Stránka 7 z 22

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv led 22, 2015 09:26
od wwwwenca
Chtěl bych to vyřešit takhle.
Tím zničíš to "L" už se to nebude vychylovat.. Prostě to bude jezdít po stejné dráze, jako serie..
To je moje teorie..

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv led 22, 2015 10:52
od Luděk Musil
Zajímavé a účinné řešení :idea: . L.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv led 22, 2015 12:38
od wwwwenca
Díky Luďku..

Takhle nějak si myslím, že by to mělo fungovat.
Když si člověk stoupnul jakoby ke kolu čelem (z boku auta) a zval za horní část kola (jako když se zkouší, zda jsou v háji ložiska nebo čepy) tak mohl celé kolo přitáhnout k sobě. Kolo jsi přitáhl a auto si trochu "sedlo". Což je špatně. Když by se to udělal takhle, už to dělat nebude.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv led 22, 2015 17:23
od wwwwenca
Já sem pro srovnání ještě přídám vedle sebe ty dvě fotky..
Aby byl vidět jednoznačný rozdíl (když se nám to rozdělilo mezi 6. a 7. stranu)

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv úno 12, 2015 17:22
od wwwwenca
Vymyslel jsem pár návrhů jak řešit prodloužení těhlice.
Jsem zvědavý na vaše případné názory...

Tak tady je první:

Konus na horní čep v těhlici se projede aby z něj byla pouze rovná díra (asi by se nemuselo ale bude možno použít širší šroub). Okolí díry (dosedací plocha těhlice a nástavce ) se zarovná do rovna a nástavec se přichytí šroubem o vysoké pevnosti.
Nástavec je rozdělený na dvě části, do horní části se vysoustruží konus odpovídající konusu na horním čepu a tato část se pak přichytí k celku třemi pevnostními šrouby.
Snad je to zaznamenaní na obrázku srozumitelně.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv úno 12, 2015 17:41
od wwwwenca
Varianta druhá:

je v horním uchycení stejná jako varianta první ale s tím, že nástavec bude s korucem vcelku.
To znamená, že by mi soustružník vysoustružil v celku jak konus tak i celé prodloužení (nástavec) a nebo bych zakoupil čep, ten rozebral a konus z rozebraného čepu by se vpravil do nástavce.

Plusy:
Nemusí se zasahovat do těhlice

Minusy:
Konus v tomto případě vlastně postrádá smysl, když v něm není přímo čep.
Koupený extratop silný štoub bude asi pevnější na tah a střih bez celé prodloužení vcelu i s konusem.
Hooooodně velká přesnost aby zárověň došlo k zapadnutí konusu do těhlice a zároveň dosednutí nástavce na styčnou plochu s těhlicí.

Resumé: Takhle varianta je asi nejmíň vhodná.

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv úno 12, 2015 18:10
od wwwwenca
Aby se to co nejvíce zlehčilo, vymyslel jsem způsob otočení horního čepu což by mělo za následek zjednodušení prodloužení - mohlo by být jen z jednoho kusu.
Do horního ramene by se pak vyrobil konický protikus se třemi dírami, aby pasoval místo čepu.

Snad je to na obrázku dostatečně vidět...

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv úno 12, 2015 20:02
od Majo
mne sa paci prva varianta.... :)

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: čtv úno 12, 2015 20:19
od lani
Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: pát úno 13, 2015 20:58
od wwwwenca
Majo píše:mne sa paci prva varianta.... :)
Mě taky.. Ještě uvidím, co mistr soustruhu mi na to řekne..:-)
Jinak ještě vymýšlím takovou "vzpěru" aby se ten nástavec mohl opřít o část těhlice, co se svažuje dolů jako k ložisku.
Kvůli lepší pevnosti. Bude to štoubovací, aby se to dalo sundat..:-)

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: sob úno 14, 2015 07:53
od Majo
wwwwenca píše:....
drzim palce 8)
lani píše:Chcem na nivu kupit sipaky na 16 disky, treba predok podvihnut az tam vojdu?
Co za rozmer? 6.5/16? Idealne by to chcelo priemer aj s dezenom toho konkretneho co zamyslas, pretoze rozny vyrobcovia/rozne rozmery.... Ale vo vseobecnosti uz som videl minimalne dve uplne seriove Nivy so sipakmi(a obe mali velke problemy s bocnym naklonom a cuvanim)....

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: sob úno 14, 2015 20:09
od lani
Ano 6,5/16 mitas. V com bol problem v cuvani?

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: sob úno 14, 2015 21:12
od Majo
v zabere. V pamati mam jeden maly trial z kopca, kde si chalan na prvykrat zle nadisiel a oprel sa naraznikom o pen stromu. Pri pokuse o cuvnutie do kopca a zrovnanie sa, stratil hromadu cennych sekund(alebo mozno mozem napisat minut). Ostatne auta na MTckach na stejnom mieste tiez povacsine nevytocili naraz, ale jednoducho cuvli a sli dalej... Traktoristi problem so zaberom sipov dozadu riesia otocenim prednych gum, ale toto by u offu vyrazne znizilo zaber vpred...

Ak maju aj s dezenom priemer do 73cm tak vojdu, videl som ich vlastne len na nezdvihnutych Nivach, na zdvihnutu to bude podla mojho nazoru aj malo(ale ako tu ludia o mne tvrdia, ja som extremista)...

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: ned úno 15, 2015 16:41
od ropák
Nejde o to jestli vleze nebo ne.Místo se dá udělat vždycky ale jde o to jak bude křížit zadek.Čím větší guma, tím víc je to nahovno :wink:

Re: Přizvednutí nivy

Napsal: ned úno 15, 2015 17:54
od Majo
ked myslis :mrgreen: