Vlaky

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mě vždycky frustruje, když si uvědomím kolik lidí se s tím nadřelo a dalo do toho něco ze sebe, kteří už třeba ani nežijí a nakonec to takhle nedůstojně skončí. Sice to jinak nejde, ale i tak je to jak říkáš, nepříjemné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Tak po shlédnutí tutoho na mě sedla depka. :( .. Moje nejoblíbenější řada motoráků (hlavně teda 831), což však ostatně na tutom foru kdekdo ví....
Koukal jsem se do svých záznamů.... 4 z těchto 7 šrotovaných 831 jezdily v Klatovech... Podotýkam, že všelijakou tu evidenci vedu maximálně tak od roku 2000, nedivil bych se, kdyby i ty další 831 prošly Klatovama...Sakra, vždyť já jsem v nich možná jezdil... :cry: :cry: :cry:

Ještěže už mě napadlo vyfotit si je, dávam jim tak 5 let, maximálně 6...


[edit - já jsem špatně napsal y :shock: :oops: ]
Naposledy upravil(a) Laďuša dne sob říj 20, 2007 21:28, celkem upraveno 1 x.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Zub času nikdo nezarazí. :roll: I tak můžeme být všichni rádi (z pohledu běžných cestujících "rádi"??) že stáří vozového parku ČD je dlouhodobě za všemi možnými plánovanými zenity...
Mě mrzí spíše to, že už nejezdí žádná Hydra v původním provedení. Ale můžu být vděčný i za to, že jsou alespoň rekonstruované. :roll:
Honza
Osa Praha - Brno
Kewin
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewin »

Laďuša píše:joo, pěkná je taky trať Klatovy - Domažlice. Mechanický návěstidla, závory na kliku, dřevěný sloupy kolem... A motory 831! Ale smůla, když tam jezdim na/z kalby, tak jede regionova nebo 810....v tom 810 je spaní fakt za trest..


špatna trat neni mezi mladkovicem a lichkovem až po kraliky taky mechanicky zavory docela často a občas navěst a dokonece i předvěst v (kralicka pevnostni oblast )

jinak 810 u nas jezdijou běžně řikam jim kkozlik motorovy jezdijou dost znojmo hrušovany nad jevišovkou či znojmo okřišky a dost často jezdijou z hrušovan nad jevišovkou a přes hrabětice do hevlina inak dost trati je u nas ještě dosti pražcu 8) :twisted: :P ale pry se trat znojmo šatov retz ma rekonstruovat tak asi jen otazka času kdy i toto zmizi v propadlišti dějin.... :? :( :roll:
Naposledy upravil(a) Kewin dne sob říj 20, 2007 22:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Kewin píše:.....dost trati je u nas ještě prašcovivh 8) :twisted: :P
Pražce jsou na každej trati v republice ;) (pokud teda to podivný sklovo znamená pražcových?)

http://www.youtube.com/watch?v=Ee9bS5SE ... bni%20vlak pěkný videjko, ale to východní :?: :!:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Léta páry jsou už pryč.:-) Ale to ještě neznamená, že pára zmizela definitivně. Co takhle víkendové letní jízdy na posázavském pacifiku.:-) Bohužel kolikrát je to tak narvané dětičkami a typickými moderními městskými lidmi, kteří ani za mák nevědí, že před tunelem se musí zavřít všechna okna... :roll:
Jojo, bývaly časy... Trempové na střechách, kufry visící z okýnek, lidi na stupačkách, roztlačování přetíženého vlaku na Jarově, kde má trať stoupání 15 promile...
Dnes už na této trati mezi Čerčanami a Prahou pendluje Velké Lego, ve špičkách ještě stará dobrá Zamračená. Co jsem se Pacifikem najezdil. Minimálně 8x do měsíce od odmalička až do r. 97. Jsem jenom rád, že trať unikla už několikrát zastavení provozu...
Ostatně, kdo by měl zájem o historii jedné z nejlegendárnějších tratí v ČR, posázavského pacifiku dozvědět se něco víc, doporučuji stejnojmennou knihu p. Berky od nakladatelství Nadas. Bohužel mám ale obavy, že bude k dostání už leda tak v antikvariátu, nebo knihovnách...

A co takhle nedělní spěšný vlak jedoucí od Zruče nad Sázavou tažený Brejlovcem, přepřahaný v Čerčanech za Bobinu a jedoucí až do Prahy- Vršovic? Jo, to bylo něco. :) V létě v neděli z chaty, batohy na zádech, v jedné ruce psa, v druhé košík se želvami, někdo další z rodiny měl ruce plné jiných tašek, teď tu skrumáž na zastávce Zlenice do toho vlaku nějak napěchovat, babičce z každé strany radit, kam nejlépe dát hůl, nevysypat želvy... :lol:
Nejlepší bylo umístit se poblíž trempů. Kytara, svižné táborákové písně, dvanáctiválec ČKD kdesi vpředu zachrochtal, odfrknul černý kouř a už to frčelo... :wink:
V Čerčanech koupit ve stánku česnekové chipsy, nabídnout psovi aby neštěkal a nevrčel na průvodčího, podržet košík se želvami od těla protože z něj cosi začalo téct a rychle nastoupit, protože Bobina už byla zapřažená, návěst ukazovala Volno/očekávej 40 a výpravčí šel k vlaku. Odmávnutí, chvíle napětí... ts....ts...ts..ts... kontrolér lokomotivy postupně začal vyřazovat litinové odpory a nás čekala svižná jízda ku Praze. Pes žebral, já poslouchal walkmana, spolucestující hráli jakousi slovní přebíjenou "padevět, padevět, jozífek, jozífek..". A pak že neexistuje ta pravá rekreační pohoda. :)
A příští pátek zase... Pacifikem tam, Spěšňákem do Vršovic zpátky. :D
To jsem se zase ponořil do vzpomínek no...
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Kewin
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewin »

Honza 21061 píše:Léta páry jsou už pryč.:-) Ale to ještě neznamená, že pára zmizela definitivně. Co takhle víkendové letní jízdy na posázavském pacifiku.:-) Bohužel kolikrát je to tak narvané dětičkami a typickými moderními městskými lidmi, kteří ani za mák nevědí, že před tunelem se musí zavřít všechna okna... :roll:
Jojo, bývaly časy... Trempové na střechách, kufry visící z okýnek, lidi na stupačkách, roztlačování přetíženého vlaku na Jarově, kde má trať stoupání 15 promile...
Dnes už na této trati mezi Čerčanami a Prahou pendluje Velké Lego, ve špičkách ještě stará dobrá Zamračená. Co jsem se Pacifikem najezdil. Minimálně 8x do měsíce od odmalička až do r. 97. Jsem jenom rád, že trať unikla už několikrát zastavení provozu...
Ostatně, kdo by měl zájem o historii jedné z nejlegendárnějších tratí v ČR, posázavského pacifiku dozvědět se něco víc, doporučuji stejnojmennou knihu p. Berky od nakladatelství Nadas. Bohužel mám ale obavy, že bude k dostání už leda tak v antikvariátu, nebo knihovnách...

A co takhle nedělní spěšný vlak jedoucí od Zruče nad Sázavou tažený Brejlovcem, přepřahaný v Čerčanech za Bobinu a jedoucí až do Prahy- Vršovic? Jo, to bylo něco. :) V létě v neděli z chaty, batohy na zádech, v jedné ruce psa, v druhé košík se želvami, někdo další z rodiny měl ruce plné jiných tašek, teď tu skrumáž na zastávce Zlenice do toho vlaku nějak napěchovat, babičce z každé strany radit, kam nejlépe dát hůl, nevysypat želvy... :lol:
Nejlepší bylo umístit se poblíž trempů. Kytara, svižné táborákové písně, dvanáctiválec ČKD kdesi vpředu zachrochtal, odfrknul černý kouř a už to frčelo... :wink:
V Čerčanech koupit ve stánku česnekové chipsy, nabídnout psovi aby neštěkal a nevrčel na průvodčího, podržet košík se želvami od těla protože z něj cosi začalo téct a rychle nastoupit, protože Bobina už byla zapřažená, návěst ukazovala Volno/očekávej 40 a výpravčí šel k vlaku. Odmávnutí, chvíle napětí... ts....ts...ts..ts... kontrolér lokomotivy postupně začal vyřazovat litinové odpory a nás čekala svižná jízda ku Praze. Pes žebral, já poslouchal walkmana, spolucestující hráli jakousi slovní přebíjenou "padevět, padevět, jozífek, jozífek..". A pak že neexistuje ta pravá rekreační pohoda. :)
A příští pátek zase... Pacifikem tam, Spěšňákem do Vršovic zpátky. :D
To jsem se zase ponořil do vzpomínek no...


Boužel toto znam z vypravěni trampu a dnes takovych lidi je pomalu ja sem vyrustal na chatě na vranovske přehradě to bylo moje celé dětstvi takže mam k přirodě a cestovani docela blizko :wink:

Ale osobně mam za sebou Dunaj od Dunakility až po Ostřihom i z vedlejšimy rameny některimy :wink: 8) např vodne dilo Gabčikovo sem naštivil 8) abslolvovano Z Ladou 2105 1500 cm3 Znojmo břeclav Bratislava Dunakility Převažně sme čas travily v kanojich jeli ještě 2 skupiny :wink:


Pak Dračice a čast Lužnice inak toto byl taky vodacky vylet 8) již z Favoritem

Pak mam za sebou Snědavu Polednik v okr Liberec a kus frydlantu to jest se jelo vlakem akorat ze Znojma sem jel busem do Brna :wink: celkově 10 hod cestovani :twisted:Inak pěšky hlavně po opevněni z let 1935až1939 lehke objekty čast useku J 1 Jizerske hory K1 Snědava apod useky
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Tak mi ty České dráhy přeci jen udělali trochu radost http://litomericko24.cz/aktualne/vypis. ... lanku=3913
Z Prahy do Ústí n.L. bez přesedání = paráda, přesně tak to kdysi bývalo. A nasazení vlaků CityElefant , hm v těch je příjemné svezení. V současné době jezdí pouze do Roudnice n.L. a z Roudnice n.L. do Ústí n.L. jezdí klasický "panťák" (řada 460).
A další velice příjemná změna je bez přesedání Česká Lípa - Postoloprty. V současné době jezdí spoj Česká Lípa - Lovosice (odpojování jednoho vagonu v Litoměřicích), další spoj Lovosice - Louny a teď to bude v kuse - paráda. Jen nevím který motoráček řady 810 jim to na jeden zátah zmákne :P Sice píšou, že plánují nákup modernizovaných souprav Regionova nebo i zcela nových, ovšem než od plánu dojdou k realizaci tak nevím čím chtějí jezdit. Už takhle když motoráček dorazí z České Lípy do Lovosic tak vypadá jako kdyby se právě vrátil z cesty kolem světa :lol:
Ale to , že je napadlo zrušit alespoň to přestupování v Roudnici n.L. je super. Já když jsem začínal jezdit na učňák tak si pamatuji, že běžně jezdil osobák Praha - Děčín a pak to rozsekali na Děčín-Ústí n.L. , Ústí n.L.-Roudnice n.L. (některé Ústí n.L. - Kralupy n.Vlt.) , Roudnice n.L. - Kralupy n.Vlt. , Kralupy n.Vlt. - Praha.
A v Lovosicích museli rozebírat a předělávat všechny Pragotrony, protože v nich neměli nápisy Kralupy n.Vlt. :P
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Tak jsem se právě vrátil z Ústí n.L. (vlakem) teda povím vám, to je zážitků! Třeba takové hlášení - upozornění Policie ČR - buďte všímaví k osobám ve vašem okolí a hlídejte si své osobní věci, dochází zde k častým krádežím :lol: 8) ale co mají hlásit to nehlásí. Jako třeba vlak R 777 směr Praha měl odjezd z 2. nástupiště a 5 minut zpoždění, později zpoždění změnili na 15 minut a přehodili odjezd na 3 . nástupiště - to nehlásili, pouze se to objevilo na informačních tabulích, tak všichni lidé podchodem proběhli na 3. nástupiště a čekali, po chvíli se zpoždění změnilo na 20 minut a vlak přehodili zpět na 2. nástupiště , tak zase všichni přešli zpět. Že jsem měl dobrou náladu tak jsem se jen pousmál , říkal jsem si jestli to nedělají proto aby lidem nebyla při tom čekání zima :wink:
Další zážitek byl když se nějaký němec hrnul do značně opelichaného rychlíku směr Liberec v domění, že je to EC směr Hamburg :D a vůbec mu nevadila vizáž vlaku ani to , že jel na opačnou stranu. Naštěstí ho pan výpravčí - světe div se uměl německy - zachránil od jistě nechtěné návštěvy Liberce a poslal ho na správné nástupiště. Inu České dráhy. Až zase někam pojedu tak jedině vlakem, v autě se člověk tak nepobaví.
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Já jsem taky zažil podobné úsměvné příhody cestou z brněnské schůze do Prahy. :D Ale naopak jsem potom přísahal, že příště jedu autem. Ale vidím to tak, že až se zase do Brna vypravím, tak to nechám na tom vlaku a nějak si to vyřeším s rezervací, nebo změnou třídy. :)
Když ohlásili můj EC, tak na schodišti v hale byla šílená tlačenice stovek lidí... Říkám si, že snad nejdou všichni na můj vlak do Prahy... Přijdeme s Hurikánem na nástupiště a bác ho- samozřejmě všechen ten dav čekal na Prahu, já neměl místenku, takže to stálo za to. Přijely poměrně nové vagony MÁV, které se modernizují rychleji než já, takže mě neznalce, ještě při vstupu do oddílu přivřely pneumatické dveře... :? Mimochodem dost nepraktické, protože neměly žádné čidlo na průchod toho davu, takže se zničehonic zavíraly samy.
To samé v průchodu mezi vagony. Do České Třebové jsem se usídlil v uličce "na plošině", než se to ve vlaku usadilo a já si pak mohl najít místo. Měl jsem na ten průchod dobrý výhled a jedny dveře byly rozbité. Bylo zajímavé pozorovat procházející cestující, jak s nimi zápasí. :D Ty příjemnější a starší jsem pokaždé upozornil, že "to chce víc zabrat", ostatní k tomu nevědomky přišli a aby se dostali dál, museli se s dveřmi poprat. :lol:
Byla to pěkná cesta jak tam, tak zpátky, ale od 9. prosince platí nový grafikon a na Brno budou zařazeny Expresy stavějící pouze v Pardubicích, takže přesídlím na ně a EC dám sbohem. :)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Ono obecne - vlaky mi prijdou hrozne drahe, kdyz vezmu modelovou situaci cestu do Brna, tak pres Student agency mi jako studentovi stoji listek necelych 130 Kc, do toho mam piti i film (i kdyz se nedivam, je to prijemny bonus)a noviny. Loni jsem jel z Brna zpatky do Prahy (ujel mi posledni bus), cena (uz si presne nepamatuju) cca 430 Kc, vsude neporadek, obtezovali me opili spoluobcani z vychodnich zemi... jedina dobra vec - jel jsem pohodlne na sedackach kde jsem se rozvalil, topili, chodili po obchuzce policajti... Ale kdyz to porovnam ze mam ted auto na LPG a cesta do Brna a zpatky ... no hodne zhruba cca 600... tak to radeji pojedu samarou a na jejich "sluzby" jim kaslu.... :P
Jina vec je posazavsky expres atd, nebo mistni vlaky treba z brna na pernstejn, to je klasika - romantika, proste to k tomu patri a se spravnou partou je to super... ale dalkove trasy se mi proste nezamlouvaji!
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No náhodou... Já mam vlaky rád :) Z brněnské schůze až do Plzně sám v kupé, do Plzně i do Brna vlaky dojely na minutu (podotýkam, že jsou to až 6 hodinový jízdy s dvěma přepřahama)...
Špína...no kapitola sama pro sebe, uznávam, že z podlahy se člověk nenají, ale zase že by to bylo tak strašný..... I autobusy jsou zaprasený (v zimě často i víc), ale bílý ČD bočnice a lino místo koberce tomu dá víc vyniknout...
A nemyslete si, že naše dráhy jsou něco extra.... Se špínou, zpožděním a podobně jsou na tom zcela rovnocenně se všema železničníma správama v Evropě..

Michale, jak motoráky 810 vypadají, je jedna věc, druhá věc je, že jsou to nehorázný držáky... Pokud je grafikon ňák sestavenej, jezdit prostě bude, bude, pak na chvíli půjde na dílnu, místo něj bude jinej a pak se možná vrátí...
Ad regíny....osmsetdesítka po tuningu...vypadá líp, sedačky jsou úzký, tvrdý, ale dá se aspoň opřít hlava.... No a drncá furt stejně..... Navíc přibude jedna regína a ubude jeden malej motor a vlečňák, v případě třídílný verze dva motory a jeden vlečňák....Takže regíny početní stav rozhodně nezvyšujou...

A já to řikam furt, nejpohodlnějš se jezdí ve starých dvěstědvaašedesátkach (exM262.0/1, 830/1) a klasických dlouhých osobákach :wink:

A už jsem zvědavej, kdy konečně brány Škodovky opustí první lokomotiva 380 ČD :D
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Michal Pokorný: Hele, hele.. Nehanět mi tady osmsetdesítku joo? :twisted: :roll: To jsou zlaté vláčky! 8)
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
MZ
Příspěvky: 237
Registrován: úte dub 19, 2005 17:57
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od MZ »

Laďuša píše:No náhodou... Já mam vlaky rád :) Z brněnské schůze až do Plzně sám v kupé, do Plzně i do Brna vlaky dojely na minutu (podotýkam, že jsou to až 6 hodinový jízdy s dvěma přepřahama)...
Špína...no kapitola sama pro sebe, uznávam, že z podlahy se člověk nenají, ale zase že by to bylo tak strašný..... I autobusy jsou zaprasený (v zimě často i víc), ale bílý ČD bočnice a lino místo koberce tomu dá víc vyniknout...
A nemyslete si, že naše dráhy jsou něco extra.... Se špínou, zpožděním a podobně jsou na tom zcela rovnocenně se všema železničníma správama v Evropě..

Michale, jak motoráky 810 vypadají, je jedna věc, druhá věc je, že jsou to nehorázný držáky... Pokud je grafikon ňák sestavenej, jezdit prostě bude, bude, pak na chvíli půjde na dílnu, místo něj bude jinej a pak se možná vrátí...
Ad regíny....osmsetdesítka po tuningu...vypadá líp, sedačky jsou úzký, tvrdý, ale dá se aspoň opřít hlava.... No a drncá furt stejně..... Navíc přibude jedna regína a ubude jeden malej motor a vlečňák, v případě třídílný verze dva motory a jeden vlečňák....Takže regíny početní stav rozhodně nezvyšujou...

A já to řikam furt, nejpohodlnějš se jezdí ve starých dvěstědvaašedesátkach (exM262.0/1, 830/1) a klasických dlouhých osobákach :wink:

A už jsem zvědavej, kdy konečně brány Škodovky opustí první lokomotiva 380 ČD :D
Myslíš třísystémovou elektrickou lokomotivu? Ta už jim na zkušebně pěkně chodí. Ale na zkušební koleji ji ještě nemají.
již bez Lady. Přešel ke Škodě.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“