Stránka 7 z 23
Napsal: čtv říj 14, 2010 20:56
od MartasBrno
Rozdělovač s emusí točit vždycky stejně, v dané pořadí pálení jednotlivých válců. Bez ohledu na to, kde se bere pohon pro něj. pokud tedy vyřešíš mechanickou kompatibilitu, jsou záměnné. Ale je to pracné a někdy může být nespolehlivé.
Napsal: čtv říj 14, 2010 21:02
od luboš
no mě jdeoto esi se ten rozdělovač u feldy kerej je na vačkovce točí stejně jak u lady.
pochopil sem že u tý feldy se otočí motor 2krát a rozdělovač jednou.
Napsal: čtv říj 14, 2010 21:12
od MartasBrno
Jasně, to je u všech aut stejný.
Napsal: čtv říj 14, 2010 21:15
od vintera
MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný.
u aut s motorem čtyřdobým
Napsal: čtv říj 14, 2010 21:19
od MartasBrno
vintera píše:MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný.
u aut s motorem čtyřdobým
ano, jistě, předpokládám, že VW nedělal jiné motory osazené MPi
Napsal: pát říj 15, 2010 05:30
od Luděk Musil
luboš píše:u tý feldy se otočí motor 2krát a rozdělovač jednou
MartasBrno píše:Jasně, to je u všech aut stejný
vintera píše:u aut s motorem čtyřdobým
Vidím, že obzvláště pro mladé a nerozvážné jedince s hlavou plnou ideálů bychom si měli dát trochu (vybrané) teorie z oblasti spalovací motory
.
Takže 4-dobý spalovací motor: každá druhá otáčka je pracovní. V první fázi/půlotáčce "saje", ve třetí fázi/půlotáčce "pracuje". Na základě této rovnice se musí jak vačková hřídel, tak rozdělovač točit polovičními otáčkami klikové hřídele (a je zcela jedno, jestli to bude škoda nebo Tatra, dokonce ani Lada tento princip neporušila
)
Pro úplnost 2-dobý spalovací motor: každá otáčka je pracovní proto i rozdělovač musí točit stejnými otáčkami jako klika. Krásný příklad toho jsou 2-taktní motocykly Jawa, kdy "rozdělovač" je pevně spojen s klikou.
Jo - zapomněl bych na raritu - 6-dobý spalovací motor vynalezený Járou Cimrmanem. Kromě běžných fází sání-stlačení-výbuch-výfuk obsahoval ještě fáze odpočinek a mazání
.
L.
Napsal: pát říj 15, 2010 14:16
od luboš
Teorii motoru jakš takš znám ale včera sem se dotoho nák zamotal....
Mám ještě jednu otázku ta už snad není tak blbá
z jakého auta by se dalo použít palivový čerpadlo? nějaký co je mimo nádrž
Napsal: pát říj 15, 2010 14:34
od Hurikán
luboš píše:z jakého auta by se dalo použít palivový čerpadlo? nějaký co je mimo nádrž
Z prvních íčkových Sierr (cca do rv 88) a myslím i nějakých Escortů. Pozdější verze již měly čerpadlo v nádrži. Určitě by se našlo plno jiných aut, ale já si nteď vzpomínám jen na tato dvě.
Napsal: pát říj 15, 2010 20:48
od rosta
felicia má čerpadlo mimo nádrž,fiat uno taky,myslím že starší auta se vstřikováním...
Napsal: pát říj 15, 2010 20:55
od luboš
Já myslíl že felicia má v nádrži:
http://www.amd-autodily.cz/nezarazeno/palivove-el-cerpadlo.html
Předpokládám že to musí bejt z auta s mpi, spi má menší tlak ne?
Napsal: sob říj 16, 2010 21:12
od MartasBrno
Přesný tlak udržuje pokud vím přepad paliva, čerpadlo tlačí vždycky víc. Ale nevím jak je ot konkrétně tady udělaný.
Napsal: sob říj 16, 2010 22:03
od luboš
To já vím ale když vstřikování potřebuje 3bary tak čerpadlo by měo dávat o něco víc, někde na fóru sem četl že spi má menši tlak....
Napsal: pon říj 18, 2010 15:16
od Saša
Lada 1.7 SPI má seřizovací tlak 1.9 bar .
Napsal: ned lis 21, 2010 22:04
od luboš
Tak už se na tom pracuje, mam všechny díly krom palivového čerpadla.
Akorát nevím kam připojit otáčkoměr RJ má vývod na otáčkoměr ale ten asi fungovat nebude někde sem tu čet že otáčkoměry u íček jsou jiný. Nevěděl by někdo jak tenhle problém vyřešit?
Napsal: ned lis 21, 2010 22:26
od MartasBrno
někde je tu téma, ale dokud to nevrčí, nemá to smysl.
Zde:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... %E8kom%ECr