Stránka 6 z 9

Napsal: úte srp 10, 2010 09:22
od Teepee
zelvotron píše:I když chtělo by to vyzjistit, jestli má zkušenost i konkrétně s těmahle motorama, ono může mít x let praxi, ale když by to viděl prvně a byla tam nějaká záludnost...
Myslím, že tenhle člověk to má srovnaný a kdyby se na to necejtil, tak by to snad řekl. Pořád to bude v lepších rukách, než když se já na tom budu učit, jako samouk. Ona se sice dá používat hlava, ale zkušenost to nenahradí. Navíc nepovažuji za lepší hrabat se v autě s nejistým výsledkem, raději se budu věnovat dětem. :P
Stejně na mě zbydou ty zadní brzdové válečky, přední tlumiče, převodový olej a časem zase výfuk.
Teepee píše:Radši mi někdo řekněte, jestli rozvodovej řemen, kterej byl sekládanej v balíčku kvůli poslání poštou nemůže bejt namoženej - když je na něm tak významě uvedeno Do not Fold, Do not Crimp.
Co ten řemen, snese toho dost, nebo to mám řešit - koupit jiný.

Napsal: úte srp 10, 2010 11:50
od Laďuša
Jestli byl seskládanej opravdu jenom kvůli poslání poštou, tak bych to asi osobně měl v paži. Je třeba si uvědomit, co ten řemen během jeho práce dělá a jak dostává a pak je ňáká epizoda s balíčkem naprosto nevýznamná. Aspoň toliko muj názor a vůbec bych takovýdle detaily neřešil.

Napsal: úte srp 10, 2010 12:22
od Jelen
Taky si myslím, že by ho nějaký významný ohyb poškodil až po delší době, kdyby byl třeba skladován v tom balíčku několik měsíců, tak bych mu asi nevěřil, ale takhle je to asi fuk. Ale je to tvý auto, tvoje rozhodnutí :-)

Napsal: úte srp 10, 2010 13:00
od zelvotron
Přijde na to jak moc byl seskládanej, jestli po rozbalení na něm nezůstaly viditelný místa ostrýho ohybu nebo zlomu, tak bych to neřešil.

edit: jo nebyl jsem přihlášenej, tak jsem neviděl obrázek, nevypadá to podle něj nějak poškozeně, kladky mají daleko menší poloměry, ale platí co jsem psal (což podle obrázku není).

Napsal: úte srp 17, 2010 12:30
od Teepee
Jsem kouknul pod dekl rozvodů, zjistil že navzdory všem tabulkám je tam už automatická napínací kladka, zatímco mám připravenou starou s pevným napnutím a že řemen vlastně nevypadá vůbec zle:
Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.

Napsal: úte srp 17, 2010 15:30
od Saša
Teepee píše:Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.
Tohle si řekl i Trabantolog (taky zde na fóru) po obhlídce usoudil že to vypadá dobře ...vypadalo , ale pouze 1500 km (tisíc pětset) než se to potkalo .

Napsal: úte srp 17, 2010 17:42
od Křečík Barbuška
Saša píše:Tohle si řekl ...
Podobně tomu bylo i na sestřině meganu ... pak mi jednou volala, ono to nejde nastartovat a když to zkouším tak tam něco praská a kouří, co s tím? ... :mrgreen: .

V tomto byla nepřekonatelná žlutá pětka, tam se třepil řemen asi o křivou kladku. Vždycky jsem jen tu a tam zkontroloval řemen zúžený o 3, místy i 5 mm a zapřemýšlel zda bez přetržky dojedu na Slovensko (200Km). Řekl si, že určitě ano, zkontroloval v kufru pohozený rozvoďák a vyrazil na cestu :lol: .

Napsal: úte srp 17, 2010 20:25
od Hurikán
Pokud počet km dosáhnul tabulkového limitu, tak bych nic neodkládal a měnil. Notabene, když máš díly koupené. Oddalováním nic nevyřešíš. Jenom budeš pokoušet štěstí, tak jako Gerr s použitým těsněním. :D Tyhle věci mají životnost poměrně dobře vypočítanou. Sice bys s původním rozvodem mohl najet třeba dalších 50 tkm, ale taky nemusel. Myslím, že to za ty nervy nestojí.

Jenom si neodpustím malé rýpnutí a to, že pořádný motor má rozvod řetězem. 8)

Napsal: stř srp 18, 2010 08:00
od Teepee
Díky všem za zkušenosti. Když jsem viděl starý řemen ze Sierry, jak z něj koukaly na hranách zubů vlákna, tak mi tenhle přišel jak novej. Ovšem, když to nezaručuje i nadále mechanickou pevnost, budu to řešit.
Problém s díly je ten, že napínací kladku musím koupit jinou (tentokráte podle VINka, ne podle data výroby), a jestli tam mít řemen starý, nebo řemen DAYCO nepoužitý neznámého stáří, neznámých způsobů skladování, mě vede k tomu, že řemen snad raději koupím s tou automatickou kladkou nový (o kterém si ale vlastně můžu říct to samé :roll: ). Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.

ad. Hurikán: když řetězem, tak je zkrátka nejvyší čas se zbavit řemenové 05tky... :lol: :lol: :lol: A koupit si BMW :?: :lol:

Napsal: stř srp 18, 2010 10:01
od JmJ
Teepee píše:A koupit si BMW
nebo tank ...

Napsal: stř srp 18, 2010 12:17
od Hurikán
Teepee píše:když řetězem, tak je zkrátka nejvyší čas se zbavit řemenové 05tky... :lol: :lol: :lol: A koupit si BMW :?: :lol:
:lol: :lol: Je i plno jiných vysoce kvalitních motorů s řetězovým rozvodem a dokonce ani nepocházejí z Mnichova. :P 8) Teď jsem si ale uvědomil, že tohle tvrzení může být pro některé zdejší poněkud kyselým jablkem. :mrgreen:

Napsal: stř srp 18, 2010 14:52
od zelvotron
Hurikán píše:Je i plno jiných vysoce kvalitních motorů s řetězovým rozvodem
Škoda OHV?
Teepee píše:Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.
viděl bych to stejně, ještě si s tím nehnout a odpočítat zoubky

Napsal: stř srp 18, 2010 23:43
od vintera
na třináctce, když jsem ji koupil, vypadal řemen jako nový, majitel říkal něco o výměně, já myslel, že to svým "odborným" pohledem přehodnotím. A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.

Napsal: čtv srp 19, 2010 05:57
od Luděk Musil
vintera píše:A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.
To znám :( . Takový řemen jsem měnil Salwovi na sraze v Příbrami. Jel na orienťák a zůstal stát někde na návsi, po průjezdu celkem kvalitní louže. Zpět jsme ho dotáhli na laně a po rozborce také chybělo na řemeni několik (asi 12 zubů) a klika se vesele točila a vačka s rozdělovačem odmítaly spolupracovat (proč asi? :lol: ). Ale to je trochu mimo dané téma :oops: . L.

Napsal: čtv lis 04, 2010 09:22
od Teepee
Pokračování z http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=405
Štěpán píše:
Teepee píše:Právě proto by mě to zajímalo. Už ho mám docela prolezlé, a jako totální vylítanina mi nepřijde.
Napiš výhradnímu dovozci Peugeotu do ČR VINko auta a při troše štěstí ti zjistí kompletní výbavu vozů, výrobní číslo motoru a převodovky a poslední návštěvu autorizovaného servisu s posledním zaznamenaným počtem km. Pak budeš přibližně vědět, kolik tak mohlo to auto najet km. Jinak takovej střed je 20 - 30 000km/rok
To se v podstatě se už také stalo: http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... #pid744888 Výsledkem je soupis výbavy, sedící čísla agregátů a VIN bez garančních údajů.
Pak je tu za 500Kč Autotracer, http://www.zkontrolujsiauto.cz kde podle prvotního nástřelu by měli mít dva údaje o stavu kilometrů. Jenže to budou údaje jistě letité, ze kterých se třeba taky nic nedozvím.