Stránka 7 z 14

Napsal: pon črc 09, 2007 14:16
od Patrac
Koko Loko píše:
Patrac píše:musím dodat že mě to na LPG startovalo taky bez jediného problému u mý 07 zástavba tam byla Landi Hartogg. a chytalo to jak za veder tak v mrazech testováno při -18° takže marku chyba je někde jinde.. :!:
Ten systém co mám v autě je jaksi prost pumpovátka, jak bývá většinou obvyklé, nicméněž jsem zatím vypozoroval, že bude pravděpodobně nutné dodržovat přesný postup při spouštění studeného motoru. Zatím se jako teoreticky správný postup jeví.

1)sednout do auta
2)vytáhnout sytič
3)zapnout zapalování
4)spustit spouštěč

Výše uvedený postup mi včera téměř vyšel, ale snaha o zabrblání motoru mě tak vyděsilo, že jsem nějak spanikařil a vypl zapalování. Místo tlačítka kterým si pumpujete plyn navíc by u mě mělo stejně zafungovat opakované sepnutí zapalování, je to ve vývoji. Nemůžu si vzpomenout jak jsem provedl spouštění to ráno po prohlídce, tam bude klíč, rozdíl 2° mezi horním a dolním stáním před barákem snad nemůže mít vliv. Údajně se dá hnout s délkou nástřiku po zapnutí klíčku, ale nevím jak a Zábřeh je daleko a k smluvnímu partneru Čadkovi se mi nechce.
U starého jsem taky sytič neměl a dvakrát jsem prostě otočil klíčkem na kontrolky a bylo to. Jinak existuje i věc které se říká telefon.. :lol:

Napsal: pon črc 09, 2007 14:18
od Křečík Barbuška
Jistě, ale já mám ve zvyku se s problematikou nejdříve poprat svými silami než vyvolávat, zatím jsem ve fázi "praní".

Napsal: pon črc 09, 2007 14:21
od Drobek81
Koko Loko píše:zatím jsem ve fázi "praní".
co, pral jsi trenky po ranním startu?

Napsal: pon črc 09, 2007 14:22
od Křečík Barbuška
Já neperu u nás pere pračka, máš helpíka.

[ Komentář přidal: Majo: po červenec 0, 2007 15:26 ]
Neviem za co si mu dal helpika, ja som rozmyslal skor nad bludistakom :!: :P

Napsal: pon črc 09, 2007 14:23
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:Jistě, ale já mám ve zvyku se s problematikou nejdříve poprat svými silami než vyvolávat, zatím jsem ve fázi "praní".
To je častokrát nejlepší řešení, ale pozor !! - jakmile člověk při tom praní dosáhne psychického stavu kdy s pěnou u úst provádí nezávisle na své vůli zběsilou demontáž zařízení LPG je dobré zavolat pomoc :wink:

Napsal: pon črc 09, 2007 14:26
od Křečík Barbuška
Ano podobné psychostavy mívám, ale ne z takové prkotiny, jako je nestartující žigul na LPG :lol: .

Napsal: pon črc 09, 2007 14:37
od Drobek81
Drobek81 píše:Já neperu u nás pere pračka, máš helpíka.
Neser, hezky si to vem zpet :evil: vubec Ti nechci pomoct,i kdyz samozrejme vim kde je zakopanej pes...ale rad budu sledovat jak se trapis :wink: :lol:

Napsal: pon črc 09, 2007 14:40
od Patrac
Drobek81 píše:
Drobek81 píše:Já neperu u nás pere pračka, máš helpíka.
Neser, hezky si to vem zpet :evil: vubec Ti nechci pomoct,i kdyz samozrejme vim kde je zakopanej pes...ale rad budu sledovat jak se trapis :wink: :lol:
milerád ti dám bludišťáka..
jinak zkus metodu otočit dvakrát na kontrolky. mělo by to nafoukat LPG do filtrboxu a pak uvidíš. Třeba to pomůže. Jinak nevím jak poradit. Konstrukce LPG u mého auta jak stávajícího tak minulého je zřejmě dost odlišná ot konstrukce LPG v autě tvém..

Napsal: pon črc 09, 2007 14:49
od Drobek81
Patrac píše:milerád ti dám bludišťáka..
děkuji Vám... :axe:

Napsal: pon črc 09, 2007 15:03
od Křečík Barbuška
Patrac píše:...jinak zkus metodu otočit dvakrát na kontrolky. mělo by to nafoukat LPG do filtrboxu a pak uvidíš...
Ano toto se zkoušelo ještě před doseřízením, teď musím vypracovat harmonogram experimentů do nejž zanesu i různé počty nástřiků, mmj. nejezdím denně a každý den je jen jeden pokus a, abych to každý den před barákem jen tak natáčel se mi nechce, už tak jsem tu za debila :lol: užívajícího starou plečku, blázni neví co vím já 8) .

Napsal: pon srp 13, 2007 15:16
od Luděk Musil
Před chvílí mi přišel zajímavý e-mail:
Petr Putner píše: Dobrý den
chtěl bych pozdravit všechny majitele vozů Lada. Současně bych se rád podělil o skušenosti s přestavbou vozidla na LPG firmou Ing. Čadka.
Při zakoupení ojetého vozu BMW 740iA jsem byl rozhodnutý provést přestavbu na LPG. Jednak kvůli ceně benzínu a také kvůli zvýšení dojezdu. Na firmu Ing. Čadka narazil můj otec v Brně - zastavil se tam a po ódách od pana majitele dohodl i onu přestavbu. Ta byla provedena velmi neodborně. Auto chcípalo a nechtělo jet - o zrychlení ani nemluvím. Byl jsem nucen odjet na studia do zahraničí bez auta. Pánové ladili ladili ale výsledkem toho byla prasklá hadice a obsah na silnici. Vzhledem k tomu, že je to automat - bez vody nefunguje motor ani nic dalšího .....Takže podruhý pryč kamionem ....(s kámošem tirákem). Potřetí při návratu z pohřbu se známým začal unikat plyn do kabiny a málem byly pohřby 2. byl jsem rozhodnutý podat trestní oznámení, ale po návštěvě u firmy HTS Zábřeh vyladěno bylo ku plné spokojenosti. V současné době jezdím plynuju tam kam mám, jenom ještě řeším občasné úniky vody z chladícího systému (odfláknuto firmou p. Čadka )

závěrem:
Firmě pana Ing. Čadka se obloukem vyhněte pokud nemáte rádi adrenalinové sporty
Firmě HTS Zábřeh - velké poděkování za odstranění následků a zprovoznění LPG, přístup naprosto profesonální

jinak informoval jsem se na znalce (v době největší bídy) : přes firmu Schneider Strakonice - znalectví LPG dělá pan Šmadl: tel. 608/711489

doma mám též jeden "ragulin" z Togliatti a musím říct, že je to tank ( Lada 1500) vyjede opravdu všechno
¨

No - zajímavý ....... jen potvrzuje naše zkušenosti s výše uvedenou firmou. L.

[ Komentář přidal: Myso: po srpen 13, 2007 16:21 ]
:roll:

Napsal: stř zář 12, 2007 20:58
od Křečík Barbuška
Problém startování studeného motoru byl vyřešen, nevyřešil jsem ho já ani servis, ale soukmenovec BA3, který vymyslel fintu startování bez sytiče s plně sešláplým plynem. Chytá to na první pokus tak ze 70%, na druhý pokus 20% a zbývajících 10% se musí řešit dlouhým startováním s plným plynem, ale to jen v případech když se zazmatkuje při prvních dvou pokusech. Celkově by se dalo říci, že jsem se s LPG naučil žít, jeho provoz není bezproblémový, dalo by se říci, že je lehce nekomfortní neb ideálního jízdního stavu se dosahuje tak po cca. 10 Km neb to vyžaduje prohřátí do stavu kdy leze horká voda nejen do reduktoru, ale aby také z něj vycházela, jinak to má sklony k propadání volnoběhu při zastavení nebo ostrém manévru, nicméně na dálkové jízdy je chování velice přijatelné. Celé by to chtělo asi ještě jednou doladit odborníky na analyzátoru, neb těsně po garančce se to chovalo božsky. Bohužel po 2 tis. Km po instalaci (500Km po garančce) fouklo těsnění pod hlavou, nechci tvrdit, že za to může přímo LPG, ale určitě katalyzovalo něco co by se projevilo o trochu později. Osadil jsem rovnou jinou předchystanou hlavu s lehkým snížením což pravděpodobně vyžaduje porejpání se s těmi dvěma šroubky před brejlemi, nechci ovšem tuto delikátní věc svěřit šarlatánům z Brna a Zábřeh je na výlet moc daleko a já na to nemám cit, takže na to dlabu, možná když bude cesta do Zábřehu nebo zauvažuji o Nedvědicích. Je zajímavé, že spotřeba se neustále pohybuje kolem 10 litrů +- půl litru, ať jedu po městě nebo venku, slušně či jako dobytek. V celkovém kontextu je provoz na LPG ekonomičtější i když ne tak výrazně jak jsem čekal, otázkou je nakolik je vhodný pro motor v dlouhodobém měřítku, ale nalejme si čistého vína pokud auto nerozstřelím je tu výhled tak na max. 8 let provozu a to jsem možná příliš optimistický, takže je to celkem jedno, čas vše vyjeví.

Pár čísel k letnímu provozu
spotřeba benzín venek 6,8l / 100Km, 1l N95 29Kč = 197,20 Kč
spotřeba LPG venek 10l / 100Km, 1l LPG 14,50Kč = 145 Kč
úspora 52,50Kč na 100Km

spotřeba benzín město 8l / 100Km, 1l N95 29Kč = 232Kč
spotřeba LPG město 10l / 100Km, 1l LPG 14,50Kč = 145 Kč
úspora 82Kč na 100Km

Návratnost se mi počítat nechce, určitě k ní někdy dojde, byť později než jsem čekal.

Napsal: čtv zář 13, 2007 06:29
od Drobek81
Pokud jezdíš mimo město za necelých sedm v benzínu(bacha, možná se snese kritika že to není možné!!) a v plynu za 10, asi něco nebude v pořádku...buďto tomu dáváš, nebo to je fakt blbě seřízené...Co se týče Zábřehu, taky se tam chci podívat ať mi udělají revizi(teda ať to aspoň prolezou, revizema to samozřejmě neprojde-jde mi o stav hadic a případné vyčištění). Nevím jak často by se mělo něco na LPG čistit, nicméně již víc jak 130tkm na to nikdo nehrábl(vlastně jednou sem dotáhl spoj u příruby a Luděk Musil mi zakouzlil se šroubkem).
Kdybys tam jel, dej vědět a zajedem tam oba(teda pokud nebudeš směšnej a nebudeš chtít závodit...)

Napsal: čtv zář 13, 2007 08:08
od Křečík Barbuška
Drobku je pravdou, že těch mých pod 7, je spotřeba na ortodoxní dálce s otevřeným filtrboxem, kdy nastartuji ujedu 200 Km a to stejné nazpátek, samozřejmě prasečím stylem jízdy a naložen. Nicméně po instalaci plynu musel přijít klasický filtrbox, brejle omezující vnik vzduchu do karbu atd. , takže bych tipoval v nynější konfiguraci dálku tak 7,5 - vyjímečně 8 v benzínu. Iritující je fakt, že LPG v poslední době lehce podražilo, ev. společný výlet k mágům ze Zábřehu by se dal výhledově domluvit. Viděl bych to tak, že kdybych nebyl socka, tak LPG letí z auta ven.

Napsal: čtv zář 13, 2007 08:10
od Drobek81
Koko Loko píše:Viděl bych to tak, že kdybych nebyl socka, tak LPG letí z auta ven.
Kdybys nebyl socka tak nejezdíš žígem vole :mrgreen:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt září 13, 2007 10:16 ]
bude bitka ? :boxing: :axe: :violent1: :wav: