Stránka 7 z 7
Re: 5Q
Napsal: ned bře 24, 2013 21:31
od Cory
Zistit možem...Raz na mna vyvrhli nejake diely, ktore patria do Chevy - tuším šlo o nejaku ozubenu spojku 5. stupna, alebo nieco take (kurňa, prevodovku som mal rozobratu raz a uz som zabudol co je co a ako vyzera) a nemalo to velke drazky, ale nejaky tisichran.
Re: 5Q
Napsal: ned bře 24, 2013 21:46
od MartasBrno
No to je možné, vyobrazení zatím nemám, ale taky jsem neprohledal vše co bych mohl. Jen pro srandu, na kolik to může vyjít. Mělo by to obsahovat komplet výstupní hřídel, soukolí pětky a dalších asi 5 menších věcí na kompletní přestavbu starého pětikvaltu na nějaký vylepšený. Možná by ale stačilo použít některé z úprav. Třeba záměnu pojistného kroužku matice výstupní hřídele za pérovou podložku... Já měl matici povolenou. A taky ten kroužek na vymezení ložiska mrkve. Ale to může počítat s předním těsněním 2105 namísto 2101 (to byla další, starší změna - nevím, jak to těsnění jde koupit...)
Reálně to přestavovat nebudu, stav kol takové velké akci neodpovídá, budu rád, když to pěkně pojede a nebude moc hlučet.
EDIT:
Ještě jsem si dohledal čísla zadního držáku převodovky. Je to 2107-1001100 a silentblok převodovky je 2107-1001045, nebo 2107-1001045-01. Maťo slíbil, že něco doveze ukázat. No hodilo by se mi nacenit i toto, pokud by byl špatný stav nebo cena

Mrzí mně že podle obrázku vypadá držák stejně jako na 01, ale má jiné číslo - bych rád věděl, v čem se potvora liší.
Každopádně nechápu ty řeči o staré a nové pětikvaltce ve starších tématech, spíš mi připadá, jako by šlo o starou a novou čtyřkvaltku, protože podle příručky i katalogu to vypadá, jakoby staré čtyřkvaltní sedmičky měly už sedmičkový "pětikvaltový" držák a sedmičkový "pětikvaltový" silentblok. (Předpokládám, že i sedmičky byly dřív čtyřkvalty - je tak? Katalog to připouští.)
Jistojistě vím, že už od pohledu moje petikvaltka nebude pasovat na starý jedničkový držák s jedničkovým silentblokem - minimálně ten silentblok je jakoby opačně a ještě moc vysoký. V nouzi si dovedu představit úpravu rozřezáním a převařením toho silentbloku, ale dělat to jaksi primárně nechci.
Re: 5Q
Napsal: pon bře 25, 2013 07:13
od Luděk Musil
Marťas - gde se ta převodovka válí? L.
Re: 5Q
Napsal: pon bře 25, 2013 08:32
od MartasBrno
U mně doma v garáži. Tam, kde jsi se posledně stavoval s dveřima. Rád tě u toho některý den uvidím na konzultaci

Re: 5Q
Napsal: pon bře 25, 2013 08:41
od Luděk Musil
MartasBrno píše:U mně doma v garáži. Tam, kde jsi se posledně stavoval s dveřima. Rád tě u toho některý den uvidím na konzultaci

Aha .. takže ve starý Líšni, kde obvykle bydlíš

.
Domluvíme po telefonu, počítám tak zejtra - pozejtří, dnes určitě ne. L.
Re: 5Q
Napsal: pon bře 25, 2013 10:06
od MartasBrno
Jojojo, bezvadný. Dík. Třeba to už budeš brát do ruk odmaštěný a odhnusený.
Re: 5Q
Napsal: pon pro 02, 2013 15:22
od Dusan
Keby niekto chcel vediet ake loziska idu do 5Q lada a chcel nejake fajnovky znackove
2101-1701033 - Bearing, SKF 615722*
2101-1701108 - Needle bearing, N/A (only available as a Lada part)
2101-1701190 - Bearing, SKF 6306NR
2107-1701073 - Bearing, SKF 613441
2101-1701068 - Bearing, SKF 616073
2107-1701073 - Bearing, SKF 613441 (2 pieces)
2108-1701031 - Bearing, SKF NJ205ECP
bez zaruky
zdroj
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... arings.htm
Re: 5Q
Napsal: ned dub 13, 2014 21:16
od Křečík Barbuška
Zajímavá poruška se mi projevuje na pětikvaltce v primárním VAZidle. Najedu na dálnici, ujedu cca. 5km na pátém rychlostním stupni rychlostí cca. 130 Km/hod a zčista jasna začne vibrovat celé VAZidlo včetně volantu, až prstíky brní. Podřadímli na čtverku držíce těch 130 jsou vibrace tak desetiprocentní či zcela redukovány. Na trojce vibrace neregistruji vůbec a níže jsem již raději nepodřaďoval

. Vibrace na pětce jsou pak patrné i v rychlostech 80-90 Km/hod a zmizí, až po dlouhodobějším odstavení VAZidla. Další jízda je pak v pohodě, až do následujících dálničních pěti kilometrů. Vibrace se projevují jak v tahu tak i brždění motorem. Vymizí při přechodu z akcelerace na deceleraci či vyřazení na neutrál.
První projev: 8 km města - 5 km dálníce - vibrace dalších 180 km z toho cca 80 km dálnice, vibrace, až do konce jízdy. 20°C, jasno, klid.
2,5 dne stání
Druhý projev: 90 km okresky 80-90 km/hod, při předjíždění chvílemi cca. 120 km/hod, žádné vibrace - pak najetí na dálnici a po pěti kilácích vibrace, až do Brna

. 18°C, polojasno, mírný vítr.
Kříže kardanu, střední ložisko včetně gumy i hardyspojka se zdají v pořádku. Matice na výstupní hřídeli převodovky pevně utažená, ojeje v převodovce dostatek. Proč to nedělá pořád, proč to spustí, až ta dálnice? Záhada

.
Re: 5Q
Napsal: ned dub 13, 2014 21:22
od ger007
to je hardyna na 95%
Re: 5Q
Napsal: ned dub 13, 2014 21:27
od Křečík Barbuška
Hardynu jsem měl sundanou a zdá se v naprostém pořádku, při zpětné montáži jsem ji schválně otočil, ale je otázkou kdy se mi dostane času a důvodu k otestování této "opravy".
Re: 5Q
Napsal: pon dub 14, 2014 12:17
od Vašátor
Také bych to odhadoval na hardynu, ale pokud říkáš, že je v pořádku... napadá mě, jestli nerupnul šroub držící pětkové soukolí v hřídeli. Nicméně jak tak na tad tím přemýšlím, bude to blbost. Kdyby bylo něco v nepořádku v převodovce, projevovalo by se to určitě jinak, než vybracemi. Na druhou stranu, otáčky kardanu jsou úměrné rychlosti vozidla a nikoli rychlosti motajících se hřídelí v převodovce .... to, že to při podřazení zmizí, je zajímavé

Re: 5Q
Napsal: pon dub 14, 2014 16:39
od Křečík Barbuška
Ten šroub mne napadl taky, ale pořád mne mate proč to nedělá pořád. Proč, až po oněch pěti kilácích "poklidné" dálniční jízdy?
Re: 5Q
Napsal: pon kvě 12, 2014 21:42
od Křečík Barbuška
Tak vyhrává pán jezdící na malolitrážním jednostopém dvoutaktu i pán odhadující.
Po otočení hardyny a promazání (promazaného) drážkového spoje hvězdice s kardanem grafitkou vibrační závada zmizela. Hvězdici jsem při promazávání přesadil do pozice kdy se mi vůle ve spoji zdála menší. Stále mi, ale není jasné, proč to nedělalo pořád. Proč, až po nějaké době "rychlé" jízdy.