Stránka 57 z 124
Napsal: čtv led 20, 2011 22:34
od Laďuša
El. podoba prostě neni ono. Neni nad to se usadit do křesla a pohodlně podumat nad knížkou. Případně brát si počítač na plac a něco opravovat je taky nepříjemný. A proto, Coopře, fandim tě a kup si tištěnou věc.
Napsal: čtv led 20, 2011 22:43
od Hurikán
Laďuša píše:El. podoba prostě neni ono. Neni nad to se usadit do křesla a pohodlně podumat nad knížkou. Případně brát si počítač na plac a něco opravovat je taky nepříjemný. A proto, Coopře, fandim tě a kup si tištěnou věc.
Naprostý souhlas! Toto je kvalitní názor!
El. podobou si jen duplikuji již vlastněnou literaturu a to z důvodu, abych v případě potřeby nemusel obrázky skenovat a upravovat.
Napsal: čtv led 20, 2011 22:44
od Laďuša
Vyvěště prapor, shodnul jsem se tady s Albertem
Napsal: čtv led 20, 2011 22:54
od Majo2103
Veru tak...nie je nad ten pocit,ked clovek lusti Tumu cez skrvny od oleja
Napsal: čtv led 20, 2011 23:50
od Hurikán
Teepee píše:Takže jen to co mi ne úplně souhlasí:
O vyvažovacích hřídelích v DOHC jsem nikdy neslyšel.
DOHC je podle mého mimořádně úsporný motor, ovšem když jsem neustále četl opakující se problémy s praskajícími hlavami a těsněními pod nimi, tak jsem byl rád za mé nezničitelné OHC. K tomu jedna zkušenost s ustřihlým klínkem řetězového kola rozvodů DOHC na klice, zatímco OHC se při prasknutí rozvoďáku nepotká..
No nevím. Máme 2 DOHC a ani u jednoho (ťuk, ťuk) nebyl a není s hlavou a věcmi kolem žádný problém. A to je máme hóoodně dlouho a mají natočeno pěkných pár set tisíc km. Je ale pravdou, že tyto motory jsou velmi citlivé na použité oleje a chladicí kapaliny. U špatných olejů (zejména Shell a většina Castrolů) dochází k nadměrnému opotřebení pístních kroužků a jejich zapékání. Nevhodná kapalina (a/nebo nedostatečně často měněná) způsobuje korozi některých částí - zejména mrazové zátky, těsnění pod hlavou. Čili většina problémů je způsobena zanedbanou/nesprávnou údržbou a nevhodným zacházením s motorem - vytáčení studeného motoru a časté/dlouhodobé využívání vysokých otáček motoru (nad 5.000). Pokud se toto sejde i s předem zmíněnou nedokonalou údržbou (což je při věku aut a struktuře jejich majitelů časté) je na problém zaděláno a dřív nebo později se jistě dostaví. Toto DOHC totiž není z principu vysokootáčkově laděný motor a nerespektování tohoto faktu může mít fatální důsledky.
Marek píše:Pokud já vím, tak vyvažovací hřídele má pouze motor 2,3 DOHC 16V, dvoulitr ne. Ale to je informace z Fordu Galaxy - u Sierry je to možná jinak, to ovšem nevím.
Nevím, jaký přesný typ 2.0 v Galaxy máš na mysli, ale jak 2.0 DOHC 16V, tak 2.3 DOHC 16V z tohoto motoru přímo vychází. Spodek je konstrukčně téměř shodný. Liší se jen vrtáním/zdvihem. 2.0 DOHC má vrtání/zdvih 86/86 mm, kdežto 2.3 má 90/91. Možné je snad jen to, že u některých řad motorů 2.0 DOHC 16V z důvodu nějakých úspor vypustili vyvažovací hřídele. Ale to je jen moje doměnka. Je to velmi podobné, jako rozdíl mezi 1200 a 1600 u žigula.
Dokonce vím o tom, že někteří úpravci motorů na 2.0 DOHC 8V bez větších problémů namontovali hlavu z DOHC 16V.
Laďuša píše:Vyvěště prapor, shodnul jsem se tady s Albertem
Děláš, jako by to byla nějaká sváteční výjimka.
Napsal: pát led 21, 2011 09:58
od Cooper
Tak baterka ve Fábce ještě pojezdí. Rozdělal jsem "bezúdržbovku". Sundal jsem nálepku, šroubovákem sundal deklík a hle.....zátky...Baterka samozřejmně skoro bez vody. Dolil jsem, dal nabíjet a konečně nabíjecí proud klesá. Tak snad ještě chvíli vydrží....
Napsal: pát led 21, 2011 10:08
od zelvotron
Hurikán píše:Laďuša píše:El. podoba prostě neni ono. Neni nad to se usadit do křesla a pohodlně podumat nad knížkou. Případně brát si počítač na plac a něco opravovat je taky nepříjemný. A proto, Coopře, fandim tě a kup si tištěnou věc.
Naprostý souhlas! Toto je kvalitní názor!
El. podobou si jen duplikuji již vlastněnou literaturu a to z důvodu, abych v případě potřeby nemusel obrázky skenovat a upravovat.
Vy s tim naděláte, tak si to buď vytisknu, nebo to doma nastuduju a pak jdu popaměti.
Napsal: pát led 21, 2011 11:16
od Cooper
Zkoumal jsem to ABS. Kontrolka při startu určitě svítí, ale v pojístkovce kontakty nejsou....
Napsal: pát led 21, 2011 12:20
od rezna
Cooper píše:Zkoumal jsem to ABS. Kontrolka při startu určitě svítí, ale v pojístkovce kontakty nejsou....
tak sleduj co zhasne zaroven s ni - na to je napojeny ... - jedna ze zakladnich kontrol pri koupi - sledovat jestli nezhasinaji kontrolky zaroven
Napsal: pát led 21, 2011 12:22
od zelvotron
Hlavně bych se zaměřil na kontrolku érbegu.
Napsal: pát led 21, 2011 13:26
od MartasBrno
rezna píše:Cooper píše:Zkoumal jsem to ABS. Kontrolka při startu určitě svítí, ale v pojístkovce kontakty nejsou....
tak sleduj co zhasne zaroven s ni - na to je napojeny ... - jedna ze zakladnich kontrol pri koupi - sledovat jestli nezhasinaji kontrolky zaroven
Jakože to někdo spojil, aby auto vypadalo že obsahuje danou výbavu? Není to podvod? To je na mně silné kafe. Holt, luxus 6ti kontrolek a žádné výbavy...
Napsal: pát led 21, 2011 13:54
od rezna
@MartasBrno - ano - je to zcela normalni - dela se to treba kvuli vystrelenym/nepritomnych arbagum bezne
a nebo nakuka ze je jenom praskla zarovicka, ale ze je to OK
proste dneska brat auto z bazaru je risk a oni vi jak na to ...
Napsal: ned led 23, 2011 07:18
od plavec
rezna píše:proste dneska brat auto z bazaru je risk a oni vi jak na to ...
Risk je to všude i u soukromníka. V bazaru jsou akorát kurvy ve velkým.
Napsal: ned led 23, 2011 08:02
od Křečík Barbuška
Co takhle to šoupnout na nějakou komplexnější prohlídku do nějakého lepšího servisu AZNP kde by ti to prolustrovali, aspoň by jsi věděl na čem vlastně jsi. Pravda, byly by to další citelné vícenáklady.
Napsal: ned led 23, 2011 10:30
od Cooper
Koko Loko píše:Co takhle to šoupnout na nějakou komplexnější prohlídku do nějakého lepšího servisu AZNP kde by ti to prolustrovali, aspoň by jsi věděl na čem vlastně jsi. Pravda, byly by to další citelné vícenáklady.
Co oko nevidí srdce nebolí
Zatím to něják víc řešit nebudu. Auto jezdí tak co, víc po něm nechci. První kiks který jsme zjistil a o kterém asi neměl páru ani servis je kapající chladič. Kape to mezi plastem a voštinami, ale opravdu neznatelně......zkusím sehnat nějáký starší....