Troubení jsem ještě nezkoušel , vycházel jsem z té nahrávky na videu. A po zkušenostech s 2111/Priorou jsem právě mel jen ty nejhorší očekávání. Takže jestli to už zase troubí jako auto a ne jako astmatický klarinetista, tak to je fajn
No chlapi. Dnes som tam bol so svojou Vestou. Zapol som to. Zamknem auto, otvorim dvere a.... smerovky blikajú a trubenie nikde. Strávil som tam viac ako pol dna. Druhá (jazdená) Vesta detto. Nové Vesty trúbia. Nedalo mi to, tak som zacal skumat rozdiely. Moja Vesta ma klakson za pravym svetlometom. Nová Vesta vlavo pri filterboxe, resp rezonátore na prednom čele. Vsimol som si, že pri tom blikaní cvaká v poistkovej skrinke relátko v takej frekvencii, akou by mal trubit alarm.
Prišiel som domov, oprášil tú obrovskú kopu papierov a hladal info. "Technologicke inštrukcie" su zo zaciatku roku 2016 a je v nich uvedene, ze Vesty majú klakson, ktory sa pouziva ako zvukovy signal, cize truba, umiestnený vpavo za svetlometom a klakson, ktorý sa pouziva ako alarm, umiestnený vlavo pri rezonatore. Po otvorení kapoty a preskumani priestoru pri rezonatore, som ziadny klakson nenasiel, ALE vo zvazku som našiel nezapojený konektor, ktorý má patriť klaksonu!!! Takze doma vymontujem klakson z Priory a skusim, ci funguje. Na 99% som presvedcený ze ano.
Nove Vesty maju pravdepodobne len 1 klakson, ktory je aj na trubenie , aj na alarm (alebo maju 2 a ten alarmovy je niekde schovany, pretoze normalny je na tom mieste, kde by moja mala mat alarmovy)
Vyzera to tak, ze pri vyrobe si boli vedomí, ze EU trh chce auta s deaktivovanym origo alarmom, tak klaksony ani nemontovali, co je logicke. Logiku vsak nevidim v tom, ze ked uz setrili, preco nechali osadene rele?
stano112 píše:Neviem či taký konektor nemá aj trúba na lokomotíve...čo tak spraviť malý experiment .
Tak klaksón z lokomotívy to je riadna pecka, ale neviem ako teraz na nových mašinách, ale staršie ho mali na vzduch. Mal som namontovaný na ZIL-e, keď som slúžil, ale tri krát som zatrúbil a vzduchojem bol prázdny a ten zvuk bol tak silný, že skoro otvoril aj kapotu .
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Tak zvuk jsem moc neslyšel, ale nějaké babeťácké trobení tam je Takže to funguje
Cory - když vedou ke klaksonům nových aut, tedy konkrétně Priory takové elektronické drátečky - daly by se tam nějak dát klaksony třeby z 2101 ? Asi přes relé?
To babetacke trubenie je sposobene tym priorackym klaksonom. Osadim tam klason z Vesty, ten uz ma dobry zvuk. Tento prioracky som dal len na skusku.
Klakson alarmu je vo Veste spinany relatkom
Jestli se dá do Vesty - Priory namontovat starý poctivý klakson (dvojice) z 2101 (7) - přeci jen to má odběr jak hrom a v nových autech jsou jen elektronické drátečky o průřezu nula-prd