Lada 2190 (Granta)
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No vida, o Grantě se v poslední době píše ňák často
http://www.novinky.cz/auto/210630-lada- ... -roku.html
Zajímavá je ta anketa. Z cca 7000 hlasujících jich 28 procent hlasuje, že je zaujala.... To je asi 2000 lidí, to kdyby si jí koupili, tak je to stejně aut jako za posledních 10 - 15 let, ne?
http://www.novinky.cz/auto/210630-lada- ... -roku.html
Zajímavá je ta anketa. Z cca 7000 hlasujících jich 28 procent hlasuje, že je zaujala.... To je asi 2000 lidí, to kdyby si jí koupili, tak je to stejně aut jako za posledních 10 - 15 let, ne?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
Novým tvarem znaku na přední masce
[ Komentář přidal: Laďuša: po září 06, 2010 19:03 ]
Příspěvek ze sloučeného tématu
[ Komentář přidal: Laďuša: po září 06, 2010 19:03 ]
Příspěvek ze sloučeného tématu
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Přiznám se, že mně se nelíbí víceméně ničím. Tvarový zbastlenec několika korejských vozů. A co se týká motorů - nevím, co tam bude, ale vsadil bych se, že "osvědčená klasika", takže opět nic moc.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Fišer Jiří
- Příspěvky: 312
- Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
- Bydliště: Litvínov
No ja osobne bic na sposob rumunskych verklov neuznavam, no fakt je, ze dizajn Granty je hrozny, kdezto na R90 sa da aspon pozerat a vnutorny piestor je hranatejsi (lepsie vyuzitelny napr pre pdnikatelov)
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
A to je, pěkně prosím, co?zelvotron píše:bohužel už s "drive by wire"
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Stačí přeložit . Řízení po drátech , jako třeba u Airbusu , nebo všech dnešních autech . Prostě od pedálu plynu vedou jen dráty a veškerá hejblata na motoru ovládá ŘJ .
Naposledy upravil(a) Saša dne ned říj 10, 2010 11:19, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Aha. Nu tuto je eště dobrý, horší to bude, až dráty povedou i od volantu a brzdy...Saša píše:Prostě od pedálu plynu vedou jen dráty
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Takové pokusy již jsou vidět na autosalónech . V takto vybaveném voze bych se osobně bál jezdit . A zeptej se pilotů Airbusu (A320 a výš) jak se jim "Fly by wire" líbí .Laďuša píše:až dráty povedou i od volantu a brzdy...
Jenže "pokrok" nelze zastavit a doba táhel a lanek je nnávratně pryč . Stará Lada pojede i po atomovém výbuchu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, vim o tom. Loni na jednom cvíku ve škole (asi z ňáký elektroniky a nebo z něčeho na ten způsob to bylo) se nam cvičící "chlubil", že tam vymejšlí a navrhujou právě ňáký to řízení bez volantový tyče, jenom elektricky. Načež jsem se prostě ozval a začal s nim lehce o tom polemizovat. Jeho nadšení přešlo, evidentně byl těžce zaskočenej tim, že někdo odmítá opustit fakt, že mechanický spojení je jediný správný (v tutom případě, samozřejmě).Saša píše:Takové pokusy již jsou vidět na autosalónech .
I když je fakt, že na dráze to taky funguje, elektrický brzdiče frčí už asi 30 let.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Jo přesně tak, škrtící klapka je ovládaná elektromotoricky. V podstatě to už používá většina automobilek, nevýhoda je hlavně v prodlevě reakce po sešlápnutí plynu, i když u nových aut už to není tak tragický, ale otázka co za verzi bude v tý Ladě a jak to tam bude (ne)fungovat...
Rozdíl je hlavně ten, že dřív člověk ovládal natočení škrtící klapky, toto řj snímala a na základě toho (a dalších údajů) regulovala ostatní parametry (předstih, vstřik paliva atd...). S elektromotoricky ovládanou škrtící klapkou člověj jenom udá sešlápnutí pedálu a řj si to nějak přebere a rozhodne jestli teda přidá plyn nebo ne (zjednodušeně) proto mě se tenhle systém taky moc nelíbí, ale asi kvůli novým emisním normám to je nutný.
U těch letadel, no Boeing sice používá hydrauliku "s posilovači", ale stejně když ty posilovače vypadnou, tak piloti s řízením nehnou... A u Airbusu jsou narozdíl od aut ty počítače tři, pro případvýpadku atp.
U řízení v autě je myslím požadavek mechanický vazby mezi kolama a volantem danej nějakým předpisem EHK. Naštěstí.
Rozdíl je hlavně ten, že dřív člověk ovládal natočení škrtící klapky, toto řj snímala a na základě toho (a dalších údajů) regulovala ostatní parametry (předstih, vstřik paliva atd...). S elektromotoricky ovládanou škrtící klapkou člověj jenom udá sešlápnutí pedálu a řj si to nějak přebere a rozhodne jestli teda přidá plyn nebo ne (zjednodušeně) proto mě se tenhle systém taky moc nelíbí, ale asi kvůli novým emisním normám to je nutný.
U těch letadel, no Boeing sice používá hydrauliku "s posilovači", ale stejně když ty posilovače vypadnou, tak piloti s řízením nehnou... A u Airbusu jsou narozdíl od aut ty počítače tři, pro případvýpadku atp.
U řízení v autě je myslím požadavek mechanický vazby mezi kolama a volantem danej nějakým předpisem EHK. Naštěstí.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
No Granta mě zaujala minimálně cenou (nejde-li jen o slib. Před 11 lety jsem kupoval Ladu za dvojnásobek. A z ceny plyne, že by nebude přecpaná elektronikou.
Drive by wire je nutné pro elektronické systémy, např. stabilizační nebo protiprokluzový systém - u něho umožňuje řídící jednotce ubráním plynu zabránit prokluzu kol hnané nápravy i kydž řidič drží plyn na podlaze.
Drive by wire je nutné pro elektronické systémy, např. stabilizační nebo protiprokluzový systém - u něho umožňuje řídící jednotce ubráním plynu zabránit prokluzu kol hnané nápravy i kydž řidič drží plyn na podlaze.