Stránka 7 z 20
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: ned zář 16, 2012 17:05
od Cory
Tak ventily su nove, zabrusil som ich, na sacie som si musel vziat hrubsiu pastu, lebo boli akosi "tvrde" a nesli zabrusit. Po naliati benzinu do kanalov mi za 10 hodin klesla hladina cca o 1,5cm, tak som to už viac neriešil.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: ned zář 16, 2012 20:55
od Cory
... pretože šetriť na oleji sa vyplatí
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: ned zář 16, 2012 21:39
od Hurikán
Tak ta stopka ventilu je krutá.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: ned zář 16, 2012 22:00
od Cory
Cela ta hlava bola krutá a to este nemam odfotenu vačku
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 09:49
od Marek
Tohle jsem viděl mockrát, nejen na Ladách. Je to nejen olejem (větinou jeho pozdními výměnami), ale i velkými vůlemi ventilů.
Nedá se s tím nic dělat, pouze kompletní výměna dílů. Naštěstí na Ladu to nestojí až tolik. Představte si, když se to stane na nějakém moderním motoru, kde každý válec má třeba pět ventilů.....
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 09:56
od Cory
To je kombinacia stareho oleja zmiešaneho s benzinom (derava membrana podavacieho cerpadla), velkych ventilovych voli a potom nasledneho nastavenia vole ventilov v servise na "fest" aby to neklepalo. Auto ma najazdenych 70tis. km.
Podotknem, že nove ventily vyšli na 35eur, pretože sa našli v predajniach stare zasoby, inak z Ukrajiny by vyšli drahšie.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 10:21
od tomass
Marku, tak jsem předstih zatím neměnil. Po seřízení ventilů to jede krásně s malým plynem na první komoru, dál jak jsem psal to není ono. Ujel jsem 228 km na 14,4 litru LPG = 6,31 litru na sto. Nechápu to. Jel jsem úplně normálně, žádný šetření, 20% cesty po městě se zapnutými světly, zbytek mimo a s denními světly, 5 startů se studeným motorem. Tankoval jsem u stejný pumpy Flagu do plna. Nějak jsem neměl čas hnout s předstihem, chystám se na to o tomto víkendu. Akorát zlepšení ve spotřebě už asi není možné. Pokud je i v tomto případě pravda, že LPG má vyšší spotřebu o 10-20% než benzín, tak se snad přihlásím na nějakou eko-run
Všem ostatním: vyměnit veškerý spotřebák, palec, kryt rozdělovače, kabely, svíčky, nesmí nikde drhnout destičky ani kotouče a případně vyměnit termostat. Po 2 kilometrech mám teplou horní hadici k chladiči a kolem hrdla chladiče asi tak 5 cm horní hrany chladiče směrem od hrdla - víc se chladič ze začátku nesmí ohřívat - ani v létě ! Jinak se jezdí jen na základě propouštějícího termostatu tak o 1-4 litry víc, podle charakteru cesty.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 10:30
od Marek
Ta malá (až podezřele) spotřeba LPG je dána s největší pravděpodobností tím, že je uškrcený přívod plynu do motoru. Proto to nejede na druhý stupeň - prostě nemá palivo a dusí se vzduchem. Lada má běžně na LPG spotřebu kolem 9-11 litrů LPG (podle trasy a počasí), při pětikvaltu na dlouhé trase se lze dostat i pod devět litrů. Nicméně cokoli níž pod osm litrů je podivné.
Sice to jede za šest celých tři litru, ale nedá se říct, že by to jelo, protože to nejede. A hlavně - spalování chudé směsi LPG (se sériovým předstihem) dává velmi vysokou teplotu výfukových plynů. Jak chudá směs, tak tomu odpovídající malý předstih, tak LPG - toto vše samo o sobě zvyšuje teplotu výfukových plynů - no a když toto vše dáš dohromady, upálíš výfukové ventily nebo zkroutíš hlavu. A nebude to dlouho trvat.
Tvůj problém není předstih, ale bohatost směsi.
Problémem chudé směsi je, že hoří velmi dlouho. Prostě dlouho trvá, než vyhoří. Pokud někdo chce (z nějakého masochistického důvodu) jezdit na extrémně chudou směs (což Ty bezesporu jezdíš), pak musí podstatně zvýšit předstih. Jinak vznikají vysoké teploty hoření i ve fázi expanzní, čímž se přehřívají spalovací prostory, zejména výfukové ventily.
Zvýšení předstihu ovšem není řešením. Řešením je mít nastavenou správnou bohatost směsi, aby motor netrpěl přehříváním rozvodových součástí.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 11:31
od tomass
Mám tam krokový motorek a takovou prima krabičku. Na netu jsem k ní už ani nenašel dokumentaci. Řekl bych, že nastavení krabičky proběhlo naposledy v servisu krátce po montáži před 15 lety (zhruba 150 tis.km). Od té doby je samozřejmě druhá nádrž a nový reduktor s příslušenstvím. Možná se snažili dosáhnout lepších emisí. Tak nízká spotřeba ale nebývala, normálně kolem 8 -11 litrů. V zimě 2011/2012 jsem krátký trasy jezdil taky za 17 litrů. Letos na jaře jsem vyměnil všechen spotřebák a termostat a jezdil jsem taky za 8-9,5 litru. Jednou teď v létě za 7 litrů a teď naposledy za 6,3 litru. Nikdo s tím mezitím rok a půl nehýbal, kromě mě před asi 14 dny - seřízení ventilů.
Plyn montovala vyhlášená profi firma. Nebudu jmenovat, protože bych nerad někoho poškodil, opravdu jedni z nejlepších. Svíčky byly před poslední výměnou čisté - jako vždy, izolátor červeno-hnědý (dříve býval také někdy šedý s popelem, ale ne pokaždé). Na prohlídky s plynem jezdím pravidelně. Tak mám zajet k plynařům, aby to přenastavili ? Jinak to jede slušně na první komoru a nejsem brzdou provozu. Dosáhnu libovolné rychlosti, ale potřebuje o trochu delší čas, ale ne zas tak moc dlouho. A táhne to tak, že mě hned tak každý nepředjíždí. Můžu předjíždět bez problémů, případně když někdo přidává přišlápnu, nebo se dá podřadit. Motor jako takový má normální teplotu, nepřehřívá se. Ventilátor se zapíná zcela vyjímečně. Někdy v kolonách, kdy se pořád zrychluje a zpomaluje a nebo na křižovatce, to ale musí být aspoň 25 stupňů a víc.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 12:08
od Marek
Zeptám se jinak: Jak to jede na benzin? Taky to na druhý stupeň nechce jet? Nebo tento projev je jen u LPG?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 14:13
od tomass
Na benzin to jede úplně stejně. Na druhý stupeň taky nic moc. Teď tam mám 100 oktan od benziny asi 4 měsíce (čistil jsem nádrž). Mám tam tak 6 litrů, kdy začíná občas poblikávat rezerva. Jednou za čas (1-2 roky) vyjedu úplně. Spotřebu na benzín neznám a ani ji zkoušet nebudu-stálo by to nesmysl peněz, které raději investuju do údržby.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: pon zář 17, 2012 17:45
od Marek
Koukám, že by to asi chtělo kompletní seřízení, tedy i (nebo spíš především) benzin a až potom plyn.
Seřizovat pouze plyn je nesmysl, neboť pokud není motor správně seřízen na benzin, nikdy nepojede dobře ani na plyn.
Odkud jsi? Že by sis udělal výlet ke mně?
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: úte zář 18, 2012 09:31
od tomass
Mám to k Tobě dost daleko. Pokud mohu Tvou nabídku využít, ozvu se na jaře. Pokud je to možné, tak ideálně některou sobotu. Akorát potřebuji bezpodmínečně ten den zase odjet a obávám se případné nutnosti dostupnosti některého dílu.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: úte zář 18, 2012 09:56
od Marek
Není problém.
Re: Ventily - seřizování a vše okolo
Napsal: úte dub 09, 2013 20:23
od Ondra52
Zdravím stala se mi taková věc, po seřízení ventilů (širokou měrkou 0.15mm) motor šel o mnoho klidněji a také se ztišil, ale po zhruba třech měsících ježdění začal mít trochu nepravidelný chod. Tak mě napadlo zkontrolovat ty ventily no a ani na jeden ventil jsem tam nemohl dostat tu měrku tak by mě zajímalo jestli nevíte co se mohlo stát, pojistné matice jsem dotahoval dostatečně.