tavri píše:Musketyr: Obávám se, že na tom něco bude
Sorry
Zákon č. 56/2001 Sb.,se mění takto:
1. V § 13 odst. 1 písm. a) se slova „nebo zanikl účel jejich využití“ zrušují.
2. V § 13 odst. 2 se slova „nebo jejich dalšího využití“ zrušují.
Zákon, resp. jeho novelizace, nabývá účinnosti dnem 1. října 2013
Ve srovnání s původním textem je nadále připouštěno slovo zánik, tím se však rozumí situace, kdy opravdu zanikne, tam bude spadat asi odcizení, totálka, vyšší moc ap.
tak nevím, asi budou lidi "likvidovat" v estonštině podle § 13 odstavce 5
-------------------
V § 37b se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno j), které zní: „j) pořizovat fotodokumentaci stavu přijímaných autovraků.“.[/i] ...............
nikde jsem se nedočetl o tom, že by odevzdané auto mělo být kompletní... dogugluje to někdo?
Shora uvedená fakta si dovolím lehce okomentovat.
Myslím, že ta fotodokumentace je v praxi zase blbost, dá se to samozřejmě (po dohodě se šroťákem) nafotit i před vykucháním, příp.úbytky hmotnosti nahradit šrotem. Horší je povinnost šrotiště vystřihnout VIN a štítek likvidovaného vozidla, přikládají se k dokumentaci. Dá se ovšem směle předpokládat, že ty hory dokumentace nebude nikdo schopen zkontrolovat, navíc "chybička se vždycky může vloudit". A šikovně vystřižené VIN a sejmutý štítek se dá taky lehce nahradit jiným. Otázkou je, jak dlouho budou pak vůbec ještě nějaké vraky, coby zdroje VIN, štítků a hlavně náhradních dílů
dostupné. Tím chci říci, nevyhazujte staré vraky, půjdou v ceně nahoru! Dobrá investiční příležitost!
Zaniklá možnost použití vraku na kurník či jiné bohulibé účely se zatím (do poloviny r.2015) dá nahradit depozitem, jak uvedl LK. Úřad to pak vyřadí bez problému a ochotně sám. Jen předpokládám, že na stanoviště takto úředně zrušeného vozidla nevtrhne ekoteroristické komando a násilně je neznárodněprivatizuje?
* Současně bude zkontrolováno, čím topíte, svítíte, a zda nevyměšujete exkrementy, větší než evropskou normou stanovené.
Likvidace vraku svépomocí podle novely, ale vlastně i původního znění zákona, není přípustná. Většina majitelů takového vraku nebude totiž mít zákonem požadované oprávnění k likvidaci a nakládání s odpady. Tím je současně zodpovězena i otázka, proč má/musí být likvidované vozidlo kompletní (v další pětiletce možná i s neporušeným lakem)
*) Možný další scénář 2015+ vidím takto:
1."Dostavte se k úředně nařízené likvidaci Vašeho (úřadem vyřazeného) vozidla komisionelním sešrotováním dne......" a pro neposlušné poté:
2."Za maření úředního výkonu a neoprávněné držení a nakládání s nebezpečnými odpady se ukládá pokuta..." a to lze třeba každý týden znovu bez omezení. Kdo jednou nezaplatí:
3."Odkoupili jsme pohledávku za Vámi od ..... a sdělujeme Vám, že bylo rozhodnuto o exekučním řízení na Váš veškerý movitý i nemovitý majetek..." A po čase:
4."Zjistili jsme, že jste nereagoval na upozornění našeho úřadu a i nadále nemáte vlastní, družstevní, ani nájemné bydlení. Tím podle zákona.... nevyhovujete jednotné evropské kategorizaci občanů. Dostavte se proto dne..... vykoupaný, oholený a v čistém, nepoškozeném svrchním oděvu i spodním prádle a obuvi, do likvidačního střediska lidských zdrojů v...."
Ve smyslu citovaného zákona se ovšem stane i pouhé skladování použitých ND a vraků automobilů, ať už kdekoliv, nelegálním, tedy i trestným jednáním. Takže pozor třeba na sousedy, kde nejsou dobré vztahy!
Ještě horší je, že i takovou "domácí" výměnu oleje, nemrzky a brzdovky, příp. hydraul.oleje (i jejich obyčejné doplňování v provozu!) by brzy mohl zatrhnout zákaz jejich volného prodeje
, tedy mimo autorizované autoservisy (samozřejmě s prací a poplatečkem za ekolikvidaci).
Jestli zůstane i po uvedeném datu v nějaké formě zachován institut depozitu (dá se asi předpokládat nějaké časové omezení, ale po překročení lhůty by stejně zase muselo přijít úřední zrušení)
je jen ve hvězdách na modrém poli.
Idiotské zákony, sloužící nikoliv lidem, ale jen byznysu, přímo vybízejí lidi k tomu, aby je nedodržovali nebo obcházeli. Ozvláště pak, když to nikdo ani není schopen kontrolovat. Zdá se, že žárovky byly jen takovým zkušebním balónkem. A teď už se to rozjede na plné pecky.
Obávám se, že tak, jako Jules Verne v technice, tak George Orwell ve společensko-sociálních otázkách, byli oba vizionáři, a oba měli ve svých představách o budoucnosti v podstatě pravdu. Ale protože skutečnost v technickém vývoji Vernea o hodně překonala, tak možná i ten Orwell byl taky jen čajíček proti tomu, co globalizátoři na lidi chystají. J.