Napsal: pon kvě 26, 2008 17:06
Marku , zaprvé – klidně mi tykej – ve většině klubů to tak funguje . Nevím co povoluje Škoda (mohou mít mnohem odolnější zapalovací systém) , psal jsem o zkušenostech s Ladou řady 211x . K tomu trojitému jiskřišti – jiskřiště jsou z elektrotechnického hlediska zapojena paralelně , takže podle Tvé teorie by namahání zapalovacího systému mělo být třetinové . Bohužel ani to není pravda . K výboji na paralelně zapojených jiskřištích dojde v podstatě tak , že maximum energie nahromaděné v zapalovací cívce se spotřebuje na jediném jiskřišti ,které má byť o několik setin milimetru menší vzdálenost ,než ta ostatní (je to podobné jako při bouřce – hlavní výboj něco zapálí , podružné výboje a indukce zničí vstupy sdělovacích zařízení v blízkém okolí) . Jedinou výhodou a „jistotou“ zde je to ,že při „upálení“ jednoho jiskřiště nedojde k destrukci zapalovacího systému . Toto řešili výrobci a dodavatelé svíček (řešilo se to na motocyklových závodech v polovině minulého století ) již v době legendárního Tondy Vitvara a když Jawa něco ve světě znamenala . A pdobné zkušenosti potvrzovali závodníci na vodních kluzácích - s motory na "špiritus" .