Stránka 60 z 124

Napsal: pon led 24, 2011 18:36
od Cooper
Jdu si ten techničák ještě proštudovat......

VIN souhlasí. I výbava podle servisní knížky.....kromě rádia. Podle VIN není o ABS ani zmínky....

EDIT: Výbava vozidla: Klimatizace, 1x SRS (airbag), ABS.....Je to ale v řádku ve zmínce co bylo uvedeno v Italském techničáku.

Napsal: pon led 24, 2011 21:55
od Trevor
Chlapci moc to tu prezivate a robite z komara somara.

Cooper: Na miesto toho co tu vypisujes bezduche slova, tak by som si dal v skodovke na zaklade vin cisla vystavit nejaky papier kde by bolo jasne uvedene, ze abs ani automat tam nemas a potom stym isiel pokemonom, nech to opravia a mas na veky pokoj.

To abs mohla byt kludne chyba u talianov a bazarista ztoho mozno vychadzal ked uvadzal parametre vozidla.

Napsal: pon led 24, 2011 22:05
od Cooper
Trevor píše:o abs mohla byt kludne chyba u talianov a bazarista ztoho mozno vychadzal ked uvadzal parametre vozidla.
Tak něják si myslím že to bylo, protože na úřadě pak vlastně jen opisoval italský techničák ;-)

Napsal: úte led 25, 2011 00:41
od MartasBrno
Tak snad z toho neodvodil ten bazarista i prodejní cenu?

Napsal: úte led 25, 2011 07:48
od rezna
VIN je v aute na nekolika mistech - to bych taky overil ze se shoduje ;)

Napsal: úte led 25, 2011 08:05
od Marek
Cooper píše:
rezna píše:spis to vypada ze cooperovy to je jedno ...
Dá se to tak říct......prostě si myslím že to nikdo nebude řešit....

Myslet si to můžeš... Pokud bys teď došel k okénku referátu dopravy a řekl, že Ti do TP napsali mystake, neb prokazatelně ABS ve voze nemáš, přepíší Ti to na počkání bez nároku na poplatek. Ovšem v případě, že tam dojdeš po dvou letech s tím, že Tě vyhodili z STK pro absenci ABS, máš smolíka. Nikdo Ti nic nepřepíše, protože dva roky je doba velmi dlouhá na jakoukoli reklamaci. Navíc Ti nikdo neuvěří, že jsi coby laik celé dva roky nepoznal, že nemáš ABS, které podle poznámky v TP mít máš.
Budeš v Boleslavi žádat individuální posudek, kde oni Ti budou muset podle VINu a PR-čísel doložit, že tohla auto nikdy ABS nemělo. Teprve potom se dočkáš nápravy v TP. Necháš tam těžké prachy a navztekáš se jako pes. Ale když Ti to nevadí.....

Napsal: úte led 25, 2011 09:36
od Acibuk
když jsme u těch Fabií, v rodině máme jednu z prvních 1.4, najeto 60tis, servisovaná, garážovaná, blablabla, a sype se jak kdyby měla najeto 250tis.. včera kupříkladu vytekl tlumič..

Když jsem kupoval golfa tdi (opravdu v metalíze, na hlínách, po důchodci atd), šlo to po cestě:
majitel (ital)-překupník (bulhar)-překupních(čech-bazarník)-já.

byl bordel v papírech, na kupní smlouvě byl uveden manžel a auto bylo psané na manželku, čili to v čr odmítli přihlásit. otázka jednoho telefonu, nové smlouvy a 2x na poštu, na majitele byl přímý kontakt.

bazarník to celé odpískal s tím, že se v tom nehodlá angažovat, že s tím dopisováním do techničáku je hrozného sraní, a normálně to auto naložil na podvál a vrátil ho zpět majiteli. A to byla jednoduchá operace.

Jinak s italama se dá vždycky domluvit, jsou hodně srdeční a dobře se s nima obchoduje. Navíc když kupujete auto přímo tam jako soukromník, někteří dávají rok záruku na základní nespotřební věci a pomohou Vám s papírama.(motor, nápravy, nebourané atd). Ale kdo jezdí v itálii, ví, jak se tam jezdí. A navíc se tam solí a od pobřeží stejně lítá bordel. Takže když řeknete komukoliv, že od nich kupujete auta proto, že nejsou rezavá, tak se vám vysmějou:)

Spíš to tam berou jako spotřební zboží a nemají tam jednu Fábii v rodině 15 let (a pak se hrozně nediví, jaký jsou ty dnešní auta střepy)

Napsal: stř led 26, 2011 00:40
od dmatej
Dnešní Plzeň-Praha a zpět s 51kW HTP s průměrem 8.0. Teda, tam jsem měl 9.2 ... jel jsem trochu pozdě, 5000 otáček ... chudinka malinká.

Ráno jsem poprvé měnil žárovku - to vymyslel debil ... sice přístup k pravému světlu luxusní, guma se dá sundat snadno - ale pak ... nějaký ostrý plechový hranky, za který se nedá chytit, ale musí se to zmáčknout a pootočit. Nakonec jsem si pomáhal klíčema a nehtama, ty mám od toho kapánek ohudlaný ... no zlo ...
Žárovku jsem vyměnil, svítí to pořád stejně blbě, holt Fabie s čočkou ...

Cestou zpátky mě oslňoval trotl s Fábií 1, bohužel jel stejně rychle - 150 se mi už jet nechtělo ...

Napsal: stř led 26, 2011 04:59
od rezna
BTW - kdyz ma teda HaTaPka vysokej kroutak jenom v kratkym pasmu, nepomohla by ji na dalnici 6ka? ...

Napsal: stř led 26, 2011 06:47
od Luděk Musil
rezna píše:BTW - kdyz ma teda HaTaPka vysokej kroutak jenom v kratkym pasmu, nepomohla by ji na dalnici 6ka? ...
Nejsem znalec, ale asi ne ... na to nemá výkon.
Řadicí páka by se v ten moment změnila v kvedlačku :cry: . L.

Napsal: stř led 26, 2011 07:57
od Marek
Bylo by to přesně, jak píše Luděk... Vyšší rychlostní stupeň by rapidně snížil už tak mizerné hodnoty točivého momentu na kolech.

Točivý moment, který je udáván výrobcem, je měřen na setrvačníku motoru. Na kolech je točivý moment podstatně vyšší. Je roven momentu udávanému výrobcem, násobenému převodovým poměrem zařazeného rychlostního stupně a násoben dále převodem stálého převodu rozvodovky.

Tedy konkrétně: Mám motor Lada 2103, kterému výrobce udává maximum točivého momentu 106 Nm / 3400 rpm (při plném zatížení). Jedu-li na plný plyn na dvojku, mám při otáčkách motoru 3400 na kolech točivý moment 1050 Nm (uvažuji stálý převod 4,3:1 a převod druhého rychlostního stupně 2,303:1). Pojedu-li stejnými otáčkami plným plynem na pětku, mám na kolech točivý moment "pouze" 373 Nm.

Tedy kdybychom Fabii osadili převodovkou se šesti stupni (pravděpodobně proto, aby šestý rychlostní stupeň byl delší než dosavadní pátý stupeň), bude Fabia doslova lenochodem. Při poklesu otáček pod maximum točivého momentu budete muset velmi rychle řadit pětku, protože šestka bude díky nízkým otáčkám a malému točivému momentu doslova nepoužitelná. Takže se tím nic nemění. Navíc (a to je velmi důležité si uvědomit) díky menšímu točivému momentu na kolech byste museli více šlapat na plyn, aby se milá Fabka vůbec byla ochotna hýbat - takže sice mírně snížíte otáčky motoru, ale zvýšíte jeho zatížení (a na spotřebě neušetříte).

Dám vám příklad z praxe: Známý má stejné auto jako já (Galaxy TDi 81kW) a protože tyto vozy mají krátké zpřevodování (točí zbytečně vysoké otáčky), rozhodl se pro zástavbu šestirychlostní převodovky z druhé generace Galaxy/Sharan. Současně počítal s tím, že na dlouhých cestách dálničního typu se mu sníží spotřeba. Jaké však bylo jeho překvapení, když zjistil, že při provozu auta na šest rychlostí se mu vůbec nesnížila spotřeba..... A to ani na dlouhé trasy. Čím to je, čím to je??? No je to proto, že dlouhý a těžký převod šestého stupně je pro motor zátěží a i když se mu při rychlosti 130 km/h snížily otáčky z 3200 na 2500 rpm, neušetří na naftě ani píď. Aby vůz byl schopen na tento těžký převod slušně jet a udržet rychlost, musí být více zatížen.


Proto platí to, co se tu snažím prosadit už celou řadu let - neplatí vždy, že nižší otáčky rovná se nižší spotřeba :wink:.

Napsal: stř led 26, 2011 08:46
od vik2
Marku pri vypoctu tociveho momentu na kolech, jsi vubec nezohlednil prumer kola. Ten ma preci take vliv, nekdy docela velkej
???????????

Napsal: stř led 26, 2011 08:51
od Marek
Samozřejmě má. Ale ten se přece nemění. Teoreticky měním převodovku... :wink:

Napsal: stř led 26, 2011 13:05
od zelvotron
Japato, točivej moment přeci bude pořád stejnej, velikostí kola se změní jen velikost síly přenesený na vozovku, což samozřejmě vliv má (je to v podstatě další převod), ale na to jakej moment bude potřeba, ne na to jakej tam je.

Napsal: stř led 26, 2011 13:36
od vik2
nevim presne jak to je a celkem me to i zajima.
neco o tom napovida tento obrazek, ze ktereho bych chapal ze se dale zvetsuje, protoze malokere nase auto ma kolo vetsi jak 1m.
http://www.honda-club.cz/old/articles/292/001.gif

celej clanek je zajimavej: Vykon/kroutak http://www.honda-club.cz/old/view.php?id=292