Stránka 7 z 7

Re: Tatra

Napsal: ned srp 26, 2012 21:14
od MacGyver
Už jsem jí viděl naživo, pěkný to stroj.
Obrázek

Re: Tatra

Napsal: ned srp 26, 2012 21:58
od Hurikán
Jóóó sedmička je famózní mašina! Podíval ses jí i pod sukně? To je teprv žůžo. :P :D Já si ji prošel poměrně detailně. Absolvoval sem asi tříhodinovou odbornou instruktáž. Jediný, co jsem neviděl, tak nádrže zevnitř, protože byly plné. :lol: Ke konci už mě začínala jít hlava kolem. :)

Re: Tatra

Napsal: ned srp 26, 2012 23:07
od valda1971
Když je to o těch Tatrách, přikládám snímek voňavkové 613 kamaráda spolu s třemi Ladami (třetí je v garáži). I jsem se po letech v ní svezl, je to paráda :)

Re: Tatra

Napsal: úte srp 28, 2012 12:42
od Laďuša
No mě se teda T815-7 dizajnově vůbec nelíbí.

Re: Tatra

Napsal: úte srp 28, 2012 13:05
od dvk
O víkendu jsme byli na Sahaře :P Teda na akci Sahara ve vojenském prostoru Záhorie. Kamarád vezl brda na T813. Parádní stroj s parádním zvukem motoru, prostě dospělácký náklaďák.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Tatra

Napsal: úte srp 28, 2012 14:35
od Crocodile
:P

pěkný stroje na fotkách, všechny

Re: Tatra

Napsal: úte pro 24, 2013 12:27
od plavec

Re: Tatra

Napsal: čtv pro 26, 2013 10:45
od Marek
A to si vemte, jaký potenciál ty motory měly. Třeba zrovna T813. Představme si (čistě teoreticky) postavit tenhle motor na dvě turba a Common-Rail. Z původního nicmocvýkonu 250 koní by rázem mohlo být i třikrát tolik.

Re: Tatra

Napsal: čtv pro 26, 2013 12:14
od Mičun
Ale co by tomu řekl klikový hřídel? A uchladilo by se to vůbec?

To by se musel stejně postavit úplně nový motor...

Re: Tatra

Napsal: čtv pro 26, 2013 13:59
od Marek
Klice by to pravděpodobně bylo asi dost jedno. Přeplňování řeší spíš hlavy a písty, ne klika. Jestli by se to uchladilo, to je druhá věc. Vzduchem pravděpodobně ne.

Re: Tatra

Napsal: čtv pro 26, 2013 14:08
od Mičun
To říkám, nový motor. Ale myslím, že i klika by dostávala čočku. Přepňování, větší tlaky, přenášení větší síly na kliku.
Třebas v ČKD je taky napadlo zázračně zvyšovat výkon přeplňováním. Na motor 12V170DR praskli dvě turba a šmitec. Motor měl místo 250 kw asi 600 kw. A praskali kliky, jen to hvízdalo. Div nedaly někomu po makovici...

Re: Tatra

Napsal: čtv pro 26, 2013 17:19
od Marek
Brácha jezdil na vojně s osmikolovou T815, která měla dvanáctiválec (teď nevím, jestli na platformě T111, nebo T813) a ten měl dvě turba. Výkon si nepamatuju, ale onehdy mluvil něco o 460 koních. To by mě zajímalo, jestli ten motor je od základu jiný, nebo jestli je to pořád to samé.