Stránka 7 z 124

Napsal: úte srp 17, 2010 10:39
od Laďuša
Nechápu, proč by se lidi měli řídit tim, co je někde napsaný, co je daný tabulkou a nebo spotřebou. Někomu se nafta prostě nelíbí a hotovo. Že to míň žere? No a, já chci benzín a basta. Prostě to tak je a když vam se líbí turbo, tak si ho pořiďte, ale nechte bejt ty, co ho nechtějí. Zrovna tak naopak. Nechápu tuty diskuze...

Napsal: úte srp 17, 2010 10:43
od vik2
To TDso bych sem netahal, je to zastaralej motor a kdo vi co ma za sebou. i kdyz teda nekouril a choval se kultivovane.

No a jinak, papir snese vsechno. na papire kde jake auto jede jak blazen, a real je pak jinej.

Jinak ja jel trnavu cca za 9l.

Napsal: úte srp 17, 2010 10:45
od zelvotron
Dobře, ale pořád jsem se tu nedozvěděl, co mě ten motor přináší za výhodu oproti klasický atmosféře s o pár deci větším objemem, zvlášť pokud člověku nečiní větší problémy používat řadící páku.

edit: reakce na Reznu a Marka, tady to tedy dneska zase jede, že člověk nestíhá :mrgreen:

Napsal: úte srp 17, 2010 11:00
od vik2
dobra otazka.

Napsal: úte srp 17, 2010 12:16
od Teepee
Lehké počty, které jsem řešil před rokem.
Peugeot 406 1,8 16V benzin vs 2,0HDi. Pořizovací cena tehdy cca 75 000 vs 105 000. Spotřeba cca 9,5 vs 6,5. Výkon 81kW vs 80kW.
Rozdíl pořizovací ceny 30 000CZK
Rozdíl na 100 km 3 litry paliva
3 litry = 100Kč na 100km dražší provoz na benzin
100Kč se mi do 30 000Kč vejde = 300krát
300*100km = 30 000km.
Takže za 30 000km si začnu užívat úspory v podobě nižší spotřeby.

Při ročním rodinném nájezdu 5 000km (někdy ani tolik ne) je to po 6 letech.
Které z těch dvou aut bude mít pravděpodobně vyšší nájezd km? (většina aut v nabídce má cca 140 000km, víme svoje že...)
Když mi ho někdo, ukradne, někde s ním fláknu, co mě bude mrzet více?
A bude se člověk u HDi muset podívat na otáčkoměr jestli už nastartoval? Tak si užívejte to tr tr tr dr dr dr.
Já nemám co řešit, zatím. Příští auto budu o té naftě uvažovat zase o něco více, přeci jen křivky v grafu to má jiné, technologie je čím dál vychytanější atd...

Napsal: úte srp 17, 2010 12:33
od JmJ
Teepee píše:Tak si užívejte to tr tr tr dr dr dr
nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.

ano, ekonomicke uvahy jsou ok, ja na mych par km taky naftu nepotrebuju, ale rozhodne muzu rict, ze se s naftovymi motory s turbem jezdi dobre, kdyz se chce tak velice svizne a s nizkou spotrebou. Svezte se v rozumnem naftovem aute tak 300 km v kuse po okreskach a pak o tom vynasejte nejake soudy ;-).

Hlavne klid, o nic nejde ;-)

btw na 5000 km rocne, to fakt vyjde levneji najimat taxi :P

Napsal: úte srp 17, 2010 12:52
od zelvotron
JmJ píše:nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.
Tak nevím jestli nejsem přecitlivělej, ale mě to přijde dost výrazný i uvnitř, ani ne tak hluk jako spíš tvrdý vibrace. I když je fakt, že v O2 se to už dá.

Napsal: úte srp 17, 2010 12:57
od JmJ
zelvotron píše:
JmJ píše:nerozumim. uvnitr vybydlene oktavky je proste normalne slyset motor na volnobeh a i behem jizdy je to uplne v pohode, zadny prehnany randal. traktor je slyset venku. vevnitr pohoda.
Tak nevím jestli nejsem přecitlivělej, ale mě to přijde dost výrazný i uvnitř, ani ne tak hluk jako spíš tvrdý vibrace. I když je fakt, že v O2 se to už dá.
asi si precitlivelej :lol: . ja v tom jako spolujezdec tak 20 000 km na dlouhych trasach a nemam s tim zadny problem :-) o2 ma mozna mensi vybrace, ale celkove mi prijde divnejsi nez o1. hlavne pri vyssich tockach tomu rezonuje palubni deska :roll:

Napsal: úte srp 17, 2010 13:10
od zelvotron
To se nabízí otázka, jestli je vůbec možný, aby člověk dlouhodobě jezdící desítkou byl přecitlivěj. Mimochodem jednou se mě jeden známej co jsem ho vez po nastartování desiny ptal jestli je to dýzl :P :mrgreen:

Napsal: úte srp 17, 2010 13:20
od Teepee
JmJ píše:o2 ma mozna mensi vybrace, ale celkove mi prijde divnejsi nez o1. hlavne pri vyssich tockach tomu rezonuje palubni deska :roll:
Hmm, takže O2 má menší vibrace, ale rezonuje tomu palubní deska. O1 má větší vibrace, ale nikde nic nerezonuje. tr tr tr dr dr dr :roll: :roll: :roll:
Opravdu se mi stalo v autobazaru při první (zkušební) jízdě s naším Peugeotem, že jsme do toho zalezli, pán z bazaru za volant, já vedle a manželka zezadu povídá: A to už to jako je nastartovaný, jo?
Až to bude takhle klidně běhat u dieselových motorů, a nebude to znamenat navíc poruchové věci jako dvouhmotový setrvačník a kdoví co ještě, zbyde z nevýhod jenom vyšší pořizovací cena takového auta.
Každá z těch dvou variant má svoje, u mě zatím vede klidný, levnější, ale rozežraný benzín.

Napsal: úte srp 17, 2010 13:31
od zelvotron
Na druhou stranu pokud ten motor není slyšet, tak mě to vadí taky (takže nakonec asi budu fakt přecitlivělej :? :D ), třeba jak ve stovce, odzadu hučí větrák s motorem, blikne červená, vyřadím, brzdím, hučí OR6 a hvízdaj brzdy, zastavím a ticho, tak zkoumám kontrolky oleje a dobíjení jestli to nezdechlo.

Napsal: úte srp 17, 2010 13:38
od vintera
dokud vše hučí jak má, jsem v klidu a vím že jedu.
Problém s nadměrnými vibracemi u Š 1203 jsem řešil vždycky ránou pořádným kladivem a poněkolika pokusech byl na čas klid - vyzkoušeno. :wink:

Napsal: úte srp 17, 2010 14:50
od vik2
sluzebni TDi Octa Tour (to nejlevnejsi česko-turecke stříbro) 77KW
- kraval to dela znatlne vetsi jak benzin. hlavne nad 3500ot.
- vybrace ve volantu, v pedalech,,, znatelne
- pouzitelnej rozsah motoru 1800-2500 (jinak je to mrtvy)-uz chapu proc delaji 7st. DSG

A nejvic me sere jak predni nahon kope do volantu v ruznych jizdnich situacich. Ale bavime se o motoru, tak ani nebudu zminovat priserny sedacky a ostatni ergonomii.

Napsal: úte srp 17, 2010 14:52
od MartasBrno
vintera píše:dokud vše hučí jak má, jsem v klidu a vím že jedu.
Problém s nadměrnými vibracemi u Š 1203 jsem řešil vždycky ránou pořádným kladivem a poněkolika pokusech byl na čas klid - vyzkoušeno. :wink:
předpokládám, že gro je v tom kam tu ránu směrovat že :-)

Napsal: úte srp 17, 2010 15:20
od JmJ
vik2 píše:sluzebni TDi Octa Tour (to nejlevnejsi česko-turecke stříbro) 77KW
- kraval to dela znatlne vetsi jak benzin. hlavne nad 3500ot.
- vybrace ve volantu, v pedalech,,, znatelne
- pouzitelnej rozsah motoru 1800-2500 (jinak je to mrtvy)-uz chapu proc delaji 7st. DSG

A nejvic me sere jak predni nahon kope do volantu v ruznych jizdnich situacich. Ale bavime se o motoru, tak ani nebudu zminovat priserny sedacky a ostatni ergonomii.
O1 ? Je pravda, ze mam zkusenosti jen s radou bussiness. Hluk mi prijde zcela normalni, cestujeme se mi v tom docela pohodlne, kdyz to ridim, tak diselovy motor nemam potrebu tocit vic jak nad 3000, protoze po prerazeni jde nekam k 2500 a akcelerace smele pokracuje. Kopani do volantu ani vibrace sem nepozoroval. Je pravda ze treba fiat marea furt pada z cesty. Staci mensi nerovnost na ceste a skube to volantem jako das.