Stránka 7 z 46

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 13:01
od uha2324
ja bych tomu zrovna nerikal nestesti, v zivote lidskem je tohle uplne banalni vec.
kazdopadne nakupovat ojete auto neni sranda, prodejci neznaji bratra - bohuzel. auto se musi kupovat pragmaticky a bez emoci, ale ty emoce my autickari v dane situaci nezvladame :-)
ikdyz Renault neni zrovna znacka ktere bych veril a ani designove se mne nelibi (az na R5 nebo R21-Nevada), treba bude nakonec auto slouzit dobre. a navic Renaulty se nekradou.
preju hodne pohodovych kilometru!

PS: znam nekolik lidi co si koupili uplne nove auto od VW (Golf, Passat) a auto se jim vysypalo. kamarad s novym Golfem zustal dvakrat viset na dovolene 1000km od domova kvuli spatne spojce a jednou pri ceste do prace auto zustalo stat na krizovatce zase z jine priciny (neco s elektrikou), proste vzdy v nejmene vhodny okamzik. jenze koncern nas masiruje pres media, takze je nejlepsi.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 14:23
od Jimmi
uha2324 píše: ...a navic Renaulty se nekradou...
To si jen myslíš. Kolegovi zmizel týden po koupi. Byl asi tři roky starý a docela zachovalý. Ještě to chudák ani nestačil pojistit.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 17:10
od Marek
Jedná se o Auto ESA, to nebudu tajit. To, že TP, OTP a další doklady od vozu posílají až po koupi vozu domů, je u nich naprosto standardní postup. Jsou pražská firma, tudíž všechny doklady od všech aut z celé republiky mají v Práglu.

Už jsem to tu jednou psal, takže pouze zopakuji: Rozhodli jsme se, že půjdeme do přestavby na M1. Bude to něco stát, počítám, že cca 6-8 tisíc korun, ale to přežiju. Něco mi říká, že to za to stojí. Problém totiž je v tom, že moje paní bude s autem jezdit pro firmu a vykazovat cestovní příkazy. To byl důvod, proč jsme auto kupovali. Jenže firma jí cesťák na nákladní auto platit nebude (je skoro dvojnásobný) a navíc by moje paní musela platit silniční daň, což je ročně 2400 Kč.

Takže nám v tuhle chvíli vlastně ani nic jiného nezbývá.

Už jsem v životě přišel o mnohem víc a tohle má aspoň opodstatnění. Bude klid a nemusím se nikomu nikde zpovídat, proč, co a jak.

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 17:29
od Marek
Jinak na všeobecné přání (jednoho člena :-)) pár obrázků:

Jak sami můžete vidět, stav vozu je fakt velmi dobrý, až výborný. Prakticky nic na tom nenajdete. Snad jen dvě drobnosti, které jsem zachytil na posledních dvou fotkách. Ale s kosmetickými vadami po osmi letech musí počítat i ten nejnaivnější blázen. Ta prohlubeň na obr.9 by možná šla palcem vymáčknout, ale nemůžu se tam dostat.

Má to: 10 airbagů, ABS/ESP, mlhovky, denní svícení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, volant ve dvou osách, elektrický posilovač řízení, palubní počítač, dešťový senzor se čtyřstupňovou regulací citlivosti, automatické rozsvěcení a zhasínání hlavního osvětlení (například při vjezdu do tunelu, za soumraku a rozbřesku), poměrně výkonný motor 1,5dCi/78kW, 6 rychlostí s neuvěřitelně příjemným odstupňováním, přípravu pro tempomat (dodělám.....), plastové přední blatníky (což považuji za výhodu z hlediska údržby), hagusy.
Dnes jsem to okouknul zespod - má to zcela nové zadní brzdy (kotouče i desky Ferodo), zespod netknuté. Jediné, co to chce (krom těch ojničních šál motoru), jsou nové přední destičky a levý čep ramene.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

Re: Jdeme do nového

Napsal: čtv čer 16, 2016 20:20
od Křečík Barbuška
Nakladak jak vysitej :-) . Auto je to hezky. Odbocim, jak je to s tema cestakama? Ta nejaka vyssi sazba se tyka jen toho kdyz je nakladacek tvuj, ze?

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát čer 17, 2016 06:16
od Marek
Já se přiznám, že v tomhle se jakoby vůbec nevyznám. Ale včera jsem někde na netu narazil na ty minimální sazby za kilometr a na osobák tam bylo myslím 3,80 Kč, zatímco u nákladních aut je to dvojnásobek, tedy 7,60 Kč.

Asi je to tak, že když jsi zaměstnanec firmy a ta potřebuje, abys pro výkon práce použil svůj vůz, zaplatí Ti podle ujetých km tuhle sazbu. Ovšem pokud máš nákladní vůz, musíš podle zákona odvádět silniční daň ve výši 2400 Kč ročně. Zase - nevím k tomu nic konkrétnějšího, jsem v tomto oboru úplný analfabet.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát čer 17, 2016 07:25
od zelvotron
Marku je jasný že nemusíš nikomu nic vysvětlovat, na druhou stranu jak s tím vylezeš jednou na veřejnost, tak prostě to pak zase kdokoliv může okomentovat jakkoliv, to se nedá nic dělat. Můžu teda říct, že na takovej standardní postup, že kupujicí nemůže vidět TP a servisku dopředu bych se jim pěkně vykvák, ať by to byla sebevětší leštěnka, nechci tu dělat borce jak bych na vše dopředu přišel, ale už jenom zkontrolovat zda sedí VIN na kastli s TP je absolutní základ. Ovšem chápu, že v určitých životních situacích se to ne může říkat složitěji a může mít jiné následky.

Co se týká cestovních náhrad, tak jejich výše je dána výpočtem ze zákona a je to dle spotřeby auta v TP, jestli se tam ještě nějak zohlední N netuším, online kalkulačka stím neuvažuje:

http://www.finance.cz/dane-a-mzda/kalku ... i-nahrady/

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát čer 17, 2016 07:44
od Luděk Musil
zelvotron píše:Co se týká cestovních náhrad, tak jejich výše je dána výpočtem ze zákona a je to dle spotřeby auta v TP, jestli se tam ještě nějak zohlední N netuším, online kalkulačka stím neuvažuje
O této problematice něco málo vím. Je to dvousložková náhrada:
1. složka - paušální náhrada
U osobních motorových vozidel se v roce 2016 použije za každý ujetý kilometr paušální sazba ve výši 3,80 Kč podle podmínek zákoníku práce. Pro nákladní automobily, autobusy a traktory platí jako každoročně sazba v dvojnásobné výši. Při použití přívěsu se sazba základní náhrady může zvýšit o 15%. Sazba pro jednostopá vozidla a tříkolky se už roky nemění a zůstává i v roce 2016 na stejné úrovni 1,00 Kč za ujetý kilometr.
2. služka - náhrada za ujetý kilometr
Obecně dle průměrné spotřeby z velkého TP a účtenky z čerpací staníce (cena PHM) nebo ceny PHM stanovené vyhláškou pro daný rok.

Tolik k problematice cestovních náhrad, dále k vozu, omluva za OT. L.

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát čer 17, 2016 12:45
od zelvotron
ok tak potom je vše jasné, proč by firma paní "Markovou" za N1 nepochválila a ty dvě složky to vysvětlují mě to předtím moc neštymovalo, neb v době kdy jsem to řešil, mě to vycházelo celkem něco přes 6 korun na žígo, ale to je víc jak pět let

Re: Jdeme do nového

Napsal: pát čer 17, 2016 18:00
od Marek
Ono se to často mění.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 19, 2016 07:34
od Marek
Takže:

Včera jsem se pustil do výměny ojničních šál. Pro klid duše a klidné spaní. Po těch tragických příspěvcích na fórech o Renaultech jsem chtěl mít jistotu. Motor má najeto 111400 km, což je takový ten čas, kdy na fórech psávali o tom, jak se jim to sype jeden motor za druhým.

Po demontáži vany a povolení domečků na ojnicích jsem zjistil, že jsem se pustil do zcela zbytečné práce. Ojniční šály na mém motoru byly v naprostém pořádku, prakticky jako nové. Měněné v minulosti určitě nebyly, protože na nich bylo vyraženo 14/08 (což odpovídá výrobě vozu - jaro 2008).

Nicméně když už jsem to měl otevřené, samozřejmě jsem osadil nové šály a celé to složil.
I sítko na sacím koši olejové pumpy bylo naprosto čisté, olejová pumpa uvnitř jako nová.

Tak jsem to zavřel, nalil olej a jezdím ;-).

A dobře se mi spalo, to potvrzuju.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 19, 2016 20:07
od Křečík Barbuška
Tak to je fajn. Dobry spanek je k nezaplaceni :-) .

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 19, 2016 20:27
od zelvotron
a slibované foto?

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 19, 2016 20:35
od radek mb
Koko Loko píše:Tak to je fajn. Dobry spanek je k nezaplaceni :-) .
Správně. Na vše ostatní je tady Mastercard.

Re: Jdeme do nového

Napsal: ned čer 19, 2016 21:31
od Marek
Foto těch šál? Považoval jsem to za zbytečné, když na nich prakticky není nic k vidění. Ale pokud je zájem, zítra vyfotím :-).