Stránka 7 z 8

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 16:46
od MartasBrno
Laďuša, asi tak, navíc když s epíchne dušový kolo, tak se musí vždycky vyzout, opravit, nazout, převážit... Hromada peněz do luftu. Přitom bezdušový kolo stačí zalátnout knotem, ikdyž se to už dělat snad ani nesmí, ale dělá se to furt a funguje to. Trvá to dvě minuty a stojí pár korun.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 17:17
od mirozv
To sa dá spraviť, ak je pichnutá na behúní. Sú na to také "hríbiky". Ak je pichnutá zboku, tak smola, to sa vraj spraviť nedá alebo mi to aspoň nechceli spraviť a musel som kupovať nový plášť.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 21:08
od Sid
MartasBrno píše:Laďuša, asi tak, navíc když s epíchne dušový kolo, tak se musí vždycky vyzout, opravit, nazout, převážit... Hromada peněz do luftu. Přitom bezdušový kolo stačí zalátnout knotem, ikdyž se to už dělat snad ani nesmí, ale dělá se to furt a funguje to. Trvá to dvě minuty a stojí pár korun.
Lenže to lepenie knotom aj stojí za riadny ko..t. Raz som to videl lepiť kolegu na fábii, zalepil, fučalo aj tak, takže repete. Potom to už tesnilo. Ale u mňa to aj tak vyvoláva nedôveru.
Letné sme nechávali obúvať už s dušami. V pneuservise na to nepovedali nič, že by to bola zlá kombinácia. Dokonca sme dostali v ten deň defekt a na druhý deň ho zalepili zadarmo ako reklamáciu.
A myslím, že nieaká finančná tragédia by to nebola. Ale aspoň keď sa duša zalepí, je to dôveryhodné a nie nieaké knoty.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 21:16
od Laďuša
No, jestli zaplácnout díru na duši a nebo na gumě... Podle mě to je prašť jako uhoď.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pát říj 21, 2011 21:37
od Sid
Účel je ten istý. Lenže prelepenie diery veľkým fľakom je istejšie ako zapchatie diery :?:

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: sob říj 22, 2011 13:16
od MartasBrno
Ten knot je normální studená vulkanizace, podmínkou je mít štěstí na šikovný ruce a umět použít ty nástroje kterýma se to dělá. Dvorní technik mi tak pár kol udělal, která jezdí na feldě denně a nejsou problémy. No, dělej si to jak chceš, nějak to dopadne a jestli se s tím jezdí málo, možná to bude jedno...

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: sob říj 22, 2011 13:53
od Hurikán
Laďo - naprosto si pominul rozdíl mezi diskem určeným pro montáž bezdušových pneumatik (má pojistný prolis) a diskem normálním/běžným (žádný prolis nemá). Jestliže totiž obuješ bezdušovku (bez duše) na obyčejný disk, tak sice kolo bude za normálních okolností (disk i pneu v dobrém stavu) těsnit dobře, ale problém může nastat při jízdě. Pokud se totiž "nahroutíš" do zatáčky, dochází vlivem působení značných bočních sil k oddálení boku pláště v místě jeho patky od hrany disku. U disku pro bezdušovky pomáhá pneumatice udržet se na svém místě pojistný prolis, který ale na obyčejném disku není a ten tudíž může zafungovat jako časovaná bomba, neboť při zmíněném oddálení boku pneumatiky se tato může o kousek posunout, tím dojde k "podfouknutí", což v tomto případě znamená okamžitou dekompresi následovanou sezutím pneu. Nastalá skoková ztráta adheze vede ke smyku a k opuštění vytyčené trajektorie jízdy. :idea:

Takže bezdušovky určitě ano, ale jen na k tomu určených discích. ;)

A když už jsme u těch "knotů" - takto "opravit" bych si žádné kolo nikdy nenechal. Jeden čas jsem se o tento způsob opravy zajímal a ve všech seriózních pneuservisech se na mě dívali pomalu jako na vraha. V žádné slušné provozovně tuto technologii nemají. Ví proč a taky mě to tenkrát vysvětlili. Knoty mě nabídli jen ve dvou značně pofidérních pneuservisech, kde bych si nedal zalepit ani duši z bicyklu. Bezdušovka jde opravit totiž buď dobře, nebo knotem. 8)

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: sob říj 22, 2011 17:25
od Křečík Barbuška
Já měl štěstí na opravu knotem bohužel jen jednou a byl jsem velice spokojen s cenou, která byla bezkonkurenční, ale i kvalitou. Nic nefoukalo a najezdilo se s tím mnoho kilometrů bez jediné obtíže.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: sob říj 22, 2011 22:00
od JmJ
a) dnes sem slavnostne prezul oba wergly. potesujici je, ze pneumatiky se pres leto moc nevyfoukly.

b) na 2104 mam myslim vsechna kola na starych rafcich, ktere nebyly urceny pro bezdusove pneumatiky. presto mam na temer vsech kolech bezdusaky. nejsem si ted uplne jisty, mam dojem, ze v jednom letnim a v jednom zimnim kole mam dusi, protoze fungl nove pneu unikaly. s dusemi je to ok. nikdo mi nikdy nerikal neco o tom, ze se duse prodre. zatim jsem s tim po cca 30 000 km nemel problem a to na letnich jezdim celkem na hrane. u starych rafku dost zalezi na tom, aby rafek nebyl moc poniceny rzi.

c) nevite nekdo, jestli se pro 2110 daji sehnat nejake krytky na stredy kol pro plechace? ;-)

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 23, 2011 18:59
od zelvotron
Já tam dal středový pokličky z felície a vypadá to dobře. Ale jestli to použiješ, musíš si na to fixou napsat ©zelvotron :)

Ke zbytku diskuze se radši nevyjadřuju, protože by to nedopadlo dobře :-P

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 23, 2011 19:41
od Marek
Vypadá to jako Felicia Praktik se zvýšenou laminátovou střechou :-D.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 23, 2011 20:33
od mayo456
no ja som na žiguláckom disku typu 2101 nevidel takýto prelis (možno som aj zle pozeral) a napriek tomu na ňom bola obutá OR34 bez duše.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: ned říj 23, 2011 20:56
od zelvotron
Marek píše:Vypadá to jako Felicia Praktik se zvýšenou laminátovou střechou :-D.
No do van+ tomu ještě pár cm nadílky chybí, ale i tak myslím že na Prahu je to dobrý. :)

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon lis 07, 2011 18:42
od Sid
Takže zmena. Podarilo sa nám zohnať 4 fajnové zimné protektory. Je to starý zimný drapákový vzor. Napriek veku okolo 25 rokov sú ešte fajn mäkké a voňajú novotou. Takže je to aj o skladovaní.

Re: "Povinné" zimní pneumatiky

Napsal: pon lis 07, 2011 23:59
od MartasBrno
To bude voda na mlýn! Naposled, když jsem vychvaloval svoje sovětské I 151, z nichž jedna je z roku 1972 a stále se na ní jezdí, málem padaly tragače :-D P.S. skladovaná byla v kufru auta a vozila se v něm skoro 40 let :-D