Stránka 7 z 9

Napsal: ned čer 14, 2009 22:45
od Jelen
Tady někomu dost smrdí od úst :-D

Napsal: pon čer 15, 2009 05:30
od Pája
Já osobně sem teda neslyšel nikoho, že by řikal, jak má rychlýho golfa a všem žigulům ujede. Nevim, co tady šaškujete. Vyskakovat si na jednoho z nejslabších čtyřkovejch golfů to je teda vodvaha... :roll:

Napsal: pon čer 15, 2009 09:53
od Honza 21061
Atexi, vyzývám tě v Trnavě na sprint! :twisted: Budu muset zchladit motor po páteční delší jízdě, tak si to na trojku na půl plynu dám a dlužím ti porážku z loňska... Tommela taky, i když ten má zatím sériovku a tam by to bylo jasný. :)
Ale řikám, pijánko pijánko...

Jinak si myslím, že to červ nechtěl moc honit, na tom videu to vypadá jako klasická tatínkovská jízda. On by se i ten Golf dokázal rozhulit, ale proti upravenýmu a odlehčenýmu Žigulu by beztak moc šancí neměl.
Koberce vyčistit půjdou, nejsem profesionál, ale v tomhle oboru je jich dost.

Pája: Přečti si to zpátky, červ jel na sraz očividně přesvědčen, jak tam natrhne gule každýmu Žigulu. Teď má aspoň důvod přemejšlet o chiptuningu. :D

Napsal: pon čer 15, 2009 10:29
od Pája
Tak sem si to podruhý přečet a nikde sem nenašel nic o tom, že golf je rychlejší než žigul. Navíc čiptuning ti přidá na atmosféře prdlajs.

Napsal: pon čer 15, 2009 11:01
od Marek
Konkrétně u tohoto motoru přidá odladění řídicí jednotky pět až osm koní, což skutečně nestojí za řeč. Spíš je možné, že by trochu narostl točivý moment v nižších otáčkách, ale vzhledem ke konstrukci motoru je to málo pravděpodobné. Čili musím dát za pravdu Pájovi, že u tohoto motoru je to o ničem. Bylo by to dost málo muziky za dost hodně peněz. I z tohoto důvodu renomované chiptuningové firmy tyto úpravy nenabízejí. A je to taky proto, že do těchto motorů (a například i do motoru 1,4i/16V 74kW ve Fabii nebo 2,8i/24V V6 u Superbu) je už z výroby nalito téměř maximum, které z toho lze dostat, proto jakákoli úprava může způsobit snížení životnosti už tak dost namáhaného motoru a rovněž zvýšení emisí (což v důsledku znamená porušení předpisů o EU normách).

Když se podíváte třeba na stránky www.cimbu.cz (jedna z nejznámějších firem zabývajících se profesionálními úpravami jednotek), úpravy motorů 1,4i/16V 74kW u Fabie v jejich nabídce nenajdete, a to z důvodů, které jsem tu uvedl. Ani Superba 2,8 V6 neupravují, patrně ze stejného důvodu. A když se podíváte na motor AGN 1,8i/20V 92kW u Octavie I, zjistíte velmi snadno, že změna výkonových parametrů tohoto motoru je velmi malá (a stojí dost peněz). Prostě u víceventilových motorů atmosférického plnění je změna dost malá a málokdo tedy chce investovat prachy do něčeho, co ve finále skoro nepozná.
Oproti tomu u běžných atmosférických motorů dvouventilové technologie jsou mnohdy změny výkonových parametrů dost znatelné. Je to dáno tím, že ve většině případů jsou tyto motory uškrcené z fabriky kvůli spotřebě nebo spíš kvůli ceně vozu a tudíž se tu nabízí dost velký prostor ke změnám. Kupříkladu Felicia 1,3 MPi/50kW či Fabia 1,4i/8V 50kW se po úpravě promění ve slušné dračice, stejně tak třeba motor 1,6i/8V ve Felicii (kde se nad rámec úpravy jednotky ještě mění vačka).
Samozřejmě přeplňované motory nabízejí nejširší pole úprav, a to díky jejich dispozicím. Z výroby jsou díky marketingu úmyslně škrcené na výkonu a od toho se odvíjí cena. Proto třeba z motoru 1,9 TDi/81kW můžete velmi snadnou (a ne drahou) úpravou SW jednotky docílit výkonových parametrů kolem 100kW a 300Nm. Pokud v součinnosti s úpravou SW upravíte i HW, jsou možnosti ještě mnohem větší (ale to už něco stojí). Například já jsem se s motorem TDi 81kW dostal po úpravě turbodmýchadla, vstřikovačů a mezichladiče na 362Nm a 125kW, což vzhledem ke šrotovým cenám dílů vyšlo na pakatel. Turbo, IC, spojkový set a vstřikovače vyšly úhrnem na 10000 Kč, chip mám za cenu měření na brzdě, tedy za 1800 Kč.

Napsal: pon srp 10, 2009 19:34
od červ
golf stále v pohodě bez investic najeto zatim od koupě 5500 a v pohodě jen odešel brzdovej spinač za 150 kč jen mam stale špinavej kufr. i s jinym kobercem je to špinavé

Napsal: úte srp 11, 2009 14:13
od PEET
jj tak to je dobře, ať pořád slouží a ještě sním ujedeš více km bez nehod :shock:

Napsal: úte srp 18, 2009 19:10
od červ
PEET píše:jj tak to je dobře, ať pořád slouží a ještě sním ujedeš více km bez nehod
jo bude vybral jsem si dobře

jedu na mimon pojede taky někdo ?

Napsal: ned srp 23, 2009 12:51
od PEET
Jaká byla Mimoň?? foto

Napsal: stř srp 26, 2009 20:52
od červ
Mimon byla dobra

Napsal: ned říj 04, 2009 20:48
od PEET
čekám na ty fotky

Napsal: čtv lis 05, 2009 23:20
od červ
Tak zatim 10 000 km a bez problému jak tu dost lidí řikalo že to je nejhorší motor vůbec si na něj nemůžu stěžovat a stale bez investic jen benzin .
tětka jsem si nechal dělat folie a jsou suprové .

Napsal: čtv lis 05, 2009 23:23
od PEET
Foto????

Napsal: čtv lis 05, 2009 23:26
od Jelen
Deset tisíc je tak průběh na měnění oleje, ještě aby to začlo bejt poruchový. Že je to dobrej motor tvrď, až najedeš aspoň 100 000.

Jaký fólie jsi si nechal udělat? Zrcadlovký, nebo černý? Co to stálo? Taky nad tím uvažuju.

Napsal: pát lis 06, 2009 10:05
od Marek
Nikdo tu netvrdil, že je to špatný motor z hlediska konstrukčního - to je právě naopak. Říkal jsem, že jízdní vlastnosti toho motoru (znamená to průběh točivého momentu) je k ničemu. Navíc ten motor má dostávat 98-oktanové palivo kvůli extrémně vysokému kompresnímu poměru, což je trochu přepych při dnešních cenách. A pokud toto palivo nedostane, má vyšší spotřebu a horší jízdní vlastnosti.

S tímto motorem v GIV jsem něco odjezdil, takže ho znám opravdu dost dobře.