustit taky motor a to jde jedině šroubem.
U Sierry jsem ho tenkrát nedostal ven, tak jsem to asi třikrát naplnil, bez termostatu protočil a bylo taky propláchnuto. (Vypouštěcí šroub jsem povolil asi o půl otáčky, horko těžko a pak začal jít tak ztěžka, že jsem ho nechal radši být, byl na 18ku ořech, odhadem tak ten příslušející 12tka závit, ocel v litině, přístup příšernej, myslím že jsem na něj šel s kardankou z goly)
Napsal: sob led 17, 2009 22:52
od dmatej
U 2101 plech mám a vůbec mi nepřekážel

Hadice se mezerou protáhne, víc mě netrápí
