Stránka 7 z 69
Napsal: pon zář 06, 2010 17:58
od Laďuša
No vida, o Grantě se v poslední době píše ňák často
http://www.novinky.cz/auto/210630-lada- ... -roku.html
Zajímavá je ta anketa. Z cca 7000 hlasujících jich 28 procent hlasuje, že je zaujala.... To je asi 2000 lidí, to kdyby si jí koupili, tak je to stejně aut jako za posledních 10 - 15 let, ne?
Napsal: pon zář 06, 2010 17:58
od Jakub Metelka
Novým tvarem znaku na přední masce
[ Komentář přidal: Laďuša: po září 06, 2010 19:03 ]
Příspěvek ze sloučeného tématu
Napsal: pon zář 06, 2010 18:30
od Marek
Přiznám se, že mně se nelíbí víceméně ničím. Tvarový zbastlenec několika korejských vozů. A co se týká motorů - nevím, co tam bude, ale vsadil bych se, že "osvědčená klasika", takže opět nic moc.
Napsal: pon zář 06, 2010 18:32
od kuko_
Napsal: úte zář 07, 2010 13:09
od Veverka
Nevíte někdo něco o chystaném motoru 1.8?
Napsal: stř zář 08, 2010 23:23
od Fišer Jiří
Lepší Lada Granta než projekt R 90,neboť kdo považuje projekt R 90 za Ladu je pro mě antiladista!!!!!!!!!
Napsal: čtv zář 09, 2010 14:50
od DJW
No ja osobne bic na sposob rumunskych verklov neuznavam, no fakt je, ze dizajn Granty je hrozny, kdezto na R90 sa da aspon pozerat a vnutorny piestor je hranatejsi (lepsie vyuzitelny napr pre pdnikatelov)
Napsal: ned říj 10, 2010 10:39
od zelvotron
Pod kapotou bude další evoluce samaráckýcho motoru: 21116 (1,6, 8v), bohužel už s "drive by wire"
:
Napsal: ned říj 10, 2010 11:14
od Laďuša
zelvotron píše:bohužel už s "drive by wire"
A to je, pěkně prosím, co?
Napsal: ned říj 10, 2010 11:18
od Saša
Stačí přeložit . Řízení po drátech , jako třeba u Airbusu , nebo všech dnešních autech . Prostě od pedálu plynu vedou jen dráty a veškerá hejblata na motoru ovládá ŘJ .
Napsal: ned říj 10, 2010 11:19
od Laďuša
Saša píše:Prostě od pedálu plynu vedou jen dráty
Aha. Nu tuto je eště dobrý, horší to bude, až dráty povedou i od volantu a brzdy...
Napsal: ned říj 10, 2010 11:23
od Saša
Laďuša píše:až dráty povedou i od volantu a brzdy...
Takové pokusy již jsou vidět na autosalónech . V takto vybaveném voze bych se osobně bál jezdit . A zeptej se pilotů Airbusu (A320 a výš) jak se jim "Fly by wire" líbí .
Jenže "pokrok" nelze zastavit a doba táhel a lanek je nnávratně pryč . Stará Lada pojede i po atomovém výbuchu .
Napsal: ned říj 10, 2010 11:32
od Laďuša
Saša píše:Takové pokusy již jsou vidět na autosalónech .
Jojo, vim o tom. Loni na jednom cvíku ve škole (asi z ňáký elektroniky a nebo z něčeho na ten způsob to bylo) se nam cvičící "chlubil", že tam vymejšlí a navrhujou právě ňáký to řízení bez volantový tyče, jenom elektricky. Načež jsem se prostě ozval a začal s nim lehce o tom polemizovat. Jeho nadšení přešlo, evidentně byl těžce zaskočenej tim, že někdo odmítá opustit fakt, že mechanický spojení je jediný správný (v tutom případě, samozřejmě).
I když je fakt, že na dráze to taky funguje, elektrický brzdiče frčí už asi 30 let.
Napsal: ned říj 10, 2010 11:53
od zelvotron
Jo přesně tak, škrtící klapka je ovládaná elektromotoricky. V podstatě to už používá většina automobilek, nevýhoda je hlavně v prodlevě reakce po sešlápnutí plynu, i když u nových aut už to není tak tragický, ale otázka co za verzi bude v tý Ladě a jak to tam bude (ne)fungovat...
Rozdíl je hlavně ten, že dřív člověk ovládal natočení škrtící klapky, toto řj snímala a na základě toho (a dalších údajů) regulovala ostatní parametry (předstih, vstřik paliva atd...). S elektromotoricky ovládanou škrtící klapkou člověj jenom udá sešlápnutí pedálu a řj si to nějak přebere a rozhodne jestli teda přidá plyn nebo ne (zjednodušeně) proto mě se tenhle systém taky moc nelíbí, ale asi kvůli novým emisním normám to je nutný.
U těch letadel, no Boeing sice používá hydrauliku "s posilovači", ale stejně když ty posilovače vypadnou, tak piloti s řízením nehnou... A u Airbusu jsou narozdíl od aut ty počítače tři, pro případvýpadku atp.
U řízení v autě je myslím požadavek mechanický vazby mezi kolama a volantem danej nějakým předpisem EHK. Naštěstí.
Napsal: ned říj 10, 2010 15:44
od Jarda
No Granta mě zaujala minimálně cenou (nejde-li jen o slib. Před 11 lety jsem kupoval Ladu za dvojnásobek. A z ceny plyne, že by nebude přecpaná elektronikou.
Drive by wire je nutné pro elektronické systémy, např. stabilizační nebo protiprokluzový systém - u něho umožňuje řídící jednotce ubráním plynu zabránit prokluzu kol hnané nápravy i kydž řidič drží plyn na podlaze.