Stránka 7 z 36
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: ned srp 09, 2015 21:17
od Laďuša
Tak eště tam je mezinápravovej diferenciál. Je dimenzovanej na trvalej provoz v takovým stavu?
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: ned srp 09, 2015 22:02
od Jarda_NIVA1.7
->Laduša: no ten myslím, ten je v přídavné převodovce... to právě nevím, proto se ptám, ono, když budu mít na přední nápravě jinou výšku vzorku než na zadní tak to taky bude muset vyrovnávat
Diferenciál:
Lada 4,44: 9/40 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 21051, 2106, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (21044, 21073)
Fiat 3,727: 11/41 (Argenta, pro Ladu s velkými úpravami a nejistým výsledkem)
Zvažuju, co s tím, víc by mi vyhovoval 3,9 i na předek, nivu jsem zvolil i proto, že je relativně rychlá a stejně budu jezdit 95% silnice, ale potřebuju, aby jí nezastavil ani těžší terén

. Takže buď sjednotit a sehnat dopředu 3,9 nebo udělat odpojování předku a kašlat na to... jezdil bych těch 95% na zadek, ikdyž teda mimo zimy. Jde to v přídavné převodovce upravit tak, aby byly zachovány všechny funkce? Četl jsem, že odpojitelný zadek měl Vik, ale nevím, jestli, když připojil předek, tak to neměl uzavřený?
edit: tak jsem to počítal a když dám na předek úplně nové gumy a na zadek úplně sjeté, tak to vpodstatě srovnám...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pon srp 10, 2015 09:06
od Michael 4x4
Čo o tom odpojovaní predku viem ja tak:
1.) Tuším Majo to mal prerobené tak že buď mal odpojený predok alebo 4x4 s uzamknutým medzinápravovým difom,
2.) Niekde tu je téma o odpojovaní predku, na UA sa dá zohnať systém s možnosťou 4x2 odpojený predok, 4x4, a 4x4 uzamknutý medzinápravový dif. Rovno poviem že je to drahé riešenie. Ale zasa sa len vymení kus za kus a nič netreba prerábať.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pon srp 10, 2015 17:44
od Majo
odporucam 4.1.
Ja mam taky aj v kombiku, ktory ma ovela mensie kolesa a vyhovuje mi viac. Auto je s nim zivsie, spotreba rovnaka aj pri dlhej trase...
Na Nive mam 4.44, v Chevy 4.3 a rozhodne mi to nepride pomale, prijal by som aj 4.7 a to chodim 120+
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: stř srp 26, 2015 21:05
od Jarda_NIVA1.7
->Majo:
Já jsem uz rozhodnutej pro 3.9, niva má redukci, takže pro mě to bude úplně OK, kdybych jezdil jen v terenu, tak bych samo chtěl co nejkratsí. Když už to budu řešit, tak docela dost uvazuju o pevnostním ikdyž myslím, že mě by stačilo jen to zesílené uchycení předního difu.
Dnes jsem si vyblikal závady a 13 - to mě ani nijak nepřekvapilo a potom 24 - hledal jsem, kde vubec má ten snímač rychlosti být a našel jsem, že na přídavné převodovce u náhonu tachometru, tak tam vůbec nic takového nemám

. Mrknu na tu druhou přídavku, co jsem k autu dostal - ta je teda prý KO. Horší, že tam nemám ani kabely k tomu snímači

.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 09:01
od Majo
Neviem ake planujes pouzit kolesa, ale 3.9 je proste prehnany i na seriove 175/80 16. No vsak vyskusas.....
Mne pride Niva strasne rychla i na 4.44:1 a to i na redukcii. Zrovna teraz som do Chevy osadil motor z kombika(stavany na vykon v otackach s chabym krutiacim momentom) a som nuteny jazdit vsade na redukcii, pricom na redukovanej 5 mi to ide 150.... Diferaky 4.3:1 a kolesa cca 250/75 15
Tie kable tam niekde musia byt. mozno su len niekde schovane a maju odtrhnutu koncovku...
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 09:33
od Jarda_NIVA1.7
->Majo:
kola chci ze samíka 195/80 R15, teď jsem hodně najel na 195/65 R16 tam je prostě málo gumy a 2 nivácké disky jsem si poškodil... 1ks dost vážně, že nejde ani vyvážit...
Právě jsem je nikde neviděl, když jsem měl převodovky venku. Jestli tam mám redukční převodovku třeba z 1.6, tak pujde ten snímač vůbec namontovat? potom ještě uvažuji o montáži na hlavní převodovku, dělalo by to nějaké problémy? nebo jen na redukci by byl problém?
tady nás hoši vyfotili v Albánii:
https://www.facebook.com/14190885717121 ... =3&theater
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 11:05
od ZTS
Ahoj, já jsem měl kabely od snímače v motorovém prostoru omotané kolem brzdové trubky!!! Natahoval jsem nové (podle chématu) akorát ty snímače jsou 2. Dražší s kabelem a levnější bez kabelu. Tak jsem vzal ten levnější naletoval dráty a je pokoj!
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 11:25
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:...
Právě jsem je nikde neviděl, když jsem měl převodovky venku. Jestli tam mám redukční převodovku třeba z 1.6, tak pujde ten snímač vůbec namontovat? potom ještě uvažuji o montáži na hlavní převodovku, dělalo by to nějaké problémy? nebo jen na redukci by byl problém?
Montáž snímače na hlavní převodovku asi nepůjde, protože tam není díra. A pokud tam je (díra na náhon) tak to není převodovka z Nivy. Navíc by Ti kecal tachometr (redukční převodovka má 1,2 zajíce a 2,135 želvu).
A kabely tam určitě někde jsou (třebas ustřižené). L.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 12:03
od Jarda_NIVA1.7
->ZTS:
Ahoj, no v motorovem prostoru mam nezapojených kabelů

až jsem se divil, že jen 2 závady...
->Luděk Musil:
No teď tam mám převodovku, která není z NIVY, ale už jí zase vypadává čtyřka

. Přemýšlím, jestli se pustit do té původní, ale mám strach, abych jí nezničil... což se mi povedlo u jedné favoriťácké.
Proč by kecal tachometr, ten je u SPI přeci mechanickej a mám ho zapojenej na redukční převodovce nebo ten snímač se zapojuje někam na náhon tachometru? hledal jsem obrázky na google, jak to má vypadat, ale nikde to není pořádně vidět.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 12:58
od Luděk Musil
Ano.
Elektronický snímač rychlosti si můžeš představit jako malý váleček s oskou vprostřed, který se našroubuje na mechanický snímač/náhon tachometru a z druhé strany už je šroubení na bowden.
Takže vlastní elektronický snímač je Ti k ničemu, pokud nemáš náhon tachometru, který je zasunut v (přídavné) převodovce (já tomu říkám "brko").
A co se týče toho kecání tachometru - tak je myšleno na moment, kdy by jsi snímač rychlosti měl v hlavní převodovce. L.
PS: co máš té převodovce?
PS2: co znamená Vysočina? Tedy kromě té voňavé masové pochoutky

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 13:23
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
ajaj, ten snímač byl na té žigulácké převodovce, kterou jsem tam montoval - ustřižený i s náhonem, doufám, že jsem ho nevyhodil, vůbec si neuvědomuju, kam jsem ho dal, jen, že otvor jsem zaslepil škodováckou mrazovkou. Ještě jsem se divil na co tam jsou ty dráty, když u nivy nic takového nemám

.
Ta původní převodovka byla celkem tichá, ale čtyřka nešla vůbec zařadit, jednou se mi to povedlo a jelo to, ale pak už nikdy. Ta co tam mám teď, tak ta je docela hlučná (asi ložiska na hlavní hřideli a kvalty pískají), kvalty jdou řadit všechny, ale vypadává čtyřka a ještě je nějakej divnej synchron na dvojce. Když je v tahu, tak čtyřka drží, ale jak uberu, tak vyskočí a někdy je problém jí i zařadit.
No na autě si dělám u matky ve Svratce... má z toho hroznou radost...

Jinak jsem ze Ždírce n.D.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: čtv srp 27, 2015 13:32
od Luděk Musil
Aha

... takže až zase pojedu na Milovy (mám tam nad rybníkem "chatu") - tak bych se mohl stavit. Možná tam pojedu za nějakých 14 dní - kolem 12. 9. Pravidelně tam (o letních prázdninách) beru ve vodárně pitnou vodu pro tábor.
A neboj se - žigulí převodovka se nedá jen tak lehce zničit tak jako ta favorití parodyje

, navíc je to velmi jednoduchý kus mechaniky

. L.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát srp 28, 2015 08:11
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
jj, to budu rád.... já myslel, že tábory jsou jen do konce prázdnin
Snímač jsem našel a namontoval, kabel jsem měl namotaný na náhonu tachometru, ale směrem nahoru k přístrojovce, takže jsem ho neviděl, byl i s konektorem - byl tam ještě odstřižený kus drátů od snímače, horší, že se tím pevná část náhonu prodloužila a jde mi to do držáku převodovky

, co je na něm ten kulatý SB, vůbec jsem to tam nemohl dostat, náhon je teď docela ostře ohnutý nahoru. Byl jsem to projet, jel jsem teda jen do 50km/h a přišlo mi, že mi teď docela lítá ručička tachometru

. Jinak snímač funguje a už tam mám jen chybu lambdy. Na lambdu jsem koukal a vypadá celkem nově, když dám novou, nezničím jí tím, že motor docela bere olej? Teď jsem tam dal nejakou přísadu na uvolnění zapeklých stíráků

, pak chci vyměnit gufera na ventilech....
Ještě mě napadá, jestli to nevychází ten náhon s tím snímačem tak blbě proto, že mám redukčku třeba z 1.6 nebo jestli to nesouvisí s tím, že to mám nějak celé posunuté...
Snímač je teda z té žigulácké převodovky, doufám, že niva nemá mít jiný - rozměrově.
Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční
Napsal: pát srp 28, 2015 08:58
od Luděk Musil
Jarda_NIVA1.7 píše:->Luděk Musil:
jj, to budu rád.... já myslel, že tábory jsou jen do konce prázdnin.
Letos už pošesté na Milovech prvních 14 dní v červenci.
Jarda_NIVA1.7 píše:Snímač jsem našel a namontoval, kabel jsem měl namotaný na náhonu tachometru, ale směrem nahoru k přístrojovce, takže jsem ho neviděl, byl i s konektorem - byl tam ještě odstřižený kus drátů od snímače, horší, že se tím pevná část náhonu prodloužila a jde mi to do držáku převodovky

, co je na něm ten kulatý SB, vůbec jsem to tam nemohl dostat, náhon je teď docela ostře ohnutý nahoru. Byl jsem to projet, jel jsem teda jen do 50km/h a přišlo mi, že mi teď docela lítá ručička tachometru

. Jinak snímač funguje a už tam mám jen chybu lambdy.
Ad snímač & Co: před časem jsem v ruce držel dva bowdeny s náhonem a kupodivu měly rozdílnou délku o cca 10 cm ... že by
Tomuto nerozumím:
Jarda_NIVA1.7 píše:... nebo jestli to nesouvisí s tím, že to mám nějak celé posunuté... .
a co si mám jako představit? L.