Autobusy a vše okolo - part two

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Oázu jsem viděl minulej tejden na Železnej Rudě. Vypadala dost hrozně - špinavá, ohnilá a sedělo to snad na dorazech a to byla prázdná. Nebejt toho místa, kde byla, normálně bych řek, že to je vrak, co už to má za sebou :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Na to, že jim je bezmála 20 let, bylo jich pár, nebylo kde reklamovat a najezdily toho hafo, je skoro zázrak, že ještě nějaký jsou. Zvlášť když to tak rezlo.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Ja som siel na jednej do Polska, dedinka s nazvom Spyczyn - zaujimavy nazov :mrgreen: Zaujimave zvezenie, 2x TV, reproduktory v opierkach hlavy..aj som si lahol do tej "rakvy" pre druheho vodica...a ten bytovy telefon, ktory mal druhy koniec u vodica...celkom som cumel :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Jojo, na to jsem úplně zapomněl :2:
A taky pamatuju, jak s tím tetka jezdila 140 km/h :D - ale na to byla stejně lepší 736 :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

http://www.youtube.com/watch?v=9XkHNymJ ... re=related Hračičkové s těma elektronickejma cedulema :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

dmatej píše:http://cs.wikipedia.org/wiki/Karosa_LC_957 - tím jsem se párkrát vezl z Plané do Plzně, jelo to pěkně, aj celkem "civilizovaně" :)

Jj, 957 byly docela fajn a pohodlné, čest a sláva jim.


Skandál, na Wikipedii není vůbec OASA Čáslav! Přesměrovává to na Pragu, ale tam o autobusech nic nejni :-(
...Oasy měly pár základních vad:
1) Cestující - plastové WC bylo propálené během pár cest.
2) Koroze - že je dneska záruka na prorezivění na nic, ví asi každej. Tak Oasa je výjimka - 2 roky a v boku byla díra :D
Třetí vada byla, že když ty busy začaly cestovky reklamovat, Čáslav zavřela krám, složila se - a po ní i ty cestovky, protože banky jsou neoblomné ... (jinak moje první lekce, proč být pesimistou, než začnu podnikat - v rodině samí optimisti a takhle to dopadlo :-/ ).
No a čtvrtá - bylo to vysoký - na některý benzínky se nedalo vjet - první to schytala klimatizace.
Pátá - vysoký a těžký - Rakušáci to prý nechtěli pouštět za hranice ...

Ale jelo to jako ďas :-)

Roztahovací sedačky do uličky - na to jsem tehdy koukal dost zmateně :D
Ložnice pro řidiče - to bylo jako kdyby byl zavřenej ve skříni, ale zjevně to fungovalo :)
No tak to na wiki prostě doplň, vidím, že máš zajímavých poznatků dost. Jen pár dotazů:
Ad 1) To bývali cestující tak rozpálení? Asi z toho fofru, ne?
"Roztahovací sedačky do uličky - na to jsem tehdy koukal dost zmateně :D" Proč, to bylo myslím i u Karos v dálkové verzi (LC?) běžné. Zato stará RTO měla kdysi zase dokonce "zahušťovací" zařízení - závěsná sedadla s popruhem na záda v uličce. Mám to osobně odzkoušené. Ledacos už tady bylo... :)
No a ložnice "rakvička" pro řidiče, to byl (taky) západní vynález. Jen se nesměly šprajcnout dvířka :) a dotyčný nesměl trpět klaustrofóbií. Taky případný požár byl fatální situací, taková zkouška na kremaci. Ale nějak si nejsem jist, zda tato "kóje" směla být obsazena i během jízdy, o čemž hodně pochybuji. :help: Já bych tam tedy nevlezl ani na parkovišti. Brrrr... Jinak oasa ve mně nikdy nebudila důvěru, ani trochu.

A: Dočkají se cestující v Ústí nad Labem nových trolejbusů? Odpověď: Pokud trajfly radnice "prozíravě" nezruší, tak určitě. Ale zatím ať jsou hodně rádi, že mají ty staré.
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Příspěvek od jacek »

Laďuša píše:
MartasBrno píše:Hmm, takový VAZ s retardérem...
...by tě při užití narval hlavu do čelního skla. :P Na žigulí váhu bohatě stačí podřadit a brzdí to stejně jako retardér Karosu :lol: Ale chápu, že čtyřpáčka už by byla machrovská 8)
Jen bys nesměl o tu čtvrtou nechtěně brnkout.

No a když už jste u těch odkazů: http://www.youtube.com/watch?v=Jq57ksvoP3k
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Kdepak, cestující jen byli zvyklí "hulit na hajzlu".
Na doplňování na wiki bych toho musel mít víc, ideálně ten bus. Vzpomínky tehdy cca 15 letýho kluka jsou na to trošku málo, sebelepší paměť můžu mít, je to málo.

Zmateně jsem na to roztahování sedaček koukal, pro mě to normální nebylo a tady jsem to viděl prvně :lol:
Ložnice vím, že na západě byly, obzvlášť u kamionů je to prostě obyč. věc ... ale zase, já to tu viděl prvně. Jestli se tam smělo za jízdy ti nepovim, ale optám se tetky, až s ní budu mluvit :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No, normálně řidičí v tom za jízdy spí.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Viva la Revolucia! :D
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Ha, tuto téma mi teď připomnělo ranní jízdu linkou 24 plzeňský MHD, spoj obsluhovala Karosa řady 700. Jedeme si to takhle mezi zastávkama a najednou slyšim: pssssssssssssssssss. Řikam si, že to je úplně jako zvuk otvírání/zavírání dveří. Tak jsem se otočil a taky že jo :mrgreen: Prostřední dveře byly úplně dokořán :lol: Pana řidiče, jestli si toho vůbec všimnul, to nijak nevzrušilo a nezměněnou rychlostí dovalil do zastávky. No, bejt to někdy v období, kdy to jezdí narvaný, mohlo by to bejt i zajímavý.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

K-L - pěkný :)

Laďušo, já pamatuju cesty 30 Karosou 734 od ZČU na konečnou 4 - občas se stávalo v tej zatáčce za benzinou, že někdo vypadnul :D . Mě se to stálo málem jednou, u tohohle busu je na ty zobáky vidět, v zatáčce se dveře vyvěsily, ze zobáku to vyskočilo, tož jsem se chytil tyče a za zatáčkou se to zase vrátilo zpátky :D - připadal jsem si jako když se kdysi jezdil motokros se sajdkárou :twisted:

A tady z Vinic občas v 5:20 ráno jezdí 41 Karosa 734 s manuální převodovkou a slušným motorem. Krása. Myslim, že už jsem to sem psal, ale což :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Ložnice pro řidiče je právě poto, aby si tam druhý řidič mohl v klidu lehnout za jízdy a nemusel předvádět abstraktní skládačky s vlastním tělem na sklápěcí sesličce vedle šoférujícího kolegy. :D

O jisté nevýhodě toho, že pauzující řidič není v blízkosti volantu. :? http://www.youtube.com/watch?v=gogPllfBvds
----------------------------
Karosa roztahovací sedačky do uličky měla tuším až od typu LC936 od roku 1996. Jestli to měl i předchozí model "lepeňák" LC737 nevím, ale vsadil bych že ne.
Už po pár letech se to většinou zadřelo, jak se to moc nepoužívá. Například Scania Irizar, nebo Neoplan, to měly už v té době vyřešené jinak a nezadíralo se to.
Naopak, když se někdo špatně zašoupnul a zámek nedocvaknul, v zatáčce se trochu projel ven do uličky. :lol:
Honza
Osa Praha - Brno
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“