Stránka 7 z 7
Re: Tatra
Napsal: ned srp 26, 2012 21:14
od MacGyver
Už jsem jí viděl naživo, pěkný to stroj.
Re: Tatra
Napsal: ned srp 26, 2012 21:58
od Hurikán
Jóóó sedmička je famózní mašina! Podíval ses jí i pod sukně? To je teprv žůžo.
Já si ji prošel poměrně detailně. Absolvoval sem asi tříhodinovou odbornou instruktáž. Jediný, co jsem neviděl, tak nádrže zevnitř, protože byly plné.
Ke konci už mě začínala jít hlava kolem.
Re: Tatra
Napsal: ned srp 26, 2012 23:07
od valda1971
Když je to o těch Tatrách, přikládám snímek voňavkové 613 kamaráda spolu s třemi Ladami (třetí je v garáži). I jsem se po letech v ní svezl, je to paráda
Re: Tatra
Napsal: úte srp 28, 2012 12:42
od Laďuša
No mě se teda T815-7 dizajnově vůbec nelíbí.
Re: Tatra
Napsal: úte srp 28, 2012 13:05
od dvk
Re: Tatra
Napsal: úte srp 28, 2012 14:35
od Crocodile
pěkný stroje na fotkách, všechny
Re: Tatra
Napsal: úte pro 24, 2013 12:27
od plavec
Re: Tatra
Napsal: čtv pro 26, 2013 10:45
od Marek
A to si vemte, jaký potenciál ty motory měly. Třeba zrovna T813. Představme si (čistě teoreticky) postavit tenhle motor na dvě turba a Common-Rail. Z původního nicmocvýkonu 250 koní by rázem mohlo být i třikrát tolik.
Re: Tatra
Napsal: čtv pro 26, 2013 12:14
od Mičun
Ale co by tomu řekl klikový hřídel? A uchladilo by se to vůbec?
To by se musel stejně postavit úplně nový motor...
Re: Tatra
Napsal: čtv pro 26, 2013 13:59
od Marek
Klice by to pravděpodobně bylo asi dost jedno. Přeplňování řeší spíš hlavy a písty, ne klika. Jestli by se to uchladilo, to je druhá věc. Vzduchem pravděpodobně ne.
Re: Tatra
Napsal: čtv pro 26, 2013 14:08
od Mičun
To říkám, nový motor. Ale myslím, že i klika by dostávala čočku. Přepňování, větší tlaky, přenášení větší síly na kliku.
Třebas v ČKD je taky napadlo zázračně zvyšovat výkon přeplňováním. Na motor 12V170DR praskli dvě turba a šmitec. Motor měl místo 250 kw asi 600 kw. A praskali kliky, jen to hvízdalo. Div nedaly někomu po makovici...
Re: Tatra
Napsal: čtv pro 26, 2013 17:19
od Marek
Brácha jezdil na vojně s osmikolovou T815, která měla dvanáctiválec (teď nevím, jestli na platformě T111, nebo T813) a ten měl dvě turba. Výkon si nepamatuju, ale onehdy mluvil něco o 460 koních. To by mě zajímalo, jestli ten motor je od základu jiný, nebo jestli je to pořád to samé.