Stránka 7 z 9

Napsal: úte srp 10, 2010 12:22
od Jelen
Taky si myslím, že by ho nějaký významný ohyb poškodil až po delší době, kdyby byl třeba skladován v tom balíčku několik měsíců, tak bych mu asi nevěřil, ale takhle je to asi fuk. Ale je to tvý auto, tvoje rozhodnutí :-)

Napsal: úte srp 10, 2010 13:00
od zelvotron
Přijde na to jak moc byl seskládanej, jestli po rozbalení na něm nezůstaly viditelný místa ostrýho ohybu nebo zlomu, tak bych to neřešil.

edit: jo nebyl jsem přihlášenej, tak jsem neviděl obrázek, nevypadá to podle něj nějak poškozeně, kladky mají daleko menší poloměry, ale platí co jsem psal (což podle obrázku není).

Napsal: úte srp 17, 2010 12:30
od Teepee
Jsem kouknul pod dekl rozvodů, zjistil že navzdory všem tabulkám je tam už automatická napínací kladka, zatímco mám připravenou starou s pevným napnutím a že řemen vlastně nevypadá vůbec zle:
Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.

Napsal: úte srp 17, 2010 15:30
od Saša
Teepee píše:Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.
Tohle si řekl i Trabantolog (taky zde na fóru) po obhlídce usoudil že to vypadá dobře ...vypadalo , ale pouze 1500 km (tisíc pětset) než se to potkalo .

Napsal: úte srp 17, 2010 17:42
od Křečík Barbuška
Saša píše:Tohle si řekl ...
Podobně tomu bylo i na sestřině meganu ... pak mi jednou volala, ono to nejde nastartovat a když to zkouším tak tam něco praská a kouří, co s tím? ... :mrgreen: .

V tomto byla nepřekonatelná žlutá pětka, tam se třepil řemen asi o křivou kladku. Vždycky jsem jen tu a tam zkontroloval řemen zúžený o 3, místy i 5 mm a zapřemýšlel zda bez přetržky dojedu na Slovensko (200Km). Řekl si, že určitě ano, zkontroloval v kufru pohozený rozvoďák a vyrazil na cestu :lol: .

Napsal: úte srp 17, 2010 20:25
od Hurikán
Pokud počet km dosáhnul tabulkového limitu, tak bych nic neodkládal a měnil. Notabene, když máš díly koupené. Oddalováním nic nevyřešíš. Jenom budeš pokoušet štěstí, tak jako Gerr s použitým těsněním. :D Tyhle věci mají životnost poměrně dobře vypočítanou. Sice bys s původním rozvodem mohl najet třeba dalších 50 tkm, ale taky nemusel. Myslím, že to za ty nervy nestojí.

Jenom si neodpustím malé rýpnutí a to, že pořádný motor má rozvod řetězem. 8)

Napsal: stř srp 18, 2010 08:00
od Teepee
Díky všem za zkušenosti. Když jsem viděl starý řemen ze Sierry, jak z něj koukaly na hranách zubů vlákna, tak mi tenhle přišel jak novej. Ovšem, když to nezaručuje i nadále mechanickou pevnost, budu to řešit.
Problém s díly je ten, že napínací kladku musím koupit jinou (tentokráte podle VINka, ne podle data výroby), a jestli tam mít řemen starý, nebo řemen DAYCO nepoužitý neznámého stáří, neznámých způsobů skladování, mě vede k tomu, že řemen snad raději koupím s tou automatickou kladkou nový (o kterém si ale vlastně můžu říct to samé :roll: ). Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.

ad. Hurikán: když řetězem, tak je zkrátka nejvyší čas se zbavit řemenové 05tky... :lol: :lol: :lol: A koupit si BMW :?: :lol:

Napsal: stř srp 18, 2010 10:01
od JmJ
Teepee píše:A koupit si BMW
nebo tank ...

Napsal: stř srp 18, 2010 12:17
od Hurikán
Teepee píše:když řetězem, tak je zkrátka nejvyší čas se zbavit řemenové 05tky... :lol: :lol: :lol: A koupit si BMW :?: :lol:
:lol: :lol: Je i plno jiných vysoce kvalitních motorů s řetězovým rozvodem a dokonce ani nepocházejí z Mnichova. :P 8) Teď jsem si ale uvědomil, že tohle tvrzení může být pro některé zdejší poněkud kyselým jablkem. :mrgreen:

Napsal: stř srp 18, 2010 14:52
od zelvotron
Hurikán píše:Je i plno jiných vysoce kvalitních motorů s řetězovým rozvodem
Škoda OHV?
Teepee píše:Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.
viděl bych to stejně, ještě si s tím nehnout a odpočítat zoubky

Napsal: stř srp 18, 2010 23:43
od vintera
na třináctce, když jsem ji koupil, vypadal řemen jako nový, majitel říkal něco o výměně, já myslel, že to svým "odborným" pohledem přehodnotím. A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.

Napsal: čtv srp 19, 2010 05:57
od Luděk Musil
vintera píše:A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.
To znám :( . Takový řemen jsem měnil Salwovi na sraze v Příbrami. Jel na orienťák a zůstal stát někde na návsi, po průjezdu celkem kvalitní louže. Zpět jsme ho dotáhli na laně a po rozborce také chybělo na řemeni několik (asi 12 zubů) a klika se vesele točila a vačka s rozdělovačem odmítaly spolupracovat (proč asi? :lol: ). Ale to je trochu mimo dané téma :oops: . L.

Napsal: čtv lis 04, 2010 09:22
od Teepee
Pokračování z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=405
Štěpán píše:
Teepee píše:Právě proto by mě to zajímalo. Už ho mám docela prolezlé, a jako totální vylítanina mi nepřijde.
Napiš výhradnímu dovozci Peugeotu do ČR VINko auta a při troše štěstí ti zjistí kompletní výbavu vozů, výrobní číslo motoru a převodovky a poslední návštěvu autorizovaného servisu s posledním zaznamenaným počtem km. Pak budeš přibližně vědět, kolik tak mohlo to auto najet km. Jinak takovej střed je 20 - 30 000km/rok
To se v podstatě se už také stalo: http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... #pid744888 Výsledkem je soupis výbavy, sedící čísla agregátů a VIN bez garančních údajů.
Pak je tu za 500Kč Autotracer, http://www.zkontrolujsiauto.cz kde podle prvotního nástřelu by měli mít dva údaje o stavu kilometrů. Jenže to budou údaje jistě letité, ze kterých se třeba taky nic nedozvím.

Napsal: pát bře 18, 2011 09:29
od Teepee
Tak další zkušenost s francouzským vozem.
Tak dlouho jsem odkládal výměnu rozvodového řemene, až ... ... ... se mi nabídla možnost nechat to udělat u člověka s výbornou referencí. Doporučil mi ho příbuzný s tím, že k němu jezdí už dlouho, na autě už sám nic nedělá a poté co mu zgenerálkoval motor Nissan Almera Tino 1,8, tak věří, že dovede všechno.
Včera večer jsem si auto přivezl zpět a...

Řemen měl promačkané zuby na plochou stranu, při ohnutí ven zuby je v mezerách silně otlačený, výplet zařezaný v gumě vylézá. Nápisy na řemenu sice odhaleny, ale čitelných je jen pár číslic. Když jsem ho překroutil začal z boku vykukující výplet praskat. :shock:
Vodící kladka má lehkou vůli a při otáčení v ruce lehce šumí-hučí.
Napínací kladka má vůli jak hrom, hučí. :shock:
Vodní pumpa vypadá a chodí stejně jako ta nová co do auta přišla.
Plochý drážkovaný řemen nejeví známky poškození, údajně ale opotřebením drážek už ztratil "klínovité" vlastnosti, nahrazen novým.
Vodící kladka hučí, ložisko má vůli a dokonce při otáčení na prstě zadrhává :shock:
Napínací kladka (cca 3kilový bazmek s pružinou) hučí, ložisko má velkou vůli.

Myslím, že rozvodový řemen a jeho napínací kladka byly vyměněny v hodině dvanácté.

Opravu jsem platil jako celek, ceny jednotlivých dílů nevím, ale našel jsem si je v AutoKelly
Řemen Gates 1064Kč
Napínací kladka cca 1700Kč (nevím jakou značku dali)
Vodící kladka cca 1100 (opět nevím jakou značku dali)
Vodní pumpu použili mojí OMB-Bugatti (dal jsem za ní 1000Kč, nová nejlevnější 1200Kč)
Sada plochého řemene stojí 4896 Kč
nebo samostatně
řemen Gates 550Kč
vodící kladka 1300 Kč
napínací kladka 3200 Kč :?

To mi vyšlo cca 8 700Kč za materiál

Výsledná celková cena opravy 10 000Kč. Materiál údajně cca 7600Kč, zbytek práce.

Když jsem poptával výměnu rozvodů ve značkovém servisu tak mi bylo sděleno 10 000Kč. (v tom jistě nebude nic kolem plochého řemene).

Vzhledem k tomu že je to "ze známosti" a že je to nádherná dílna domácích nadšenců, kteří tam netočí auta pro peníze, myslím, že líp jsem to vyřešit už nemohl, dělat to sám, bude to stát fůru času, mraky pochybností nad výsledkem a cca o 1000Kč víc za materiál, neb nemám nikde žádnou slevu.

Samozřejmě mám k tomu spoustu dalších úvah, ale nebudu s nimi příspěvek prodlužovat.

Napsal: pát bře 18, 2011 10:17
od zelvotron
Já myslel, že díly jsi už měl vlastní?