Stránka 7 z 10

Napsal: úte črc 17, 2007 13:56
od Flipper Tom
STAND BY !! první test modré kaliny hatch očekávejte tento víkend nebo začátkem příštího týdne :)

Napsal: čtv črc 26, 2007 18:48
od dmatej
JmJ píše:
Laďuša píše:
....zavazadlový prostor s archaickým zámkem, jehož konstrukce pamatuje ještě Ladu 2101....
:?: :?: :!: :!: Vážně????
a i kdyby, mel snad nekdo s timhle zamkem nejake velke problemy? ;-)
Tuhle jsem viděl Oktávku combi s podobným zámkem ... teda vlastně bez něj, hned vedle byli policajti a hádejte co!

Napsal: úte črc 31, 2007 12:56
od Flipper Tom
Obrázek

119 (hathback)

kalina 119 která příchází do prodeje 1.8.2007 samozřejmě nemohla uniknout mému zájmu a tak byla důsledně prolezena a prozkoumáma po všech stránkách, ale zejména jsem jí lezl "dozadku" :)

Kalina 119 přestože samozřejmě má neobyčejně prostornou kabinu (shodnou s typem 118) pochopitelně při délce 3850mm má značně prckoidní kufr s objemem pouhých 235 litrů s poměrně vyšší hranou.

Takže zpět do kufru.
Relativně malý kufr je perfektně vykobercován a vybaven oky k uchycení nákladu. Také je vybaven osvětlením. Vyztužené plato, které se zvedá spolu se zadními dveřmi na obligátních gumičkách je zřejmě připraveno pro tunery, neboť má symetrické prolisy, zjevně určené pro nějaké repro.
Po sklopení zadních sedaček a odstranění plata vznikne poměrně velký prostor (na tak krátké auto) kde jedinou vadou (překážkou) je držák prostředního tříbodového zádržného pásu na stropě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zadní dveře
jsou vybaveny ledkovým třetím brzdovým světlem, samozřejmě stěračem a vyhříváním skla a rukovětí pro zavření která nefunguje uplně dokonale ale to přisuzuji uplně novým neoběhaným vzpěrám které kladou poněkud větší odpor.

Obrázek
Obrázek

Zadní světla
Přez snahu o "moderní design" působí zadní světla nepříliš vyváženým a poněkud okoukaným dojmem, poplatným době kdy vznikaly první prototypy kaliny (kalina hatchback měla být původně prvním uvedeným modelem této řady). <br>
Hlavně bych chtěl popřát budoucím majitelům aby v zadních světlech odcházely žárovky co nejméně, protože se k nim leze zatraceně těžko.

Interiér
nedoznal žádných změn oproti modelu 118 až na můj vkus příjemější a decentnější textilní potahy.
Tvrdé plasty a absence zadních opěrek zůstávají.

Obrázek
Obrázek

Zpracování
Stejně jako u dříve zkoumaných modelů 118 je zpracování karoserie i interiéru bez jakýchkoli vad v slícování, opracování či barevnosti.
Obrázek
Obrázek

Vady ?
jistě, také se nějaké najdou. páčka stěračů a pp šla velice ztuha, stejně jako řazení (ale jedná se o úplně nové auto, takže předpokládám, že se to časem rozchodí. naopak jsem neměl žádný problém s nohou na plynu (viz můj test kaliny 118) takže předchozí potíž přisuzuji ne uplně vhodně nastavené sedačce. Největší zjištěný problém byl s aretací levého zadního opěráku, který se mi po sklopení prostě už nepodařilo zacvaknout zpátky (zjevně vada jednotlivého kusu, na koněvovce na tento podnět vyzkoušeli všechny sedačky kalin které mají k dispozici a bez problémů)

Překvapení
to že občas dostanete k novému autu nějakéto povinné vybavení je běžnou praxí, ale dostat k autu náhradní víčko nádrže to jsem opravdu ještě nezaznamenal :)

Obrázek

Cena
csautolada uvádí na svém webu oficiální cenu 239 900 korun prodejce testovaného kusu tvrdí že cena bude maximálně 234 900 (podle vyjádření avtovaz je cena 119 prozatím vyšší, prostě proto, protože zatím nestačí výrobně pokrývat poptávku

Hodnocení
není to špatný ale s tou cenou to myslím trochu přepískli. až se probudí a slezou někam pod 225 000 bude to moc dobrej kup, takhle má navrch jednoznačně kalina 118

PostScriptum:kalin s motorem 1,4 16V bychom se v ČR měli dočkat v říjnu, kalin kombi 117 na přelomu roku a spolu s nimi i LUX verze

Obrázek

Napsal: úte črc 31, 2007 20:13
od dmatej
Pěkné

Napsal: úte črc 31, 2007 20:39
od Michal Pokorný
jo jo pěkné, ale to náhradní víčko od nádrže to je skutečně při nejmenším zvláštní :D

Napsal: úte črc 31, 2007 20:40
od Tommel
Zvlaštní to je, možná počitaj s tím že se tady krade a tak davaj nahradni díl :roll:

Napsal: stř srp 01, 2007 08:01
od Majo
alebo ze sa v nom kurvi zamok :mrgreen: ale ne, uz budem dobry :oops:

pekny test :wink:

Napsal: stř srp 01, 2007 08:09
od Skalouš
Řekl bych, že to původní není zamykací a to nové ano. Mám pravdu?

Napsal: stř srp 01, 2007 11:18
od honzat
Nevím jak na Kalině, ale na 110 řadě jsou víčka česká(byly i na krabicích), a tudíž si myslím, žeje montujje až CS Autolada.

Napsal: stř srp 01, 2007 13:44
od Kewin
Michal Pokorný píše:jo jo pěkné, ale to náhradní víčko od nádrže to je skutečně při nejmenším zvláštní :D


no nam na našem autě dřive taky vysosli 2 krat benzin ted to tec má spočitane a jezdi přesně takže když zastaví před barakem motor většinou sam chcipně 8) a neni potřeba žadny zamykaci vičko :wink: :!: :twisted:

Napsal: stř srp 01, 2007 16:11
od paves
tak jsem se byl dneska na konevce podivat na corsu z ruska. je to moc pekne auti, sice nevim proc je drazsi nez sedan ale prej rusove nestacen vyrabet tak zdrazujou...

Napsal: sob srp 04, 2007 12:05
od Marosqo
Ja som mal moznost v aute sediet len na autosalone ,moje dojmy ,za tie peniaze tak akurat ,ale radsej by som si osobne kupil nejaku zapadnu jazdenku jak toto ...sedadla nic moc ,kulisa volna ,nepresne sa hadzu rychlosti/mam dojem ze v mojej 34 rocnej 2101 su presnejsie a to myslim vazne/ a co sa tyka designu tak to auto sa vyrovna korejcom spred 10 rokov ... takym sposobom to rusy daleko nedotiahnu ,ked vyvynu auto ,potom okolo neho asi 8 rokov saskuju a az tak ho zacnu predavat ,ked je uz minimalne jednu generaciu zastarale ...to je moj nazor a to betriem ete s nadhladom ,lebo tiez vlastnim ladu :roll:
+ to auto mi pripada koncepcne na takej urovni ako felicia ,ktorou tiez jazdim a to fela sa robila uz od konca 94. roku ... cira optika ,ala moderne auta holt nic nezachrani :(

Napsal: sob srp 04, 2007 21:15
od mayo456
a kde sa u nas da ta Kalina vidiet??

Napsal: sob srp 04, 2007 22:27
od Majo
u "Vas" som ju videl napr. pri zeleziarnach v colnom sklade Slovlady :P

Napsal: ned srp 05, 2007 20:19
od dmatej
No, řazení jde podle mě přesně krom zpátečky, ale je pravda, že stará 2101 je naprosto perfektní - jinak řečeno, nemyslím, že Kalina je tak špatná, myslím, že řazení 2101 je tak dobrý - tak krátký a přesný dráhy jsem u žádnýho jinýho auta ještě neviděl.
Sedačky - v zatáčkách nedrží nic moc, ale na druhou stranu mě v nich ani po 700km nebolely záda, narozdíl od fabky, nissana almery (tvrdé), nebo i renaulta 19 (divnej tvar). Druhá pravda je, že ani ve 2101 mě záda po dlouhý jízdě nebolí - to křesílko je prostě dokonalý :lol:

U Kaliny mi spíš vadí moc krátkej chod plynovýho pedálu a hlučnej větrák.