Stránka 7 z 8

Napsal: sob led 17, 2009 18:55
od Křečík Barbuška
Saša píše: Jednou za 5 let se to nezblázní
Mno na Rozmaru jsem za těch pár měsíců co ho mám vypouštěl vodu 2x :mrgreen: , jednou u příležitosti výměny hadic, podruhé při výměně kohoutu topení. Na sedmě letos už jednou, neb to vzdala hadička u téčka na výstupu z hlavy a pro nedostatek kolínkové hadice jsem musel přidat do auta 1,5 metru hadice ... samozřejmě se to díky tomu hůře prohřívá a po té co seženu místo téčka vidličku provedu racionalizaci a budu u toho potřebovat zase upustit vodu. A lít skoro nový fridex pod auto se mi nechce.

Napsal: sob led 17, 2009 20:32
od dmatej
Cory píše:no ja si nechavam viecko na chladici a pritlacanim ruky regulujem prud :wink:
Uříznutá plastová láhev z aspoň dvoulitrovky Coly - je to celkem měkkej plast, takže se dá namáčkout na blok. Do víčka udělat díru a narvat do ní gumovou hadici. Hadice vede do vaničky pod motorem, nebo rovnou do kanystru vedle auta. Pak mi kolem camtá jen trošičku ke konci vypouštění - a skoro všechno jde stejně do vaničky.

Víčkem na chladiči taky reguluju tok, jelikož mám vaničku jen asi na 6 litrů, vypomáhám si na chladiči ještě palcem :D a vrácením šroubku před přelitím vaničky do kanystru.

Napsal: sob led 17, 2009 20:36
od Křečík Barbuška
S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.

Napsal: sob led 17, 2009 20:40
od Milda
Jestli nezapomenu, tak vám zítra vyfotím jak to máme na 2101. Jsou tam kohoutky na chladiči i na bloku, ale zatím mě nenapadlo zkoumat jak to je udělaný. :D

Napsal: sob led 17, 2009 20:43
od dmatej
Koko Loko píše:S kohoutky na bloku a chladiči by to bylo čistší a jednoduší.
Stoprocentně, ale nějak nebyly na skladě. Jen jsem naznačil nouzové řešení ;-)

Napsal: sob led 17, 2009 21:02
od Křečík Barbuška
Nouzové řešení znají všichni, to není třeba naznačovat :wink: .

Napsal: sob led 17, 2009 21:18
od Hurikán
Áno, zlaté kohoutky. Jejich nepřítomnost mě silně irituje. O jejich implantaci již delší dobu uvažuju. Postupně jsem navštívil asi 15 obchodů s tímto sortimentem zboží, ale bohužel jsem nenašel nic, co by závitem pasovalo bez úprav. 100% ale kompatibilní kohoutky jsou, protože jsem je viděl v jedné 01 jak na bloku, tak na chladiči. A závity musely pasovat, protože oba dva byly našroubované přímo, čili bez jakýchkoliv redukcí. Co mě mrzí ze všeho nejvíc je,že jsem tyto kohoutky nestačil před odvozem auta do šrotu demontovat. :banghead:

Napsal: sob led 17, 2009 21:47
od dmatej
Nechci být otravným, leč u Renaulta nemáte ani jeden šroub, když nepočítám spony. Vše se vypouští rozpojováním hadic. Když jsem měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne. Pardon, jeden plastový šroub tam je - nahoře na chladiči na odvzdušnění ...

Napsal: sob led 17, 2009 21:51
od Puhi
dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P

Napsal: sob led 17, 2009 21:58
od Teepee
Pája píše:Máte někdo nějakej hezkej způsob na vypouštění vody z bloku? Už mě nebaví se koukat jak mi fridex teče po půlce motoru, čepu řízení a spojkový hadici kamkoli jinam než do odchytávací nádoby...
Mám, vymontuj si hadici expanzka-chladič. (ne ze svýho :wink: ) a ta je krásně ohnutá přesně jak je třeba. Pak dáš pod auto kýbl, použiješ hmaty a chvaty a při troše štěstí máš mokrý dva prsty, zátku a na konci blok motoru od dotékajících zbytků.
A minulý týden mně inspiroval bratr, měnil u Slonového termostat. Plastový kanystr 20l, uřízne se mu bok. Když se položí je to vanička, do kterého se to vypustí. Když se nalívá zpět, oddělá se víčko a nalívá se to rozhodně kulturněji, než z kýblu. Při troše zručnosti ani trychtýře netřeba.

Napsal: sob led 17, 2009 22:04
od dmatej
Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P
To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat ;-)

Napsal: sob led 17, 2009 22:11
od Puhi
dmatej píše:
Puhi píše:dobre, ale ked tu srubu lada má, asi ju aj vyuzijem nie? to ze ju nemaju novsie auta je už ich problem :P
To bylo jen lehké doplnění, ne že toho nemáš využívat ;-)
No mne to tak trochu vyznelo, akoby si nas navadzal vypustat cez hadice a nie sruby na to urcene :mrgreen: :P

Napsal: sob led 17, 2009 22:14
od Laďuša
dmatej píše: u Renaulta nemáte ani jeden šroub,
dmatej píše:vypouští rozpojováním hadic
dmatej píše:měnil minulou zimu vodu a 4x to vyplachoval, myslel jsem, že mě picne.
Puhi píše:No mne to tak trochu vyznelo
Třeba číst pomalejš, myslet nad tim a když něco neni jasnýho, číst znova. :toothy6:

Napsal: sob led 17, 2009 22:26
od Teepee
U LADY to hadicema není zrovna jednoduchý. Je potřeba rozpojit tu dole u chladiče a k té se jednak blbě může, druhak je pod ní plech, není kam vypouštět.
Zatímco u Sierry jsem se s plastovým šroubem na chladiči ani neotravoval a rozebral rovnou dolní hadici, která má snad 40 cm a je kolem ní a pod ní volno.
A nakonec je dobré vypustit taky motor a to jde jedině šroubem.
U Sierry jsem ho tenkrát nedostal ven, tak jsem to asi třikrát naplnil, bez termostatu protočil a bylo taky propláchnuto. (Vypouštěcí šroub jsem povolil asi o půl otáčky, horko těžko a pak začal jít tak ztěžka, že jsem ho nechal radši být, byl na 18ku ořech, odhadem tak ten příslušející 12tka závit, ocel v litině, přístup příšernej, myslím že jsem na něj šel s kardankou z goly)

Napsal: sob led 17, 2009 22:52
od dmatej
U 2101 plech mám a vůbec mi nepřekážel ;-) Hadice se mezerou protáhne, víc mě netrápí :)