Stránka 56 z 119
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: ned led 08, 2017 11:42
od valda1971
radek mb píše:Chester píše:Dle informací z FB dnes zemřel Miloš Vácha, bývalý majitel tvé 2103. Nechť odpočívá v pokoji.
To máš na mysli Balua?
Ano - Balu
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 14:10
od valda1971
Priora měla dnes na tacho takové trochu kulaté číslo, po vyřízení nutného následovalo na 2103 doplnění křidélek na stěrače a malá udržovací projížďka, ale jen v oblasti garáží, na běžnou silnici do soli neeee
Tak byly poprvé na dením světle chromové mřížky (+ stěrače atd), je to paráda, sluší mu to
Po repasi asi 03 viděla poprvé sníh
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 14:19
od vodis
Takovýma křidýlkama jsme měli kdysi vytuněnýho trabanta.
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 14:40
od Chester
Nemáš ta křidélka náhodou otočená?
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 14:57
od Křečík Barbuška
Dobový tuzing a ještě otočený
.
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 14:58
od valda1971
Chester píše:Nemáš ta křidélka náhodou otočená?
A víš že asi jo ?
Na 2101 je mám obráceně
Dával jsem je v zimě narychlo, ale tím celým tělem nahoru, to by mělo být.....jo, dumám, otočit to půjde
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 15:53
od Vašátor
Tak důležité je si uvědomit, proč to tam je
. A je to tam z důvodu proudění vzduchu, kdy se vzduch opře do křidélka a to přitlačí stěrač k oknu. Čili křidélko musí být tak, aby se do něj proud vzduchu mohl opřít - ve všech polohách stěrače
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pon led 16, 2017 22:52
od Laďuša
No a přesně o tom dumam, co řek Vašátor, a ňák nevidim, že by křidýlka byly obráceně. Podle mýho jsou správně. Nebo co tam jako nechápu?
Jinak za mýho mládí, takže 20 až 15 let zpátky, to mělo každý druhý auto. Až tak častý to bylo, že ani eště dneska se nad tim nerozplývam jako nad kdo ví čim. I tehdy mi to přišlo spíš jako tuzing, neboli jak řikají Polácí, vesnickej tuning
Kdy začne gumovej pásek na silnici zpod zadního nárazníku? To zatim nefrčí, tak neváhejte
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: úte led 17, 2017 01:34
od Jimmi
Teda krásný auto, krásný mřížky. A křidélka jsou opravdu opačně, hned mě to praštilo do oka. Šak jsem takové taky kdysi míval, jenom v bílém, poloprůhledném provedení. To máš ze starých zásob.....?
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: úte led 17, 2017 10:38
od valda1971
Křidélka jsou opravdu obráceně, takto by ve svislé poloze působila naprosto opačně. Já se zaměřil na tvar uchycení a moc jsem v té zimě nepřemýšlel
Až budu v garáži, otočím je
Jimmi - ano jsou stará (nepoužitá), kde jsem k nim přišel si nepamatuji, ale chytře jsem je dal do lékárničky pro 2103, tak když jsem ji vzal že ji naplním jsem je našel
Pokud bych je dal někam do šuplíku, tak bych ani nevěděl, že je mám
Na 2101 byly skoro celý život, dost dlouho verze s ostřikovačem na obě strany stěrače, to byla paráda
Pak jsem sestřelil nízko letícího holuba a bylo po jednom
Koupil jsem tento typ a když začla být 01 veteránem že je vyhodím (byla sluncem/mrazem ošklivá) a pod nimi raménka nažloutlá
Scháněl jsem tedy nová, všude byla ta moderna až v Teplicích pod Benešákem měli poslední tato stará
Jak píše Laduša, antistatický pásek jsem nikdy neměl, tak jej ani nechci
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: úte led 17, 2017 19:44
od uha2324
kridylka budou obracene, ale to uz tu každý vi...
bile trochu pruhledne kridylka, tak ty bych hned bral, byly v mode v sedumdesatych letech
vlastne bych bral i jiné dobove. ty s ostřikovačem, to byla velka frajerina na kterou jsem uz malem zapomel.
antistaticky pasek mam, ten se da ale snadno vyrobit.
Ziguliku to na snehu sluší
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: stř led 18, 2017 10:12
od Jimmi
Žigulík je obecně auto na sníh. Ale chce to plastový podběhy, páč ty kapsy v předních blatníkách jsou tragické. V Rusku jsem nikdy žigulíka bez podběhů neviděl, i když tam v zimě nesolej.
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: čtv led 19, 2017 14:50
od valda1971
Pokud by někoho zajímalo, jak vypadají hodiny 2103/06 přikládám foto. Princip chodu je klasický mechanický nepokoj který má na sobě nalepený magnet a ten odkmitává díky el.cívce nad ním - to je místo péra. Štelování přesnosti chody je prováděno převodem - zbytek stejný jako staré mechanické hodinky.
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pát led 20, 2017 12:11
od Jimmi
Štelování chodu se provádí změnou napětí té pružinky u kyvadélka, jako u normálních hodinek.
Tobě ty hodiny jdou.....?
Mně nešly nikdy, už odnova. Reklamovat to asi tenkrát nešlo; auto bylo kusovka a když na člověka zbylo, tak si ho odnesl domů a bylo.
V devadesátkách jsem se problém rozhodl vyřešit a hodiny rozebral (dost se při tom poničí ten chromový rámeček). Chyba číslo jedna byla ta, že strojek byl špatně osazen a kyvadélko viselo na magnetu. Ale nepomohlo to, protože cívka elektromagnetu neměla jeden přívod připájený. Kolega měl doma mikropájku a tak mi to připájel. No... a když už to začalo vypadat nadějně, ulomily se mi dva zuby v tom paprsčitém kolečku, poháněném šnekem nepokoje. A bylo vymalováno.
Ale sehnal jsem jiný strojek, východoněmecký, pracující na stejném principu. Jen je větší a uchycení je na velké ručičky. Až to vyřeším, půjde do té původní krabičky
Re: Valdovo 2101 - 2170 ☺
Napsal: pát led 20, 2017 12:15
od Luděk Musil
To Jimmi: kdyby jsi náhodou hodně toužil, tak doma ve skříni mám rozebraný asi troje hodiny a další asi dvoje vcelku. L.