Stránka 7 z 15
Re: Modrý Valentýn
Napsal: čtv črc 25, 2013 09:23
od tomass
Ještě k membráně: vydrží mi normálně tak 2 roky, možná 2 a půl roku, víc ne. A to i přesto, že se jen koupe v benzínu a proteče přes ní za tu dobu maximálně 15 litrů benzínu. Furt jezdím na LPG. Membrány jsou problematické. Dokonce jedna předposlední hnědá originální se mi rozpouštěla v benzínu a barvila ho na červeno. Z Fiata 126p mi zbyla jedna membrána, kterou mi prodejce sehnal, ale byla na Volvo, jinak stejná. Měla 3 membrány jako na Ladu. Na F126p dělají jen se dvěma, ale i to by šlo použít. Lada má akorát jinak dlouhou tyčku, tak stačilo membránu přehodit. Příště se zkusím poohlédnout po nějakém matroši v prodejně s těsnícími materiály. Třeba těsnění pod karburátor na italské auto stojí v sadě necelé 2 tisíce ! ! ! Jde jednoduše vyříznout a deska na těsnění odolná benzínu a olejům do 160 stupňů Celsia 30x30 cm stojí něco málo přes 100 Kč. Z toho to zvládnu vyrobit 3x. Věřím, že budou mít i benzínovou membránovinu.
Re: Modrý Valentýn
Napsal: čtv črc 25, 2013 12:04
od Vašátor
Když někdo bude chtít benzín ukrást, ukradne ho vždycky. Není nic jednoduššího, než nádrž zespodu provrtat a benzín nechat vytéct. Toto se dělá hlavně u moderních aut, kde je nádrž plastová. Za celou dobu se u nás toto ovšem nestalo, tak ani nepředpokládám, že by někdo měl chuť lézt do kufru. Přičemž na dostání se do kufru
stačí dvěma lidem jen trocha síly a vědět jak na to. Jak? To sem psát nebudu.
Myšlenka, že budu mít v kufru dvě nádrže a rezervu hozenou na podlaze, se mi vyloženě příčí. Kufr má být prázdný a čistý
.
Převaření hrdla nádrže mi přišlo jako nejjednodušší řešení, více se s těma blbcama zabývat nebudu. Předpokládám, že do kufru nepolezou. Jestli ano, to si povíme později
U membrány palivové pumpy a LPG je právě problém ten, že přes ni benzín neteče. Podle toho jak je systém LPG zapojený, jde membrána buď nasucho, nebo tlačí do plného tlaku. Já mám na Oranžádě membránu již 6 let a zatím drží
Re: Modrý Valentýn
Napsal: čtv črc 25, 2013 13:31
od tomass
Mě tlačí membrána do zavřenýho asi o 0,5 m dál umístěnýho ventilu. Což je asi nepatrně lepší řešení, než suchá membrána. Vlastně bych mohl benzínový čerpadlo odmontovat, vyndat tyčku a zaslepit otvor. Nebo tam dát elektrický čerpadlo. To už by ale nebylo asi ono, montovat zpátky čerpadlo, kdybych náhodou potřeboval jet na benzín (jako že nepotřebuju). Nebo kupovat za 1000 Kč čerpadlo, na který se budu koukat. To raději dám koruny do dílu, který má na autě nějakou ušlechtilejší funkci.....a že na něm zrovna moc nešetřím.
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pát črc 26, 2013 19:36
od Vašátor
Přikládám slibované foto. Pozdě, ale přece .... nešel inet
. V podstatě jsem se s tím neštval a těsnící gumu tam nechal. Alespoň to i tak hezky utěsní
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pát črc 26, 2013 20:04
od Laďuša
Dej tam ňákej pozdrav, třeba něco píchavýho, jestli tam bude šmátrat po tmě
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pát črc 26, 2013 20:07
od Vašátor
Hovno s napíchanýma špendlíkama?
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pát črc 26, 2013 20:21
od mceza
V parku posbírej nějaký injekční stříkačky a máš to
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 11:15
od Vašátor
Před nějakým týdnem jsem opět zjistil další věc
. Před projetím auta je v chladícím systému krásná čistá nemrznoucí směs (zimu chladič přežil), po projetí se tato čistá směs mění na hnusnou rezavou sračku a auto pěkně blbě chladí. Včera jsme vyrazili na výlet k Ochozu u Brna - do Mariánského údolí, načež jsem do chladícího systému aplikoval 3l octa a děj se vůle Boží
. Dnes to hodlám vypustit, tak uvidíme.
Navíc po výměně nádrže blbne palivoměr - občas ukazuje, občas ne, spíš ale ne, asi jak se plovák v nádrži válel na půdě 7 let ... časem ho určitě vyměním
. No, ale k věci ... vracíme se tak z výletu, už si to valíme do Žlutého kopce, říkám si jak to hezky jede a najednou cuk...cuk....cukcukcuk ... bléééé ... a bylo po benzínu
. Ještě že jsem si vzal kanystr s benzínem. Tudíž jsem potupně kilometr před domem dolil benzín a tradá
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 12:23
od tomass
Jeden mechanik nám do služebního auta nalil zřejmě nemrznoucí do topení. Podezřívali jsme ho, že tam dal jen vodu, ale hustoměrem nás přesvědčil o opaku. V jiném služebním autě - dříve se šetřilo a dávala se jen obyčejná voda a na zimu různý antifreezy. Celej chladicí systém rezavej až běda. Proplachovalo se to hadicí, tekly mraky uvolněný koroze, ale už se to nikdy nezachránilo.
Do Lady leju poctivě destilku a fridex a vypadá to i po mnoha letech čistý. Jednou jsem dal dokonce 5 letý růžový Fridex (G Plus), ale po tom co prdla membrána u kohoutu topení jsem další dával už zas klasiku Fridex (tu lepší G48) na 2-3 roky. Hadicí u chladiče to pustí za půl roku tak 0,5 litru. Vetšinou v chladným období a po úplným vychladnutí trošku pustí. Za tepla není únik vidět. Je to tím, že hadice jsou na nátrubku chladiče s vůlí a stahuje to sponka. A to mám originální hadice (doufám). Ty původní hadice byly stejný a myslel jsem, že jsou vytahaný, ale nebyly. Ta kraťoučká spojka byla sponkou tak omačkaná, že jsem po 15 letech měnil všechny hadice pro jistotu. Ale stejně ty hadice vydržej u Lady docela dost.......
U palivoměru může zlobit nýtování, což se dá někdy opravit, nebo konektory na káblíkách - ty bejvaj někdy u palivoměru pořádně zaprášený a zoxidovaný. Až pak bych hledal závadu přímo v palivoměru. Takhle mě zlobilo čidlo teploty. Na vibracích tu a tam klesla ručka dolu. Občas, pak měsíc klid a zase. Prohlídnul jsem káblíky, dal nový konektor, zase chvíli dobrý a zase zlobilo. Nakonec jsem čidlo vyměnil (asi po 12 letech) a bylo po problému (zřejmě špatné nýtování v čidle). Kdyby se to dalo najít rychle a hned, vyměnil bych čidlo okamžitě, ohmetrem jsem chybu na čidle nikdy nezjistil.
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 12:47
od Vašátor
Já můžu na 100% říct, že zlobí právě plovák palivoměru
Všechny kontakty jsou v pořádku, původní plovák (zůstal v originální nádrži při výměně) fungoval bez jediného problému. Tento, co jsem namontoval s převařenou nádrží, původně také fungoval bez jediného problému - nicméně posledních 7 let byl i s nádrží na půdě. Nefunkčnost přisuzuji zoxidované rezistorové dráze plováku - tudíž buď se ošoupe anebo plovák bude muset ven.
Nechci ti nějak kecat do chladící soustavy, ale únik 0,5l za půl roku mi přijde docela dost. Hadice chladící soustavy prostě musí držet za všech okolností. Navíc únik bych spíše přisuzoval při provozu, nikoli stání auta. Chladící soustava u Lady je tlaková, chladící médium tudíž spíše unikne při natlakovaném systému - ovšem není to vidět, protože se ihned odpaří. Proto si spousta lidí myslí, že jim chladící kapalina uniká při stání a ono je to přesně naopak.
Lít do chladící soustavy bílý fridex do topení, je nesmysl úplně největší
. Tento fridex totiž rozpouští hliník a u Lady je toho z hliníku víc než dost. Pak je samozřejmě ještě klasický bílý Fridex určený i pro hliníkové motory, G11, G12, G48 ... kapalin je spousta, ale to bysme zase debatovali o něčem, co se tu už několikrát probíralo a navíc toto téma k této debatě není určené
Mno, posekám zahradu a hurá na vypuštění kapaliny .... ještě že parkuju nad kanálem
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 13:16
od tomass
Klidně mi do chladící soustavy kecej.
Takové množství vody pouštěly i původní hadice, proto jsem je měnil. Půl roku dobrý, pak zase dotáhnout sponky a tak pořád. Pak už jsou tak zařízlý, že je člověku tý hadice až líto, ale je tak měkká a pružná, že jí to skoro nic neudělalo. Jasně, že se něco odpaří i za provozu a únik není vidět. Po vychladnutí mívám občas vpravo dole na plechu mikroloužičku, ale ne pokaždé. Častěji a víc v období říjen-březen. Někdy je i pár kapek vlevo pod spínačem ventilátoru, ale velmi málo kdy. Únik jsem na spínači nepozoroval, vždy se táhne mokro z druhé strany, pokud doleze až sem. Spínač mám navíc našroubovaný přes teflonovou pásku. Nechávalo mě to v klidu, když vidím na křižovatce za skoro novými auty loužičky na křižovatkách, což mě tolik zdaleka neuniká. Asi půjdu příště do modrých silikonových hadic. Už jsem to tady u někoho na fotkách viděl. Jsou sice asi dvojnásobně-trojnásobně dražší, než origo, ale to už doufám těsní snad na 100%.
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 13:31
od mceza
tomass píše:Nechávalo mě to v klidu, když vidím na křižovatce za skoro novými auty loužičky na křižovatkách, což mě tolik zdaleka neuniká.
Klimatizace?
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 15:19
od Jelen
Jo, to je asi spíš zkondenzovaná voda z klimošky, taky mi to dělá, dokonce je tam pro to i drenáž. Úniky u novejch aut jsou asi spíš zcela vyjímečné.
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 16:00
od Vašátor
Ja teda nevim, ale ja motam na veskery hadice chladiciho systemu klasicky Motex pasky a nikde ani kapka
. Motex pasky z principu ani zariznout nejdou a zatim vsem hadice drzi. Dulezity je mit priruby ciste, bez usad. A nevim jestli delam dobre, ale pred nasazenim mazu priruby lehce vazelinkou. Ale jak rikam, zatim hadice vsem drzi, bez dotahovani
Jojo, onehda me odchytl soused, co mu to proboha tece z auta .... a byl to kondenzat z klimatizace
Tak, voda vypustena a kupodivu skoro zadne sracky netekly. To jsem zvedav, co me s tim jeste ceka
Re: Modrý Valentýn
Napsal: pon srp 19, 2013 16:59
od tomass
Jestli myslíš Motex páskama plechovou pásku, co se navíjí na rozříznutý čep, nebo jakousi závlačku, tak ty tam byly původně všude i na benzínovejch hadicích (benzín smrděl hned po pár letech skoro pořád). Postupně začaly pouštět. Už mám snad jenom jednu na nádobce ke spojce, jinak všude klasický hadicový spony se šroubem. Pravda, někdy otlačená hadice a nahrazeno novou, nebo ještě předtím hadicová spona. S klasickou hadicovou sponou končí těsnost až u totálně zpuchřelý hadice, kterou obvykle vyměním dřív, než dojde do tohoto stadia. Nedovedu si představit stáhnout Motex-páskou hadici u chladiče s vůlí 0,5 - 1 mm. (i když tam v originále byly) a zrovna tak benzínový hadičky. U těch původních Motex pásek dotažení většinou nepomohlo. Zajišťovala, že hadice nespadne, ale neutěsnila. Třeba tomu dopomůže ta vazelínka, kterou nedávám. Posilovač brzd s motex páskou netěsnil asi po 2 letech. Od té doby je tam klasická hadicová spona asi 16 let a pořád těsní. A nebo s nima neumím....