Stránka 58 z 72

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: čtv pro 24, 2020 14:02
od Vašátor
JmJ píše: Co se tyce uplneho vybijeni, tak podle elektrotechniku v duchodu bylo driv primo doporucovano olovene akumulatory zcela vybit a hned nabit "jednou za cas"..
Jo, takto podobně jsem chtěl pred měsícem baterii regenerovat. Startovala mizerně a po týdnu už nehnula motorem. Tak jsem ji vybil na 8V, připojil na inteligentní nabíječku, nastavil regeneraci a nabil. Výsledek? Motorem už neotocila ani plně nabitá :D

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: čtv pro 24, 2020 14:45
od JmJ
Vašátor píše:
JmJ píše: Co se tyce uplneho vybijeni, tak podle elektrotechniku v duchodu bylo driv primo doporucovano olovene akumulatory zcela vybit a hned nabit "jednou za cas"..
Jo, takto podobně jsem chtěl pred měsícem baterii regenerovat. Startovala mizerně a po týdnu už nehnula motorem. Tak jsem ji vybil na 8V, připojil na inteligentní nabíječku, nastavil regeneraci a nabil. Výsledek? Motorem už neotocila ani plně nabitá :D
:-) :-) aspon vis, ze je mrtva a nezaskoci te to v nevhodne chvili :-)

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pát pro 25, 2020 09:46
od Dusan
Minimalne napatie je 10,6V tusim. Tak ze 8v je na trvale poskodenie.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pát pro 25, 2020 11:24
od Vašátor
Dusan píše:Minimalne napatie je 10,6V tusim. Tak ze 8v je na trvale poskodenie.
Minimální dlouhodobé napětí odstavené baterie ano, tzn.při startu by neměla klesnout pod 9V (napětí pod 10V může u některých vozidel poškodit řídící jednotku). V případě regenerace udává literatura hodnoty různé. V mém případě se jednalo o hodnotu vybití na 8V, nikoli že baterie měla 8V dlouhodobě, což je velký rozdíl. Po odpojení zátěže by její napětí vystoupalo. Zajímavé bylo, že tester prvně ukázal baterie kaput a po pokusu o oživení už jen risk ji používat. Kapacita vzrostla z 19% na 58% a startovací proud z 200A na 380A (EN).

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: pát pro 25, 2020 14:24
od Dusan
Taujimavy tester, najprv baterka tocila motorom a bola vyhodnotena ako zla, a po oziveni vraj zvrastla kapacita podla testera, a to uz netocila motorom vobec.
Dobry testovaci pristroj mas, stoji 00.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob pro 26, 2020 09:56
od Vašátor
Dusane Dusane. Víš úplný prd, ale stejně musíš do všeho rýpat...

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob pro 26, 2020 10:08
od Georgius
No ale stejně mi to přijde minimálně jako neúmyslné zabití baterky, přitom mohla umřít sešlostí věkem třeba až za pár měsíců, v klidu, někde na opuštěném odpočívadle v rumunských horách ... ;-)

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob pro 26, 2020 11:32
od Vašátor
Pánové, vy ale nečtete co píšu. K čemu je baterka, která po týdnu nehne motorem. Úplně k tomu stejnému, jako ta, která s ním nehne nikdy. Navíc dosud nevyřčené podrobnosti jsou takové, že auto jezdí jednou do měsíce, trasu nějakých 20km, kdy cca 6x startuje. Tahle baterka startovala dosti specificky provozovaneho Žigula. Takového mohykana.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob pro 26, 2020 22:48
od Dusan
Uznaj ze taky tester baterky ktory ju oznaci za zlu a potom za dobru ked uz vobec nepretoci motorom je dost specificky.

Ze je baterka KO si vedel aj bez zazracneho testu :D

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: sob pro 26, 2020 23:22
od Vašátor
Dusan píše:Uznaj ze taky tester baterky ktory ju oznaci za zlu a potom za dobru ked uz vobec nepretoci motorom je dost specificky.
Ja ti do toho nechci kecat, ale nic takového jsem nenapsal a navíc i pripojil fotku,na kterou jsi se očividně nepodival. Anebo neumis anglicky.

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned pro 27, 2020 09:47
od Dusan
Vašátor píše:
JmJ píše: Co se tyce uplneho vybijeni, tak podle elektrotechniku v duchodu bylo driv primo doporucovano olovene akumulatory zcela vybit a hned nabit "jednou za cas"..
Jo, takto podobně jsem chtěl pred měsícem baterii regenerovat. Startovala mizerně a po týdnu už nehnula motorem. Tak jsem ji vybil na 8V, připojil na inteligentní nabíječku, nastavil regeneraci a nabil. Výsledek? Motorem už neotocila ani plně nabitá :D
Vašátor píše:
Dusan píše:Minimalne napatie je 10,6V tusim. Tak ze 8v je na trvale poskodenie.
Minimální dlouhodobé napětí odstavené baterie ano, tzn.při startu by neměla klesnout pod 9V (napětí pod 10V může u některých vozidel poškodit řídící jednotku). V případě regenerace udává literatura hodnoty různé. V mém případě se jednalo o hodnotu vybití na 8V, nikoli že baterie měla 8V dlouhodobě, což je velký rozdíl. Po odpojení zátěže by její napětí vystoupalo. Zajímavé bylo, že tester prvně ukázal baterie kaput a po pokusu o oživení už jen risk ji používat. Kapacita vzrostla z 19% na 58% a startovací proud z 200A na 380A (EN).
Kapacita vstrastla startovaci prud tiez, a baterka uz ani neotoci motorom. Citas to vobec po sebe?

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: ned pro 27, 2020 10:12
od Vašátor
Ano, čtu, psal jsem že ji tester označil jako risk ji používat. Díky že jsi to tam zvyraznil. Píšu někde, že baterii označil jako dobrou? No nepíšu přece. Navíc, máš tam ode mě obrázek, přelož si výsledek testu třeba na translate.google.

P.S.Citace prosím do jednoho příspěvku, není třeba dva pod sebe. Píšeme to tu na fóru stále dokola.
Edit: diky Georgius

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: čtv led 07, 2021 16:09
od Teepee

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: čtv led 07, 2021 16:38
od Vašátor
No hezký, už i svíčky ...

Re: Zajímavé zajímavosti

Napsal: čtv led 07, 2021 16:56
od Teepee
Vašátor píše:No hezký, už i svíčky ...
Hezký no....
Nedávno jsem kupoval svíčky do BMW. Prý jsou lepší NGK, ale našel jsem zas, že se častěji padělají. Článek to teď potvrdil.
Tak jsem radši koupil BOSCHky. Jiní výrobci jsou pro motor M52 mimo hru. Jednobodový iridiový BRISky Premium P4 co jsem z toho vyndal jezdily fakt hůř a i misfire zatím zmizel. :mrgreen: https://youtu.be/BmoG_ppyVnU?t=1365