také jsem tam ty Buchanky vesele zaregistroval....dvk píše:Jojo, 2x UAZ 452. 1ks "leštěnka" na srazy, 1ks lesovůz na takové to domácí žvýkání - zahrada, sad, les.
Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Moderátor: Moderátoři
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Já bych to trochu upravil.. Zaregistroval jsem tam HLAVNĚ ty Buchankyvalda1971 píše:také jsem tam ty Buchanky vesele zaregistroval....dvk píše:Jojo, 2x UAZ 452. 1ks "leštěnka" na srazy, 1ks lesovůz na takové to domácí žvýkání - zahrada, sad, les.
-
- Příspěvky: 2048
- Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
chudák kombíček spíš na nissana bych to hodil to železo
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Měsíc se s měsícem sešel a konečně přišla zima. Vážka od podzimu změnila stanoviště, již nestojí pod duby, ale nyní stojí pod ořechem - stále čekáme na jaro a nové prahy. Trošku mě mrzí, že letošní zimu tuto driftmachine nevyužiju, na druhou stranu s větším bráškou se dá taky dobře vyblbnout Mám půjčený osciloskop C1-55, tak se s ním po večerech učím zacházet a až bude trochu počasí, chystám se konečně prověřit lambda sondu. Vlastně už leta nefunguje jak má, a to ani nyní, když jsem koupil fungl novou Božku.
Jinak sem se zase po roce konečně dostal k zahrádce na Terrano, tak se po večerech bavím a letos už to vypadá nadějně, letos už to snad dám Už je hotová aj pozinkovaná, příští týden pro ni jedu. Pak už jenom namašlit připravené světla a tradá, rekonstrukce domu může pokračovat
http://dvk.blbeckove.com/technika/Nissa ... ?newGD&225
Jinak sem se zase po roce konečně dostal k zahrádce na Terrano, tak se po večerech bavím a letos už to vypadá nadějně, letos už to snad dám Už je hotová aj pozinkovaná, příští týden pro ni jedu. Pak už jenom namašlit připravené světla a tradá, rekonstrukce domu může pokračovat
http://dvk.blbeckove.com/technika/Nissa ... ?newGD&225
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Zahrádka parádní, to sis pěkně zasvařoval. Jen nechápu, jak někdo může dobrovolně svařovat s touhle kuklou.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Díky díky. No kukla .. ... se svářečkou jsem dostal nějakou noname samostmívačku, ale ta šla rychle do háje ... naštěstí dřív než oči. Hodně jsem sháněl zkušenosti s různýma kuklama a cca za rok sondování sem tak nějak nabyl dojmu, že levnější samostmívačky nemají smysl, takže šetřím na Speedglass řady 9100, a zatím používám tuhle vykopávku. Co si budem povídat, je to veliká radost ale tak dá se, a mám aspoň jistotu že je to 100%. Ten čínský samostmívací šunt se sice tvářil, že samostmívá, ale po třech hodinách vaření člověk marně přemýšlel, proč ho bolí oči a má nablikané jak zamlada. Co ty máš za kuklu ? Ono je to těžké, když se tím člověk neživí, tak se taková investice špatně obhajuje, na druhou stranu - zrak mám jenom jeden.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Já mám už asi 7 let stmívačku, co mi doporučil prodejce ve svářecí technice, tenkrát stála asi 1700 Kč. Není to nic profi, ale pořád funguje a nikdy jsem neměl pocit, že bych měl nablikáno. Když jsem ještě vařil ve fabrice, tak tam kupovali stmívačky kolem 1000 Kč a taky to fungovalo bez problémů. Nikdo si neztěžoval, že by byly špatný. Ale to se asi nepozná v tak krátkým časovým horizontu. Každopádně já bez stmívačky naprosto nejsem schopnej dělat. Často v jedný ruce držím hořák, v druhý držím třeba lampu, abych pod autem vůbec něco viděl a kdybych si měl ještě sklápět obyčejnou kuklu a přitom se nepohnout, abych se potom trefil drátem do dírky o průměru 5 mm, tak bych s tím seknul a šel od toho.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Tak to jo, pod autem je to něco jiného, takhle na dílně na ponku se ještě s klasikou jakš takš dá. Ale než budu vyvařovat Ladu, tak bych chtěl tu samostmívačku už pořídit.
Čekají mě komplet prahy i s výztuhama, ale jak jsem se díval na tvoje fotky, asi tam raději zavařím jekl
Čekají mě komplet prahy i s výztuhama, ale jak jsem se díval na tvoje fotky, asi tam raději zavařím jekl
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Ani na dílně bych bez stmívačky nedal ani ránu. Já jsem na ní zvyklej celou dobu co svařuju a oproti normální kukle je to neskutečnej rozdíl.
Jekl do prahů bych nedával. Už mi došly originál výztuhy, tak jsem nad tím přemýšlel a příště bych tam dal pás plného 1,5 nebo 2 mm plechu. Možná i ocelového, ne hlubokotažného. Nová auta mají vnitřní plechy a výztuhy z 2 mm tvrdého plechu a vnější opláštění ze šlupek 0,6 - 0,8 mm hlubokotažného a ta pevnost těch výztuh je strašná. Chvíli jsem opravoval bouračky a třeba vnitřní výztuhy jsem mlátil 2500g kladivem na kovadlině a zaboha to nešlo srovnat.
Jekl do prahů bych nedával. Už mi došly originál výztuhy, tak jsem nad tím přemýšlel a příště bych tam dal pás plného 1,5 nebo 2 mm plechu. Možná i ocelového, ne hlubokotažného. Nová auta mají vnitřní plechy a výztuhy z 2 mm tvrdého plechu a vnější opláštění ze šlupek 0,6 - 0,8 mm hlubokotažného a ta pevnost těch výztuh je strašná. Chvíli jsem opravoval bouračky a třeba vnitřní výztuhy jsem mlátil 2500g kladivem na kovadlině a zaboha to nešlo srovnat.
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Tak už ju mám ! Speedglas 9100XX je doma. No fantázia ...
Zahrádka na Teráno dokončená namontovaná, žárový zinek + stříbrný komaxit. Už je i pokřtěná, pár OSBček už odvezla.
http://dvk.blbeckove.com/technika/Nissa ... ?newGD&265
Na Ladě se toho přes zimu moc neudálo, ale to neznamená, že by nebylo nic v plánu. Plány jsou obrovské. Vybavení je. Díly jsou. Už jen ten čas .. to je muška.
A ještě jedna z výletu za krásami a svatbami severu.
Zahrádka na Teráno dokončená namontovaná, žárový zinek + stříbrný komaxit. Už je i pokřtěná, pár OSBček už odvezla.
http://dvk.blbeckove.com/technika/Nissa ... ?newGD&265
Na Ladě se toho přes zimu moc neudálo, ale to neznamená, že by nebylo nic v plánu. Plány jsou obrovské. Vybavení je. Díly jsou. Už jen ten čas .. to je muška.
A ještě jedna z výletu za krásami a svatbami severu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
To jsi se pěkně plácnul přes kapsu. Taky by se mi líbila, zdá se mi že v tý mojí už nějak špatně vidím. Máš s těmi bočními průzory nebo bez?
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka"
Yellow01 píše:Zahrádka parádní, to sis pěkně zasvařoval. Jen nechápu, jak někdo může dobrovolně svařovat s touhle kuklou.
Normálne. S ničím iným nerobím. V neprístupných priestoroch zas používame autogénové okuliare s 10 - nami sklíčkami a na nich je taká kožená maska na tvár. Tiež si tie sklíčka treba sklápať. A žiadny problém. Proste sila zvyku..
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Boční průzory tam jsou a v balení jsou na ně záslepky, když by ti nevyhovovaly. Mám je ale odkryté, vůbec to neoslňuje a přehled na pracovišti je perfektní Žádná láce to teda není, však sem si na ní dával bokem skoro rok. Taková investice už taky musí doma projít schválením .. ale pro dobrou věc ... nebyl problémYellow01 píše:To jsi se pěkně plácnul přes kapsu. Taky by se mi líbila, zdá se mi že v tý mojí už nějak špatně vidím. Máš s těmi bočními průzory nebo bez?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Asi taky budu muset začít dávat bokem
Re: Tomáš - VAZ 21044i "Vážka" a další povozy
Ahoj všem ! Po dlouhé době se hlásím opět s nějakýma novinkama - tentokrát s novinkama z PLR ! Pojďme se podívat, jaké technologické vychytávky dnes hýbou Čínou Evropy a třeba se i společně zamyslet, "kde udělali soudruzi chybu". Dovolím si na úvod stručný úvod.
Před nějakou dobou jsem zde dával foto denního svícení na Terrano. Světla jsou velice pěkná, svítí velice dobře a jsou dokonce i homologovaná, čemuž samozřejmě odpovídala i cena. Přes všechny klady ovšem po zapnutí brutálně ruší CB, a to tak, že spojení na více jak 200m prakticky nelze navázat. Nelze ani poslouchat - se squelchem vytočeným na 8/10 se není čemu divit. Již delší dobu jsem tedy uvažoval nad nějakým odrušovacím filtrem, z diskuzí sem si vyčetl schéma, a zbývalo již "jen" ho vyrobit. To by obnášelo cestu na huru, hrabání v zaprášených krabicích, chvilka experimentování, zapojování, hledání krabičky atd. Snad proto je to už skoro rok, co sem se na to chystal, nicméně ne jen hraním s odrušovacím filtrem živ je člověk, je tu spousta takových těch věcí jako dům, rodina atd. Když jsem onehdá v prodejně autodílů uviděl instantní řešení v podobě hotové odrušovací krabičky, celkem rychle sem se tedy nechal zviklat a za mrzkých 168Kč se těšil na poslech kamioňáků, protože typické odpolední výroky "kurva kdyby ten Přerov zavezli hnojem, tak se nic nestane" mi po roce rádiového ticha už opravdu chyběly.
Nu ... dost řečí, pojďme se podívat na ten zázrak. Je opravdu podivuhodné, kolik vychytávek se výrobci podařilo vměstnat do něčeho tak jednoduchého.
Povšimněte si prosím, jak chytře je využito uvinerzálního obalu, který je designován co možná nejobecněji a zjevně je společný pro celé portfolio výrobků. Nelze než jen s povzdechem snít o tom, co všechno ještě výrobce nabízí za další akcesory. Použití unifikovaného obalu bude zcela jistě i ekologické. O kurwa !
Před montáží se doporučuje prostudovat návod. Zde nám výrobce vychází vstříc a je vidět, že konečně někdo pochopil znechucení uživatelů probírat se desítkami stránek plných upozornění, co vše se s výrobkem nesmí dělat a na co vše se nevztahuje záruka. Nic takového zde nenajdete, návod je koncentrovaným výtažkem nutných informací a jeho přečtení vás alespoň nezdržuje od montáže - o to tu přece jde, že !
Nicméně je možná trochu škoda, že si výrobce nedal více práce s označneím třeba barev vodičů nebo nedejbože vstupu a výstupu, zřejmě zde sází na inteligenci uživatele, protože každý přece ví, že plus je červená, a ten druhý drát teda musí být mínus. Vstup a výstup by u LC filtru snad nemusel hrát roli, tak pojďme na to. Krabičku zapojíme tak nějak intuitivně přes pojistku, na zbylý drát dáme výstup, černý drát bude asi zem, určitě, jak jinak.
Bohužel jak jistě tušíte, zařízení nefungovalo. Nefungovalo tak, že na výstupu se neobjevilo žádné napětí a světla se tak kupodivu nerožly. Hmm ... zřejmě jsem navzdory návodu zapojil zařízení špatně a přehodil jsem vstup a výstup. Po přehození ovšem zařízení stále nefungovalo, ba co víc, začlo vydávat, jak to říct, ... čichové a optické efekty (prostě zakouřilo a zasmrdělo). To byla zhruba chvíle, kdy mi před očima vyvstal obraz, jak pokládám na pult peníze, prodavačka je bere, trhá z pokladny lístek, pokládá jej na pult, já beru krabičku, dávám ji do batohu a průvan otevřených dveří odnáší paragon až na kraj pultu, kde ho naštěstí briskně chytá prodavačka a neúprosně jej krčí a háže do koše. Ano, jako již mnohokrát, opět sem se nepoučil a nevzal si lístek z pokladny. Pche, přece si nebudu brát lístek od něčeho tak banálního. Pche, co se na tom může pokazit.
Další osud krabičky byl zpečetěn. Vzít z basy ulamovák a otevřít filtr bylo dílem okamžiku. Ohromení, které mě čekalo při průzkumu filtru mi však vydrželo ještě dlouho potom a snad by i vydalo na samostatný článek. No ale páč by to nikdo nečetl, tak to raději píši jen takto stručně. Skutečně, je neuvěřitelné, kolik převratných řešení se výrobci podařilo vměstnat na desku plošných spojů o rozměrech 2x4cm se čtyřmi součástkami.
Základem je samozřejmě tlumivka. Tato konkrétní tlumivka má 4 nožky, z nichž na dvě je vyvedeno vinutí a dvě jsou nezapojené a drží zapájenou tlumivku na místě. Potuď dobrý, kdyby ovšem výrobce nepoužil velice netradiční řešení, totiž že tlumivku zapájel otočenou o 180°, čímž do obvodu jsou zapájeny nezapojené nožky a zapojené nožky jsou zapájeny "do vzduchu". Tím je tedy odhalena příčina prvotní disfunkce a my můžeme jít dál. Další na řadě je elektrolytický kondenzátor. Hned je jasné, že praskl a vytekl z něj elektrolyt a také je hned jasné proč. Nožička skromě označená jako "-" je zapájena do obvodu, končícího červeným drátem. Simply klewer ! Třetím originálním prvkem je použití diody, která v propustném směru spojuje červený drát s černým drátem, laikovi by to mohlo celé připadat jako zkrat. I zde je však ukrytá finta, kdy se výrobce zkratu bravurně vyhnul přeškrábnutím plošného spoje těsně před místem, kdy by proud tekoucí přes diodu dosáhl černého drátu. Schéma celé věci by se dalo nakreslit asi nějak takto:
Elektronika není úplně mou nejsilnější stránkou, nějaké povědomí mám, ale su spíš samouk-amatér a pořád mi vrtá hlavou výčitka, jestli jsem nějakou blbost neudělal já při zapojení. Toto netradiční řešení na mě však silně zapůsobilo a od pátku ve volných chvílích stále uvažuji, co tím chtěl výrobce vlastně říct a jestli se jeho výše zmíněná invence v podobě univerzálního obalu pro celé portfolio výrobků neobrátila proti němu tím, že krabička označená jako LC filtr je vlastně něco úplně jiného. Něco jako odpojovač denního svícení v autě nebo tak.
Na závěr bych se chtěl těm, kteří dočetli až sem čekajíce nějaké famózní rozuzlení, napětí a akci, omluvit, ale v úterý sem byl reklamovat den starou novou štětku do komína, ve čtvrtek sem byl oblažen tímto výkřikem elekreténiky a v pátek se nám posrala pračka. Mějte prosím soucit se zbytky nervů milovníka starých poctivých věcí s odporem ke věcem spotřebním.
Tom.
Před nějakou dobou jsem zde dával foto denního svícení na Terrano. Světla jsou velice pěkná, svítí velice dobře a jsou dokonce i homologovaná, čemuž samozřejmě odpovídala i cena. Přes všechny klady ovšem po zapnutí brutálně ruší CB, a to tak, že spojení na více jak 200m prakticky nelze navázat. Nelze ani poslouchat - se squelchem vytočeným na 8/10 se není čemu divit. Již delší dobu jsem tedy uvažoval nad nějakým odrušovacím filtrem, z diskuzí sem si vyčetl schéma, a zbývalo již "jen" ho vyrobit. To by obnášelo cestu na huru, hrabání v zaprášených krabicích, chvilka experimentování, zapojování, hledání krabičky atd. Snad proto je to už skoro rok, co sem se na to chystal, nicméně ne jen hraním s odrušovacím filtrem živ je člověk, je tu spousta takových těch věcí jako dům, rodina atd. Když jsem onehdá v prodejně autodílů uviděl instantní řešení v podobě hotové odrušovací krabičky, celkem rychle sem se tedy nechal zviklat a za mrzkých 168Kč se těšil na poslech kamioňáků, protože typické odpolední výroky "kurva kdyby ten Přerov zavezli hnojem, tak se nic nestane" mi po roce rádiového ticha už opravdu chyběly.
Nu ... dost řečí, pojďme se podívat na ten zázrak. Je opravdu podivuhodné, kolik vychytávek se výrobci podařilo vměstnat do něčeho tak jednoduchého.
Povšimněte si prosím, jak chytře je využito uvinerzálního obalu, který je designován co možná nejobecněji a zjevně je společný pro celé portfolio výrobků. Nelze než jen s povzdechem snít o tom, co všechno ještě výrobce nabízí za další akcesory. Použití unifikovaného obalu bude zcela jistě i ekologické. O kurwa !
Před montáží se doporučuje prostudovat návod. Zde nám výrobce vychází vstříc a je vidět, že konečně někdo pochopil znechucení uživatelů probírat se desítkami stránek plných upozornění, co vše se s výrobkem nesmí dělat a na co vše se nevztahuje záruka. Nic takového zde nenajdete, návod je koncentrovaným výtažkem nutných informací a jeho přečtení vás alespoň nezdržuje od montáže - o to tu přece jde, že !
Nicméně je možná trochu škoda, že si výrobce nedal více práce s označneím třeba barev vodičů nebo nedejbože vstupu a výstupu, zřejmě zde sází na inteligenci uživatele, protože každý přece ví, že plus je červená, a ten druhý drát teda musí být mínus. Vstup a výstup by u LC filtru snad nemusel hrát roli, tak pojďme na to. Krabičku zapojíme tak nějak intuitivně přes pojistku, na zbylý drát dáme výstup, černý drát bude asi zem, určitě, jak jinak.
Bohužel jak jistě tušíte, zařízení nefungovalo. Nefungovalo tak, že na výstupu se neobjevilo žádné napětí a světla se tak kupodivu nerožly. Hmm ... zřejmě jsem navzdory návodu zapojil zařízení špatně a přehodil jsem vstup a výstup. Po přehození ovšem zařízení stále nefungovalo, ba co víc, začlo vydávat, jak to říct, ... čichové a optické efekty (prostě zakouřilo a zasmrdělo). To byla zhruba chvíle, kdy mi před očima vyvstal obraz, jak pokládám na pult peníze, prodavačka je bere, trhá z pokladny lístek, pokládá jej na pult, já beru krabičku, dávám ji do batohu a průvan otevřených dveří odnáší paragon až na kraj pultu, kde ho naštěstí briskně chytá prodavačka a neúprosně jej krčí a háže do koše. Ano, jako již mnohokrát, opět sem se nepoučil a nevzal si lístek z pokladny. Pche, přece si nebudu brát lístek od něčeho tak banálního. Pche, co se na tom může pokazit.
Další osud krabičky byl zpečetěn. Vzít z basy ulamovák a otevřít filtr bylo dílem okamžiku. Ohromení, které mě čekalo při průzkumu filtru mi však vydrželo ještě dlouho potom a snad by i vydalo na samostatný článek. No ale páč by to nikdo nečetl, tak to raději píši jen takto stručně. Skutečně, je neuvěřitelné, kolik převratných řešení se výrobci podařilo vměstnat na desku plošných spojů o rozměrech 2x4cm se čtyřmi součástkami.
Základem je samozřejmě tlumivka. Tato konkrétní tlumivka má 4 nožky, z nichž na dvě je vyvedeno vinutí a dvě jsou nezapojené a drží zapájenou tlumivku na místě. Potuď dobrý, kdyby ovšem výrobce nepoužil velice netradiční řešení, totiž že tlumivku zapájel otočenou o 180°, čímž do obvodu jsou zapájeny nezapojené nožky a zapojené nožky jsou zapájeny "do vzduchu". Tím je tedy odhalena příčina prvotní disfunkce a my můžeme jít dál. Další na řadě je elektrolytický kondenzátor. Hned je jasné, že praskl a vytekl z něj elektrolyt a také je hned jasné proč. Nožička skromě označená jako "-" je zapájena do obvodu, končícího červeným drátem. Simply klewer ! Třetím originálním prvkem je použití diody, která v propustném směru spojuje červený drát s černým drátem, laikovi by to mohlo celé připadat jako zkrat. I zde je však ukrytá finta, kdy se výrobce zkratu bravurně vyhnul přeškrábnutím plošného spoje těsně před místem, kdy by proud tekoucí přes diodu dosáhl černého drátu. Schéma celé věci by se dalo nakreslit asi nějak takto:
Elektronika není úplně mou nejsilnější stránkou, nějaké povědomí mám, ale su spíš samouk-amatér a pořád mi vrtá hlavou výčitka, jestli jsem nějakou blbost neudělal já při zapojení. Toto netradiční řešení na mě však silně zapůsobilo a od pátku ve volných chvílích stále uvažuji, co tím chtěl výrobce vlastně říct a jestli se jeho výše zmíněná invence v podobě univerzálního obalu pro celé portfolio výrobků neobrátila proti němu tím, že krabička označená jako LC filtr je vlastně něco úplně jiného. Něco jako odpojovač denního svícení v autě nebo tak.
Na závěr bych se chtěl těm, kteří dočetli až sem čekajíce nějaké famózní rozuzlení, napětí a akci, omluvit, ale v úterý sem byl reklamovat den starou novou štětku do komína, ve čtvrtek sem byl oblažen tímto výkřikem elekreténiky a v pátek se nám posrala pračka. Mějte prosím soucit se zbytky nervů milovníka starých poctivých věcí s odporem ke věcem spotřebním.
Tom.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105