Liftback píše:... Tiež si potom naplánujem výlet niekam hocikam
Paradny vyraz - niekam hocikam. Uplne presne vystihuje podstatu tohto typu vyletu.
stano112 píše:...Mohol by si sem hodiť aj malé porovnanie tvojej Fábie a Kaliny-jazdné vlastnosti,spotreba a pod... A inak obed chutil,chutil?
Obed na Zamke mame uz tretim rokom ako klasiku, akurat vzdy to bolo sucastou dlhsej dovolenky v Tatrach. Krasne prostredie v kombinacii s prechadzkou na cerstvom vzduchu dava vynimocnu prichut aj sosovicovej polievke a parenym buchtam s bylinkovym cajom. Do buducna uz ale s rastucimi detmi pocitame s obedom na Teryho chate.
Co sa tyka porovnaniu s Fabiou:
Vykonovo sme si polepsili z 47 na 72kW a je to sakra poznat! Nepredbieham zbytocne riskantne, ale tam kde to s Fabkou bolo uz "natesno", tak teraz je to "naparadu".
Manevrovatelnost a stabilitu som este vo vsetkych jazdnych podmienkach porovnat nemohol (sneh, lad), ale Kalina mi pride taka "lahsia", manevre maju mensiu zotrvacnost. Fabia mala aj maksi podvozok. Ale zas mala aj o 13 rokov viac, tak neviem presne zhodnotit, co je jej principalna vlastnost a co su vole v napravach a vybehane tlmice.
Brzdy sa mi na Kaline zdaju lepsie. Brzdil som uz v roznych situaciach, vzdy som mal ale plnu kontrolu nad priebehom. Cely proces medzi stlacenim pedalu a spomalenim auta na ceste je velmi dobre vyladeny.
Elektricky posilovac ma Kalina tiez dobre vyladeny. Oproti hydraulike z Fabie ma vacsiu schopnost a ochotu "pomahat".
Vnutorne sa mi Fabia zda o cosi "robustnejsia". Neviem to presne opisat, ale Kalina je taka slabucko "jednoduchsia". Pocnuc "denglavejsimi" blinkro/stieracovymi packami a pokracujuc napriklad (tiez nemam na to lepsi vyraz..) "denglavymi" pedalmi. Skusali ste niekedy rukami, ake su "makke" pedale na bocny pohyb?
Na Fabii mali stahovacky okien bezpecnostny mechanizmus, ked pri silnom pribrzdeni zatvarajuceho sa okna sa toto zastavilo. Na Kaline taha motorcek az "do polamania kosti".
Dnes som nastavoval trysky ostrekovacov. Pekne, klasicke, so spendlikom som ich vyladil. Budem este testovat, ako som si ich nastavil, ale "rozprasovacie" trysky na Fabii mi prisli mozno praktickejsie, ked navlhcili cele okno naraz. Viem z ruskych for, ze toto je jedna z prvych veci, co na Kalinach "tuninguju".
Plynove vzpery zadnych dveri mi v terajsich uz chladnych ranach robia to, ze dvere po otvoreni vystrelia bez brzdenia do hornej polohy, kde prudko dorazia na koniec vzpier a cele uchytenie dostava na bendzo. Ja si to uz postrazit viem, ale este ma caka vychova mladsich clenov rodiny. Zatvaranie som sa uz tiez naucil, ale mohli to vyvazit trocha lepsie, aby sa to po prekonani napriklad spodnej tretiny uz dovrelo vlastnou vahou. Zo zaciatku som po slabom zatvoreni musel bud znova hladat dialkove a otvorit a znovu zavriet, alebo sa silnejsie zapriet do dveri a ten druhy zubok jednoducho dotlacit.
Pri tankovani sa mi pomerne casto stava, ze kym vypne sama pistol, vysplechne uz z nadrze benzin a steka po blatniku a kolese. Vemi neprijemne a tazko riesitelne, pokial som zvyknuty tankovat doplna po cvaknutie. Na ziadnom inom aute sa mi to este tusim nikdy nestalo, tu tak kazdy 2-3 raz, asi podla nastavenia pistole.
Ako technika MaR (meranie a regulacia) ma trochu neprijemne zaskocili funkcie automatickej klimy, respektive udrzovania nastavenej teploty. Mozno som zbytocne narocny, ale ci v lete, alebo v zime je merana teplota o 4-5 stupnov vyssia, ako nastavena. Uz si pomaly zvykam, ze koliesko nastavovania teploty budem pouzivat "intuitivne" bez sledovania stupnov na MMC podla toho, ci mi je chladno, alebo teplo. Ale ako technikovi pracujucemu s desatinami stupnov to nie je take lahke. Navyse je dost slabo zvladnuty blok ventilacie a miesania chladneho a zohriateho vzduchu, lebo z hornych vyduchov ide vzdy o par stupnov chladnejsi vzduch, ako na nohy. Kedze aj v zime som zvyknuty soferovat vyzleceny do tricka (nezabudajte, ze do prace to mam nieco vyse hodinu), tak prichadza k situacii, ked v kabine je sice prijemne teplo od spodnych vyduchov, na ruky a do tvare mi vsak fuka neprijemne chladny vzduch.
Vyhlad z Kaliny je ovela lepsi a velke spatne zrkadla su dalsi plus.
Sedadlo v Kaline mam dojem, ze mi robili na mieru. Ani po niekolko sto kilometrovych cestach som sa necitil nijak usedeno, unaveno a uz vobec ma neboleli krize, tak ako vo Fabii. Na zadnych sedadlach sa mi tiez zda viac miesta. V poslednej dobe sme trochu vozili aj svokru, tak moja polovicka sedela vzadu s 2 detmi (jedno vo velkej detskej sedacke, druhe na podsedaku) a sedela tam "normalne". Vo Fabii to vychadzalo tak "na pol rite".
Stano chcel porovnanie... mozno nevyslo az tak jednoznacne, ALE!:
aj napriek vsetkemu, co som napisal vyssie, nasu Kalinu zboznujem a celkovy ten pocit z nej, v nej a z jazdy s nou je jednoznacne pozitivny a plny prijemnych emocii. Aj keby som si mohol vybrat medzi novou (13 rokov spat v case) Fabiou a Kalinou, vybral by som si Ladu.
P.S.: Teraz pozeram, ze Stana zaujimalo aj porovnanie spotreby. Kedze toto sledujem pomerne presne tankovanim po cvaknutie a naslednym zapisom do programu v mobile, tak mozem napisat, ze na Kaline na 24 tankovani vychadza priemerka 7,00, vzdialenost medzi tankovaniami priemerne 590km.
Na Fabii to za 154 tankovani robi 6,54 a priemerny dojazd 618.
Kym na Fabii ma vsak priemerka stupajucu tendenciu (posledny trojpriemer 6,90), na Kaline je to naopak (posledny trojpriemer 6,65).
P.S.2: Pomaly sa uz chystam na dalsiu garancku do Komarna, kedze po 4 mesiacoch bude na tachometri 15tis.km.