Tož aby nebyla nuda, začal jsem se v tom vrtat, neb včera jsem měl návštěvu krásné 2101 kluků, kteří se chystají do Rumunska, motor jim běží krásně hladce, ale prý žere 13-15 litrů, zatímco mně žere 10, ať jezdím 50 mezi obcemi na Plzeň nebo spěchám 120 na dlouhé trase.
Oba máme stejný typ
OZONa, typ 2105-1107010-20, oba tak, jak jsme ho koupili nový, ale ukázalo se, že každý ho máme s jiným otryskováním a taky jsou odlišnosti v detailech.
On má rozdělovač s kladívkem, já mám bezkontakt.
Laďka mi v lednu měla problémy na emisích, po přečtení tématu už chápu proč a už mě tak netrápí svědomí - technik prohlásil, že mám chudou směs a vysoké HC. Koukám do protokolu, limit na HC měl nastavený na 500 ppm, CO na 3,5% a 4,5%. Poprvé mě vyhodil s tím že to nereaguje na šroub bohatosti. Teď bych ho kopnul.
Včera jsem se naučil seřizovat aspoň volnoběh - oproti starému weberu mají šrouby jemnější stoupání, takže se zdá, jako že auto nereaguje - točíš a točíš, motor reaguje jen pozvolna, až se mi včera podařilo, že se krásně zklidnil a předl asi 10 minut, aniž by se nějak extra hřál.
Analyzér nemám, ale naučil jsem se stoupnout si v kraťasech za výfuk, než jsem to seřídil, za pár minut jsem měl nohu černou, po seřízení "voní po fialkách"
Nicméně měl jsem za to, že na bohatost a spotřebu v otáčkách má největší vliv kombinace trysek a vzdušníků, teď čtu, že spíš hladina; měl jsem za to, že hladina spíš ovlivní stabilitu zásobování motoru; kdysi jsem měl plovák seřízený jen v jedné poloze a projevilo se to tak, že se zasekával - jedete, jedete, a najednou motor nechce. Chcípne to, nastartujete, jedete dál. Ale dobře, má to tedy vliv na bohatost - předpokládám, že vysoká hladina znamená příliš bohatou směs.
Co ale nevím je ideální otryskování tohohle karbecu pro 2101 1.2, našel jsem jen tohle:
https://twokarburators.ru/tarirovochnye ... 0-20-ozon/
- čili
trysky 107 a 162, vzdušníky 170 a 170.
Vzhledem k tomu, že karbec je původně pro motor 1.3, očekával bych, že tohle otryskování nebude úplně ideální. Na druhou stranu ... předchozí motor s ním jezdil taky za 10, ale to jsem jezdil hlavně po dálnici s maximálkou 165 km/h a občas otáčkami, blížícími se na dvojku k 9000 ot./min., o kterých mi kdysi vyprávěl Vašátor a já mu to nevěřil, že se dá na dvojku jet stovkou
... teď mám další motor, nejzdravější, jaký jsem kdy měl, a tomu se až tak rychle jezdit nechce, byť točit se nechá (snažím se mu neubližovat). Předchozí začínal vydávat zvuky, tak jsem ho odstavil preventivně, aby nedopadl jako ten první, který padl v boji s efekty kouřové clony a menší exploze
Vložka - pánové měli trysky obráceně. Já si je zkusmo přehodil do špatného stavu taky, auto má pořád krásný volnoběh, ale skoro se s ním nedá rozjet, dusí se. Konec vložky, experiment končí.
Dostal jsem ještě sms, že to asi pomohlo a zkusmo měřili spotřebu snad na nějakých 50 km a vyšla jim 6,75. Na takové vzdálenosti ale můžou mít i cca 30% chybu, tak uvidíme podle dalších zpráv. Nicméně já si to jdu asi přehodit zpátky
Čili ve finále dvě skutečná "nějak" fungující otryskování 2105-1107010-20 pro motor 1.2:
Moje: trysky 112 a 150, vzdušníky 170 a 170
Návštěva: trysky 107 a 162, vzdušníky 170 a 170
Žel zapomněl jsem si udělat fotku aut, ale aspoň jsem je opakovaně ponoukal na Ladaforum, tak se tu třeba dříve nebo později objeví
Jinak tohle by vás taky mohlo zajímat
https://twokarburators.ru/regulirovka-p ... stva-ozon/
Každopádně - po přečtení tohohle téma - měním stanici STK.