Stránka 7 z 35

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned srp 09, 2015 21:17
od Laďuša
Tak eště tam je mezinápravovej diferenciál. Je dimenzovanej na trvalej provoz v takovým stavu?

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned srp 09, 2015 22:02
od Jarda_NIVA1.7
->Laduša: no ten myslím, ten je v přídavné převodovce... to právě nevím, proto se ptám, ono, když budu mít na přední nápravě jinou výšku vzorku než na zadní tak to taky bude muset vyrovnávat

Diferenciál:
Lada 4,44: 9/40 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 21051, 2106, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (21044, 21073)
Fiat 3,727: 11/41 (Argenta, pro Ladu s velkými úpravami a nejistým výsledkem)

Zvažuju, co s tím, víc by mi vyhovoval 3,9 i na předek, nivu jsem zvolil i proto, že je relativně rychlá a stejně budu jezdit 95% silnice, ale potřebuju, aby jí nezastavil ani těžší terén :). Takže buď sjednotit a sehnat dopředu 3,9 nebo udělat odpojování předku a kašlat na to... jezdil bych těch 95% na zadek, ikdyž teda mimo zimy. Jde to v přídavné převodovce upravit tak, aby byly zachovány všechny funkce? Četl jsem, že odpojitelný zadek měl Vik, ale nevím, jestli, když připojil předek, tak to neměl uzavřený?

edit: tak jsem to počítal a když dám na předek úplně nové gumy a na zadek úplně sjeté, tak to vpodstatě srovnám... :)

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon srp 10, 2015 09:06
od Michael 4x4
Čo o tom odpojovaní predku viem ja tak:
1.) Tuším Majo to mal prerobené tak že buď mal odpojený predok alebo 4x4 s uzamknutým medzinápravovým difom,
2.) Niekde tu je téma o odpojovaní predku, na UA sa dá zohnať systém s možnosťou 4x2 odpojený predok, 4x4, a 4x4 uzamknutý medzinápravový dif. Rovno poviem že je to drahé riešenie. Ale zasa sa len vymení kus za kus a nič netreba prerábať.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pon srp 10, 2015 17:44
od Majo
odporucam 4.1.
Ja mam taky aj v kombiku, ktory ma ovela mensie kolesa a vyhovuje mi viac. Auto je s nim zivsie, spotreba rovnaka aj pri dlhej trase...

Na Nive mam 4.44, v Chevy 4.3 a rozhodne mi to nepride pomale, prijal by som aj 4.7 a to chodim 120+

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř srp 26, 2015 21:05
od Jarda_NIVA1.7
->Majo:
Já jsem uz rozhodnutej pro 3.9, niva má redukci, takže pro mě to bude úplně OK, kdybych jezdil jen v terenu, tak bych samo chtěl co nejkratsí. Když už to budu řešit, tak docela dost uvazuju o pevnostním ikdyž myslím, že mě by stačilo jen to zesílené uchycení předního difu.

Dnes jsem si vyblikal závady a 13 - to mě ani nijak nepřekvapilo a potom 24 - hledal jsem, kde vubec má ten snímač rychlosti být a našel jsem, že na přídavné převodovce u náhonu tachometru, tak tam vůbec nic takového nemám :(. Mrknu na tu druhou přídavku, co jsem k autu dostal - ta je teda prý KO. Horší, že tam nemám ani kabely k tomu snímači :(.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 09:01
od Majo
Neviem ake planujes pouzit kolesa, ale 3.9 je proste prehnany i na seriove 175/80 16. No vsak vyskusas.....
Mne pride Niva strasne rychla i na 4.44:1 a to i na redukcii. Zrovna teraz som do Chevy osadil motor z kombika(stavany na vykon v otackach s chabym krutiacim momentom) a som nuteny jazdit vsade na redukcii, pricom na redukovanej 5 mi to ide 150.... Diferaky 4.3:1 a kolesa cca 250/75 15

Tie kable tam niekde musia byt. mozno su len niekde schovane a maju odtrhnutu koncovku...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 09:33
od Jarda_NIVA1.7
->Majo:
kola chci ze samíka 195/80 R15, teď jsem hodně najel na 195/65 R16 tam je prostě málo gumy a 2 nivácké disky jsem si poškodil... 1ks dost vážně, že nejde ani vyvážit...

Právě jsem je nikde neviděl, když jsem měl převodovky venku. Jestli tam mám redukční převodovku třeba z 1.6, tak pujde ten snímač vůbec namontovat? potom ještě uvažuji o montáži na hlavní převodovku, dělalo by to nějaké problémy? nebo jen na redukci by byl problém?

tady nás hoši vyfotili v Albánii:
https://www.facebook.com/14190885717121 ... =3&theater

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:05
od ZTS
Ahoj, já jsem měl kabely od snímače v motorovém prostoru omotané kolem brzdové trubky!!! Natahoval jsem nové (podle chématu) akorát ty snímače jsou 2. Dražší s kabelem a levnější bez kabelu. Tak jsem vzal ten levnější naletoval dráty a je pokoj!

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 11:25
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:...
Právě jsem je nikde neviděl, když jsem měl převodovky venku. Jestli tam mám redukční převodovku třeba z 1.6, tak pujde ten snímač vůbec namontovat? potom ještě uvažuji o montáži na hlavní převodovku, dělalo by to nějaké problémy? nebo jen na redukci by byl problém?
Montáž snímače na hlavní převodovku asi nepůjde, protože tam není díra. A pokud tam je (díra na náhon) tak to není převodovka z Nivy. Navíc by Ti kecal tachometr (redukční převodovka má 1,2 zajíce a 2,135 želvu).
A kabely tam určitě někde jsou (třebas ustřižené). L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 12:03
od Jarda_NIVA1.7
->ZTS:
Ahoj, no v motorovem prostoru mam nezapojených kabelů :) až jsem se divil, že jen 2 závady...

->Luděk Musil:
No teď tam mám převodovku, která není z NIVY, ale už jí zase vypadává čtyřka :(. Přemýšlím, jestli se pustit do té původní, ale mám strach, abych jí nezničil... což se mi povedlo u jedné favoriťácké.
Proč by kecal tachometr, ten je u SPI přeci mechanickej a mám ho zapojenej na redukční převodovce nebo ten snímač se zapojuje někam na náhon tachometru? hledal jsem obrázky na google, jak to má vypadat, ale nikde to není pořádně vidět. :(

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 12:58
od Luděk Musil
Ano.
Elektronický snímač rychlosti si můžeš představit jako malý váleček s oskou vprostřed, který se našroubuje na mechanický snímač/náhon tachometru a z druhé strany už je šroubení na bowden.
Takže vlastní elektronický snímač je Ti k ničemu, pokud nemáš náhon tachometru, který je zasunut v (přídavné) převodovce (já tomu říkám "brko").
A co se týče toho kecání tachometru - tak je myšleno na moment, kdy by jsi snímač rychlosti měl v hlavní převodovce. L.
PS: co máš té převodovce?
PS2: co znamená Vysočina? Tedy kromě té voňavé masové pochoutky :lol:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 13:23
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
ajaj, ten snímač byl na té žigulácké převodovce, kterou jsem tam montoval - ustřižený i s náhonem, doufám, že jsem ho nevyhodil, vůbec si neuvědomuju, kam jsem ho dal, jen, že otvor jsem zaslepil škodováckou mrazovkou. Ještě jsem se divil na co tam jsou ty dráty, když u nivy nic takového nemám :).

Ta původní převodovka byla celkem tichá, ale čtyřka nešla vůbec zařadit, jednou se mi to povedlo a jelo to, ale pak už nikdy. Ta co tam mám teď, tak ta je docela hlučná (asi ložiska na hlavní hřideli a kvalty pískají), kvalty jdou řadit všechny, ale vypadává čtyřka a ještě je nějakej divnej synchron na dvojce. Když je v tahu, tak čtyřka drží, ale jak uberu, tak vyskočí a někdy je problém jí i zařadit.

No na autě si dělám u matky ve Svratce... má z toho hroznou radost... :) Jinak jsem ze Ždírce n.D.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: čtv srp 27, 2015 13:32
od Luděk Musil
Aha :idea: ... takže až zase pojedu na Milovy (mám tam nad rybníkem "chatu") - tak bych se mohl stavit. Možná tam pojedu za nějakých 14 dní - kolem 12. 9. Pravidelně tam (o letních prázdninách) beru ve vodárně pitnou vodu pro tábor.
A neboj se - žigulí převodovka se nedá jen tak lehce zničit tak jako ta favorití parodyje :lol: , navíc je to velmi jednoduchý kus mechaniky :idea: . L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 28, 2015 08:11
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
jj, to budu rád.... já myslel, že tábory jsou jen do konce prázdnin

Snímač jsem našel a namontoval, kabel jsem měl namotaný na náhonu tachometru, ale směrem nahoru k přístrojovce, takže jsem ho neviděl, byl i s konektorem - byl tam ještě odstřižený kus drátů od snímače, horší, že se tím pevná část náhonu prodloužila a jde mi to do držáku převodovky :(, co je na něm ten kulatý SB, vůbec jsem to tam nemohl dostat, náhon je teď docela ostře ohnutý nahoru. Byl jsem to projet, jel jsem teda jen do 50km/h a přišlo mi, že mi teď docela lítá ručička tachometru :(. Jinak snímač funguje a už tam mám jen chybu lambdy. Na lambdu jsem koukal a vypadá celkem nově, když dám novou, nezničím jí tím, že motor docela bere olej? Teď jsem tam dal nejakou přísadu na uvolnění zapeklých stíráků :), pak chci vyměnit gufera na ventilech....
Ještě mě napadá, jestli to nevychází ten náhon s tím snímačem tak blbě proto, že mám redukčku třeba z 1.6 nebo jestli to nesouvisí s tím, že to mám nějak celé posunuté...

Snímač je teda z té žigulácké převodovky, doufám, že niva nemá mít jiný - rozměrově.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát srp 28, 2015 08:58
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:->Luděk Musil:
jj, to budu rád.... já myslel, že tábory jsou jen do konce prázdnin.
Letos už pošesté na Milovech prvních 14 dní v červenci.
Jarda_NIVA1.7 píše:Snímač jsem našel a namontoval, kabel jsem měl namotaný na náhonu tachometru, ale směrem nahoru k přístrojovce, takže jsem ho neviděl, byl i s konektorem - byl tam ještě odstřižený kus drátů od snímače, horší, že se tím pevná část náhonu prodloužila a jde mi to do držáku převodovky :(, co je na něm ten kulatý SB, vůbec jsem to tam nemohl dostat, náhon je teď docela ostře ohnutý nahoru. Byl jsem to projet, jel jsem teda jen do 50km/h a přišlo mi, že mi teď docela lítá ručička tachometru :(. Jinak snímač funguje a už tam mám jen chybu lambdy.
Ad snímač & Co: před časem jsem v ruce držel dva bowdeny s náhonem a kupodivu měly rozdílnou délku o cca 10 cm ... že by :?: :idea:
Tomuto nerozumím:
Jarda_NIVA1.7 píše:... nebo jestli to nesouvisí s tím, že to mám nějak celé posunuté... .
a co si mám jako představit? L.