119 (hathback)
kalina 119 která příchází do prodeje 1.8.2007 samozřejmě nemohla uniknout mému zájmu a tak byla důsledně prolezena a prozkoumáma po všech stránkách, ale zejména jsem jí lezl "dozadku"
Kalina 119 přestože samozřejmě má neobyčejně prostornou kabinu (shodnou s typem 118) pochopitelně při délce 3850mm má značně prckoidní kufr s objemem pouhých 235 litrů s poměrně vyšší hranou.
Takže zpět do kufru.
Relativně malý kufr je perfektně vykobercován a vybaven oky k uchycení nákladu. Také je vybaven osvětlením. Vyztužené plato, které se zvedá spolu se zadními dveřmi na obligátních gumičkách je zřejmě připraveno pro tunery, neboť má symetrické prolisy, zjevně určené pro nějaké repro.
Po sklopení zadních sedaček a odstranění plata vznikne poměrně velký prostor (na tak krátké auto) kde jedinou vadou (překážkou) je držák prostředního tříbodového zádržného pásu na stropě.
Zadní dveře
jsou vybaveny ledkovým třetím brzdovým světlem, samozřejmě stěračem a vyhříváním skla a rukovětí pro zavření která nefunguje uplně dokonale ale to přisuzuji uplně novým neoběhaným vzpěrám které kladou poněkud větší odpor.
Zadní světla
Přez snahu o "moderní design" působí zadní světla nepříliš vyváženým a poněkud okoukaným dojmem, poplatným době kdy vznikaly první prototypy kaliny (kalina hatchback měla být původně prvním uvedeným modelem této řady). <br>
Hlavně bych chtěl popřát budoucím majitelům aby v zadních světlech odcházely žárovky co nejméně, protože se k nim leze zatraceně těžko.
Interiér
nedoznal žádných změn oproti modelu 118 až na můj vkus příjemější a decentnější textilní potahy.
Tvrdé plasty a absence zadních opěrek zůstávají.
Zpracování
Stejně jako u dříve zkoumaných modelů 118 je zpracování karoserie i interiéru bez jakýchkoli vad v slícování, opracování či barevnosti.
Vady ?
jistě, také se nějaké najdou. páčka stěračů a pp šla velice ztuha, stejně jako řazení (ale jedná se o úplně nové auto, takže předpokládám, že se to časem rozchodí. naopak jsem neměl žádný problém s nohou na plynu (viz můj test kaliny 118) takže předchozí potíž přisuzuji ne uplně vhodně nastavené sedačce. Největší zjištěný problém byl s aretací levého zadního opěráku, který se mi po sklopení prostě už nepodařilo zacvaknout zpátky (zjevně vada jednotlivého kusu, na koněvovce na tento podnět vyzkoušeli všechny sedačky kalin které mají k dispozici a bez problémů)
Překvapení
to že občas dostanete k novému autu nějakéto povinné vybavení je běžnou praxí, ale dostat k autu náhradní víčko nádrže to jsem opravdu ještě nezaznamenal
Cena
csautolada uvádí na svém webu oficiální cenu 239 900 korun prodejce testovaného kusu tvrdí že cena bude maximálně 234 900 (podle vyjádření avtovaz je cena 119 prozatím vyšší, prostě proto, protože zatím nestačí výrobně pokrývat poptávku
Hodnocení
není to špatný ale s tou cenou to myslím trochu přepískli. až se probudí a slezou někam pod 225 000 bude to moc dobrej kup, takhle má navrch jednoznačně kalina 118
PostScriptum:kalin s motorem 1,4 16V bychom se v ČR měli dočkat v říjnu, kalin kombi 117 na přelomu roku a spolu s nimi i LUX verze