Stránka 6 z 9
Napsal: úte srp 10, 2010 09:22
od Teepee
zelvotron píše:I když chtělo by to vyzjistit, jestli má zkušenost i konkrétně s těmahle motorama, ono může mít x let praxi, ale když by to viděl prvně a byla tam nějaká záludnost...
Myslím, že tenhle člověk to má srovnaný a kdyby se na to necejtil, tak by to snad řekl. Pořád to bude v lepších rukách, než když se já na tom budu učit, jako samouk. Ona se sice dá používat hlava, ale zkušenost to nenahradí. Navíc nepovažuji za lepší hrabat se v autě s nejistým výsledkem, raději se budu věnovat dětem.
Stejně na mě zbydou ty zadní brzdové válečky, přední tlumiče, převodový olej a časem zase výfuk.
Teepee píše:Radši mi někdo řekněte, jestli rozvodovej řemen, kterej byl sekládanej v balíčku kvůli poslání poštou nemůže bejt namoženej - když je na něm tak významě uvedeno Do not Fold, Do not Crimp.
Co ten řemen, snese toho dost, nebo to mám řešit - koupit jiný.
Napsal: úte srp 10, 2010 11:50
od Laďuša
Jestli byl seskládanej opravdu jenom kvůli poslání poštou, tak bych to asi osobně měl v paži. Je třeba si uvědomit, co ten řemen během jeho práce dělá a jak dostává a pak je ňáká epizoda s balíčkem naprosto nevýznamná. Aspoň toliko muj názor a vůbec bych takovýdle detaily neřešil.
Napsal: úte srp 10, 2010 12:22
od Jelen
Taky si myslím, že by ho nějaký významný ohyb poškodil až po delší době, kdyby byl třeba skladován v tom balíčku několik měsíců, tak bych mu asi nevěřil, ale takhle je to asi fuk. Ale je to tvý auto, tvoje rozhodnutí
Napsal: úte srp 10, 2010 13:00
od zelvotron
Přijde na to jak moc byl seskládanej, jestli po rozbalení na něm nezůstaly viditelný místa ostrýho ohybu nebo zlomu, tak bych to neřešil.
edit: jo nebyl jsem přihlášenej, tak jsem neviděl obrázek, nevypadá to podle něj nějak poškozeně, kladky mají daleko menší poloměry, ale platí co jsem psal (což podle obrázku není).
Napsal: úte srp 17, 2010 12:30
od Teepee
Jsem kouknul pod dekl rozvodů, zjistil že navzdory všem tabulkám je tam už automatická napínací kladka, zatímco mám připravenou starou s pevným napnutím a že řemen vlastně nevypadá vůbec zle:
Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.
Napsal: úte srp 17, 2010 15:30
od Saša
Teepee píše:Asi tu výměnu nebudu tak hrotit, nějaký čas by to mohlo ještě vydržet.
Tohle si řekl i Trabantolog (taky zde na fóru) po obhlídce usoudil že to vypadá dobře ...vypadalo , ale pouze 1500 km (tisíc pětset) než se to potkalo .
Napsal: úte srp 17, 2010 17:42
od Křečík Barbuška
Saša píše:Tohle si řekl ...
Podobně tomu bylo i na sestřině meganu ... pak mi jednou volala, ono to nejde nastartovat a když to zkouším tak tam něco praská a kouří, co s tím? ...
.
V tomto byla nepřekonatelná žlutá pětka, tam se třepil řemen asi o křivou kladku. Vždycky jsem jen tu a tam zkontroloval řemen zúžený o 3, místy i 5 mm a zapřemýšlel zda bez přetržky dojedu na Slovensko (200Km). Řekl si, že určitě ano, zkontroloval v kufru pohozený rozvoďák a vyrazil na cestu
.
Napsal: úte srp 17, 2010 20:25
od Hurikán
Pokud počet km dosáhnul tabulkového limitu, tak bych nic neodkládal a měnil. Notabene, když máš díly koupené. Oddalováním nic nevyřešíš. Jenom budeš pokoušet štěstí, tak jako Gerr s použitým těsněním.
Tyhle věci mají životnost poměrně dobře vypočítanou. Sice bys s původním rozvodem mohl najet třeba dalších 50 tkm, ale taky nemusel. Myslím, že to za ty nervy nestojí.
Jenom si neodpustím malé rýpnutí a to, že pořádný motor má rozvod řetězem.
Napsal: stř srp 18, 2010 08:00
od Teepee
Díky všem za zkušenosti. Když jsem viděl starý řemen ze Sierry, jak z něj koukaly na hranách zubů vlákna, tak mi tenhle přišel jak novej. Ovšem, když to nezaručuje i nadále mechanickou pevnost, budu to řešit.
Problém s díly je ten, že napínací kladku musím koupit jinou (tentokráte podle VINka, ne podle data výroby), a jestli tam mít řemen starý, nebo řemen DAYCO nepoužitý neznámého stáří, neznámých způsobů skladování, mě vede k tomu, že řemen snad raději koupím s tou automatickou kladkou nový (o kterém si ale vlastně můžu říct to samé
). Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.
ad. Hurikán: když řetězem, tak je zkrátka nejvyší čas se zbavit řemenové 05tky...
A koupit si BMW
Napsal: stř srp 18, 2010 10:01
od JmJ
Teepee píše:A koupit si BMW
nebo tank ...
Napsal: stř srp 18, 2010 12:17
od Hurikán
Napsal: stř srp 18, 2010 14:52
od zelvotron
Hurikán píše:Je i plno jiných vysoce kvalitních motorů s řetězovým rozvodem
Škoda OHV?
Teepee píše:Zase ta použitá kladka má výhodu, že se napnutí řemene neřeší, největší bariéra pro opravu svépomocí je pryč.
viděl bych to stejně, ještě si s tím nehnout a odpočítat zoubky
Napsal: stř srp 18, 2010 23:43
od vintera
na třináctce, když jsem ji koupil, vypadal řemen jako nový, majitel říkal něco o výměně, já myslel, že to svým "odborným" pohledem přehodnotím. A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.
Napsal: čtv srp 19, 2010 05:57
od Luděk Musil
vintera píše:A jednou před vraty nechtělo auto chytit a na řemenu , světe div se, chybělo několik zubů, a řemenice na klikovce se protáčela v řemenu.
To znám
. Takový řemen jsem měnil Salwovi na sraze v Příbrami. Jel na orienťák a zůstal stát někde na návsi, po průjezdu celkem kvalitní louže. Zpět jsme ho dotáhli na laně a po rozborce také chybělo na řemeni několik (asi 12 zubů) a klika se vesele točila a vačka s rozdělovačem odmítaly spolupracovat (proč asi?
). Ale to je trochu mimo dané téma
. L.
Napsal: čtv lis 04, 2010 09:22
od Teepee
Pokračování z
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=405
Štěpán píše:Teepee píše:Právě proto by mě to zajímalo. Už ho mám docela prolezlé, a jako totální vylítanina mi nepřijde.
Napiš výhradnímu dovozci Peugeotu do ČR VINko auta a při troše štěstí ti zjistí kompletní výbavu vozů, výrobní číslo motoru a převodovky a poslední návštěvu autorizovaného servisu s posledním zaznamenaným počtem km. Pak budeš přibližně vědět, kolik tak mohlo to auto najet km. Jinak takovej střed je 20 - 30 000km/rok
To se v podstatě se už také stalo:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... #pid744888 Výsledkem je soupis výbavy, sedící čísla agregátů a
VIN bez garančních údajů.
Pak je tu za 500Kč Autotracer,
http://www.zkontrolujsiauto.cz kde podle prvotního nástřelu by měli mít dva údaje o stavu kilometrů. Jenže to budou údaje jistě letité, ze kterých se třeba taky nic nedozvím.