Stránka 7 z 8

Napsal: stř úno 13, 2008 20:07
od zelvotron
To jim ale potom běžet nemohlo, ne? když nebyl ukostřenej ovládací obvod relátka...

ŘJ rozebrat nejspíš půjde, teda jestli ta krabička okolo není udělaná nerozebíratelně, no ale rozebrat se dá všechno, žejo :-)

Napsal: čtv úno 14, 2008 13:26
od plavec
zelvotron píše:To jim ale potom běžet nemohlo, ne? když nebyl ukostřenej ovládací obvod relátka...

ŘJ rozebrat nejspíš půjde, teda jestli ta krabička okolo není udělaná nerozebíratelně, no ale rozebrat se dá všechno, žejo :-)
Flexou určitě. Elektrikář včera proměřil co se dalo, a vše je v pohodě, jenom ŘJ je pořád v nouzovým režimu, nikdo neví proč.Takže zítra to budu konzultovat se Sadskou a vidím to na ruční spínač, když se nepovede tu ŘJ nakopnout na normální režim.

Napsal: čtv úno 14, 2008 18:38
od plavec
Saša píše:
plavec píše:Ještě mi přes ten Pc zkusil ten větrák pustit, ale nespustil se. (samozřejmě ani na jedno relé- na to co tam mám propojenou tu kostru a na nový) Čidlo teploty prý stojí asi 1.000Kč, tak pořád lepší než nová ŘJ.
Jestli to nešlo spustit pomocí PC tak to nebude v čidle teploty . Buď přímo v ŘJ nebo v drátech od řj. k relé. I "smrt" spínacího prvku (IO nebo tranzistor)je řešitelná opravil jsem už víc ŘJ hlavně po nehodách kdy se něco skratne a ŘJ to nevydrží.Umím najít elektrickou závadu ale Neumím zasáhnout do softvéru.
PS: Nejspíš to budou "ucpané" dráty.
Sašo, kdyby mi náhodou nepomohla zítra Sadská ani pán Bůh, mohu se na Tebe obrátit?

Napsal: čtv úno 14, 2008 19:14
od Saša
plavec píše:Sašo, kdyby mi náhodou nepomohla zítra Sadská ani pán Bůh, mohu se na Tebe obrátit?
Samozřejmě že jo ale chtělo by to zjistit proč je ŘJ v "nouzovém" režimu , možná by se vyřešílo vše .
PS: Až budu ON-LINE na fóru zavolej po SKYPE .(nejlépe 18-20h).

Napsal: čtv úno 14, 2008 19:17
od plavec
Saša píše:zjistit proč je ŘJ v "nouzovém" režimu
to se snad zjistí zítra v Sadské.Po skype Ti mohu jen napsat zprávu, ale jinak mám tak pomalej net, že si prostě nezavoláme :oops:

Napsal: čtv úno 14, 2008 19:23
od Saša
To je škoda (NET) Já totiž píšu jako blesk sem tam udeřím a to jedním prstem.

Napsal: pát úno 15, 2008 21:55
od plavec
Tak je to jasný- odešla mi řídící jednotka- nová stojí 25 tisíc a možná by i byla někde skladem, svítí mi už i Check Engine.takže už jí moc času nedávám, až lehne, tak to auto postavím do křoví a nechám ho tam schnít. :evil: Zatím jsme to vyřešili tahovým vypínačem, v případě že se teplota vyhoupne vysoko nad normál, tak si zapnu větrák sám.

Napsal: sob úno 16, 2008 11:56
od tavri

Napsal: sob úno 16, 2008 12:43
od plavec
za 700kč ta cena dost něčím smrdí.A hlavně ty komplikace - poštovný z polska, nakupovat tam mohou jen registrovaný uživatelé.Kdybych věděl o ŘJ za tisícovku v ČR, a aby jí nic nebylo(po bouračce), tak jí beru. Možná kdyby tu někdo měl cestu do Polska a měl možnost jí tam vyzkoušet, aby byla jistota. :wink: Tak to bych se nezlobil.

Napsal: sob úno 16, 2008 14:28
od zelvotron
Ze Samary to bude GM, a ty už tam budeš mít Bosch, chtělo to taky zjistit co máš přesně za typ ;-)

Napsal: sob úno 16, 2008 16:52
od Petr HC
For Zelvotron - naprostý souhlas . Bez přesné specifikace je celá debata o ničem .
For Plavec - 25000 CZK za ŘJ není cena zlodějská ale přímo lupičská . Najdi si http://chiptuner.ru/prošívky (azbukou) a zjistíš ,že cena ŘJ je od 1000 do 1200 RBL a to je při dnešním kurzu rublu cca 700-850 CZK ,takže i za 7000CZK jak jsem někde viděl je ŘJ cca 10x předražená .
P.S. ten PL typ (Tavri) jsem tam vůbec nenašel ,ale mohl jsem se přehlédnout .

Napsal: sob úno 16, 2008 19:06
od plavec
Jo, mám tam bosh a to ruskej, čekal bych německej , ale co ono už je to stejně tak nějak plácaný dohromady Střeva lady jsou odjinud než plechařina. :lol:
Ten typ jsem našel na samolepce, ale hodim vám ho zítra, zapoměl jsem ho v garáži, už je tam zima, tak se mi tam nechce.

ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA

Napsal: ned úno 17, 2008 08:30
od plavec
Mám typ ŘJ- BOSH-2111-141102020-40 jestli je to ono, a jinak je na samolepce uvedeno : M7V-03665 Takže ta GM mi asi nepujde. :wink:

Napsal: ned úno 17, 2008 10:08
od Petr HC
Plavče , tak za prvé - GM Ti tam určitě nepújde a za druhé - nejbližší označení ŘJ Bosch ,které jsem našel , je 2111-1411020-40 M7V 03E65 ,Takže jsi se asi přehlédl. A pokud máš ještě problémy s chodem motoru znovu překontroluj čidlo teploty chladící kapaliny . Ono nejen že řídí spouštění ventilátoru ,ale má velký vliv na složení směsi. Ale to Ti již někdo - myslím že Jiří také psal . Čti pozorně !

Napsal: ned úno 17, 2008 14:11
od tonda
Je dobře Plavče že jsi opsal údaje z počítače motoru. Nyní tedy konečně můžeš odstranit svoji vcelku banální závadu s větrákem. V podstatě udělej to, co ti radí PETR HC. Kup nový 2-vývodový snímač teploty motoru, vraž ho tam a je to.
Podle popisu máš počítač motoru M 7 V, jedná se tedy o vstřikování Bosch M7.9.7 nebo některé jeho verze.
Počítač je vybaven tzv. funkcí FRIC pro řízení chodu větráku a sdílení této informace pro další komponenty pokud je jimi vozidlo vybaveno. Jedná se např. o klimatizaci která potřebuje tuto informaci pro přednostní chlazení motoru před činností klimatizace, pokud k takové situaci dojde. To jen pro vysvětlení, ty klima nemáš takže o to je to jednodušší.
Protože informace o teplotě motoru byla nesprávná několikrát za sebou, uložil počítač motoru tuto informaci jako trvalou závadu do své paměti a součastně ukostřením relé vydal povel k roztočení větráku. Počítač sleduje neustále svoje snímače frekvencí zhruba 25 Mhz za sekundu a protože signál od snímače teploty motoru je stále špatný, funkce FRIC udržuje větrák v chodu.
Na schématu je vidět jak to funguje, je to sice schéma pro BOSCH MP7.0 /místo vývodu 46 z počítače má systém M7 vývod 68, ale podstata je stejná/
Snažil jsem se to napsat jenom tak lidově srozumitelně, snad se povedlo.
Pokud jste tam nenadělali moc harakiri a bylo prověřeno spojení počítač-relé-větrák, ukostření a napájení, po výměně snímače teploty počítač zaznamená správné hodnoty a funkce FRIC odstaví větrák z činnosti a později vymaže trvalou závadu.
Snímač kup ten co má 2 vývody.